Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Going paperless at the emergency department: Μια κοινωνικο-τεχνική μελέτη ενός συστήματος πληροφόρησης για την παρακολούθηση των ασθενών Εργασία στα πλαίσια.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Going paperless at the emergency department: Μια κοινωνικο-τεχνική μελέτη ενός συστήματος πληροφόρησης για την παρακολούθηση των ασθενών Εργασία στα πλαίσια."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Going paperless at the emergency department: Μια κοινωνικο-τεχνική μελέτη ενός συστήματος πληροφόρησης για την παρακολούθηση των ασθενών Εργασία στα πλαίσια του Μαθήματος ‘Εφαρμογές Τηλεματικής’ Γιακαμόζης Αθανάσιος Μεταπτυχιακός φοιτητής Ιατρικής Πληροφορικής

2 Σκοπός της μελέτης •Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει τη στάση και τον προβληματισμό των νοσηλευτών στον μετασχηματισμό της εργασίας τους μετά την εφαρμογή ενός συστήματος πληροφόρησης στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών

3 Εισαγωγή •Συστήματα πληροφοριών υγείας γενικά υπάρχουν τις τελευταίες 4 δεκαετίες. Σκοπός τους: •Συμβάλλουν στην παροχή υψηλής ποιότητας και αποτελεσματικής φροντίδας των ασθενών •Βελτίωση της θεραπείας – της έκβασης – δημόσιας υγείας •Βοηθούν στην εκτέλεση διοικητικών και διαχειριστικών καθηκόντων •Διευκολύνουν την έρευνα, την αξιολόγηση, την κατάρτιση και τον προγραμματισμό σε θέματα υγείας •Θεωρούνται αξιόπιστοι τρόποι επικοινωνίας μεταξύ των επαγγελματιών υγείας παρέχοντας μια κοινή πλατφόρμα για διεπιστημονική επαφή και συνεργασία. Η επιτυχής διαχείριση της ασθένειας επιτυγχάνεται μέσω της διαθεσιμότητας των σωστών πληροφοριών στη σωστή στιγμή.

4 Λόγοι δημιουργίας ηλεκτρονικών συστημάτων καταγραφής και παρακολούθησης ασθενών στο Νοσοκομείο •Πολλά διαφορετικά αρχεία για τον ίδιο ασθενή είναι διασπαρμένα στα διάφορα τμήματα •Πολλή γραφική εργασία είναι απαραίτητη για την καταγραφή παρατηρήσεων, μετρήσεων, εξετάσεων – απαιτεί πολύτιμο χρόνο συχνά σε βάρος της φροντίδας. •Δυσανάγνωστη γραφή •Ελλιπή στοιχεία •Περιορισμοί στην απομακρυσμένη πρόσβαση δεδομένων

5 •Τα Νοσοκομεία είναι περιοχές με μοναδικά χαρακτηριστικά όσον αφορά τη συνεργασία που απαιτείται στη δουλειά •Μεγάλες ποσότητες από υψηλής ποιότητας πληροφορίες απαιτούνται από τους επαγγελματίες υγείας για τον συνεχή σχεδιασμό, την καταγραφή, την αξιολόγηση αποτελεσμάτων με τελικό στόχο την παροχή φροντίδας.

6 •Διάφοροι μελετητές έδειξαν ότι η ανάπτυξη κοινών πληροφοριακών συστημάτων στα Νοσοκομεία είναι κάτι εξαιρετικά πολύπλοκο και απαιτητικό. •Υπάρχουν πολλά πρακτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας όταν προσπαθούν να αντικαταστήσουν πρακτικές που βασίζονται σε έντυπα και καταγραφές σε χαρτί όταν δεν λαμβάνουν υπόψη τους τον τρόπο που αυτά έχουν γίνει αναπόσπαστό κομμάτι των καθημερινών δραστηριοτήτων των επαγγελματιών υγείας. •Μελέτες από Αυστραλία και ΗΠΑ έδειξαν ότι όπου τα πληροφορικά συστήματα προσπάθησαν απλώς να πετύχουν οργανωτικούς στόχους αλλά διατάρασσαν αντί να διευκολύνουν τις πρακτικές στην εργασία και δεν ανταποκρίνονταν στις προσδοκίες του προσωπικού αναγκάστηκαν να αποσυρθούν.

7 Λόγοι για το χαμηλό επίπεδο χρήσης •Πρόσβαση σε υπολογιστές από την άποψη της διαθεσιμότητας του κατάλληλου αριθμού σταθμών εργασίας •Εξοικείωση με τους υπολογιστές •Ευελιξία των αρχείων σε χαρτί ( φορητότητα, συνήθειες γραφής ) •Διείσδυση στην παραδοσιακή εργασιακή ρουτίνα. •Κόστος εφαρμογής •Αρνητικό αντίκτυπο στη σχέση Ιατρού – Ασθενή •Πίεση εργασίας •Η έλλειψη σαφήνειας όσον αφορά τα πιθανά πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών συστημάτων καταγραφής. Εάν ο χρήστης δεν μπορεί να βρει καμία αξία ή χρησιμότητα είτε πρακτική είτε επαγγελματική τότε το σύστημα πιθανότατα θα απορριφθεί.

8 Τμήμα Επειγόντων περιστατικών ΤΕΠ •Η συνεργασία και ο συντονισμός στο ΤΕΠ παρουσιάζει ορισμένες χαρακτηριστικές προκλήσεις: •Αυξανόμενη πολυπλοκότητα – πολλαπλοί στόχοι πρέπει να διαχειρίζονται ταυτόχρονα και εκ παραλλήλου για πολλούς ασθενείς •Μετακίνηση ασθενών σε διάφορα τμήματα – Ακτινολογικό, Μικροβιολογικό - επαναξιολόγηση •Επείγοντα και απρόβλεπτα περιστατικά – λήψη δύσκολων αποφάσεων – πίεση χρόνου.

9 Μεθοδος •Η έρευνα έγινε σε ένα μεγάλο πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και στο ΤΕΠ όπου καθημερινά το επισκέπτονται 400 άτομα από ένα τοπικό πληθυσμό •60% από αυτούς παίρνουν εξιτήριο άμεσα •25% εισάγονται στο Νοσοκομείο •Οι υπόλοιποι παραπέμπονται στα τακτικά ιατρεία

10 •Η αίθουσα ανάνηψης έχει 9 σταθμούς •Υπάρχουν ακόμη 26 θάλαμοι ενηλίκων για ελαφρύτερες περιπτώσεις •Οι θάλαμοι διασπείρονται γύρω από ένα σταθμό προσωπικού •Περίπου νοσηλευτές και 6-7 ιατροί διαφόρων ειδικοτήτων είναι παρόντες στο ΤΕΠ κάθε στιγμή. •Από τον Ιανουάριο του 2005 τα τμήματα επειγόντων λειτουργούν κάτω από ένα νέο εθνικό στόχο χρόνου αναμονής ο οποίος αναμένει από το τμήμα επειγόντων να θεραπεύει και στη συνέχεια να εισάγει ή να δίνει εξιτήριο στο 98% των προσερχόμενων μέσα σε 4 ώρες από την άφιξή τους.

11 Πληροφοριακό σύστημα •Το πληροφοριακό σύστημα του τμήματος επειγόντων είναι μια τεχνολογία πληροφορίας και επικοινωνίας για την εγγραφή και παρακολούθηση των ασθενών. •Το σύστημα διασυνδέεται στο κύριο σύστημα διαχείρισης των ασθενών του νοσοκομείου που επιτρέπει στο προσωπικό να εγγράφει τους νέους ασθενείς ή να ατακτεί τις πληροφορίες από τις προηγούμενες εισαγωγές για τους ασθενείς που εγγράφηκαν ήδη με το σύστημα.

12 •Οι περισσότερες από τις καθημερινές δραστηριότητες ενός νοσοκομειακού γιατρού του ΤΕΠ μπορούν να ακολουθηθούν με αυτό το σύστημα. Μετά από την εγγραφή του ασθενούς στο γραφείο υποδοχής, οι νοσοκόμες μπορούν: • εισάγουν τα στοιχεία της διαλογής, παρατηρήσεις, κλινικές σημειώσεις, συνταγογραφούμενα φάρμακα, και τις εξετάσεις • προβάλλουν ειδοποιήσεις • Παρακολουθούν τους ασθενείς κατά τη μεταφορά τους σε κλινική ή σε άλλα τμήματα (π.χ. ακτινολογικό) καθώς και τον χρόνο αναμονής. • εισαγωγή των στοιχείων εισόδου • εξιτήριο των ασθενών • Συμπλήρωση – αποστολή παραπεμπτικών προς τους ιατρούς •Να ζητήσουν κρεβάτι σε κάποια κλινική

13 •Υπάρχει ένα τερματικό υπολογιστών σε κάθε σταθμό προσωπικού με 3 - συνδεμένοι με καλώδιο υπολογιστές γραφείου. •Οι συνδεμένοι με καλώδιο υπολογιστές γραφείου είναι στο γραφείο υποδοχής, το γραφείο των αδελφών και των γιατρών •13 επιτοιχιοι (wall-mounted) τερματικοί σταθμοί έχουν εγκατασταθεί στους θαλαμίσκους.

14 ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ •Τα στοιχεία συλλέχθηκαν μέσω συνεντεύξεων (30 λ. κατά μέσον όρο) από τον Απρίλιο μέχρι τον Νοεμβρίου •Κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων, οι νοσοκόμες κλήθηκαν να καταθέσουν την εμπειρία τους στη χρήση του EDIS 4 έτη μετά από την εφαρμογή του. •κλήθηκαν να προσδιορίσουν τα θετικά και τα αρνητικά αποτελέσματα από την χρήση του και να προβληματιστούν σχετικά με τους τρόπους που το σύστημα έχει μεταμορφώσει την πρακτική τους ιδίως σε σχέση με την παρακολούθηση των ασθενών με υφιστάμενες (καταγραφή σε χαρτί) ή κατηργημένες (πίνακες) «τεχνολογίες» για τη συλλογή και την ανταλλαγή πληροφοριών στο πλαίσιο των 4 ωρών στόχου αναμονής. •Βεβαιώθηκαν για την ανωνυμία και την εμπιστευτικότητα ενώ λήφθηκε γραπτή συγκατάθεση

15 •Το δείγμα σε αυτήν την μελέτη περιέλαβε 28 συμμετέχοντες 23 γυναίκες και 5 άντρες: •1 system administrator, (διαχειριστής συστημάτων) •1 change manager, •2 EDAs, •1 operational services coordinator, (συντονιστής λειτουργικών υπηρεσιών) •4 ENPs, •4 charge nurses (NICs), •15 nurses of various grades and experience.

16 •Η απόφαση να στρατολογηθούν κυρίως οι νοσοκόμες βασίστηκε στο γεγονός ότι αυτή η επαγγελματική ομάδα αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη ομάδα χρηστών αυτού του συστήματος που είναι επίσης αρμόδιο για το συντονισμό των δραστηριοτήτων. • Όλοι οι συμμετέχοντες χρησιμοποιούσαν το EDIS κατά την διάρκεια των συνεντεύξεων και δούλευαν στο τμήμα για τουλάχιστον ένα έτος πριν από την εφαρμογή του συστήματος. •Αυτό επειδή η ερευνητική ομάδα ενδιαφέρθηκε για τη στρατολόγηση των νοσοκόμων που θα μπορούσαν να εξετάσουν τις αλλαγές που το σύστημα πληροφοριών έχει φέρει στην καθημερινή πρακτική τους με το να συγκρίνει τις δύο περιόδους πριν και μετά την εφαρμογή.

17 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ •ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ (EDIS) • Πριν από το EDIS η παρακολούθηση των ασθενών γινόταν με τη χρησιμοποίηση ενός whiteboard που τοποθετούνταν στο κέντρο του τμήματος • εκεί πολλοί ασθενείς συγκεντρώνονταν δεδομένου ότι περίμεναν να αξιολογηθούν και να αντιμετωπιστούν από το κλινικό προσωπικό. • Με τη χρήση του whiteboard βασικές πληροφορίες για τους ασθενείς όπως το όνομα, ο χρόνος της άφιξης και κατηγορία μετά τη διαλογή μπορούσε να εμφανιστεί σε όλους που ήταν γύρω από αυτό.

18 •Από αυτό το κεντρικό σημείο οι νοσοκόμες και οι γιατροί μπορούσαν να έχουν πρόσβαση με μια ματιά σε μια επισκόπηση του τμήματος από την άποψη του αριθμού των ασθενών και της ροής με ελάχιστη σωματική προσπάθεια •Εντούτοις, οι νοσοκόμες έδωσαν έμφαση στο γεγονός ότι τα ζητήματα εμπιστευτικότητας ήταν πολύ προβληματικά

19 •Η φυσική επέκταση του τμήματος σήμανε ότι περισσότεροι από 100 ασθενείς θα μπορούσαν να είναι παρόντες οποιαδήποτε στιγμή. •Κατά συνέπεια, οι νοσοκόμες το βρήκαν δύσκολο να παρακολουθούν τον αριθμό, την θέση και το στάδιο της θεραπευτικής διαδικασίας για κάθε ασθενή κατά τη διάρκεια πολυάσχολων περιόδων. •Παραδείγματος χάριν, όλες οι νοσοκόμες από τις οποίες πάρθηκε συνέντευξη για αυτήν την μελέτη εξέφρασαν τη δυσαρέσκεια για το whiteboard δεδομένου ότι αγωνίζονταν να υπολογίσουν τον χρόνο αναμονής για κάθε ασθενή. •Δεν ήταν επίσης δυνατόν να έχουν τις πληροφορίες για τον όγκο και τις υποθέσεις των ασθενών που ήταν εγγραμμένοι στο γραφείο υποδοχής και περίμεναν την διαλογή τους.

20 •Μια αρνητική πτυχή της χρήσης των whiteboards που προέκυψε από τις συνεντεύξεις ήταν η επίδειξη των ευαίσθητων πληροφοριών των ασθενών. •Τα χαρακτηριστικά αυτής της τεχνικής ιδιαίτερα όσον αφορά το μέγεθος και την τοποθεσία σημαίνει ότι μπορεί εύκολα να υποβάλλονται σε επεξεργασία όχι μόνο από ιατρικό προσωπικό, αλλά επίσης και από τους επισκέπτες. •Στο παρελθόν, κάποιος με εγκληματικές ή βίαιες προθέσεις θα μπορούσε να εντοπίσει εύκολα έναν ασθενή / στόχο σε ένα μικρό δωμάτιο με τον έλεγχο του πίνακα. Ο λευκός πίνακας ήταν στην κεντρική περιοχή και καθένας θα μπορούσε να δει ποιος ήταν εκεί.

21 •Έτσι με το [EDIS], είναι σαφώς καλύτερα για την εμπιστευτικότητα των πληροφοριών των ασθενών. •Δεδομένου ότι ο τομέας του τμήματος επειγόντων εξετάζει ένα μεγάλο αριθμό περιστατικών με επιθετικότητα και της βίαιη συμπεριφορά τέτοια ζητήματα είναι σημαντικά για τους νοσοκομειακούς γιατρούς. •Οι νοσοκόμες έχουν καλωσορίσει το EDIS επειδή, μεταξύ άλλων, τέτοιες πληροφορίες δεν μπορούν να προσπελαθούν χωρίς πρόσβαση στα σχετικά συνδεμένα με καλώδιο τερματικά υπολογιστών γραφείου. •Όλες οι πληροφορίες είναι τώρα ασφαλώς κλειδωμένες στο λογισμικό και μακριά από την κακή χρήση από το μη-κλινικό προσωπικό.

22 •Η πιο μεγάλη αξία του EDIS από την άποψη της οργάνωσης της νοσηλευτικής πρακτικής είναι η σε πραγματικό χρόνο παρακολούθηση των χαρακτηριστικών του κάθε περιστατικού. •Με αυτό το σύστημα είναι σε θέση να διαχειριστούν αυξημένο φορτίο υποθέσεων κατά τρόπο αποτελεσματικό. •Ειδικότερα, το σύστημα τους επιτρέπει να έχουν μια σαφή εικόνα της ροής ασθενών στο τμήμα αφού ανά πάσα στιγμή είναι σε θέση να γνωρίζουν ποιος ασθενής είναι στη αίθουσα ανάνηψης, ποιος είναι στο ακτινολογικό, ποιος για εξετάσεις, ποιος συγκεκριμένος νοσοκομειακός γιατρός παρακολουθεί την περίπτωσή τους κ.τ.λ.

23 •Με το EDIS οι νοσοκόμες είναι σε θέση να ακολουθήσουν την πορεία των ασθενών και τον χρόνο αναμονής. •Είναι σε θέση να ελέγξουν την επείγουσα ανάγκη μιας ειδικής περίπτωσης. •Πριν, ολόκληρη η διαδικασία παρακολούθησης των ασθενών και διαχείρισης της ροής βασίζονταν σε ένα σύστημα καταγραφής σε χαρτί. •Ένας ασθενής θα έμπαινε και θα καταγράφονταν με ένα σύνολο σημειώσεων εγγράφου και μετά θα πήγαινε στη νοσοκόμα διαλογής. Εκεί οι ασθενείς αξιολογούταν για μείζονα και ελάχιστα τραύματα – παθήσεις και το όνομά τους θα εμφανιζόταν στο whiteboard. •Κατόπιν η νοσοκόμα θα έγραφε την αξιολόγησή τους και θα τοποθετούσε τις σημειώσεις εγγράφου σε ένα κουτί. Μετά θα ερχόταν ο γιατρός θα έπαιρνε τις σημειώσεις και θα εξέταζε τον ασθενή.

24 •Αντίθετα με το EDIS το ποσό πληροφοριών που είναι τώρα διαθέσιμο στις νοσοκόμες για τη θέση και την πρόοδο θεραπείας όλων των ασθενών στο τμήμα διευκολύνει τη σε πραγματικό χρόνο παρακολούθηση των δραστηριοτήτων καθώς επίσης και τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. •Με το να υπάρχει μια επισκόπηση του φορτίου περιπτώσεων και του μίγματος των περιπτώσεων, οι συντονιστές νοσοκόμοι μπορούν να ανακατανείμουν το προσωπικό στις περιοχές της έντονης πίεσης. •« Με το EDIS, μπορώ να δω σε όλες τις διαφορετικές περιοχές και να πω, υπάρχουν περισσότεροι ασθενείς στην περιοχή 3, και θα πάω στους γιατρούς στη ανάνηψη και θα πω, ξέρετε, μπορείτε να πάτε εσείς στην περιοχή 3, έτσι μπορείτε να ανακατανείμετε τους ανθρώπους από τις διαφορετικές περιοχές, έτσι σε αυτό το EDIS είναι πολύ καλό ». (Διευθύνουσα ΤΕΠ). •Επίσης με το νέο σύστημα οποιοδήποτε μέλος του προσωπικού με την κατάλληλη πρόσβαση μπορεί να παρέχει στους συγγενείς πληροφορίες για το που βρίσκεται ο ασθενής.

25 Το EDIS στο σημείο της φροντίδας •Με σκοπό τη διευκόλυνση της απρόσκοπτης πρόσβασης στις κλινικές πληροφορίες ένας αριθμός από τερματικά τοποθετημένα στον τοίχο εγκαταστάθηκαν στο εσωτερικό των θαλάμων. •Αναμένονταν ότι οι νοσηλευτές θα ήταν σε θέση να τα χρησιμοποιήσουν. •Ελπίζονταν ότι με την εισαγωγή της πληροφορίας εκεί που ελάμβανε χώρα η κλινική δραστηριότητα οι νοσοκόμες δεν θα χρειαζόταν να αφήσουν τα πόστα τους και να πηγαίνουν μέχρι το σταθμό προσωπικού.

26 •Το EDIS αρχικά σχεδιάστηκε να λειτουργεί με οθόνη αφής. •Εγκαταλείφθηκε λόγω υψηλού κόστους και αναμενόμενης πολύ συχνής (βαριάς) χρήσης. •Τοποθετήθηκε μικρό πληκτρολόγιο κάτω από μια απλή οθόνη. •Ωστόσο 4 χρόνια μετά την εφαρμογή αυτά δεν χρησιμοποιούνταν ευρέως από τις νοσοκόμες και οι λόγοι ήταν:

27 •Λανθασμένη τοποθεσία των τερματικών μέσα στους θαλάμους. (Οι νοσοκόμες είχαν γυρισμένη την πλάτη στους ασθενείς – οι ασθενείς μπορούσαν να δουν τις πληροφορίες ) •Μη σωστή ρύθμιση του ύψους (οι κοντές νοσοκόμες δυσκολεύονταν να τα χρησιμοποιήσουν) •Ορθοστασία -> οσφυαλγία •Μικρή εξοικείωση με τους υπολογιστές – λάθη στην πληκτρολόγηση – αμηχανία μπροστά στους ασθενείς.

28 Υπερεξάρτηση •Παρά τα εμφανή οφέλη της χρήσης στο συντονισμό των κλινικών δραστηριοτήτων οι νοσηλευτές εξέφρασαν κάποιες ανησυχίες για την υψηλή τους εξάρτηση από ένα σύστημα υπολογιστή. •Μη προγραμματισμένες διακοπές λειτουργίας του EDIS, προκαλούσε απογοήτευση και τοποθετούσε πρόσθετη εργασία επάνω τους. •Αν και αυτές οι επιπλοκές συνήθως αποδίδονταν στις υποδομές του δικτύου και σπάνια στο πραγματικό σύστημα, η διαδικασία του εντοπισμού ασθενών γύρω από το τμήμα και ο συντονισμός των δραστηριοτήτων γίνονταν πολύ αγχωτικός για όλους συμπεριλαμβανομένων των ασθενών.

29 •Όταν το σύστημα κολλάει ή γίνεται πολύ αργό, οι νοσηλευτές πρέπει να επαναλάβουν πολλές εργασίες για την επίτευξη ενός σταδίου όπου έχουν επαρκείς πληροφορίες για μια γενική επισκόπηση του τμήματος. •Ακολουθώντας πολύ προσεκτικά ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης έπρεπε να επιστρέψουν σε ένα σύστημα βασισμένο στο χαρτί. •Αυτή η εξάρτηση από το σύστημα έκανε τις νοσοκόμες πολύ δύσπιστες σχετικά με τα συστήματα πληροφορικής στον τομέα της υγείας, διότι, μεταξύ των άλλων, τα λάθη που αφορούν στην περίθαλψη των ασθενών μπορεί να είναι καταστροφικά

30 Εμμονή και προστιθέμενες σε χαρτί πρακτικές •Η χρήση ενός συστήματος πληροφορικής για την εισαγωγή δεδομένων και η πρόσβαση σε κλινικές σημειώσεις έχει ελαχιστοποιήσει την τήρηση αρχείων σε χαρτί. •Παρόλο αυτά το χαρτί εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σε μερικές περιπτώσεις: •όταν απαιτούνται παραπομπές για ραντεβού. •για την αίτηση ακτίνων Χ •στο εργαστήριο για ανάλυση των δειγμάτων •έντυπα για την καταγραφή παρατηρήσεων όπως η θερμοκρασία και η πίεση του αίματος •Η συνταγογράφηση φαρμάκων από τους γιατρούς •Εκτός από την ευκολία και την ταχύτητα, η χρήση αυτών των διαγραμμάτων εκλαμβάνεται από τους νοσηλευτές και ως μια πολύτιμη ευκαιρία να περνούν περισσότερο χρόνο με τους ασθενείς, δεδομένου ότι διαφορετικά θα πρέπει να αφήσουν τον ασθενή, συχνά σε μια επιδείνωση της κατάστασης του για να αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα απομακρυσμένο τερματικό για την πληκτρολόγηση των παρατηρήσεων.

31 •Πριν οι νοσοκόμες είχαν χάρτινες ετικέτες, όπου τις χρησιμοποιούσαν για να γράψουν τα ονόματα των ασθενών σε αυτές και να τις στείλουν στο ακτινολογικό τμήμα για τις ακτίνες-Χ. •με το EDIS αυτή η ετικέτα τώρα τυπώνεται από το σύστημα ενώ ακόμα πρέπει να γράψουν με το χέρι το όνομα του ασθενούς. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται για την επισήμανση των δειγμάτων που πρέπει να σταλούν σε εργαστήρια. •Οι νοσοκόμες όμως εξέφρασαν δυσαρέσκεια για την επαναλαμβανόμενη εξάρτηση από τους εκτυπωτές, γεγονός που οφείλεται στο ότι οι εκτυπωτές στο τμήμα δεν είναι σε θέση να χειριστούν τον όγκο του χαρτιού που πρέπει να εκτυπωθεί. •Οι νοσοκόμες έβρισκαν συχνά τους εαυτούς τους να επιδιορθώνουν τους εκτυπωτές.

32 •Πριν το EDIS υπήρχε πάντα κάποια ανησυχία για την απώλεια των σημειώσεων σε χαρτί •Τώρα η ίδια ανησυχία υπάρχει για την απώλεια ή την αναπαραγωγή των σημειώσεων δεδομένου ότι οι νοσοκόμες τις τυπώνουν και προετοιμάζουν όλη την απαραίτητη γραφική εργασία για τους συναδέλφους τους στις άλλες περιοχές του νοσοκομείου όπου το EDIS δεν είναι διαθέσιμο.

33 •Διπλές σημειώσεις μπορούν μερικές φορές να κυκλοφορούν, ειδικά συνταγές. Για παράδειγμα, μερικές φορές οι νοσοκόμες θα τυπώσουν τις σημειώσεις για τους γιατρούς για να συνταγογραφήσουν τα φάρμακα. •Όταν οι γιατροί αξιολογήσουν πραγματικά τον ασθενή αργότερα, μπορεί να τυπώσουν ένα άλλο αντίγραφο των σημειώσεων ακόμα κι αν οι νοσοκόμες έχουν ήδη τυπώσει ένα. •Δεδομένου ότι το σύστημα δεν έχει, αυτή τη στιγμή, ένα συναγερμό που να ειδοποιεί τον κλινικό γι αυτό το γεγονός, ο διπλός έλεγχος για την επανάληψη των σημειώσεων παραμένει ένα σημαντικό μέρος της νοσηλευτικής πρακτικής.

34 ΣΥΖΗΤΗΣΗ •Η μελέτη μας αποκάλυψε ότι το συγκεκριμένο σύστημα πληροφόρησης (EDIS) έχει γίνει αποδεκτό και εκτιμήθηκε από τους νοσηλευτές. •Τα χαρακτηριστικά του για εύκολη αποθήκευση και ανάκτηση των πληροφοριών, η παρακολούθηση των ασθενών και η ψηφιακή οθόνη για τον υπολογισμό του χρόνου αναμονής έχει αποδειχθεί ότι είναι ανεκτίμητη στον συντονισμό των δραστηριοτήτων τους κάτω από συγκεκριμένες προδιαγραφές επιδόσεων του χρόνου. •Από την άλλη πλευρά, αυτή η υπερβολική εξάρτηση από το σύστημα έχει δημιουργήσει κάποιο σκεπτικισμό ανάμεσα σε νοσηλευτικό προσωπικό. •Την ίδια στιγμή, μερικές από τις φυσικές πτυχές, ιδίως εκείνων που επιχειρούν να αντικαταστήσουν την καταγραφή σε χαρτί στη διάρκεια των συναντήσεων των νοσηλευτών με τους ασθενείς, δεν έτυχαν θερμής υποδοχής και σταδιακά εγκαταλείφθηκαν.

35 •Η εισαγωγή, από την κεντρική κυβέρνηση, του στόχου για 4ώρη αναμονή για το 98% των ασθενών που παρευρίσκονται στο τμήμα επειγόντων περιστατικών επιδιώκει τον έλεγχο και τη ρύθμιση της εργασίας στην υγειονομική περίθαλψη τόσο μεμονωμένα όσο και συλλογικά. •Τα μέλη του προσωπικού πρέπει να τοποθετήσουν τις δραστηριότητές τους μέσα σε ένα στενό χρονικό πλαίσιο. •Γι 'αυτό, οι ασθενείς, ανεξαρτήτως του επείγον της κατάστασής τους που φτάνουν στο ΤΕΠ πρέπει να αντιμετωπιστούν ( απόφαση να εισαχθεί στο νοσοκομείο ή να πάρει εξιτήριο) μέσα σε 4 ώρες.

36 •Αυτό σημαίνει ότι οι κλινικοί ιατροί έχουν τώρα ένα πολύ στενό και άκαμπτο χρονικό ορίζοντα εντός του οποίου πρέπει να εκτελούν τα καθήκοντά τους. •Κάθε καθυστέρηση στην διαλογή, την εξέταση, τις εργαστηριακές δοκιμές και τη διάγνωση θα μπορούσε να είναι επιζήμια για την πορεία του ασθενούς και την λειτουργία του τμήματος στο σύνολό του. •Μια καθυστέρηση στην εισαγωγή ή στο εξιτήριο των ασθενών μπορεί να σημαίνει ότι το τμήμα μπορεί σύντομα να βρεθεί σε μια κατάσταση όπου οι παραβιάσεις υπερβαίνουν το περιθώριο εξαιρέσεων 2% με τις ποινικές ρήτρες που επιβάλλονται από το DH.

37 •Η παρακολούθηση των ασθενών πρέπει τώρα να επιτευχθεί με σώρευση πληροφοριών και τον συντονισμό των δραστηριοτήτων στο πλαίσιο ενός νέου χρονικού ρυθμού. •Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς πρέπει να ευθυγραμμίζουν την εργασία, τη γνώση και τις αποφάσεις συλλογικά με το να είναι συνεχώς ενήμεροι σχετικά με τον στόχο του χρόνου αναμονής που πρέπει να τηρούν. •Ωστόσο, προκειμένου να είναι σε θέση να προσαρμόσουν τις δραστηριότητές τους ατομικά και συλλογικά, το νοσηλευτικό προσωπικό έχει την ανάγκη για ακριβείς πληροφορίες όχι μόνο για την κατάσταση του ασθενούς αλλά και για τη συνολική κατάσταση στο τμήμα.

38 •Η χρήση της παλαιάς τεχνολογίας του πίνακα και της εξάρτησης των αρχείων από χαρτί για την παρακολούθηση των δραστηριοτήτων και του υπολογισμού του χρόνου αναμονής δεν θα μπορούσε να διευκολύνει αυτή τη διαδικασία επαρκώς. •Ο περιορισμένος αριθμός των χειρόγραφων πληροφοριών που εμφανίζονται στο λευκό πίνακα σε σταθερή θέση μέσα στο τμήμα σήμαινε ότι οι νοσοκόμες έπρεπε να εντοπίσουν τα αρχεία για περισσότερες πληροφορίες αλλού, και για αυτό έπρεπε συχνά να εντοπίσουν το νοσοκομειακό γιατρό που τηρούσε το αρχείο εγγράφου εκείνη τη στιγμή. •Ωστόσο, δεδομένου ότι το τμήμα γίνεται πιο απασχολημένο οι καθυστερήσεις αυτές δεν επηρεάζουν μόνο τη χρονική πορεία του ασθενούς και ως εκ τούτου το χρονικό ορίζοντα της νοσοκόμας, αλλά και το χρονικό ρυθμό του τμήματος

39 •Από τα παραπάνω καθίσταται προφανές ότι η διάρθρωση της εργασίας για αποδοτική συνεργασία στην επείγουσα περίθαλψη δεν είναι μόνο για την επίγνωση του χρόνου αλλά και η επικοινωνία και η μετακίνηση γίνεται όλο και περισσότερο μια σημαντική πτυχή της συλλογικής εργασίας. •Η συγκεντρωμένη αποθήκευση και η εύκολη ανάκτηση της παραγόμενης γνώσης έχει μειώσει τις αποστάσεις μετακίνησης, δεδομένου ότι οι νοσοκόμες δεν χρειάζεται πλέον να περπατήσουν τριγύρω ψάχνοντας για τα αρχεία ή για τους συναδέλφους που τα κρατούν οποιαδήποτε στιγμή, ούτε χρειάζεται να επικοινωνούν με το γιατρό να ερμηνεύσει δυσανάγνωστες χειρόγραφες σημειώσεις.

40 •Τώρα το σύστημα αυτό, λόγω της αξιόπιστης συσσώρευσης και υπολογισμού των λεπτομερών εισερχόμενων πληροφοριών επιτρέπει στις νοσοκόμες το συντονισμό των δραστηριοτήτων στο ολοένα και πιο περίπλοκο χωρικά και χρονικά μοντέλο παροχής υπηρεσιών φροντίδας. •Μέσα σε 4 ώρες νοσοκόμες, γιατροί, υπάλληλοι υποδοχής, βοηθοί, έντυπα, ετικέτες, θερμόμετρα και μυριάδες άλλα αντικείμενα, καθώς και οι ασθενείς και ο τραυματισμός ή ασθένεια η ίδια πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι και να ευθυγραμμίζονται σε ένα χρονικό δίκτυο μέσα σε ένα συγκεκριμένο φυσικό χώρο, με συγκεκριμένα χρονικά σημεία έναρξης και λήξης.

41 Μερικές κοινωνικο-τεχνικές συστάσεις •Παρά αυτή τη μεταμορφωτική δύναμη το EDIS δεν ήταν σε θέση να εξισώσει επιτυχώς τη σχέση νοσοκόμα-ασθενή και να αντικαταστήσει ορισμένες φόρμες από χαρτί στη διάρκεια των συναντήσεων. •Ενώ η τυποποίηση της παροχής υπηρεσιών υγείας φαίνεται να διευκολύνει την ανάπτυξη των τεχνολογιών της πληροφορίας, στη διαμόρφωση του συστήματος έχει γίνει αντιληπτό ότι πρέπει να περιλαμβάνει μερικές από τις μοναδικές πτυχές φροντίδας που οι νοσηλευτές καταλαβαίνουν ότι είναι μέρος της ουσίας της πρακτικής τους κουλτούρας.

42 •Αν και τα επιτοίχια τερματικά έχουν εγκατασταθεί με σκοπό να αυξηθεί η πρόσβαση στο σύστημα αυτό και η είσοδος των πληροφοριών να γίνεται πιο κοντά στην πηγή, η σταθερή θέση τους αύξησε την πολυπλοκότητα στην πρακτική εργασία. •Εκτός από τα θέματα της ακατάλληλης εργονομίας, με το να γυρίζουν την πλάτη τους οι νοσηλευτές αισθάνονται άβολα όταν χάνουν οπτική επαφή με τον ασθενή. Αυτό πιστεύεται ότι επηρεάζει όχι μόνο την προσωπική τους ασφάλεια αλλά κυρίως τις συναντήσεις με τους ασθενείς. •Η χρήση του χαρτιού παρέχει το πλαίσιο για την προσαρμογή και τη διατήρηση μιας στενής σχέσης η οποία είναι ελάχιστα ηλεκτρονικά παρεμβατική •Αυτά τα ζητήματα πρέπει να εξεταστούν ειδικά κατά την ανάπτυξη των κλινικών φορητών συσκευών.

43 •Προσοχή Θα πρέπει επίσης να δοθεί στις εγκαταστάσεις εκτύπωσης στο τμήμα καθώς οι νοσοκόμες δεν πρέπει να αναμένεται να έχουν ή να αναπτύξουν τις τεχνικές δεξιότητες για την επισκευή τους όταν χαλάσουν. •Επιπλέον, η ανάπτυξη αξιόπιστων συστημάτων πληροφοριών, που είναι σε θέση να καλύψουν τις τρέχουσες και μελλοντικές απαιτήσεις ταυτόχρονης χρήσης, πρέπει να εξεταστεί και τα επαρκή συνοδευτικά πρωτόκολλα και τα πιθανά σενάρια πρέπει να καθιερωθούν καλά εκ των προτέρων. •Ιδιαίτερα κατά την πρώτη εφαρμογή, όταν οι νοσοκόμες είναι ακόμα νέες στην χρήση των ηλεκτρονικών μέσων, η παύσεις λειτουργίας του συστήματος μπορεί να επηρεάσουν σοβαρά την εμπιστοσύνη τους στη νέα τεχνολογία.

44 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ •Έχει πραγματοποιήθεί μια κοινωνικοτεχνική μελέτη για να διερευνήσει πως μια συγκεκριμένη τεχνολογία πληροφοριών για την καταχώρηση και παρακολούθηση των ασθενών έγινε αντιληπτή από τους χρήστες στη μετατροπή της εργασίας τους σε ένα τμήμα έκτακτης ανάγκης. •Με βάση την ανάλυση των συνεντεύξεων ο στόχος ήταν γίνει κατανοητή αυτή η μεταμόρφωση, δίνοντας στις νοσοκόμες ( τη μεγαλύτερη ομάδα χρηστών με επιπλέον ευθύνη στο συντονισμό της ροής των ασθενών ) τη δυνατότητα να προβληματιστούν σχετικά με το EDIS, μετά από τέσσερα έτη συνεχούς χρήσης.

45 •Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι οι νοσηλευτές έχουν δημιουργήσει μια στενή σχέση με το EDIS ως έναν τρόπο για να προσαρμόσουν την εργασία τους σε ένα όλο και πιο τυποποιημένο μοντέλο διάταξης των υπηρεσιών υγείας. •Δεδομένου ότι ο διευρυμένος όγκος και το μείγμα των περιπτώσεων των ασθενών δημιουργούν τη απαίτηση για την έγκαιρη συγκέντρωση πλούσιων πληροφοριών και το συντονισμό των δραστηριοτήτων σε στεγανά φυσικούς χώρους, η τεχνολογία πληροφοριών θεωρείται σταδιακά ότι είναι πολύτιμος σύμμαχος.

46 •Ωστόσο, αυτό δεν υποδηλώνει ότι το χαρτί έχει εγκαταλειφθεί ή τελικά θα εγκαταλειφθεί εντελώς. •Οι Νοσηλευτές διατηρούν μια σαφή διάκριση μεταξύ της διαχείρισης και των μοναδικών χαρακτηριστικών της φροντίδας στην πρακτικής τους, με το τελευταίο να προωθεί και να υποστηρίζει τις σημειώσεις σε χαρτί ως έναν τρόπο της διατήρησης μιας στενή σχέση με τους ασθενείς. •Τέλος, το χαρτί εξακολουθεί να διαδραματίζει έναν ρόλο σε αυτές τις ρυθμίσεις, ιδιαίτερα στην αντιμετώπιση των αδυναμιών μιας τεχνολογίας που δεν είναι ακόμη αρκετά ώριμη να σεβαστεί τις ιδιαιτερότητες που βρέθηκαν στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. •Τα θέματα αυτά υπογραμμίστηκαν και οι συστάσεις που έγιναν θα μπορούσαν να προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για τις μελλοντικές εφαρμογές των συστημάτων αυτών σε παρόμοιες οργανώσεις.


Κατέβασμα ppt "Going paperless at the emergency department: Μια κοινωνικο-τεχνική μελέτη ενός συστήματος πληροφόρησης για την παρακολούθηση των ασθενών Εργασία στα πλαίσια."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google