Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ 3 η Μαθηματική Εβδομάδα Η χρήση ιστορικών μαθηματικών γεγονότων ως μέσο για την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τα μαθηματικά Δρ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ 3 η Μαθηματική Εβδομάδα Η χρήση ιστορικών μαθηματικών γεγονότων ως μέσο για την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τα μαθηματικά Δρ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ 3 η Μαθηματική Εβδομάδα Η χρήση ιστορικών μαθηματικών γεγονότων ως μέσο για την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τα μαθηματικά Δρ. Σάλτας Βασίλειος Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΙ Καβάλας E-mail: coin_kav@otenet.gr

2 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/2014Δρ. Σάλτας Β.2 Εισαγωγή ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ Συνθήκες γέννησης μαθηματικής έννοιας Συνθήκες ανάπτυξης μαθηματικής έννοιας Πολιτικοοικονομικές συνθήκες γέννησης και ανάπτυξης μαθηματικής έννοιας Δημιουργία αναγκαιότητας μαθηματικής έννοιας Σύνδεση μαθηματικών και ανθρωπιστικής επιστήμης – ιστορία

3 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/20143 Παράδειγμα Αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τα μαθηματικά Δρ. Σάλτας Β. Πυθαγορείου Θεωρήματος Απόδειξη του Πυθαγορείου Θεωρήματος από τους μαθητές και η σχέση του με την άλγεβρα – ενός βασικού θεωρήματος που χρειάστηκαν εκατοντάδες χρόνια έως την απόδειξή του από τους Αρχαίους Έλληνες

4 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/20144 Γεωμετρικές αναφορές απόστασης Προσδιορισμός απόστασης ύψους Υπολογισμός ύψους πυραμίδας «χρυσή τομής» Η «χρυσή τομής» στην Αρχαία Ελλάδα Θέση Θέση αρχαιοελληνικών πόλεων και ναών Μυστικό Μυστικό σύμβολο Πυθαγόρειας Σχολής Επιδαύρου Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου Δρ. Σάλτας Β.

5 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/20145  Προσδιορισμός απόστασης  D A B C E   Δρ. Σάλτας Β. Θαλής 7 ο – 6 ο αιώνας π.Χ.

6 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/20146 Υπολογισμός ύψους πυραμίδας V B A C O D  V΄V΄ O΄O΄ P΄P΄ Δρ. Σάλτας Β. Θαλής 7 ο – 6 ο αιώνας π.Χ.

7 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/20147 Η «χρυσή τομή» στην Αρχαία Ελλάδα «Να διαιρεθεί ευθύγραμμο τμήμα σε δύο άνισα τμήματα, έτσι ώστε το μήκος ολόκληρου του τμήματος προς το μήκος του μεγαλύτερου να ισούται με το λόγο του μεγαλύτερου προς το μικρότερο τμήμα.» Δρ. Σάλτας Β. Εύδοξος 5 ο – 4 ο αιώνας π.Χ.

8 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/20148 Ειδική περίπτωση «χρυσής τομής» Δρ. Σάλτας Β.

9 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/20149 Αρχαιολογικός χάρτης Αττικής - Βοιωτίας Δρ. Σάλτας Β. Θ – Θήβα, Τ – Τανάγρα, Α΄ – Αμφιάρειο, Κ – Άγιοι Θεόδωροι, Σ΄ - Πόρτο Ράφτη, Χ – Χαλκίδα Κύκλοι Ισοσκελές τραπέζιο Κανονικό πεντάγωνο Ισοσκελή τρίγωνα Ν – Ναός Αφαία Κ΄ – Κόρινθος Θ – Θήβα Α΄ – Αμφιάρειο Κύκλος κ 3 Τυχαίο;

10 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201410 Μυστικό σύμβολο Πυθαγόρειας Σχολής «χρυσής τομής» «μυστικό σύμβολο» Η σχέση της «χρυσής τομής» με το «μυστικό σύμβολο» της Πυθαγόρειας Σχολής Δρ. Σάλτας Β.

11 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201411 Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου 21-σκαλιά 34- σκαλιά M=34 Τα σκαλοπάτια χωρίζονται σε δύο ομάδες των M=34 και m=21 σκαλιών, τα οποία επαληθεύουν τη σχέση: Δρ. Σάλτας Β.

12 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201412 Γεωμετρική άλγεβρα και αλγεβρικές αναφορές αθροίσματος Υπολογισμός αθροίσματος τετραγώνου δευτεροβάθμιας Λύση δευτεροβάθμιας εξίσωσης Ομηρικά Ομηρικά μαθηματικά αριθμολογία Αρχαιοελληνική αριθμολογία Πυθαγόρειο αριθμολογία Πυθαγόρειο Θεώρημα και αριθμολογία Διασκεδαστικόιστορικό Διασκεδαστικό ιστορικό πρόβλημα Δρ. Σάλτας Β.

13 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201413 Γεωμετρική άλγεβρα – σχόλια α2α2 α α α.b α b E=α 2 E=α.b Δρ. Σάλτας Β.

14 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201414 Υπολογισμός τετραγώνου αθροίσματος (α+b) 2 =α 2 +α.b+α.b+b 2 =α 2 +2α.b+b 2 (α+b) 2 =α 2 +2α.b+b 2 b α α.b α2α2 b2b2 m n Ανάλογα (α-b) 2 =α 2 -2α.b+b 2 Ανάλογα (α-b) 2 =α 2 -2α.b+b 2 Εμβαδόν: (α+b) 2 α+b K Λ Μ Ν b α α α b b A B Δρ. Σάλτας Β. Πυθαγόρεια Σχολή 5 ο αιώνας π.Χ.

15 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201415 Λύση δευτεροβάθμιας εξίσωσης x 2 +α.x=b 2 Εμβαδόν: K Λ Μ Ν Δρ. Σάλτας Β. «Στοιχεία» Ευκλείδη 3 ο αιώνα π.Χ.

16 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201416 Παρατηρήσεις στη λύση Εμβαδόν: K Λ Μ Ν Δρ. Σάλτας Β.

17 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201417 Τελική Ευκλείδεια κατασκευή Γ A Β Δρ. Σάλτας Β.

18 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201418 Αλγεβρικές αναφορές Δρ. Σάλτας Β.

19 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201419 Ομηρικά μαθηματικά (Μετάφραση: «Αλλ’ υποχώρησε (ο Έκτωρ) και σήκωσε με το γερό του χέρι μια πέτρα, η οποία ήταν στο έδαφος, μαύρη και τραχειά και πολύ μεγάλη») Άθροισμα: 3498 Δρ. Σάλτας Β. Σταμάτης Ε. 1976

20 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201420 Αρχαιοελληνική αριθμολογία Ιπόλλυτος (2 ος αιώνας μ.Χ.) – πυθμένες αριθμών Ἀ χιλλεύς Ἕ κτωρ 1+600+10+30+30+5+400+6 5+20+300+800+100 1+6+1+3+3+5+4+6 29 2+9=11 2 1+1=2 5+2+3+8+1 19 1+9=10 1 1=1+0 > Ἀ χιλλεύς νίκησε Ἕ κτωρ Δρ. Σάλτας Β.

21 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201421 Πυθαγόρειο Θεώρημα και αριθμολογία Πυθαγόρας Σάμιος Πέθανε το 500 π.Χ. 4 Πυθμένας: 4 3 Πυθμένας: 3 5 Πυθμένας: 5 Πυθαγόρειο Θεώρημα: 5 2 =3 2 +4 2 Τυχαίο γεγονός; Δρ. Σάλτας Β.

22 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201422 Διασκεδαστικό ιστορικό πρόβλημα Νικόμαχος (3 ος αιώνας μ.Χ.) Εύρεση αριθμού από 7 έως 105 28 (για παράδειγμα: 28) 283 19 28535 28704 1 1x70=70 0 0x15=0 3 3x21=63 133 70+63+0=133 13328 133 – 105=28 Δρ. Σάλτας Β.

23 3 η Μαθηματική Εβδομάδα 20/11/201423 Συμπεράσματα Δρ. Σάλτας Β. αρχήτέλος 1.Σύντομες ιστορικές αφηγήσεις στην αρχή ή το τέλος του μαθήματος τυπικές 2.Λύση ιστορικών ασκήσεων αφού λυθούν οι τυπικές ασκήσεις 3.Ατομικήημιομαδικήομαδική 3.Ατομική, ημιομαδική ή ομαδική λύση τους κάθε 4.Προσθήκη ιστορικών ασκήσεων για κάθε μαθηματική έννοια ανοικτά βιβλία 5.Λύση τους με ανοικτά βιβλία εκτός σχολικού 6.Εφαρμογή τους σε εκτός σχολικού χρόνου διδασκαλίας ομάδων ασκήσεων 7.Συγκρότηση ομάδων ασκήσεων ανά σχολική τάξη 8.Βράβευση 8.Βράβευση σχετικών εργασιών «Ιστορία των επιστημών» 9.Εισαγωγή νέου μαθήματος με τίτλο: «Ιστορία των επιστημών» έρευνας 10.Υλοποίηση σχετικής έρευνας

24 ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ 3 η Μαθηματική Εβδομάδα Ευχαριστώ για την προσοχή σας! Δρ. Σάλτας Βασίλειος ΤΕΙ Καβάλας, Γ.Τ.Θ.Ε. E-mail: coin_kav@otenet.gr


Κατέβασμα ppt "ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ 3 η Μαθηματική Εβδομάδα Η χρήση ιστορικών μαθηματικών γεγονότων ως μέσο για την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τα μαθηματικά Δρ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google