Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τουρκία-επιχειρηματικές δυνατότητες ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΟΥΝΑΛΑΚΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΟΕΥ Β΄

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τουρκία-επιχειρηματικές δυνατότητες ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΟΥΝΑΛΑΚΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΟΕΥ Β΄"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τουρκία-επιχειρηματικές δυνατότητες ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΟΥΝΑΛΑΚΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΟΕΥ Β΄

2 ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΟIKONOMIAΣ ( ) •2001 οικονομική κρίση • επανάκαμψη • η διεθνής οικονομική κρίση επηρέασε και την οικονομία της χώρας ( πτώση ζήτησης, βιομ. παραγωγής, απασχόλησης / μεταβολή ΑΕΠ ,7%) • επανάκαμψη της οικονομίας με μέσο ρυθμό ανάπτυξης 8,8% 2

3 Πως η Τουρκία ξεπέρασε τόσο γρήγορα και τόσο αποτελεσματικά τη κρίση? • Με τη δημιουργία πολύ δυνατού τραπεζικού τομέα • Με ενίσχυση του βιομηχανικού της τομέα και ειδικά του τομέα μηχανολογικού εξοπλισμού και των κατασκευών • Με τη δημιουργία καλών μεγεθών στο δημόσιο τομέα • Με παροχή σημαντικών φορολογικών και άλλων κινήτρων προσέλκυσης ξένων επενδύσεων • Με αλλαγή της εξαγωγικής της πολιτικής όπως τη μείωση της εξαγωγικής της εξάρτησης από χώρες-μέλη της Ε.Ε (από το 56% σε 46% και σήμερα σε 40%) και ενίσχυσης των εξαγωγών της σε χώρες της Μέσης Ανατολής, Αφρικής και Ασίας 3

4 EXPORTS TO MAIN COUNTRY GROUPS (Share in total exports -%)

5 Η Τουρκία σήμερα •Η τουρκική οικονομία κατατάσσεται στη 16 η θέση παγκοσμίως και στη 6 η στην Ευρώπη •με ανάπτυξη 3,2%, •με πληθωρισμό 6,37%, •με ανεργία 8.8%, •με 11.6% αύξηση ρεκόρ των εξαγωγών της, •με 5.6% μείωση των εισαγωγών της, •με σημαντική μείωση του εμπορικού της ελλείμματος, •με πολλές νέες ξένες επενδύσεις στη χώρα, •με αύξηση τουρκικών επενδύσεων στο εξωτερικό, •με μείωση του ποσοστού της αδήλωτης τουρκικής οικονομίας στο 38% από 50% που ήταν το

6 EΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΤΟΥΡΚΙΑΣ 2007 ΕΚ. $ 2008 ΕΚ. $ 2009 ΕΚ. $ 2010 ΕΚ. $ 2011 ΕΚ. $ ΜΤΒΛ % ΕΞΑΓΩΓΕΣ(FOB) ,5 ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ (CIF) ,8 ΟΓΚΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ,5 ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ,7 6

7 EΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΤΟΥΡΚΙΑΣ 10μηνο δισ. $ ΜΤΒΛ % ΕΞΑΓΩΓΕΣ(FOB)13,3+11,6 ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ (CIF)18,8-5,6 ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ-5,

8 Εισαγωγές – Εμπ. Έλλειμμα Σχόλια • Οι τουρκικές εισαγωγές το 2012 παρουσιάζουν μείωση κατά 5,6%. Παρά ταύτα η Τουρκία εξακολουθεί να είναι εξηρτημένη από εισαγωγές και για κάθε εγχώρια παραγωγή αξίας 100 $,απαιτείται εισαγωγή πρώτων υλών ή ημιεπεξεργασμένων αγαθών ή προϊόντων ενέργειας από το εξωτερικό αξίας 43$. • Οι εισαγωγές αφορούν κυρίως ενδιάμεσα προϊόντα και κυρίως καύσιμα –λάδια, λέβητες και μηχανικές συσκευές, σίδηρο –ατσάλι και προϊόντα αυτού, οχήματα, μηχανήματα-ηλεκτρολογικός εξοπλισμός, πλαστικές ύλες, κοσμήματα-πολύτιμες μέταλλα, πέτρες, διάφορα χημικά, φαρμακευτικά, χαλκός και προϊόντα αυτού, βαμβάκι και βαμβακερά νήματα, καουτσούκ και προϊόντα αυτού, αλουμίνιο και προϊόντα αυτού και χαρτί -χαρτόνι • Το εμπορικό έλλειμμα το 2011 κατέγραψε ιστορικό υψηλό, αλλά το 2012 παρατηρείται σημαντική συρρίκνωση (-31%) • ΕΕ κυριότερος εμπορικός εταίρος αλλά με τάση μείωσης ποσοστού εμπορίου - εξαγωγές: από 44,2% το δεκάμηνο 2011 σε 40% το εισαγωγές: από 37.1% το δεκάμηνο 2011 σε 39% % το 2011 • Κυριότεροι εξαγωγικοί εταίροι: Γερμανία, Ιράκ, Ιράν, Η.Β., Η.Α.Ε, Ρωσία Κυριότεροι εισαγωγικοί εταίροι: Ρωσία, Κίνα, Γερμανία, ΗΠΑ, Ιταλία 8

9 Ελληνοτουρκικές εμπορικές σχέσεις • Οι ελληνοτουρκικές εμπορικές σχέσεις έχουν ενισχυθεί σημαντικά κατά τη τελευταία δεκαετία. • Οι ελληνικές εξαγωγές, από 369 εκατ. ευρώ το έτος 2002 σε 1,832 δισ. ευρώ το 2011 και εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 2,5 δισ. Ευρώ το 2012 • Οι ελληνικές εξαγωγές προς Τουρκία αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,06% των τουρκικών εισαγωγών από ολόκληρο τον κόσμο και από τις εισαγωγικές τουρκικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα, μόνο οι (το 3,2%) εισάγουν από Ελλάδα. • Οι ελληνικές εξαγωγές αφορούν κυρίως πετρελαιοειδή, ορυκτέλαια,πλαστικά και βαμβάκι • Οι τουρκικές εξαγωγές προς Ελλάδα έφθασαν από 645 εκατ. Ευρώ το 2002 τα 1,12 δισ. το • Οι τουρκικές εξαγωγές προς Ελλάδα αφορούν κυρίως μέταλλα, ανταλλακτικά αυτοκινήτων, είδη ένδυσης και αλιεύματα 9

10 10

11 Εξαγωγές Ελλάδας προς Τουρκία κατά κατηγορία προϊόντων Κατηγορί α SITC ΠροϊόνΣύνθεση Σύνθεση συνολ. ελλ. Εξαγωγών Αγροτικά προϊόντα2,22%24,3% 0Τρόφιμα και ζώα ζωντανά2,03%19,2% 1Ποτά & καπνός0,01%3,4% 4 Λάδια και λίπη ζωϊκής ή φυτικής προέλευσης 0,18%1,7% 2 Πρώτες ύλες6,98%5,6% 2 Πρώτες ύλες μη εδώδιμες εκτός από καύσιμα 6,98%5,6% 3 Καύσιμα64,78%9,8% 3Ορυκτά καύσιμα, λιπαντικά64,78%9,8% 5-8 Βιομηχανικά προϊόντα26,02%57,4% 5Χημικά προϊόντα & συναφή11,13%14,8% 6 Βιομηχανικά είδη ταξινομημένα κατά πρώτη ύλη 9,05%20,6% 7 Μηχανήματα & υλικό μεταφορών 4,59%11,8% 8Διάφορα βιομηχανικά είδη1,25%10,1% 9 Άλλα0,00%2,9% 9 Είδη & συναλλαγές μη ταξινομημένα κατά κατηγορίες 0,00%2,9% 0-9 Συνολικές εξαγωγές100,00%100,0% 11

12 Ελληνικές εξαγωγές 10 κυριοτέρων κατηγοριών προϊόντων κατ΄αξία (€) CN-2 Προϊόν 2011 Σύνθεση (%) 27 Ορυκτά λάδια-καύσιμα 64,78 39 Πλαστικές ύλες και τεχνουργήματα 8,66 52 Βαμβάκι 4,87 76 Αργίλιο και τεχνουργήματα από αργίλιο 2,62 84 Λέβητες, μηχανές, συσκευές 1,80 41 Δέρματα, γουνοδέρματα 1,45 74 Χαλκός και τεχνουργήματα από χαλκό 1,40 85 Ηλεκτρικές μηχανές, συσκευές 1,33 72 Χυτοσίδηρος, σίδηρος και χάλυβας 1,17 73 Τεχνουργήματα από σίδηρο, χάλυβα 1,15 12

13 Σύνθεση ελλ. εξαγωγών κατά κατηγορία προϊόντων -αξία 13

14 Οι ελληνικές εξαγωγές στο 10μηνο 2012 • Η μείωση των τουρκικών εισαγωγών το 2012 δεν έχει επηρεάσει τις ελληνικές εξαγωγές. • Πολλά από τα κυριότερα εισαγόμενα τουρκικά προϊόντα που δεν εμφανίζουν μείωση συμπίπτουν με τα ελληνικά προϊόντα που εξάγονται στη Τουρκία • Οι ελληνικές εξαγωγές στο 10μηνο του 2012 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011 παρουσιάζουν 30% αύξηση (2,11 δισ ευρώ). Αντίθετα οι τουρκικές εξαγωγές προς τη χώρα μας στο ίδιο χρονικό διάστημα σημειώνουν 15% μείωση (840 δισ. Ευρώ). • Σύμφωνα με στοιχεία 10μηνου 2012, η Τουρκία είναι η πρώτη χώρα πελάτης της χώρας μας, εφόσον υπολογίσουμε στις ελληνικές εξαγωγές και τα πετρελαιοειδή και η έκτη χωρίς αυτά. • Παρατηρείται τουρκικό ενδιαφέρον για πετρελαιοειδή-λιπαντικά, παρασκευάσματα φρούτων και λαχανικών, ζώντα ζώα, ανόργανα χημικά, προϊόντα σιδήρου και χάλυβα, μηχανήματα οπτικής –μετρήσεων, δέρματα, καλλυντικά, διάφορα δομικά υλικά, ιατρικά- φαρμακευτικά, πλαστικές ύλες-μονωτικά, μηχανήματα Γραφείου, ηλεκτρικές συσκευές και προϊόντα ξυλείας. • Προοπτικές παρουσιάζονται επίσης και για τον κλάδο τροφίμων και ποτών, ιδιαίτερα βιολογικά και delicatessen. Αν και δασμοφορολογικά προστατευμένος, εντούτοις, με την αύξηση του τουριστικού τουρκικού ρεύματος προς τη χώρα μας, οι τούρκοι καταναλωτές τα γνωρίζουν και στη συνέχεια τα αναζητούν στη ντόπια αγορά. 14

15 Αγορά Δημογραφικά Χαρακτηριστικά • π ληθυσμός: 74,7 εκ. •μέσος όρος ηλικίας: 29,2 έτη ( το 39,4% οικονομικά ενεργός πληθυσμός από ετών) •Αστικοποίηση: 75% κατοικεί σε αστικές περιοχές •κυριότερες πόλεις: Κων/πολη-13,5 εκ., Άγκυρα-4,8 εκ., Σμύρνη-3,9 εκ., Προύσα -2,6 εκ., Άδανα- 2,1 εκ., Γκαζιαντέπ-1,2 εκ., Καισάρεια, Ικόνιο •έντονες διαφοροποιήσεις: εισόδημα, Ανατολή-Δύση, παράλια-ηπειρωτική χώρα, τουριστικές-μη τουριστικές περιοχές 15

16 Κατανάλωση • Μέση καταναλωτική δαπάνη USD το 2011, αναμένεται USD to 2014 • Λιανικές πωλήσεις, καταναλωτική δαπάνη στα προ της κρίσης επίπεδα • Δυτικοποίηση καταναλωτικών προτύπων • Υψηλή ζήτηση για επώνυμα προϊόντα (μεσαία- ανώτερα εισοδήματα) • Μέσος Καταναλωτής πιο προσεκτικός στη σχέση τιμής/αξίας→ αύξηση discount stores, αύξηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας • Προϊόντα υψηλής κατανάλωσης: προτιμούνται οι οικογενειακές συσκευασίες 16

17 Παραδείγματα κλάδων όπου υπάρχουν ελληνικές εξαγωγικές δυνατότητες προς Τουρκία • Τρόφιμα –ποτά • Κατασκευές –δομικά υλικά • Φαρμακευτικά, ιατρικά προϊόντα και εξοπλισμός • Καλλυντικά • Πλαστικές πρώτες ύλες • Υλικά συσκευασίας 17

18 Τρόφιμα – ποτά Παρατηρήσεις • ΦΠΑ: Συνήθως 8% (ή 1%) • Πιστοποιητικά εισαγωγής αναλαμβάνει εισαγωγέας • μέση ετήσια κατανάλωση αλκοόλ μόλις 1,4 λίτρα • Αυξητική τάση στην κατανάλωση αλκοολούχων : συνολικά +1,5%, κρασιού +28,9% • Προϊόντα με θετικές προοπτικές: κακάο, σοκολατοειδή – καφές – κρασί – κατεψυγμένα – βιολογικά – έτοιμα για μαγείρεμα ή για κατανάλωση τρόφιμα – gourmet – εθνικά προϊόντα – προϊόντα υγιεινής διατροφής 18

19 Μειονεκτήματα τουρκικής αγοράς τροφίμων και ποτών • υψηλοί δασμοί εισαγωγής (από ΕΕ: κρασί 50%, ελαιόλαδο 31,2%, ελιές 19,5%, τυριά έως και 180% (φέτα 180%,κεφαλοτύρι 138%), εσπεριοειδή 54%, ντομάτες 48,6%, άλευρο σίτου 102,6% - ποσοστώσεις) • αλκοολούχα: υψηλός ΦΕΚ( μπύρα 0,53 τ.λ/λ, κρασιά 2,94 τ.λ./λίτρο, τσίπουρα- 83,16 τ.λ./λ. λικέρ- 87,12 τ.λ./λ., ούζο 87,12 τ.λ./λ.) • διαδικασίες εισαγωγής • υψηλές τιμές ραφιού • κίνδυνος αντιγραφής προϊόντων 19

20 Πλεονεκτήματα τουρκικής αγοράς τροφίμων και ποτών • οικονομία σε αναπτυξιακή τροχιά • χαμηλός μ.ο. ηλικίας • Σημαντική αύξηση εισοδήματος –υψηλό ποσοστό νεοπλουτισμού • Επίδειξη –μιμητικό αποτέλεσμα • Αυξητική τάση για κατανάλωση ποιοτικών προϊόντων (π.χ βιολογικών, μεσογειακής διατροφής) • ενίσχυση οργανωμένου λιανεμπορίου • ενδιαφέρον για νέα προϊόντα • Αύξηση τουριστικού ρεύματος 20

21 Αγορά λιανικών πωλήσεων • μεγάλη αύξηση αλυσίδων και supermarkets και shopping malls • η λιανική τροφίμων αποτελεί το 52% συνόλου λιανικής • Οργανωμένο λιανεμπόριο 40% συνόλου – οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων 30% με τάσεις ενίσχυσης • Διανομή: παραγωγός/εισαγωγέας- χονδρέμπορος/διανομέας -λιανική • Από πλευράς αρ.καταστημάτων υπερτερούν τουρκικές και από πλευράς κύκλου εργασιών υπερτερούν οι πολυεθνικές • Εισαγόμενα τυποποιημένα προϊόντα κυρίως σε μεγάλες αλυσίδες οι οποίες προμηθεύονται κυρίως μέσω εισαγωγέων-χονδρεμπόρων και σπανιότερα κάνουν απευθείας εισαγωγές • Προτιμότερη είσοδος στην αγορά μέσω εισαγωγέα με εκτεταμένο δίκτυο διανομής 21

22 Τάσεις λιανικού εμπορίου • Ενίσχυση οργανωμένου λιανεμπορίου • Μεγάλες αλυσίδες -νέες προσεγγίσεις: fast shopping, gourmet, boutique stores, restaurants μαζί με gourmet stores • Παντοπωλεία: προϊόντα μεγάλης κυκλοφορίας, τοπικά- παραδοσιακά προϊόντα • Συνένωση τοπικών αλυσίδων 22

23 Κατασκευαστικός τομέας -δομικά υλικά • Θετικές προοπτικές ανάπτυξης για τον κατασκευαστικό τομέα. Προς το παρόν συγκράτηση του ρυθμού ανάπτυξης, λόγω: του μεγάλου αριθμού αδιάθετων κατοικιών, του περιορισμού χορήγησης δανείων, συγκρατημένων προσδοκιών καταναλωτών • Πραγματοποίηση έργων υποδομών (αυτοκινητόδρομοι, σιδηροδρομικό δίκτυο, λιμάνια, σήραγγες, μετρό, ενέργεια). Ανακοινώθηκαν 112 μεγάλα δημόσια έργα.Μεγάλο τμήμα χρηματοδότησή τους προέρχεται από το εξωτερικό • Ο κλάδος παραγωγής δομικών υλικών είναι ο τρίτος μεγαλύτερος στην Τουρκία • Προοπτικές εισαγωγής: κυρίως για πιο εξελιγμένα προϊόντα Τομείς: κατασκευή πατωμάτων, μονωτικά, κουφώματα, προκατασκευασμένα στοιχεία για τοίχους, ταπετσαρίες, κουφώματα για πόρτες-παράθυρα, είδη υγιεινής, υλικά κατασκευής οροφών, θερμαντικά σώματα, υλικά αλουμινίου, ΟSB. 23

24 Φαρμακευτικά • κατά κεφαλήν κατανάλωση 144 USD - ιδιαίτερα χαμηλή • 43 παραγωγικές εταιρείες (εγχώριες, πολυεθνικές) • σημαντική εγχώρια παραγωγή αλλά με χαμηλές επιδόσεις στην έρευνα και τεχνολογία – εξάρτηση από εισαγωγές,κυρίως πρωτότυπα – εγχώρια (κυρίως γενόσημα) • λειτουργούν νοσοκομεία 72,5% των οποίων είναι δημόσια • φαρμακεία (1/.3000 κατοίκους) και 500 φαρμακαποθήκες • εισαγωγές 4,697 δισ.USD – αύξηση 6,5% (2011) • εισαγωγές: κυρίως πρωτότυπα φάρμακα • Οι εισαγωγές πρώτων υλών και ημιέτοιμων προϊόντων αποτελούν το ¼ των συνολικών εισαγωγών • Δεν επιβάλλονται δασμοί εισαγωγής από ΕΕ • Καταχώρηση από τουρκικά φυσικά/νομικά πρόσωπα • Απαιτούνται: πιστοποιητικό συμμόρφωσης (conformity certificate Υπ. Υγείας), πιστοποιητικό Ορθής Παραγωγικής Πρακτικής (GMP) - καθυστερήσεις 24

25 Α γορά καλλυντικών – ειδών προσωπικής περιποίησης • ρυθμοί ανάπτυξης αγοράς 10% περίπου ετησίως και το μέγεθός της υπολογίζεται σε $2,5 δις (2011) • Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρήθηκε είσοδος ξένων επενδυτών και πολυεθνικών εταιρειών στην τοπική αγορά • Ανάπτυξη εγχώριας βιομηχανίας αλλά με έντονη εξάρτηση από εισαγόμενες πρώτες ύλες • Υψηλός ανταγωνισμός αγοράς - οι μεγαλύτερες πολυεθνικές δραστηριοποιούνται και στην τ/ αγορά καλύπτοντας μεγάλο μερίδιο αγοράς • Παράγοντες ανάπτυξης: ο αυξανόμενος αριθμός των εργαζόμενων γυναικών, ο νεαρός πληθυσμός, η αλλαγή στα καταναλωτικά πρότυπα, η ανάπτυξη κέντρων wellness & spa • Τα κυριότερα εισαγόμενα προϊόντα είναι: σαμπουάν, κρέμες-λάδια για την περιποίηση του δέρματος, οδοντόπαστες, κολόνιες, βαφές μαλλιών, μακιγιάζ ματιών, αποσμητικά σώματος • δεν επιβάλλεται δασμολογική επιβάρυνση • ΦΠΑ 8% ή 18% και για ορισμένα προϊόντα ΦΕΚ • απαιτούνται πιστοποιητικά για την εισαγωγή (αναλαμβάνει εισαγωγέας) 25

26 Αγορά πλαστικών • ταχέως αναπτυσσόμενη • μέσος όρος ανάπτυξης : 15%, 2008: -4%, : 20% • εταιρείες - 98% ΜΜΕ – περίπου 120 ξένων κεφαλαίων, οι μισές από ΕΕ ( Γερμανία, Ολλανδία, ΗΠΑ, Γαλλία, Ιταλία) • εργαζόμενοι • εξαρτάται από εισαγωγές πετροχημικών για την παραγωγή πλαστικών προϊοντων για την εγχώρια αγορά και τις αγορές του εξωτερικού • Οι κυριότερες πλαστικές πρώτες ύλες που εισάγονται αφορούν:PE, PP, PS, PVC, ακρυλικά πολυμερή, PET, πολυαμίδια, ρητίνες, σιλικόνες, κυτταρίνη 26

27 Γιατί προτείνουμε να διερευνήσετε δυνατότητες επιχειρηματικών σας συνεργειών με τη Τουρκία • Η τουρκική οικονομία και το κατά κεφαλή εισόδημα σε αναπτυξιακή τροχιά • Τουρκικό ενδιαφέρον για ανάπτυξη επιχειρηματικών σχέσεων με ελληνικές εταιρείες είτε προς τη κατεύθυνση της ενίσχυσης των διμερών εμπορικών συναλλαγών είτε για joint- ventures σε Τουρκία ή Ελλάδα • Τουρκικό εισαγωγικό ενδιαφέρον για δομικά υλικά,φαρμακευτικά, ιατρικά προϊόντα και εξοπλισμός,καλλυντικά,πλαστικές πρώτες ύλες, υλικά συσκευασίας βιολογικά, delicatessen- gourmet, εθνικά προϊόντα,υψηλής ποιότητας υπηρεσίες υγείας-τουρισμού • Υπερθέρμανση της επιχειρηματικής αγοράς Κωνσταντινούπολης και παραλίων. Προσπάθεια της τουρκικής κυβέρνησης για επιχειρηματική ανάπτυξη περιοχών και πόλεων της Ανατολής. • Πολλές περιφερειακές τουρκικές πόλεις με δυναμικές επιχειρηματικές κοινότητες και με μεγάλο ενδιαφέρον για ανάπτυξη εξωστρέφειας. • Πρόθεση Γραφείου ΟΕΥ Αγκύρας για διερεύνηση επιχειρηματικού ενδιαφέροντος και ανάπτυξη διμερών σχέσεων σε επιλεγμένες τουρκικές πόλεις όπως Άγκυρα, Σμύρνη, Προύσα, Γκαζιαντέπ, Καισάρεια, Ικόνιο, Τραπεζούντα, Σαμψούντα, Αντιόχεια, Μαρτίν, Ντιγιαρμπακίρ κτ.λ 27

28 Μεθοδολογία προσέγγιση αγοράς •Διαπίστωση τουρκικού εισαγωγικού ενδιαφέροντος για το συγκεκριμένο προϊόν (Γραφεία ΟΕΥ) • Έρευνα νόμων και κανόνων για το τουρκικό καθεστώς που διέπει το συγκεκριμένο προϊόν (Γραφεία ΟΕΥ) • Ανεύρεση έμπειρου και αξιόπιστου τούρκου συνεργάτη- αντιπροσώπου ή κατευθείαν εισαγωγέα-διανομέα(και με τη βοήθεια Γραφείου ΟΕΥ) •Έρευνα για τη αξιοπιστία της τουρκικής εταιρείας και του τούρκου επιχειρηματία(και με τη βοήθεια Γραφείου ΟΕΥ) •Με τη βοήθεια του τούρκου συνεργάτη, προσωπική γνωριμία με τον τούρκο επιχειρηματία και ανάπτυξη αμοιβαίων καλών σχέσεων. •Τακτικές επισκέψεις στην συνεργαζόμενη τουρκική εταιρεία 28

29 Τρόποι διείσδυσης στην τουρκική αγορά • Επίσκεψη ή και συμμετοχή στη αντίστοιχη κλαδική έκθεση. • Προκαθορισμένες επιχειρηματικές συναντήσεις μέσω Γραφείων ΟΕΥ Άγκυρας και Κωνσταντινούπολης. • Συμμετοχή σε στοχευμένες αποστολές-εκδηλώσεις που οργανώνονται από ελληνικούς Φορείς. • Μέσω του site agora του ΥΠΕΞ, αναζήτηση αιτημάτων για συνεργασίες που καταχωρούν τα Γραφεία ΟΕΥ. • Διαφημιστική καταχώρηση ενδιαφέροντος για επιχειρηματική συνεργασία σε site Εμπορικού Επιμελητηρίου της περιοχής. • Ίδρυση εταιρείας –υποκαταστήματος και διαφήμιση εταιρείας-προϊόντων 29

30 Συμβουλές για σωστή επιχειρηματική συναλλαγή με τουρκικές εταιρείες • Σωστή επιλογή του προϊόντος για προώθηση και προσεκτικός σχεδιασμός κινήσεων. Όχι ενέργειες αποσπασματικές • Πριν τη σύναψη κάποιας συμφωνίας, συνεργασία με τουρκικό δικηγορικό Γραφείο της περιοχής • Προετοιμασία επιχειρηματολογίας για τη προώθηση του προϊόντος. Φιλική συμπεριφορά αλλά με μέτρο. Προσπάθεια για ειλικρινή επαγγελματική σχέση και κατάκτηση αμοιβαίας εμπιστοσύνης. • Προσεκτική μελέτη όρων συμβολαίου και επιχειρηματικής συνεργασίας • Διασφάλιση συναλλαγών και έκδοση των σωστών πιστοποιητικών που απαιτούνται για την εισαγωγή προϊόντος προς αποφυγή προβλημάτων στα τελωνεία. • Προσεκτική μελέτη της συμπεριφοράς του τούρκου επιχειρηματία (να θεωρείται ύποπτη η έλλειψη διαπραγμάτευσης από πλευράς του και να μην εκλαμβάνεται ως στοιχείο άγνοιας ή χαμηλής ευστροφίας). • Προσοχή στο επίπεδο κουρτούρας Τούρκου ιδίως αυτού που δεν έχει πολλές εμπειρίες του εξωτερικού. Μια προσπάθεια εξαπάτησής του από πλευράς μας,ενδεχομένως να μας οδηγήσει σε απρόβλεπτες επιχειρηματικές περιπέτειες. • Κατοχύρωση των πνευματικών και βιομηχανικών δικαιωμάτων μέσω δικηγόρου • Συνεχής ενημέρωση-παρακολούθηση θεσμικού πλαισίου • Έγκαιρη έκδοση άδειας παραμονής και εργασίας στον εκπρόσωπο της εταιρείας στη Τουρκία αν πρόκειται για αλλοδαπό • Συχνή επικοινωνία και τακτικές συναντήσεις 30

31 Eυχαριστώ για την προσοχή σας! ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΟΥΝΑΛΑΚΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΟΕΥ Β΄ Πρεσβεία Αγκύρας-Γραφείο ΟΕΥ 31


Κατέβασμα ppt "Τουρκία-επιχειρηματικές δυνατότητες ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΟΥΝΑΛΑΚΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΟΕΥ Β΄"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google