Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα D ICE Παρουσίαση για το Εργαστήρι του θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου Ιανουάριος 2011.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα D ICE Παρουσίαση για το Εργαστήρι του θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου Ιανουάριος 2011."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα D ICE Παρουσίαση για το Εργαστήρι του θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου Ιανουάριος 2011

2 Τι είναι το πρόγραμμα DICE; - Εισαγωγή στο πρόγραμμα και στην έκθεση πολιτικής κατεύθυνσης

3 Τι είναι το πρόγραμμα DICE; •Διεθνές •Υποστηριζόμενο από την ΕΕ •Διετούς Διάρκειας •Διαπολιτιστική έρευνα •Επίδραση των δραστηριοτήτων του Εκπαιδευτικού Θεάτρου/ Δράματος •Σχετικά με τις βασικές ικανότητες της Λισσαβώνας –Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα –Μαθαίνω πώς να μαθαίνω –Διαπροσωπική, διαπολιτισμική και κοινωνική ικανότητα – ικανότητα συμμετοχής στα κοινά/κοινωνική ευθύνη –Επιχειρηματικότητα –Πολιτιστική έκφραση

4 Η ερευνητική ομάδα Βασικός υπεύθυνος της ομάδας •Hungary: Káva Theatre in Education Company (Káva Kulturális Mûhely) Μέλη: •Netherlands: Foundation Leesmij •Poland: University of Gdansk (Uniwersytet Gdanski) •Romania: Sigma Art Foundation (Fundatia Culturala Pentru Tineret Sigma Art) •Slovenia: Taka Tuka Club (Durštvo Taka Tuka) •United Kingdom: Big Brum Theatre in Education Co. Ltd. Συνεργάτες: •Czech Republic: Charles University, Prague •Norway: Bergen University College (Hogskolen i Bergen) •Palestine: Theatre Day Productions •Portugal: Technical University of Lisbon (Universidade Técnica de Lisboa) •Serbia: Center for Drama in Education and Art CEDEUM (Centar za dramu u edukaciji i umetnosti) •Sweden: Culture Centre for Children and Youth in Umea (Kulturcentrum för barn och unga)

5 Η βάση των δεδομένων •Δεδομένα από 4,475 μαθητές : από 12 χώρες, από 111 προγράμματα εκπαιδευτικού θεάτρου και δράματος και από τις ομάδες ελέγχου •1.080 διαφορετικές παράμετροι μετρήθηκαν για κάθε μαθητή • 4.833.000 στοιχεία μοναδικών δεδομένων •Μερικές εκατοντάδες χιλιάδες συνδέσεων, αλληλεπιδράσεων και σχέσεων χρειάστηκε να εξεταστούν ανάμεσα στις παραμέτρους •Στατιστικά δεδομένα εξόδου μεγέθους 1,23 GB (περιλαμβάνεται μόνο η πρώτη και βασική ανάλυση) •Δυνατότητα για πολλές δημοσιεύσεις στα επόμενα χρόνια •… έχουμε ένα χρυσωρυχείο ή ένα «δείγμα DNA» του Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος •Σ΄ αυτό το στάδιο επικεντρώνουμε μόνο στα πιο σημαντικά, βασικά αποτελέσματα

6 Βασικά αποτελέσματα και η συνάφειά τους για την εκπαιδευτική πρακτική και πολιτική Συγκρινόμενοι με συνομηλίκους τους που δεν έχουν συμμετάσχει σε κανένα πρόγραμμα Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα: 1.Αξιολογούνται υψηλότερα από τους δασκάλους τους από όλες τις απόψεις 2.Αισθάνονται πιο σίγουροι σε δραστηριότητες ανάγνωσης και κατανόησης 3.Αισθάνονται πιο σίγουροι στην επικοινωνία 4.Είναι περισσότερο πιθανό να αισθάνονται ότι είναι δημιουργικοί 5.Τους αρέσει περισσότερο να πηγαίνουν σχολείο 6.Απολαμβάνουν περισσότερο τις σχολικές δραστηριότητες 7.Είναι καλύτεροι στο να λύνουν προβλήματα 8.Είναι καλύτεροι στο να διαχειρίζονται το άγχος

7 9. Είναι σημαντικά πιο ανεκτικοί απέναντι στις μειονότητες και τους ξένους 10. Είναι πολύ περισσότερο ενεργοί πολίτες 11. Δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον για τη συμμετοχή τους σε εκλογές κάθε επιπέδου 12. Δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον για τη συμμετοχή στα κοινά 13. Λειτουργούν πολύ περισσότερο με ενσυναίσθηση και δείχνουν ενδιαφέρον για τους άλλους 14. Είναι περισσότερο ικανοί να αλλάζουν την οπτική τους γωνία 15. Είναι περισσότερο καινοτόμοι και πρωτοποριακοί 16. Δείχνουν περισσότερη αφοσίωση και έχουν περισσότερα σχέδια για το μέλλον 17. Είναι περισσότερο πρόθυμοι να συμμετέχουν σε οποιοδήποτε είδος τέχνης και πολιτισμού, και όχι μόνο στις ερμηνευτικές τέχνες αλλά ακόμη στη συγγραφή, τη δημιουργία μουσικής, τις χειροτεχνίες και είναι πρόθυμοι να συμμετέχουν σε διάφορες πολιτιστικές δραστηριότητες

8 18. Περνούν περισσότερο χρόνο: Στο σχολείο, διαβάζοντας, κάνοντας δουλειές του σπιτιού, παίζοντας, μιλώντας και περνούν περισσότερο χρόνο με την οικογένειά τους φροντίζοντας τα μικρότερα αδέρφια. Αντίθετα περνούν λιγότερο χρόνο βλέποντας τηλεόραση, κάνοντας πλοήγηση στο internet ή παίζοντας παιχνίδια στον υπολογιστή 19. Kάνουν περισσότερα για τις οικογένειές τους, είναι περισσότερο πιθανό να κάνουν κάποια δουλειά μερικής απασχόλησης και περνούν περισσότερο χρόνο δημιουργικά είτε μόνοι τους είτε σε κάποια ομάδα. Πηγαίνουν πιο συχνά στο θέατρο, σε εκθέσεις και μουσεία, στον κινηματογράφο και κάνουν πιο συχνά πεζοπορία και ποδήλατο 20. Είναι περισσότερο πιθανό να παίζουν κεντρικό ρόλο στην τάξη τους 21. Έχουν καλύτερη αίσθηση του χιούμορ 22. Αισθάνονται καλύτερα στο σπίτι

9 Συνάφεια του προγράμματος DICE

10 Συνάφεια •Σύγκριση με άλλα προγράμματα αξιολόγησης ικανοτήτων μεγάλης κλίμακας : Το DICE είναι μια προσπάθεια ώστε να αποδειχθεί ότι είναι δυνατόν να αναπτυχθεί μια μεθοδολογία για τον έλεγχο όλων των ικανοτήτων της Λισσαβόνας. –Η συλλογή δεδομένων για τις ικανότητες έχει σπάνια εξεταστεί στο παρελθόν –Πιο σύνθετες πηγές δεδομένων •Σύγκριση με άλλες έρευνες στον τομέα του Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος –Πολύ λίγες ποσοτικές μετρήσεις –Από όσο γνωρίζουμε, αυτή η έρευνα έχει το μεγαλύτερο δείγμα και τον πιο σύνθετο σχεδιασμό μέχρι τώρα παγκοσμίως •Εκπαιδευτική και πολιτιστική πολιτική –Πολλές συμπράξεις – Το Εκπαιδευτικό Θέατρο και Δράμα «χωράει» σε πολλά έγγραφα της ΕΕ, βλ. DICE Policy Paper pp 21-26.

11 Συστάσεις •Για τις αρχές: –Να αναπτύξουν μια συνειδητή στρατηγική για την εφαρμογή του Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος. Να υποστηρίξουν την επέκταση και τη βελτίωση του Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος με κάθε νομικό και οικονομικό μέσο –Όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν τακτική πρόσβαση στο Εκπαιδευτικό Θέατρο και Δράμα στο σχολείο τους, με την ενσωμάτωση του στα εθνικά αναλυτικά προγράμματα και τη διδασκαλία του από καλά εκπαιδευμένους και ειδικευμένους δασκάλους •Για συνεργαζόμενα ιδρύματα (σχολεία, Πανεπιστήμια): –Να καθιερώσουν ένα δυνατό δίκτυο οργανισμών, ειδικών στο Εκπαιδευτικό Θέατρο και Δράμα, ανεξάρτητα εάν είναι δημόσια ή ιδιωτικά

12 Συστάσεις για τα Ευρωπαϊκά Ιδρύματα (1) Επαναπροσδιορισμός των βασικών ικανοτήτων • Ανάπτυξη εργαλείων για την αξιολόγηση και των 8 Βασικών Ικανοτήτων της Λισσαβόνας • Αναθεώρηση των ορισμών των Βασικών Ικανοτήτων ώστε να μην εστιάζουν μόνο στις δεξιότητες που χρειάζονται οι « καλοί » εργαζόμενοι αλλά να λαμβάνονται υπόψη οι ανθρώπινες ανάγκες (2) Χρηματοδότηση και διαχείριση • Το Εκπαιδευτικό Θέατρο και Δ ράμα πρέπει να υποδεικνύεται ως προτεραιότητα στα σχετικά προγράμματα (3) Αναγνώριση • Οικοδόμηση στρατηγικών συνεργασιών με κεντρικά δίκτυα αποτελούμενα από οργανισμούς, ΜΚΟ και επαγγελματίες του χώρου

13 Βασικά χαρακτηριστικά της ερευνητικής μεθοδολογίας

14 DICE Policy Paper page 27. ΧΩΡΑ 1 Ερευνητικές Ομάδες 1 Ομάδες Ελέγχου 1 ΧΩΡΑ 1 Ερευνητικές Ομάδες 2 Ομάδες Ελέγχου 2 Ρυθμιστικές επιδράσεις Παράμετροι Ελέγχου Επιδράσεις Παρέμβασης Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα Μαθαίνω πώς να μαθαίνω Διαπροσωπική, Διαπολιτισμική και κοινωνική ικανότητα, Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα

15 ΔΕΙΓΜΑ ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ Ερευνητικές ομάδες Ελάχιστος Αρ.=160: από το λιγότερο 8 ομάδες / τάξεις Ομάδες Ελέγχου Ελάχιστος Αρ. =160: από το λιγότερο 8 ομάδες / τάξεις «Μία Περίσταση» Ελάχιστος Αρ =80: από το λιγότερο 4 ομάδες / τάξεις «Συνεχής Δραστηριότητα» Ελάχιστος Αρ =80: από το λιγότερο 4 ομάδες / τάξεις «Μία Περίσταση» Ελάχιστος Αρ =80: από το λιγότερο 4 ομάδες / τάξεις «Συνεχής Δραστηριότητα» Ελάχιστος Αρ. =80: από το λιγότερο 4 ομάδες / τάξεις ΗΛΙΚΙΑ: Νέοι 13-16 χρ. Οι ερευνητικές ομάδες και οι ομάδες ελέγχου προέρχονταν από το ίδιο σχολείο ή από το ίδιο περιβάλλον DICE Policy Paper page 28.

16 ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΠΡΙΝ ΣΕΠ. – ΟΚΤ. 2009 ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ (ΜΕ ΔΙΑΚΟΠΗ: ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ) ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2009 – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2010 ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑ 2 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΜΕΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ 4 ΜΗΝΕΣ (με τουλάχιστον 10 συναντήσεις) ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ 2 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΠΡΙΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΝΤΟΜΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ 1 ΜΗΝΑΣ ΜΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ 2 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΜΕΤΑ ΟΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΓΙΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2009 ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ ΤΟΥ 2010 ΧΡΟΝΟΣ DICE Policy Paper page 28.

17 DICE Policy Paper page 30. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΟΣ Μοναδικές ποιοτικές μελέτες από κάποιες χώρες Έρευνες από Ευρωπαίους ειδικούς του θεάτρου και του Δράματος <Επαγγελματική κριτική των προγραμμάτων του Δράματος Περιγραφή των δραστηριοτήτων του θεάτρου και του δράματος από τους υπεύθυνους των προγραμμάτων Σχετικά με τις πέντε βασικές ικανότητες και άλλα χαρακτηριστικά των παιδιών Αναφορά Σχετικά με τα χαρακτηριστικά των δραστηριοτήτων του θεάτρου / δράματος Αντίληψη των δασκάλων Αντικειμενική παρατήρηση

18 Εκπαιδευτικό Υλικό

19 A- Εισαγωγή •Το πρόγραμμα DICE - Τι είναι το DICE; Περίληψη του Προγράμματος •Το πρόγραμμα DICE – Η ομάδα και οι οργανισμοί που συνεργάστηκαν • Ερευνητικά Ευρήματα – Σύντομη περίληψη των βασικών ευρημάτων •Εκπαιδευτικό Θέατρο και Δράμα – Τί είναι; •Το πρόγραμμα DICE – Το ήθος μας

20 B – Πώς το Εκπαιδευτικό Θέατρο και το Δράμα βελτιώνουν τις βασικές ικανότητες •Τεκμηριωμένη πρακτική – 12 παραδείγματα Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος από: τη Γάζα, την Ουγγαρία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Σερβία και το Ηνωμένο Βασίλειο. •Δύο τεκμηριωμένες πρακτικές για κάθε ικανότητα: –Μαθαίνω πώς να μαθαίνω –Πολιτιστική έκφραση –Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα –Επιχειρηματικότητα –Διαπροσωπική, διαπολιτισμική και κοινωνική ικανότητα, ικανότητα συμμετοχής στα κοινά/κοινωνική ευθύνη –Και μία έκτη που δημιουργήθηκε από τους συνεργάτες του DICE •Αυτά και ακόμα περισσότερα….

21 Γ – Ρίχνοντας άλλη μια φορά το «ζάρι» (DICE) – Τι μπορείτε να κάνετε Αναπτύσσοντας τη χρήση του Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος Έξι απλά βήματα σχεδιασμένα για : δασκάλους διευθυντές καλλιτέχνες μαθητές πανεπιστημιακούς και εκπαιδευτές δασκάλων ρυθμιστές της πολιτικής

22 Δ- Παραρτήματα •A - Ορολογία – Εξηγούνται όροι του θεάτρου και του Δράματος •B – Μάθετε περισσότερα: Πού μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες: Βιβλιογραφία, διευθύνσεις στο διαδίκτυο, επαφές, μαθήματα. •Γ – Πώς μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ερευνητική ομάδα

23 Επίδραση του Εκπαιδευτικού Θεάτρου και του Δράματος στις ικανότητες της επικοινωνίας και του «μαθαίνω πώς να μαθαίνω»

24 Επιδράσεις στην επικοινωνία DICE Policy Paper page 37. ΚλίμακαΜερικές τυπικές ερωτήσεις από την κλίμακα Μέση τιμή από τους συμμετέ- χοντες στο δράμα Μέση τιμή από τους ΜΗ συμμετέ- χοντες στο δράμα ΔιαφοράΣτατιστική Σημαντικό- τητα Ανάγνωση και κατανόηση (αυτοαξιολόγηση) «Κατανοώ εύκολα τα σχολικά βιβλία.» «Μου αρέσει το διάβασμα.» «Κατανοώ μεταφορές και σύμβολα.» «Μου είναι εύκολο να διαβάζω εφημερίδα.» 3,84593,63524,21%p<0.000 Αυτοπεποίθηση στην επικοινωνία (αυτοαξιολόγηση) «Ντρέπομαι να μιλάω σε μεγάλο ακροατήριο.» (τιμή που μετρήθηκε αντίστροφα) «Δεν τολμώ να εκφράσω τη γνώμη μου.» 3.79293.54994.86%p<0.000 Χιούμορ ( α υτο α ξιολόγηση) «Έχω αίσθηση του χιούμορ.» 4.25084.07233.57%p<0.000 Πίνακας 1: Μαθητές που συμμετέχουν συστηματικά σε δραστηριότητες Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος σε σύγκριση με αυτούς που δε συμμετέχουν, σύμφωνα με τη βασική ικανότητα «Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα».

25 Επιδράσεις στην ικανότητα «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω» Πίνακας 2: Μαθητές που συμμετέχουν συστηματικά σε δραστηριότητες επαιδευτικού θεάτρου και δράματος σε σύγκριση με αυτούς που δε συμμετέχουν, σύμφωνα με τη βασική ικανότητα « Μαθοίνοντας να μαθαίνω ». Κλίμακα Μερικές τυπικές ερωτήσεις από την κλίμακα Μέση τιμή από τους συμμετέ- χοντες στο δράμα Μέση τιμή από τους ΜΗ συμμετέ- χοντες στο δράμα ΔιαφοράΣτατιστική Σημαντικό- τητα Δημιουργικότητα (αυτοαξιολόγηση) « Είναι σημαντικό για μένα να χρησιμοποιώ τη φαντασία μου. » “ Είναι σημαντικό για μένα να είμαι δημιουργικός (με το να πειραματίζομαι και να δουλεύω με διαφορετικούς τρόπους). » 3,84593,63524,21%p<0.000 Απολαμβάνοντας το σχολείο « Τα μαθήματα μου είναι ενδιαφέροντα. » « Χαίρομαι όταν έρχομαι στο σχολείο. » “ Οι δάσκαλοί μου ξέρουν πως να με διδάξουν καλύτερα ». 3.29683.17132.51%p<0.000 Πώς αισθάνονται στο σχολείο Σε μία κλίμακα από 1-10, όπου το 10 αντιπροσωπεύει ότι αισθάνονται πολύ καλά στο σχολείο, ενώ το 1 ότι αισθάνονται χάλια. 7.216.916%6%p<0.000 3,60453,25866,9% Πίνακας 2: Μαθητές που συμμετέχουν συστηματικά σε δραστηριότητες Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος σε σύγκριση με αυτούς που δε συμμετέχουν, σύμφωνα με τη βασική ικανότητα «Μαθαίνοντας να μαθαίνω». DICE Policy Paper page 43.

26 Επιδράσεις στη δημιουργικότητα στη μάθηση Επιδράσεις στο μέσο όρο της βαθμολογίας στην Παλαιστίνη DICE Policy Paper page 39.

27 Οι εκπαιδευτικοί για τα παιδιά ΚλίμακαΜερικές τυπικές ερωτήσεις από την κλίμακα Μέση τιμή από τους συμμετέ- χοντες στο δράμα Μέση τιμή από τους ΜΗ συμμετέ- χοντες στο δράμα ΔιαφοράΣτατιστική Σημαντικό- τητα Επικοινωνία Τολμάει πάντα να εκφράσει τη γνώμη του/της. Μιλάει πολύ. Ντρέπεται να μιλήσει σε μεγάλο ακροατήριο (τιμή που μετρήθηκε αντίστροφα) Μπορεί να εκφράσει καθαρά τη γνώμη του/της. 3,57903,40183,54%p<0.000 Μαθαίνω πώς να μαθαίνω Κατανοεί εύκολα τα σχολικά βιβλία Η μνήμη μακράς διαρκείας του/της είναι καλή. Η γενική του επίδοση είναι καλή. Μπορεί να αναγνωρίζει συσσχετισμούς και να βγάζει συμπεράσματα. Μπορεί να παρακολουθεί προσεκτικά. Περνάει αρκέτο χρόνο διαβάζοντας γιατί του/της αρέσει το διάβασμα. Τείνει να δοκιμάζει διαφορετικές λύσεις. Δουλεύει έχοντας κίνητρα και ενθουσιασμό. Έχει πολλές δικές του/της ιδέες. Αναγνωρίζει τα δυνατά του/της σημεία. 3.67023.48923.62%p<0.000 DICE Policy Paper page 52.

28 Επιδράσεις του Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος στην κοινωνική ικανότητα και στην ενεργό συμμετοχή στα κοινά/κοινωνική ευθύνη

29 Επιδράσεις στην κοινωνική ικανότητα ΚλίμακαΜερικές τυπικές ερωτήσεις από την κλίμακα Μέση τιμή από τους συμμετέ- χοντες στο δράμα Μέση τιμή από τους ΜΗ συμμετέ- χοντες στο δράμα ΔιαφοράΣτατιστική Σημαντικό- ητα Ενσυναίσθηση/ ικανότητα να βλέπω τα πράγματα από την οπτική γωνία του άλλου « Πολλές φορές προσπαθώ να καταλάβω καλύτερα τους φίλους μου, αν φανταστώ πως είναι τα πράγματα από τη δική τους οπτική γωνία. » « Πιστεύω ότι υπάρχουν δύο πλευρές σε κάθε ερώτηση και προσπαθώ να τις βλέπω και τις δύο. » 3,71083,58452,53%p<0.000 Ενσυναίσθηση και φροντίδα για τους άλλους « Συχνά τρέφω τρυφερά αισθήματα και νιώθω ενδιαφέρον για ανθρώπους που είναι λιγότερο τυχεροί από μένα » « Όταν βλέπω κάποιους να γίνονται αντικείμενα εκμετάλλευσης, νιώθω προστατευτικός προς αυτούς. » 3.91453.70724.15%p<0.000 Επίλυση Προβλημάτων « Λύνω τα περισσότερα από τα καθημερινά προβλήματα. » « Λύνω τις περισσότερες περιπτώσεις συναισθηματικής φόρτισης που εμφανίζονται ». « Προσπαθώ να σκεφτώ διάφορους τρόπους για λύνω τα προβλήματα. » 3,75423,64192,25%p<0.000 Αντιμέτωπιση άγχους « Ετοιμάζω ένα σχέδιο για δράση » « Προσπαθώ να αναλύω τα προβληματα που εμφανίζονται έτσι ώστε να τα κατανοώ καλύτερα. 3,69783,64201,12%p<0.052 DICE Policy Paper page 42.

30 3,1865 2,5051 13,63% 3,3333 12,3% 2,7183 ΚλίμακαΜερικές τυπικές ερωτήσεις από την κλίμακα Μέση τιμή από τους συμμετέ- χοντες στο δράμα Μέση τιμή από τους ΜΗ συμμετέ- χοντες στο δράμα ΔιαφοράΣτατιστική Σημαντικό- ητα Κυριαρχία στην τάξη « Πώς κρίνετε τη θέση σας στην τάξη; Διαλέξτε την πιο κατάλληλη περιγραφή. 1. Είμαι κυρίαρχο πρόσωπο σε μια ομάδα μαθητών. 2. Δεν είμαι κυρίαρχο πρόσωπο αλλά υπάρχει μια ομάδα μαθητών στην οποία ανήκω. 3. Δεν ανήκω σε καμία ομάδα αλλά έχω φίλους. 4. Είμαι συνήθως μόνος/ η μου. » 2,172,111,2%p<0.020 Κοινωνική αποδοχή ανθρώπων εκτός ομάδας (η λιγότερο αποδεκτή εθνότητα, μειονότητα ή έθνος) 48 3.91453.7072p<0.000 Κοινωνική αποδοχή ενός άγνωστου έθνους p<0.000 «1. Δε θα είχα πρόβλημα να μείνω στην ίδια χώρα με αυτούς. 2. Δε θα είχα πρόβλημα αν ήταν γείτονές μου. 3. Δε θα είχα πρόβλημα να κάτσω μαζί τους στο ίδιο θρανίο. 4. Δε θα είχα πρόβλημα να τους βοηθήσω αν είχαν κάποιο πρόβλημα στο δρόμο. 5. Δε θα είχα πρόβλημα να είμαστε φίλοι. 6. Δε θα είχα πρόβλημα να είχα αγόρι/ κορίτσι που να είναι...» DICE Policy Paper page 43. 3,18652,505113,63% 3,333312,3%2,7183

31 0,6611 0,58317,8% Προθυμία για συμμετοχή σε εκλογές « Εάν μπορούσες να πάρεις μέρος σε δημοκρατικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων είχες την ευκαρία να εκφράσεις τη γνώμη σου και μπορούσες να ψηφίσεις για διάφορα θέματα, θα πήγαινες να ψηφίσεις:  στο σχολείο σου (π.χ. για τα συμβούλια του σχολείου);  στην πόλη σου (π.χ.στις Νομαρχιακές και Δημοτικές εκλογές);  στη χώρα σου (π.χ. στις Βουλευτικές εκλογές)  στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο; » 2,172,111,2%p<0.000 Ενεργός συμμετοχή « Μπορείς να φανταστείς τον εαυτό σου:  να συμμετέχει σε κάποια εκστρατεία ή να επιχειρηματολογεί για ένα σημαντικό δημόσιο θέμα;  να εκφράζεις τις απόψεις σου στις εφημερίδες, στο ράδιο ή στην τηλεόραση για ένα σημαντικό θέμα;  να συμμετέχεις σε εκστρατεία για κάποιο ανθρωπιστικό θέμα ως ακτιβιστής; » 3.91453.70724.15%p<0.000 0,64200,526811,5% Πίνακας 3: Μαθητές που συμμετέχουν συστηματικά σε δραστηριότητες Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος σε σύγκριση με αυτούς που δε συμμετέχουν, σύμφωνα με τη βασική ικανότητα «διαπροσωπική, διαπολιτισμική και κοινωνική ικανότητα και ικανότητα συμμετοχής στα κοινά/κοινωνική ευθύνη» DICE Policy Paper page 43. 0,66110,58317,8%

32 DICE Policy Paper page 44-45. Επιδράσεις στην κοινωνική αποδοχή Επιδράσεις στην ενεργό συμμετοχή

33 Οι εκπαιδευτικοί για τα παιδιά DICE Policy Paper page 53. ΚλίμακαΜερικές τυπικές ερωτήσεις από την κλίμακα Μέση τιμή από τους συμμετέ- χοντες στο δράμα Μέση τιμή από τους ΜΗ συμμετέ- χοντες στο δράμα ΔιαφοράΣτατιστική Σημαντικό- ητα Κοινωνική ικανότητα και ικανότητα ενεργούς συμμετοχής στα κοινά/κοινωνική ευθύνη « Αποδέχεται τις γνώμες των άλλων » « Είναι συνεργάσιμος/η με τους ενήλικες » « Διαχειρίζεται καλά τις συγκρούσεις » « Είναι υπομονετικός/ή και έχει την ικανότητα να περιμένει για κάτι. » « Βοηθάει. » « Συνεργάζεται καλά με τους συμμαθητές του/της. » « Είναι ικανός/η να ζητήσει βοήθεια εάν έχει κάποιο πρόβλημα και μπορεί να εκφράσει το πρόβλημα του/της. » 3,85343,71152,72%p<0.000

34 Επιδράσεις του Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος στην πολιτιστική επίγνωση

35 Επιδράσεις στις πολιτιστικές δραστηριότητες DICE Policy Paper page 48. 3,40782,95359,09% 3,78753,45796,59 2,06681,408413,17% ΚλίμακαΜερικές τυπικές ερωτήσεις από την κλίμακα Μέση τιμή από τους συμμετέ- χοντες στο δράμα Μέση τιμή από τους ΜΗ συμμετέ- χοντες στο δράμα ΔιαφοράΣτατιστική Σημαντικό- ητα Παρακολου - θ ώντας κλασσικά πολιτιστικά γεγονότα « Παρακολουθώ μία έκθεση » « Πρακολουθώ μία θεατρική παράσταση » « Ακούω μία συναυλία κλασσικής μουσικής » 2,172,111,2%p<0.020 Πηγαίνοντας σινεμά « Βλέπω ταινίες στο σινεμά » 4,45284.37271,6%p<0.014 Παρακολουθώντας δημοφιλείς πολιτιστικές εκδηλώσεις « Ακούω μία συναυλία δημοφιλούς μουσικής » « Παρακολουθώ μία παράσταση χορού » 3,75423,64192,25%p<0.000 Συμμετοχή σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες « πηγαίνεις σε κάποιο εργαστήριο χειροτεχνίας; » « πηγαίνεις σε κάποιο εργαστήριο κινηματογράφου; » « συμμετέχεις σε κάποια ορχήστρα; » « συμμετέχεις σε κάποια ομάδα νεανικού θεάτρους » « φτιάχνεις κάποιο δικό σου περιοδικό; » 3,40782,95359,09%p<0.000 3,78753,45796,59p<0.000 2,06681,408413,17%p<0.000

36 DICE Policy Paper page 48. 2,61191,790116,44% 2,8861 2,49907,74% Συμμετοχή σε σύγχρονα μέσα και σύγχρονη μουσική « μιξάρεις μουσική; » « φτιάχνεις τα δικά σου βίντεο; » « φτιάχνεις μουσική με άλλους; » « γράφεις τραγούδια; » p<0.000 Συγγραφή « Γράφεις σύντομες ιστορίες/νουβέλες/ποιήματα/θεατρικά έργα; » « γράφεις το ημερολόγιό σου (καθημερινό ημερολόγιο;) » p<0.000 Συμμετοχή σε εικαστικές τέχνες « σχεδιάζεις ή ζωγραφίζεις; » « δουλεύεις με τα χέρια σου (χειροτεχνίες);» « τραβάς φωτογραφίες; » « δημιουργείς ψηφιακή τέχνη; p<0.000 Συμμετοχή σε ερμηνευικές τέχνες « χορεύεις; » « συμμετέχεις σε κάποια ομάδα χορού; » « ανεβάζεις παραστάσεις; » 3,75423,64192,25%p<0.000 Σημασία « Πόσο σημαντικός είναι ο πολιτισμός για σένα; » p<0.000 2,22001,87147,00% 2,61191,790116,44% 2,88612,49907,74% 2,70051,933315,34% 7,93 7,217,2% Πίνακας 5: Μαθητές που συμμετέχουν συστηματικά σε δραστηριότητες Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος σε σύγκριση με αυτούς που δε συμμετέχουν, σύμφωνα με τη βασική ικανότητα «Πολιτιστική έκφραση».

37 Οι εκπαιδευτικοί για τα παιδιά DICE Policy Paper page 53. 3,49287,3%3,8580 ΚλίμακαΜερικές τυπικές ερωτήσεις από την κλίμακα Μέση τιμή από τους συμμετέ- χοντες στο δράμα Μέση τιμή από τους ΜΗ συμμετέ- χοντες στο δράμα ΔιαφοράΣτατιστική Σημαντικό- ητα Πολιτιστική επίγνωση Του/της αρέσει να παρακολουθεί και να συμμετέχει σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες, Του/της αρέσει να συμμετέχει σε δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος. Τον/την ενδιαφέρει ο οπτικός πολιτισμός και οι εικαστικές τέχνες. Του/της αρέσει και απολαμβάνει τη μουσική. Ο τρόπος που εκφράζεται είναι πλούσιος σε συναισθηματα. Είναι ανοιχτός/ή σε προσωπικές, συναισθηματικές και αισθητικές εμπειρίες. Εκφραζεται μη-λεκτικά πολύ καλά. 2,172,111,2%p<0.000 3,49287,3%3,8580

38 Το Εκπαιδευτικό Θέατρο και Δράμα και τα Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα

39 Οι παράγοντες που υποστηρίζουν και οι παράγοντες που εμποδίζουν τη λειτουργία και την εξάπλωση του Εκπαιδευτικού Δράματος. Παράγοντες που υποστηρίζουν- γενικά: •Εσωτερική κινητοποίηση, προσωπικές δεξιότητες, πίστη •Ενθουσιώδης δουλειά, ατομική πρωτοβουλία •Υποστηρικτικοί, έμπειροι και αφοσιωμένοι δάσκαλοι και διευθυντές στα σχολεία •Παιδαγωγοί του θεάτρου και του Δράματος, δάσκαλοι και πανεπιστημιακοί στην ανώτατη εκπαίδευση •Μεταπτυχιακά προγράμματα σε αναγνωρισμένα πανεπιστήμια, τακτικά μαθήματα στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών, τμήματα ειδικευμένα στο Εκπαιδευτικό Θέατρο και Δράμα, ποιοτικό εκπαιδευτικό υλικό •Δουλειά ΜΚΟ, δημόσιοι οργανισμοί/σύλλογοι, θεατρικές ομάδες, εθνικοί σύλλογοι Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος •Υποστηρικτικά θέατρα, καλλιτεχνικά κέντρα, καλλιτεχνικά συμβούλια •Κρατικές επιχορηγήσεις, ιδιωτικές χορηγίες, εθνικά/διεθνή επιδοτούμενα προγράμματα •Ετήσια φεστιβάλ Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος, εξειδικευμένα εργαστήρια, ειδικές δημοσιεύσεις, παρουσία στα ΜΜΕ(άρθρα, συνεντεύξεις, ταινίες)

40 Παράγοντες που εμποδίζουν - γενικά: •Δεν υπάρχει αρκετή κινητοποίηση αυτών που παίρνουν αποφάσεις •Δεν υπάρχει αρκετή κινητοποίηση των δασκάλων, έλλειψη εμπλοκής των γονιών σε θέματα που αφορούν στο Εκπαιδευτικό Θέατρο και Δράμα •Οι αρμόδιοι δεν παίρνουν στα σοβαρά το Δράμα και δεν αναγνωρίζουν την επίδρασή του στα παιδιά •Κυριαρχία των παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας στα σχολεία και έλλειψη αναθεώρησης της παιδαγωγική και της μεθοδολογίας •Έλλειψη κύρους του Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος ως σημαντικό σχολικό μάθημα •Έλλειψη πανεπιστημιακών προγραμμάτων που εστιάζουν στο Εκπαιδευτικό Θέατρο και Δράμα, χαμηλής ποιότητας υπάρχοντα προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών •Μικρή χρηματοδότηση και επιχορήγηση του Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος •Έλλειψη συστηματικής έρευνας, εξωτερικής αξιολόγησης και ανατροφοδότησης

41 Τρόποι με τους οποίους οι εθνικές εκπαιδευτικές πολιτικές, οι εκπαιδευτικές αρχές και η ΕΕ θα μπορούσαν να βοηθήσουν την ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος Εκπαιδευτική πολιτική – γενικά : •Εισάγοντας παιδαγωγικές-μεθοδολογικές μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών •Ενισχύοντας οικονομικά την επιμόρφωση των εν ενεργεία εκπαιδευτικών •Εισάγοντας εθελοντικά προγράμματα στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών •Εισάγοντας υποχρεωτικά μαθήματα στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών •Αναπτύσσοντας πανεπιστημιακά προγράμματα για την εκπαίδευση δασκάλων του Εκπαιδευτικού Δράματος •Προσφέροντας εκπαίδευση πάνω στο Εκπαιδευτικό Δράμα στους εκπαιδευόμενους εκπαιδευτικούς •Κάνοντας το Εκπαιδευτικό Δράμα υποχρεωτικό μάθημα στο σχολείο •Επενδύοντας περισσότερα χρήματα στην ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού Δράματος •Προσφέροντας την κατάλληλη υποδομή για τη διδασκαλία του Εκπαιδευτικού Δράματος στα σχολεία.

42 Εθνική εκπαιδευτική πολιτική Πεδίο Παρέμβασης Παρέμβαση Αναλυτικό Πρόγραμμα Κάνοντας το Εκπαιδευτικό Δράμα υποχρεωτικό μάθημα στα σχολεία. Διδακτική Μεθοδολογία Υποστηρίζοντας την παιδοκεντρική διδακτική μεθοδολογία στα σχολεία. ΕκπαίδευσηΠροσφέροντας επιμόρφωση και εκπαίδευση στους εκπαιδευτικούς πάνω στο Εκπαιδευτικό Δράμα. Δίνοντας σε όλους τους δασκάλους μια βασική ικανότητα/επάρκεια στη χρήση του Εκπαιδευτικού Δράματος. Επαγγελματική κατοχύρωση Αναγνωρίζοντας τον «Παιδαγωγό Εκπαιδευτικού Δράματος» ως επίσημο επάγγελμα. Δημόσιες Σχέσεις Υποστηρίζοντας τη δουλειά στον τομέα των δημοσίων σχέσεων για το Εκπαιδευτικό Δράμα. ΈρευναΥποστηρίζοντας την εξωτερική αξιολόγηση και έρευνα στο Εκπαιδευτικό Δράμα. Συγκεντρώνοντας καινοτόμες πρακτικές.

43 Ευρωπαϊκή Ένωση Πεδίο Παρέμβασης Παρέμβαση Διεθνής Συνεργασία Οργανώνοντας διεθνή συνέδρια και εργαστήρια για το Εκπαιδευτικό Δράμα. Υποστηρίζοντας τα διεθνή δίκτυα δασκάλων του Εκπαιδευτικού Δράματος, τη συνεργασία και τις ανταλλαγές. ΥποδομήΙδρύοντας διεθνή κέντρα Εκπαιδευτικού Δράματος. Κυκλοφορώντας ένα ηλεκτρονικό ενημερωτικό δελτίο για το Εκπαιδευτικό Δράμα Κοινωνία των πολιτών Υποστηρίζοντας προγράμματα της κοινωνίας των πολιτών βασισμένα στο Εκπαιδευτικό Δράμα. Προσφέροντας οικονομική βοήθεια στους συλλόγους Εκπαιδευτικού Θεάτρου Δράματος (εκπαίδευση, επιχορήγηση). Κυβερνητική πολιτική Άσκηση πίεσης στους αρμόδιους κυβερνητικούς αντιπροσώπους και στους αρμόδιους για τη λήψη αποφάσεων. Κοινωνική ζωήΑυξάνοντας το ενδιαφέρον για κοινωνική συνοχή και δημοκρατική συμμετοχή στα κοινά («πολιτότητα»). Αναπτύσσοντας γενικές ικανότητες και τη μάθηση σε βάθος. ΈρευναΥποστηρίζοντας την έρευνα στο Εκπαιδευτικό Δράμα.

44 Παρεμβάσεις Βασικά πεδία παρεμβάσεων Εθνικό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σχολείο Εκπαίδευση εκπαιδευτικών Κοινωνία/ Κοινωνία των πολιτών Κυβερνητική πολιτική Έρευνα και αξιολόγηση Δημόσιες Σχέσεις

45 Αποτελέσματα και συνέπειες της δουλειάς μέσα από το Εκπαιδευτικό Θέατρο και Δράμα αυτοεκτίμηση, την ομαδική υπευθυνότητα, την περηφάνια και την ταυτότητα. καταλάβουν τις καταστάσεις μέσα στις οποίες καλούνται να ζήσουν κάποιοι άλλοι πειραματιστούν με ρόλους των δύο φύλων και με κανόνες το πώς θα ήταν αν ήταν κάποιοι άλλοι. δημιουργικά Τα παιδιά βιώνουν τη δύναμη της συνεργασίας και της ομαδικής δημιουργίας που προάγουν την αυτοεκτίμηση, την ομαδική υπευθυνότητα, την περηφάνια και την ταυτότητα. Συμμετέχοντας τα παιδιά μπορούν να καταλάβουν τις καταστάσεις μέσα στις οποίες καλούνται να ζήσουν κάποιοι άλλοι μέσα από την αναγνώριση και την εμπλοκή σε τέτοιες καταστάσεις. Η δουλειά μέσα από το Εκπαιδευτικό Θέατρο και Δράμα δίνει ακόμα στα παιδιά την ευκαιρία να πειραματιστούν με ρόλους των δύο φύλων και με κανόνες. Έχουν την ευκαιρία μέσα από το Εκπαιδευτικό Δράμα να βιώσουν το πώς θα ήταν αν ήταν κάποιοι άλλοι. Επιπλέον κερδίζουν καλλιτεχνικές εμπειρίες και γίνονται πιο δημιουργικά.

46 Χαρακτηριστικά των παιδιών που συμμετέχουν στο Εκπαιδευτικό Θέατρο και Δράμα ΣκοπόςΧαρακτηριστικά των παιδιών που συμμετέχουν Να ενισχυθεί η συνεργασία, η δημιουργική ομαδική δουλειά και η δουλειά προς έναν κοινό στόχο Δημιουργικά, βοηθούν το ένα το άλλο, ενθουσιώδεις συνεργάτες Να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες και την ικανότητα παρουσίασης ενός επιχειρήματος με ειρμό καθώς και την ικανότητα τους να είναι ανοιχτοί στις γνώμες των άλλων Αποτελεσματικοί ομιλητές με ικανότητες στην επικοινωνία Να χτίσουν κοινωνικές ικανότητες, την ανοχή, την ενσυναίσθηση, την αλληλεγγύη, να ενθαρρυνθεί η θετική κοινωνική τους αλληλεπίδραση και να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη ανάμεσα στα παιδιά «Αντιπρόσωποι της ελπίδας και της αλλαγής», άτομα με ενσυναίσθηση Να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμηση και να υποστηριχθεί η προσωπική τους ανάπτυξη Άνθρωποι με θετική αυτοεικόνα Να μπορούν να αναλαμβάνουν ευθύνες, να μάθουν πώς να λύνουν προβλήματα και να παίρνουν πρωτοβουλίες Άνθρωποι που παίρνουν πρωτοβουλίες και έχουν τις δικές τους ιδέες

47 3. Αποτελέσματα της παρατήρησης του Εκπαιδευτικού Δράματος μεγάλο φάσμα παιδαγωγικών και διδακτικών τεχνικώνπολύ πιο συχνά αλληλεπιδράσεις που ξεκινούν από τους μαθητές •Χρησιμοποιείται ένα μεγάλο φάσμα παιδαγωγικών και διδακτικών τεχνικών και παρατηρούνται πολύ πιο συχνά αλληλεπιδράσεις που ξεκινούν από τους μαθητές σε σύγκριση με αυτές που ξεκινούν από τους εκπαιδευτικούς ένα ευρύ φάσμα μορφών δουλειάς, χτίζονται πάνω στη δραστηριότητα των μαθητών. ραγδαίες αλλαγές πολύ πιο δυναμικά απ’ ότι ένα «κανονικό» μάθημα. ένας σχεδόν ίσος αριθμός πρωτοβουλιών που λαμβάνονται από την μεριά των μαθητώνέναν δημοκρατικό τρόπο διδασκαλίας και μάθησης •Σε όλα τα προγράμματα που αναλύθηκαν χρησιμοποιήθηκε ένα ευρύ φάσμα μορφών δουλειάς, από τη δουλειά σε ζευγάρια μέχρι τις συζητήσεις με όλη την τάξη που χτίζονται πάνω στη δραστηριότητα των μαθητών. Κατά τη διάρκεια του Δράματος συμβαίνουν ραγδαίες αλλαγές στις μορφές δουλειάς, καθώς πολύ λίγες εφαρμόζονται για πάνω από 10 λεπτά και οι περισσότερες χρησιμοποιούνται μόνο για λίγα λεπτά– έτσι τα προγράμματα είναι πολύ πιο δυναμικά απ’ ότι ένα «κανονικό» μάθημα. Αν και οι δάσκαλοι ελέγχουν το πρόγραμμα, υπάρχει ένας σχεδόν ίσος αριθμός πρωτοβουλιών που λαμβάνονται από την μεριά των μαθητών, το οποίο αποκαλύπτει έναν δημοκρατικό τρόπο διδασκαλίας και μάθησης

48 Εκπαιδευτικό Δράμα με μία τάξη, Παλαιστίνη Διάρκεια 1 ώρα και 55λ. Παρουσίαση από το δάσκαλο Δραστηριότητες Δράματος Θεατρική Παράσταση Συζήτηση σε μικρές ομάδες Δουλειά σε ζευγάρια Συζήτηση με όλη την ομάδα Πίνακας 20: Συχνότητα χρήσης διαφορετικών δραστηριοτήτων Εκπαιδευτικού Θεάτρου και Δράματος σύμφωνα με εξωτερικούς παρατηρητές: Πρόγραμμα από το Ηνωμένο Βασίλειο. Δραστηριότητες DICE Policy Paper page 56.


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα D ICE Παρουσίαση για το Εργαστήρι του θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου Ιανουάριος 2011."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google