Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, 26-27 Νοεµβρίου 2005 Εισήγηση Αναπλ. Καθηγητής Αγις Παπαδόπουλος Θερµική.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, 26-27 Νοεµβρίου 2005 Εισήγηση Αναπλ. Καθηγητής Αγις Παπαδόπουλος Θερµική."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Εισήγηση Αναπλ. Καθηγητής Αγις Παπαδόπουλος Θερµική Άνεση στα Κτίρια. Νέα Πρότυπα. Μέθοδοι Βελτίωσης της Θερµικής Άνεσης στα Κτίρια Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Εργαστήριο Μετάδοσης Θερμότητας και Περιβαλλοντικής Μηχανικής

2 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός ενός κτιρίου θα πρέπει να έχει ως στόχο τη βελτιστοποίηση των περιβαλλοντικών παραμέτρων στο εσωτερικό του: ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Οι παράγοντες που εισάγονται με τη γενικότερη αυτή θεώρηση επηρεάζουν Ποιότητα αέραΘερμική άνεση Ακουστική άνεση Οπτική άνεση ΥγείαΆνεσηΑπόδοση

3 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Ορισμός: Η κατάσταση ενός ατόμου κατά την οποία αυτό δεν επιθυμεί καμία θερμική αλλαγή του εσωτερικού περιβάλλοντος και εκφράζει ικανοποίηση με τις επικρατούσες θερμικές συνθήκες Από τον ορισμό προκύπτει: • Υποκειμενικός χαρακτήρας της θερμικής άνεσης Γιατί μας ενδιαφέρει; • Ικανοποίηση της επιθυμίας να αισθανόμαστε θερμικά άνετα • Επηρεάζει την απόδοση του ατόμου (διανοητική, σωματική και αντιληπτική)

4 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Κατάσταση θερμική ισορροπίας Ο άνθρωπος θεωρεί το περιβάλλον του ως θερμικά άνετο όταν δεν υπάρχει κάποιο σήμα από τα αισθητήρια όργανα για πτώση/άνοδο της θερμοκρασίας του σώματος  Η θερμοκρασία του δέρματος είναι ο κατάλληλος δείκτης για τη θερμική αίσθηση του περιβάλλοντος Συμπληρωματικά, έχει προταθεί η εισαγωγή και άλλων φυσικών παραμέτρων για την αξιολόγηση της θερμικής άνεσης όπως:  Μέση θερμοκρασία δέρματος.  Ρυθμός εφίδρωσης.  Ξηρότητα του δέρματος.

5 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Παράμετροι που επηρεάζουν τη θερμική άνεση 1. Φυσικοί παράμετροι: n Θερμοκρασία του αέρα n Μέση θερμοκρασία ακτινοβολίας των εσωτερικών επιφανειών n Υγρασία και σχετική υγρασία του αέρα n Ταχύτητα του εσωτερικού αέρα n Ατμοσφαιρική πίεση 2. Βιολογικοί παράμετροι: n Το φύλλο n Η ηλικία n Οι συνήθειες των χρηστών των κτιρίων 3. Εξωτερικές παράμετροι: n Είδος δραστηριότητας n Τύπος ένδυσης

6 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 M – W = H + E c + C res + E res M: ρυθμός μετατροπής της χημικής ενέργειας σε θερμότητα και μηχανικό έργο, μέσω αερόβιων και αναερόβιων διεργασιών μέσα στο σώμα (μεταβολισμός) W: ωφέλιμο μηχανικό έργο Η : απώλειες ενέργειας υπό την μορφή θερμότητας από την επιφάνεια του σώματος μέσω αγωγής, συναγωγής και ακτινοβολίας E c : θερμότητα που απάγεται λόγω εξάτμισης σε κατάσταση θερμικής ισορροπίας C res : θερμότητα που απάγεται με αγωγή κατά την αναπνοή E res : θερμότητα που απάγεται λόγω εξάτμισης κατά την αναπνοή ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Μοντέλο υπολογισμού της θερμικής άνεσης (θερμικό ισοζύγιο ανθρώπινου σώματος)

7 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Πηγή: Peter Höppe, Ivo Martinac, 1997, Biometerology, Indoor climate and air quality, Review of current and future topics in the field of ISB study group 10 Πίνακας: Θερμοκρασία άνεσης αέρα σε σχέση με τη μεταβολική δραστηριότητα και τον τύπο του ρουχισμού Εργασία Μεταβολική δραστηριότητα [W] Ρουχισμός [clo] Θερμοκρασία άνεσης T α (comf) [ 0 C] Ηρεμία00,531 01,029 Καθιστική εργασία 430, ,023 Ελαφριά εργασία 1000, ,016 Έντονη εργασία2000,512 Συνθήκες μετρήσεων: θερμοκρασία αέρα = μέση θερμοκρασία ακτινοβολίας, πίεση ατμών = 10hPa, ταχύτητα αέρα = 0,1 m/s Μεταβολική δραστηριότητα και τύπος ρουχισμού

8 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Μεταβολική δραστηριότητα και τύπος ρουχισμού

9 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Η... ανάλυση της ένδυσης

10 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Μεταβολική δραστηριότητα και τύπος ρουχισμού

11 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Πρόβλεψη θερμικής άνεσης  Η ικανοποίηση της εξίσωσης θερμικής άνεσης είναι μία συνθήκη για την επίτευξη θερμικής ευεξίας. Όμως, δεν είναι κατάλληλη άμεσα για την εξακρίβωση της αίσθησης ενός τυχαίου θερμικού περιβάλλοντος από τους χρήστες των κτιρίων όπου οι παράμετροι δεν την ικανοποιούν. Η ανάγκη χαρακτηρισμού των θερμικών συνθηκών ενός χώρου οδήγησε στον υπολογισμό (πειραματικά):  Δείκτης μέσης πρόβλεψης PMV (Predicted Mean Vote)  Δείκτης δυσαρέσκειας των ανθρώπων PPD (Predicted Percent of Dissatisfied people)

12 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Υπολογισμός του δείκτη PMV μέσω μαθηματικού μοντέλου Θερμοκρασία αέρα Μέση θερμοκρασία ακτινοβολίας Υγρασία ή σχετική υγρασία Ταχύτητα αέρα Τύπος ρουχισμού Είδος δραστηριότητας

13 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Θερμοκρασία του αέρα Παράμετροι που επηρεάζουν τη θερμοκρασία του αέρα:  Το εξωτερικό περιβάλλον  Ο προσανατολισμός του κτιρίου  Τα υλικά κατασκευής και θερμομόνωσης του κτιρίου  Ο τρόπος αερισμού του κτιρίου (φυσικός/μηχανικός αερισμός)  Ο τρόπος σχεδιασμού, κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης ενός μηχανικά αεριζόμενου κτιρίου  Ο τρόπος σχεδιασμού ενός φυσικά αεριζόμενου κτιρίου  Ο τρόπος σχεδιασμού, κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης του συστήματος θέρμανσης και ψύξης ενός κτιρίου  Η παρουσία λανθανόντων εσωτερικών φορτίων στο κτίριο  Ο τρόπος λειτουργίας του κτιρίου και των συστημάτων του από τους χρήστες

14 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ  Υγρασία είναι το ποσό των υδρατμών που υπάρχει στον αέρα.  Σχετική υγρασία, που χρησιμοποιείται συχνότατα στην αξιολόγηση της θερμικής άνεσης, εκφράζεται ως ποσοστό του κορεσμένου αέρα σε υδρατμούς Υγρασία Η υγρασία του αέρα επηρεάζει τους εξής τρεις μηχανισμούς του σώματός μας:  το μηχανισμό διάχυσης των υγρών υπό τη μορφή αερίων του σώματός μας μέσω του δέρματος,  το μηχανισμό εξάτμισης του ιδρώτα από την επιφάνεια του δέρματος  το μηχανισμό ύγρανσης του εισπνεόμενου αέρα.

15 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Ποσοστό δυσαρεστημένων χρηστών σε σχέση με τη σχετική υγρασία του δέρματος Πηγή: Jorn Toftum, Anette S. Jorgensen, P.O. Fanger, 1997, Upper limits for indoor air humidity to avoid uncomfortably humid skin Υγρασία

16 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Πηγή: Jorn Toftum, Anette S. Jorgensen, P.O. Fanger, 1997, Upper Limits for indoor air humidity to avoid warm respiratory discomfort Σχέση θερμοκρασίας, σχετικής υγρασίας και ποσοστού των δυσαρεστημένων χρηστών που συνδέεται με την αίσθηση του αέρα στην αναπνευστική οδό Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Υγρασία

17 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Υγρασία ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Διάγραμμα θερμικής άνεσης θερμοκρασίας και σχετικής υγρασίας Τα διαγράμματα θερμικής άνεσης όπως αυτά της σχετικής υγρασίας και θερμοκρασίας οριοθετούν το πεδίο θερμικής ευεξίας

18 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΤΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ (ΤΟΤΕΕ 2425/86) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΧΩΡΟΥΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΥΓΡΑΣΙΑ Κατοικίες Κτίρια γραφείων Βιβλιοθήκες - Μουσεία Νοσοκομεία2430 Εστιατόρια και Κέντρα διασκέδασης ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΤΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ (ΤΟΤΕΕ 2425/86) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΧΩΡΟΥΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΥΓΡΑΣΙΑ Κατοικίες Κτίρια γραφείων Βιβλιοθήκες – Μουσεία Εστιατόρια και Κέντρα διασκέδασης Εκπαιδευτικά κτίρια Αίθουσες Χειρουργεία Αναρρωτήρια ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ

19 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Μέση θερμοκρασία ακτινοβολίας  Η θερμοκρασία μιας συμπαγούς μαύρης επιφάνειας για την οποία παρατηρείται η ίδια απώλεια θερμότητας μέσω ακτινοβολίας, σε σχέση με την εξεταζόμενη επιφάνεια. Η εξίσωση υπολογισμού της μέσης θερμοκρασίας ακτινοβολίας είναι: Fp-i: Ο συντελεστής γωνίας μεταξύ του ατόμου και της επιφάνειας i. ti: Η θερμοκρασία επιφανείας της επιφάνειας i [0C].  Ο υπολογισμός της μέσης θερμοκρασίας ακτινοβολίας είναι ιδιαίτερα επίπονος  Η μέση θερμοκρασία ακτινοβολίας διαφοροποιείται από τη θερμοκρασία του αέρα, γιατί είναι πρωτίστως υπεύθυνη για τις χωροταξικές διαφορές της θερμοκρασίας σε ένα χώρο και τη δημιουργία τοπικής δυσφορίας.  Η μέση θερμοκρασία ακτινοβολίας παίζει κυρίαρχο ρόλο στην ανταλλαγή θερμότητας λόγω ακτινοβολίας μεταξύ του σώματος και του περιβάλλοντος.

20 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Πηγή: Peter Höppe, Ivo Martinac, 1997, Biometerology, Indoor climate and air quality, Review of current and future topics in the field of ISB study group 10 Ροές θερμότητας από το ανθρώπινο σώμα προς το περιβάλλον

21 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Η κίνηση του αέρα συνδέεται με δύο παραμέτρους: 1. Την ταχύτητα του αέρα. 2. Τη μορφή της ροής του αέρα, αν είναι στρωτή ή τυρβώδης Ταχύτητα αέρα  Η ταχύτητα του αέρα μεταβάλλει τις απώλειες θερμότητας του σώματος  Οι μεταβολές στη θερμοκρασία του σώματος από την ταχύτητα του αέρα είναι μάλλον απότομες, καθώς ο συντελεστής μετάδοσης θερμότητας δεν είναι γραμμικός.  Στις μικρές ταχύτητες, μικρές μεταβολές της ταχύτητας προκαλούν μεγαλύτερες απώλειες θερμότητας σε σχέση με τις ίδιες μικρές μεταβολές ταχύτητας σε υψηλότερες ταχύτητες αέρα

22 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Σχέση μεταξύ της ταχύτητας του αέρα v και της μέσης θερμοκρασίας του δέρματος t sk Συνθήκες μετρήσεων: άνδρας 35 ετών, τύπος ρουχισμού=1 clo, καθιστική εργασία, μεταβολικός ρυθμός = 60W, μέση θερμοκρασία ακτινοβολίας trμ=200C = θερμοκρασία αέρα tα, σχετική υγρασία RH=50% (Πηγή: Peter Höppe, Ivo Martinac, 1997, Biometeorology, Indoor climate and air quality)

23 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ ΕΝΔΕΙΚΝΥΟΜΕΝΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΕΡΑ ΣΕ ΚΛΕΙΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ* (ΤΟΤΕΕ 2423/86) ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΕΡΑ (m/s) ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΧΡΗΣΗ 0÷0,08Παράπονα για έλλειψη κίνησης του αέρα 0,125Ιδανική κατάσταση 0,125÷0,25 Πολύ ικανοποιητική κατάσταση αλλά η ταχύτητα των 0.25 m/s πλησιάζει τη μέγιστη 0,325 Όχι ικανοποιητική για χώρους γραφείων. 0 αέρας παρασύρει ελαφριά χαρτιά από τα γραφεία 0,375 Μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα για άτομα που κινούνται Εμπορικά καταστήματα 0,375÷1,5 Επιτρεπόμενη μόνο για βιομηχανικές εφαρμογές • Οι παραπάνω ταχύτητες αναφέρονται στη ζώνη διαμονής ατόμων κάθε χώρου (από το δάπεδο μέχρι 2 m ύψος περίπου)

24 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ  Η δεύτερη παράμετρος που επηρεάζει καθολικά τις απώλειες θερμότητας από το σώμα είναι ο τύπος της ροής του αέρα  Στα κεντρικά κλιματιζόμενα κτίρια η ροή του αέρα δεν είναι στρωτή καθώς η ταχύτητα του αέρα μεταβάλλεται με κάποια συχνότητα  Ο τύπος της ροής και συγκεκριμένα ο βαθμός της τύρβης επηρεάζει τη θερμοκρασία του δέρματος ακόμη και με τη μέση ταχύτητα του αέρα σταθερή  Η περιοδικά μεταβαλλόμενη ροή του αέρα προκαλεί συναισθήματα δυσφορίας, συγκρινόμενη με τη στρωτή ροή Σχέση μεταξύ του βαθμού της τυρβώδους ροής Tu και της μέσης θερμοκρασίας του δέρματος tsk

25 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ  Σε υψηλά ποσοστά τύρβης το ποσοστό των δυσαρεστημένων ατόμων είναι μεγάλο Ποσοστό των δυσαρεστημένων χρηστών, ως αποτέλεσμα της αίσθησης ρεύματος αέρα στη περιοχή του κεφαλιού, σε σχέση με τη ταχύτητα του αέρα και τρεις περιοχές τύρβης Πηγή: P.O. Fanger, A.K. Melikov, H. Hanzawa, J. Ring, 1988, Air Turbulence and Sensation of Draught

26 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Αποτέλεσμα: Δημιουργία συστημάτων μηχανισμού αερισμού που να παρέχουν τη ροή του αέρα στη ζώνη χρήσης των χώρων με χαμηλές τιμές τύρβης. Αλλά: Αυτή η απαίτηση έρχεται σε σύγκρουση με την απαίτηση επαρκούς ανάμιξης του εξωτερικού αέρα με τον εσωτερικό ώστε να επιτευχθεί αραίωση των ρύπων και ομοιογενή εσωτερική ατμόσφαιρα διότι η στρωτή ροή δεν έχει τα επιθυμητά χαρακτηριστικά ανάμιξης, σε αντίθεση με την τυρβώδη ροή. Τελικά: Συμβιβασμός & Μελέτη των παραμέτρων και συνδυασμού τους :  η ταχύτητα εξόδου του αέρα από την παροχή του μηχανικού συστήματος  το μέγεθος των παροχών του αέρα του μηχανικού συστήματος και  η απόσταση των παροχών του αέρα από τη ζώνη χρήσης των χώρων Ωστόσο, ο αερισμός εκτόπισης (displacement ventilation) φαίνεται να ικανοποιεί τις δύο παραπάνω συνθήκες.

27 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Δυναμική θεωρία της θερμικής άνεσης Βασίζονται σε ένα μοντέλο ανταλλαγής θερμότητας του σώματος με το περιβάλλον και δεν εισάγουν καμία ανάδραση στο σύστημα Η στατική τους μορφή Η καθολική τους ισχύ Εφαρμογή των προτύπων του ASHRAE 55 – 92 και του ISO 7730, ανεξαρτήτως του κλίματος, του γεωγραφικού πληθυσμού και του τύπου του κτιρίου  Χαρακτηριστικά των υφιστάμενων προτύπων θερμικής άνεσης

28 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Τεχνολογικές και προσωπικές ρυθμίσεις Περιβαλλοντικές ρυθμίσεις Θερμική προσδοκία Κλιματικοί και δημογραφικοί παράγοντες Προηγούμενα θερμικά περιβάλλοντα Ικανοποίηση Προτιμήσεις Θερμική επίδραση Θερμική δυσαρέσκεια Θερμική αίσθηση Θερμική επίδραση Θερμική δυσαρέσκεια Θερμική αίσθηση Φυσιολογική θερμορύθμιση Παρόντα θερμικά – ψυκτικά φορτία του σώματος Το γενικό θερμικό μοντέλο προσαρμογής ως δυναμικό σύστημα. Πηγή: Richard De Dear, Gail Brager, Donna Cooper, March 1997, Developing an adaptive model of thermal comfort and preference

29 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Μέθοδοι βελτίωσης της θερμικής άνεσης  Για να πληρούνται συνθήκες θερμικής άνεσης, το κτίριο πρέπει να σχεδιαστεί ώστε:  Παρέχει αποδεκτά επίπεδα θερμοκρασίας και υγρασίας  Δημιουργία περιβάλλοντος κατάλληλων συνθηκών μέσω της κίνησης του αέρα, του αερισμού και μικρών διακυμάνσεων θερμοκρασίας  Δυνατότητα ελέγχου από τους χρήστες Οι έλεγχοι  Η καρδιά για την επίτευξη θερμικής άνεσης είναι: Το μηχανικό σύστημα & σύστημα διανομής Το κτιριακό κέλυφος

30 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Μέθοδοι βελτίωσης της θερμικής άνεσης Μεγιστοποίηση απωλειών θερμότητας Εμπόδιση των θερμικών κερδών Εκμετάλλευση των θερμικών κερδών από τον ήλιο και τις εσωτερικές πηγές Ελαχιστοποίηση των απωλειών θερμότητας Βασικοί στόχοι των μέτρων βελτίωσης Κατά την περίοδο δροσισμού όταν στο εσωτερικό περιβάλλον επικρατούν συνθήκες ζέστης Κατά την περίοδο θέρμανσης όταν στο εσωτερικό περιβάλλον επικρατούν συνθήκες κρύου Αφύγρανση

31 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Μέθοδοι βελτίωσης της θερμικής άνεσης Περίοδος θέρμανσης Ελαχιστοποίηση των απωλειών θερμότητας Αποτελεσματική θερμομόνωση / θερμοκρασία περιβαλλουσών επιφανειών Το πρόβλημα Η λύση

32 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Μέθοδοι βελτίωσης της θερμικής άνεσης Περίοδος θέρμανσης Ελαχιστοποίηση των απωλειών θερμότητας Ελαχιστοποίηση του ακούσιου αερισμού Το πρόβλημαΗ λύση

33 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Μέθοδοι βελτίωσης της θερμικής άνεσης Περίοδος θέρμανσης Εκμετάλλευση των θερμικών κερδών από τον ήλιο και τις εσωτερικές πηγές Το πρόβλημα & Η λύση

34 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Μέθοδοι βελτίωσης της θερμικής άνεσης Περίοδος δροσισμού Εμπόδιση των θερμικών κερδών Το πρόβλημα & Η λύση Ηλιοπροστασία (σκίαση) του κτιρίου με φυσική βλάστηση Ηλιοπροστασία (σκίαση) του κτιρίου με τα γεωμετρικά στοιχεία (προεξοχές) του κτιρίου

35 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Μέθοδοι βελτίωσης της θερμικής άνεσης Περίοδος δροσισμού Εμπόδιση των θερμικών κερδών Ηλιοπροστασία παραθύρων

36 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Μέθοδοι βελτίωσης της θερμικής άνεσης Περίοδος δροσισμού Μεγιστοποίηση απωλειών θερμότητας Φυσικός αερισμός Απομάκρυνση αποθηκευμένης θερμότητας Μη διαμπερής αερισμός Διαμπερής αερισμός Νυχτερινός αερισμός

37 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Μέθοδοι βελτίωσης της θερμικής άνεσης Περίοδος δροσισμού Μηχανικός αερισμός Συστήματα Έλεγχος

38 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Μέθοδοι βελτίωσης της θερμικής άνεσης Περίοδος δροσισμού Κλιματισμός - Αφύγρανση Τροχός αφύγρανσης

39 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 «Λεπτομέρειες» που επηρεάζουν Οι επιφανειακές θερμοκρασίες Προσεκτική θερμομόνωση

40 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 «Λεπτομέρειες» που επηρεάζουν Η ταχύτητα κίνησης του αέρα σε διάφορα ύψη Προσοχή στον αερισμό, είτε τεχνητό είτε φυσικό

41 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 «Λεπτομέρειες» που επηρεάζουν Ο συνδυασμός δραστηριότητας.... Και θέσης στο χώρο

42 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 «Λεπτομέρειες» που επηρεάζουν Ο συνδυασμός δραστηριότητας.... Και θέσης στο χώρο

43 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Κατά συνέπεια Πολυσύνθετο και πολυκριτηριακό πρόβλημα

44 ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, Νοεµβρίου 2005 Κατά συνέπεια Η μελέτη, τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και σε επίπεδο αξιολόγησης απαιτεί προσοχή


Κατέβασμα ppt "ΑΠΘ/ ΕΜΘΠΜ Χειμερινό Σχολείο: Περιβαλλοντική Ποιότητα του Εσωτερικού Χώρου Δελφοί, 26-27 Νοεµβρίου 2005 Εισήγηση Αναπλ. Καθηγητής Αγις Παπαδόπουλος Θερµική."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google