Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γιάννος Ιωάννου Σύμβουλος Καθηγητής Πληροφορικής Μέσης Εκπαίδευσης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γιάννος Ιωάννου Σύμβουλος Καθηγητής Πληροφορικής Μέσης Εκπαίδευσης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γιάννος Ιωάννου Σύμβουλος Καθηγητής Πληροφορικής Μέσης Εκπαίδευσης
Χρήση Διαδικτύου Κίνδυνοι για Ηλικίες 12-18 Γιάννος Ιωάννου Σύμβουλος Καθηγητής Πληροφορικής Μέσης Εκπαίδευσης

2 ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Πριν από τρεις περίπου δεκαετίες το άγχος και η αγωνία των γονιών για την ασφάλεια των παιδιών τους ξεκινούσε, όταν αυτά έβγαιναν έξω από το σπίτι. Πριν από τρεις περίπου δεκαετίες, η λέξη διαδίκτυο ήταν για το 99% του πληθυσμού μια άγνωστη λέξη. 3/4/2017

3 ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Η χρήση του διαδικτύου πλέον είναι ένα γεγονός που αυξάνεται καθημερινά με γεωμετρική πρόοδο. Ο έλεγχος του διαδικτύου είναι αδύνατον να γίνει από οποιοδήποτε. Παρόλα αυτά το διαδίκτυο είναι ένα εργαλείο-μέσο, του οποίου η χρήση πλέον είναι απαραίτητη. Δυστυχώς όμως υπάρχουν και διάφοροι κίνδυνοι από τη χρήση του διαδικτύου Το διαδίκτυο είναι το γρηγορότερο μέσο ενημέρωσης και επικοινωνίας. Τα θετικά που μας προσφέρει είναι πάρα πολλά και κρίνεται χρήσιμο και ωφέλιμο να επικεντρωνόμαστε κυρίως σε αυτά. 3/4/2017

4 ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΠO ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ Online Risk
Children’s Internet Use Online Risk Low (<65%) Medium (65%-85%) High (>85%) Low Cyprus Italy France Germany Greece Austria Belgium Ireland Portugal Spain Denmark Sweden High (EU Kids Online: Final Report) Bulgaria Czech Republic Estonia Iceland Netherlands Norway Poland Slovenia UK Στην Κύπρο το ρίσκο χρήσης του διαδικτύου σε σχέση με τη χρήση είναι χαμηλό από τους μέσους όρους της Ε.Ε. Δηλαδή το ρίσκο που παίρνουν οι Κύπριοι μαθητές σε σχέση με άλλους ευρωπαίους είναι από τα πιο χαμηλά. Φυσικά αυτό δεν πρέπει να μας καθησυχάζει, αντίθετα βλέπουμε και ακούμε καθημερινά τι συμβαίνει. 3/4/2017

5 ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Πόσο συχνά και από Πού συνδέονται οι μαθητές στο διαδίκτυο. Πως και για Ποιο λόγο χρησιμοποιούν οι μαθητές το διαδίκτυο. Ποιο είναι το ποσοστό παρενόχλησης από τη χρήση του διαδικτύου. Ποιος ο βαθμός ενημέρωσης όσον αφορά τους κινδύνους από το διαδίκτυο. 3/4/2017

6 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Χρονική Περίοδος Πλήθος Ερωτηθέντων
Μάρτιος– Μάιος 2009 Πλήθος Ερωτηθέντων 352 άτομα Κορίτσια 182 Αγόρια 170 Κατηγορίες Ερωτηθέντων Ηλικίες12-15 (168 ερωτηθέντες) Ηλικίες15-18 (184 ερωτηθέντες) Τα ερωτηματολόγια πάρθηκαν από όλες τις επαρχίες της ελεύθερης Κύπρου (ερωτηματολόγιο) 3/4/2017

7 ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΠΟΛΥ ΨΗΛΟ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 3/4/2017

8 ΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ; ΠΟΛΥΠΛΕΥΡΗ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
3/4/2017

9 ΑΠΟ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ
ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ 3/4/2017

10 Που βρίσκεται ο Η/Υ την ώρα που σερφάρουν;
ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΣΥΝΗΘΩΣ Ο Η/Υ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΥΠΝΟΔΩΜΑΤΙΟ 3/4/2017

11 ΠΩΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥΣ
ΣΥΝΗΘΕΣΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΚΑΙ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ SMS 3/4/2017

12 ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Τι εννοούμε όταν λέμε Παρενόχληση: Κάτι που σε κάνει να νιώθεις άβολα Π.χ. που έχουμε από την έρευνα: Λεκτική Παρενόχληση – απειλή Αποστολή βίντεο με ακατάλληλο περιεχόμενο Αντιγραφή φωτογραφιών. Παραποίηση τους και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκαν ως μέσο απειλής και εκφοβισμού Η ηλεκτρονική παρενόχληση είναι οποιοδήποτε είδος επανειλημμένης επιθετικής συμπεριφοράς λεκτικής, ψυχολογικής ή σωματικής - που πραγματοποιείται από ένα άτομο ή μια ομάδα ατόμων κατά τρίτων. Η ηλεκτρονική παρενόχληση είναι εσφαλμένη και απαράδεκτη συμπεριφορά. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραβλέπεται ή να αγνοείται. ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΗΛΙΚΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΟ ΙΔΙΟ 3/4/2017

13 ΕΑΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Το ποσοστό των κοριτσιών που συναντήθηκαν με άτομο που γνώρισαν στο διαδίκτυο είναι μεγαλύτερο σε σχέση με τα αγόρια Τολμούν να προβούν στην ενέργεια να συναντηθούν με κάποιο άγνωστο Αρκετοί πήραν μαζί τους συγγενικά τους πρόσωπα (θείο, θεία, ξάδελφο) αποφεύγουν να το πουν στους γονείς τους. Σε μια περίπτωση απάντησαν ότι πήγαν να τον συναντήσουν μια ολόκληρη παρέα και του έκαναν πλάκα ΑΡΚΕΤΑ ΜΕΓΑΛΟ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΤΟΛΜΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΝ ΜΕ ΑΓΝΩΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ 3/4/2017

14 ΕΑΝ ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ανωριμότητα Ηλικίας ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΗΛΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ 3/4/2017

15 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΗΜΕΡΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ – 95% 3/4/2017

16 ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών έχουν καθημερινή πρόσβαση στο διαδίκτυο και μάλιστα περνούν αρκετές ώρες συνδεδεμένοι. Παρατηρείται ότι η χρήση του διαδικτύου είναι πολύπλευρη (Chat Rooms, Face Book, Διαδικτυακά Παιχνίδια, Μουσική, Ειδήσεις) Συνήθως μπαίνουν στο διαδίκτυο από το σπίτι τους και ο Η/Υ τους βρίσκετε στο υπνοδωμάτιο τους. 3/4/2017

17 ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Ως μέσο επικοινωνίας με τους φίλους τους χρησιμοποιούν το κινητό τους και την ανταλλαγή μηνυμάτων SMS. Αρκετά υψηλό το ποσοστό παρενόχλησης στα παιδιά ηλικίας (6%). Πάρα πολύ υψηλό το ποσοστό των ατόμων που συναντήθηκαν με άλλα άτομα τα οποία γνώρισαν μέσα από τη χρήση του διαδικτύου. (15% - 18%) Αρκετά υψηλό το ποσοστό των ατόμων ηλικίας που έδωσαν τα προσωπικά τους στοιχεία.(17%) 3/4/2017

18 ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Παρά το γεγονός ότι είναι ενήμεροι σε πολύ μεγάλο ποσοστό (95%) για τους κίνδυνους ΤΟΛΜΟΥΝ να συναντηθούν με άγνωστα άτομα που έχουν γνωρίσει από το διαδίκτυο. Πρέπει όλοι μας να διερωτηθούμε γιατί οι νέοι μας έχουν την ανάγκη και ΤΟΛΜΟΥΝ να βρεθούν με άγνωστα άτομα. Αυτό πιστεύω είναι το κρίσιμο ερώτημα. 3/4/2017

19 ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ Εντατικοποίηση του παιδαγωγικού-συμβουλευτικού μας ρόλου ως εκπαιδευτικοί. Εμπλουτισμός των Αναλυτικών Προγραμμάτων σχετικά με τους κινδύνους που παραμονεύουν στο διαδίκτυο. Συνέχιση των τηλεοπτικών μηνυμάτων σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου. Ενημέρωση και διαπαιδαγώγηση των γονιών και μαθητών. Οι Η/Υ να τοποθετούνται σε χώρο που να μπορεί να ελέγχεται η χρήση τους. Δημιουργία κουλτούρας ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ Χρήσης του διαδικτύου. Διεξαγωγή Έρευνας για αναζήτηση των πραγματικών αιτιών που ωθούν τους νέους αλλά και τους μεγάλους μερικές φορές στην εθιστική τάση χρήσης του διαδικτύου 3/4/2017

20 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ 3/4/2017


Κατέβασμα ppt "Γιάννος Ιωάννου Σύμβουλος Καθηγητής Πληροφορικής Μέσης Εκπαίδευσης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google