Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ημέρα Πληροφόρησης Επιχειρήσεων (ΥΠ.ΕΞ) Η γερμανική αγορά

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ημέρα Πληροφόρησης Επιχειρήσεων (ΥΠ.ΕΞ) Η γερμανική αγορά"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ημέρα Πληροφόρησης Επιχειρήσεων (ΥΠ.ΕΞ) Η γερμανική αγορά
Γιάννης Σαλαβόπουλος , MBA Γραμματέας ΟΕΥ A’, Πρεσβεία Βερολίνου Πρόεδρος Club Οικονομικών & Εμπορικών Συμβούλων Βερολίνου

2 Θετικές οι προοπτικές για τη γερμανική οικονομία το 2012 και 2013
Θετικές οι προοπτικές για τη γερμανική οικονομία το 2012 και 2013 Αύξηση γερμανικού ΑΕΠ το 2011 στο +3%, συνεχίζοντας έτσι την ανοδική πορεία του 2010 ( +3,7% του ΑΕΠ). Χαμηλή ανεργία 5,9%. Αύξηση ιδιωτικής κατανάλωσης +1,5% το 2011, επενδύσεων +6,5% και εξαγωγών +8,2% ‘Ελλειμμα 26,7 δισ.ευρώ ή 1% ΑΕΠ το 2011 από 4,3% το 2010. Πρόβλεψη για ανάπτυξη +0,8% ΑΕΠ το 2012 και το 2013 αντίστοιχα. Αύξηση των εξαγωγών +3,9%, εισαγωγών +2,5% και ιδιωτικής κατανάλωσης +0,9% το 2012.

3 Η Γερμανία ως πολύ σημαντικός εμπορικός εταίρος της Ελλάδος
Η Γερμανία είναι ο δεύτερος σημαντικότερος εμπορικός εταίρος της Ελλάδας. Η γερμανική αγορά ήταν για πολλά έτη η πρώτη και το 2011 η δεύτερη αγορά των ελληνικών προϊόντων μετά την Ιταλία. Παρόμοια είναι η τάση και το 2012 με βάση τα στοιχεία εννεαμήνου (-1,6%). Στη Γερμανία, όπου διαβιούν περί τους Έλληνες , έχουμε μεγαλύτερη και πιο οργανωμένη ομογένεια στην Ευρώπη. Το 2011 μετανάστευσαν στη Γερμανία Έλληνες. Παρουσιάζεται η μεγαλύτερη πυκνότητα ελληνικών χώρων εστίασης στην Ευρώπη.

4 Διμερείς εμπορικές σχέσεις-ελληνικές εξαγωγές
Η Γερμανία, αν και δεύτερη το 2011 μετά την Ιταλία, παραμένει από τις σημαντικότερες αγορές για τα ελληνικά προϊόντα. Οι ελληνικές εξαγωγές στη Γερμανία το 2011 παρουσίασαν μικρή πτώση -2% σε αντίθεση με τη συνολικά θετική πορεία των ελληνικών εξαγωγών, ανερχόμενες σε 1,76 δις Ευρώ ή 7,9% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών. Με βάση τη Destatis σημείωσαν άνοδο +1,95%. Σημαντικότερες κατηγορίες εξαγώγιμων ελληνικών προϊόντων στη γερμανική αγορά είναι: τα φάρμακα, τρόφιμα και ποτά, αλουμίνιο και ενδύματα. Ο όγκος διμερούς εμπορίου μειώθηκε το 2011 κατά -7,2% ανερχόμενος σε 6,36 δις. Ευρώ από 6,86 δις. Ευρώ το 2010.

5 Χαρακτηριστικά και πρακτικές στη γερμανική αγορά και στο γερμανικό επιχειρείν
‘Ακρως ανταγωνιστική αγορά με μεγάλη έμφαση στο συνδυασμό υψηλής ποιότητας και χαμηλής τιμής. Υγιές και οργανωμένο αλλά και σταθερό οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον. Ασφάλεια δικαίου. Σταθερό αλλά πολύπλοκο φορολογικό σύστημα. Δεν υπάρχουν εμπόδια εισόδου πέραν κάποιων γραφειοκρατικών. Η δυσκολία έγκειται στην αύξηση μεριδίων και την μακροπρόθεσμη παραμονή στην αγορά λόγω της πίεσης τιμών και του ισχυρού ανταγωνισμού. Η οικονομική κρίση έχει πλήξει δυστυχώς την εικόνα και το brand name των ελληνικών προϊόντων στα μάτια των γερμανών καταναλωτών και συνακόλουθα τις ελληνικές εξαγωγές στη γερμανική αγορά.

6 Βασικά χαρακτηριστικά και πρακτικές συμβουλές
Ανάλυση αγοράς, ανταγωνισμού, διαδικασιών,πλαισίου. Σοβαρή εταιρική παρουσία του εξαγωγέα και υψηλή ποιότητα του εξαγόμενου πρόϊόντος. Εκτετάμενη χρήση του εμπορικού αντιπροσώπου ή διανομέα, αλλά τάση απευθείας επαφής του τελικού εισαγωγέα με τον εξαγωγέα (κυρίως αλυσίδες). Προσοχή στην επιλογή συνεργάτη. Σταθερή ποιότητα, μοντέρνα συσκευασία, σωστό μάρκετινγκ είναι πολύ σημαντικά για την είσοδο αλλά και την παραμονή στην αγορά. Η ετικέτα των προϊόντων είναι προτιμητέο να είναι στη γερμανική γλώσσα με ακριβή απεικόνιση του περιεχομένου. Μεγάλη σημασία στην έγκαιρη παράδοση του προϊόντος και στη δυνατότητα ανταπόκρισης με επαρκείς ποσότητες.

7 Κατηγορίες ελληνικών προϊόντων με προοπτικές αύξησης εξαγωγών
Τρόφιμα (τυροκομικά, γαλακτομικά, ελαιόλαδο και ελιές ιχθυηρά, ντελικατέσσεν, κονσέρβες και συσκευασμένα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά). Ποτά (Οίνος, Ούζο, λοιπά λικέρ, νερό). Οικοδομικά υλικά (κυρίως αλουμίνιο, ελληνικά πετρώματα, μάρμαρα). Φάρμακα / Φυσικά καλλυντικά. Ενδύματα. Χαλκός. Πλαστικά/Χημικά. Κοσμήματα. Εφαρμογές μικροηλεκτρονικής (μικροτσιπ).

8 Τρόφιμα/Ποτά - Νέες τάσεις
Μεταστροφή των γερμανών καταναλωτών προς υγιεινότερα πρότυπα διατροφής. Μείωση κατανάλωσης κρέατος και αύξηση κατανάλωσης ιχθυηρών, φρούτων και λαχανικών, τυροκομικών και γαλακτομικών. Διεύρυνση της παρουσίας ΠΓΕ/ΠΟΠ προϊόντων ακόμα και σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οι σειρές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας δεν περιορίζονται στο discount price segment, αλλά διακρίνονται και σε επίπεδα τιμών. Αύξηση κατανάλωσης οίνου. Σταδιακή αλλά αργή αναγνώριση του ποιοτικού ελληνικού οίνου. Καλή πορεία του ούζου. Δυνατότητες για το ελληνικό μεταλλικό νερό.

9 Είσοδος στη γερμανική αγορά. Κανάλια διανομής (τρόφιμα/ποτά)
Λιανεμπόριο (Edeka, Rewe, Aldi Süd, Aldi Nord, Lidl, Metro κλπ). Καλύπτουν πάνω από τα ¾ της αγοράς τροφίμων. Μεγάλα τα μερίδια αγοράς αλλά και της επιρροής στην τελική τιμή των προϊόντων από τους Discounters. Cash and Carry. Πολυκαταστήματα. Μικρότερες αλυσίδες. Gourmet. Mεμονωμένοι Έλληνες και Γερμανοί εισαγωγείς. Διανομείς. Εμπορικοί αντιπρόσωποι. Εστίαση. Ελληνικά εστιατόρια. Ξενοδοχεία.

10 Είσοδος στη γερμανική αγορά
Είσοδος στη γερμανική αγορά. Νέες τάσεις και κανάλια διανομής (καλλυντικά) Η Γερμανία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά καλλυντικών στην Ευρώπη. Οι τάσεις χρήσης είναι αυξητικές και κυρίως φυσικών καλλυντικών Κανάλια διανομής είναι κυρίως: Αλυσίδες καλλυντικών (Rossmann, dm). Λιανεμπόριο (Μεγάλες και μικρότερες αλυσίδες, πολυκαταστήματα). Αλυσίδες φαρμακευτικών ειδών. Φαρμακεία. Διανομείς-Εμπορικοί αντιπρόσωποι.

11 Είσοδος στη γερμανική αγορά
Είσοδος στη γερμανική αγορά.Νέες τάσεις και κανάλια διανομής (δομικά υλικά) Σημαντική αυξήση της οικοδομικής δραστηριότητας στη Γερμανία. Ανοικοδόμηση νέων εμπορικών κέντρων, κτιρίων γραφείων, κατοικιών, αναπαλαίωση παλαιών κτιρίων στα κρατίδια της πρώην Ανατολικής Γερμανίας. Συνεχής αύξηση των τιμών των ακινήτων στη Γερμανία τα τελευταία χρόνια. Κύρια δίκτυα διανομής είναι: Κατασκευαστικές εταιρείες, εταιρείες ανάπτυξης ακινήτων, εργολάβοι, μελετητικά γραφεία, εμπορικοί αντιπρόσωποι.

12 Διαπιστώσεις Το επίπεδο των ελληνικών εξαγωγών στη Γερμανία συνεχίζει να παραμένει χαμηλό σε σχέση με τις άλλες χώρες της ΕΕ και τον κοινοτικό μέσο όρο και μειούμενο το 2011 και το Η Γερμανία αποτελεί για όλες τις χώρες της ΕΕ τον σημαντικότερο εμπορικό εταίρο, ενώ για την Ελλάδα το δεύτερο. Κλίμα δυσπιστίας μερικές φορές για τους Έλληνες εξαγωγείς. Ανάγκη μεταστροφής του κλίματος και προώθησης της ανώτερης ποιότητας των προϊόντων Made in Greece, τα οποία διαθέτουν προστιθέμενη αξία. Δυνατότητες αύξησης των εξαγωγών. Μεγάλυτερη βαρύτητα στη γερμανική αγορά ως αγορά στόχο.Ανάγκη στοχευμένης προώθησης με τη χάραξη συγκεκριμένης στρατηγικής εξωστρέφειας σε συγκεκριμένους κλάδους.

13 Προτάσεις για προωθητικές εξαγωγικές δράσεις
Ανάγκη για κεντρική οργανωμένη καμπάνια προβολής των Ελλήνων εξαγωγέων και αλλαγής εικόνας του ελληνικού επιχειρείν στη Γερμανία. Σταθερή και οργανωμένη συμμετοχή σε όλες τις μεγάλες κλαδικές διεθνείς εκθέσεις. Road Shows.Εκδηλώσεις προβολής ελληνικών προϊόντων. Επιχειρηματικές αποστολές. Δράσεις προώθησης στο πλαίσιο της Ελληνο-Γερμανικής Συνεργασίας. Καταχωρήσεις στο γερμανικό τύπο.Πρόσκληση κλαδικών Γερμανών δημοσιογράφων στην Ελλάδα.

14 Η κρίση είναι ευκαιρία! Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!


Κατέβασμα ppt "Ημέρα Πληροφόρησης Επιχειρήσεων (ΥΠ.ΕΞ) Η γερμανική αγορά"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google