Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιμορφώτρια : Γραμματική Τσαγκάνου ΠΑΚΕ Αττικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιμορφώτρια : Γραμματική Τσαγκάνου ΠΑΚΕ Αττικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιμορφώτρια : Γραμματική Τσαγκάνου ΠΑΚΕ Αττικής

2 Ενότητα 3. 2 Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων

3 Περιεχόμενα παρουσίασης  Αναγκαιότητα προτυποποίησης μαθησιακών τεχνολογιών  Λογισμικά ανάπτυξης πολυμεσικών εφαρμογών  Βήματα για το σχεδιασμό και τη παραγωγή πολυμεσικών εφαρμογών  Πολυμέσα και εκπαίδευση  Διαδραστικοί πίνακες  Βιβλιογραφία - Δικτυογραφία  Δραστηριότητες - Ερωτήσεις - Ασκήσεις

4 Αναγκαιότητα προτυποποίησης μαθησιακών τεχνολογιών  Πολυμέσα (multimedia): πολλοί τρόποι αναπαράστασης και εκφοράς της πληροφορίας ( συνύπαρξη κειμένου, εικόνας, βίντεο, γραφικών και κινούμενης εικόνας και διαλογικότητα )

5  Ασαφής διάκριση πολυμέσων - υπερμάσων  Γραμμικότητα και μη - γραμμικότητα  Κατηγοριοποίηση εφαρμογών πολυμέσων με κριτήρια  Τρόπος διανομής ( οπτικοί δίσκοι, μέσω διαδικτύου )  Χρήση ( εκπαίδευση, πληροφόρηση, ψυχαγωγία, προβολή προϊόντων, κατάρτιση, τηλε - εφαρμογές )

6 κείμενο  Κείμενο και υπερκείμενο  Τρόποι εισαγωγής κειμένου

7 Εικόνες - γραφικά  Εικόνα είναι σύνολο από εικονοστοιχεία ( ψηφιογραφική μορφή )  χαρακτηριστικά : ανάλυση, βάθος χρώματος, μέγεθος, διαστάσεις  παραγωγή : έτοιμες, με σάρωση, με σύλληψη  Γραφικά είναι σύνολο από αντικείμενα ( διανυσματική μορφή )  χαρακτηριστικά : διαστάσεις, μικρό μέγεθος, χαμηλή ποιότητα απόδοσης  παραγωγή : με χρήση γεωμετρικών σχημάτων

8 Κινούμενη εικόνα και βίντεο  Διαδοχή εικόνων ώστε να δίνουν την αίσθηση της κίνησης  χαρακτηριστικά : αριθμός καρέ, ρυθμός προβολής, χρώματα, φωτισμός  Μετατροπή γραφικών σε βίντεο  Ψηφιακό βίντεο  Αλγόριθμοι συμπίεσης : MPEG, MJPEG, DVI, DVX  Παραγωγή : έτοιμα, με σύλληψη από βιντεοκάμερα ή από οθόνη

9 ήχος  Μορφές : μουσική, ομιλία, ηχητικά εφέ  χαρακτηριστικά : ποιότητα, διάρκεια, συγχρονισμός με άλλα μέσα  Ψηφιοποίηση  Πρότυπα συμπίεσης : MP3, MP4  Παραγωγή : έτοιμα αρχεία, με ηχογράφηση

10 Δομικά Στοιχεία Πολυμέσων

11 Διάκριση πολυμεσικών εφαρμογών  Σειριακές πολυμεσικές εφαρμογές  Γραμμική δόμηση  Διαλογικές πολυμεσικές εφαρμογές  Ιεραρχική δόμηση  Υπερμέσα  Δικτυακή δόμηση  Μεικτή δόμηση

12 Λογισμικά ανάπτυξης πολυμεσικών εφαρμογών  Εργαλεία δημιουργίας παρουσιάσεων  Εργαλεία συγγραφής (authoring tools)  Κατηγορίες εργαλείων ανάλογα με την οργάνωση, τη δόμηση και τη παρουσίαση, βασίζονται :  σε κάρτες ( μορφή βιβλίου )  σε εικονίδια ( διάγραμμα ροής )  στο χρόνο ( χρησιμοποιούν χρονογραμμή )

13 Βήματα για το σχεδιασμό και τη παραγωγή πολυμεσικών εφαρμογών  Ανάλυση  Σχεδίαση  Ανάπτυξη  Έλεγχος  Διανομή

14 Ανάλυση  Βασική ιδέα  Πληροφορίες για το υλικό  Προσδιορισμός χρηστών που απευθύνεται  Επιθυμητό και διαθέσιμο  Επιλογή εργαλείου ανάπτυξης  Συγκρότηση ομάδας και κατανομή εργασιών  Χρονοπρογραμματισμός

15 Σχεδίαση  Σχεδιασμός των τμημάτων  Χάρτης πλοήγησης, διάγραμμα ροής  Σχεδιασμός διεπαφής

16 Ανάπτυξη και έλεγχος / αξιολόγηση  Συγκέντρωση / κατασκευή πολυμεσικού υλικού  Επεξεργασία και ψηφιοποίηση  Ενσωμάτωση στοιχείων πολυμέσων στην εφαρμογή στο συγγραφικό εργαλείο  Πρώτες διορθώσεις  Στάδια ελέγχου, επανασχεδιασμός, διαμορφωτική αξιολόγηση

17 Διανομή  Ψηφιακό μέσο διανομής  Πνευματικά δικαιώματα δημιουργών ( κλείδωμα, κρυπτογράφηση )  Εγχειρίδιο χρήστη  Αναπαραγωγή / δημοσίευση στο διαδίκτυο

18 Πολυμέσα και εκπαίδευση  Υποβοήθηση της μαθησιακής διαδικασίας εκπαιδευόμενου  Υποστήριξη επιμορφωτή  Αυτόνομα διδακτικά συστήματα  Εγκυκλοπαίδειες / λεξικά

19 Διαδραστικοί πίνακες ΔΠ  Ψηφιακοί λευκοί πίνακες που συνδέονται με υπολογιστή, απεικονίζουν την οθόνη του σε πραγματικό χρόνο και δέχονται απευθείας εντολές από το χρήστη με αφή ή γραφίδα.  ( Διαδραστικοί πίνακες και διαδραστικές επιφάνειες )  Συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά των εποπτικών μέσων με τα ψηφιακά συστήματα  Άρχισαν να χρησιμοποιούνται από τα τέλη της δεκαετίας του 1990

20 Το ερώτημα της Διδακτικής χρησιμότητας  Καινοτόμος χαρακτήρας  Τι υπόσχεται η νέα τεχνολογία  Επένδυση στην εκπαίδευση / Σύνδρομο του εκκρεμούς  Μελέτες σύγκρισης εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων με ή χωρίς χρήση τεχνολογίας. nsd (no significant difference phenomena)  Το πλαίσιο μέσα στο οποίο εγγράφεται η χρήση της τεχνολογίας, οι τρόποι χρήσης της ( δάσκαλος, μαθητές, διδακτικό συμβόλαιο )

21 Λειτουργικά χαρακτηριστικά ΔΠ  Επιτρέπουν την υπογράμμιση, επιλογή, αποκοπή / αντιγραφή και επικόλληση κειμένων, τμημάτων κειμένου και εικόνων  Επιτρέπουν τη λειτουργία συνδέσμων αφού αναγνωρίζουν το « κλικ » και το « διπλό κλικ », την « ολίσθηση και απόθεση »  Δυνατότητα διαχωρισμού της επιφάνειας σε ανεξάρτητα τμήματα ( σαν να έχουμε 2 οθόνες )  Εμφάνιση εικονικών λειτουργιών και περιφερειακών με ρυθμιζόμενες διαστάσεις ( πχ. πληκτρολόγιο )  Δυνατότητα καταγραφής των ενεργειών του χρήστη και των αντιδράσεων απομακρυσμένων χρηστών

22 Πλεονεκτήματα ΔΠ  μέσο οργάνωσης συλλογικών δραστηριοτήτων  παρουσιάζουν όλα τα πλεονεκτήματα ψηφιακών παρουσιάσεων σε συνδυασμό με την απευθείας αλληλεπίδραση  Έχουν τις διεθνείς έρευνες... με το μέρος τους  Είναι χρήσιμοι σε διδακτικές πρακτικές όπως :  Συγκρίσεις οντοτήτων  Διαμορφωτικές δραστηριότητες ( ανακεφαλαίωση )  Έλεγχος / επαλήθευση υποθέσεων  Διαπραγμάτευση εννοιών με λεκτικά ή εικονικά στοιχεία ( πχ εννοιολογικός χάρτης )

23 Μειονεκτήματα ΔΠ ????

24 Τύποι Διαδραστικών Συστημάτων Υπάρχουν 5 τύποι Διαδραστικών πινάκων, όπου ο καθένας προσφέρει δυνατότητες και ευκολίες που διαφέρουν μεταξύ τους ανάλογα με το που απευθύνονται. Διαδραστικός Ασπροπίνακας Οπτικής Τεχνολογίας Τύπου 1 Τρόπος Λειτουργίας : Μία ειδική γραφίδα « διαβάζει » από τον πίνακα ειδικά κωδικοποιημένες συντεταγμένες, οι οποίες προσδιορίζουν την θέση της γραφίδας στον πίνακα. Διαδραστικός Ασπροπίνακας Μηχανικής Πίεσης ( αφής ) Τύπου 2 Τρόπος Λειτουργίας : Το σημείο επαφής που προκαλείται λόγω μηχανικής πίεσης σε δύο παράλληλες ειδικές επιφάνειες, καθορίζει τις συντεταγμένες της θέσης της γραφίδας ή του δακτύλου επάνω στον πίνακα. Διαδραστικός Ασπροπίνακας Ηλεκτρομαγνητικού Πλέγματος Τύπου 3 Τρόπος Λειτουργίας : Ένα ηλεκτρομαγνητικό πλέγμα, ενσωματωμένο στον πίνακα, προσδιορίζει τις συντεταγμένες της ειδικής γραφίδας, εντοπίζοντας το « στίγμα » της ηλεκτρομαγνητικής μύτης της. Φορητή συσκευή - Διαδραστικό Σύστημα ( ΔΣ ) Οπτικής / Ηχητικής Τεχνολογίας Τύπου 4 Τρόπος Λειτουργίας : Η ειδική γραφίδα εκπέμπει οπτικά ή / και ηχητικά σήματα τα οποία καταγράφονται από μία συσκευή / δέκτη. Η συσκευή / δέκτης προσαρμόζεται στην επιφάνεια εργασίας και προσδιορίζει τη θέση ( συντεταγμένες ) της γραφίδας πάνω σε αυτήν. Βιντεοπροβολέας με Ενσωματωμένο Διαδραστικό Σύστημα ( ΔΣ ) Τύπου 5 Τρόπος Λειτουργίας : Η ειδική γραφίδα εκπέμπει οπτικά ή / και ηχητικά σήματα τα οποία καταγράφονται από μία συσκευή / δέκτη, η οποία προσδιορίζει τη θέση ( συντεταγμένες ) της γραφίδας στην επιφάνεια. Η συσκευή / δέκτης έχει ενσωματωθεί στον βιντεοπροβολέα. Για τα σχολεία, οι διαδραστικοί πίνακες τύπου 2, 3 και 5 αποτελούν την καταλληλότερη επιλογή, προσφέροντας πλεονεκτήματα και ποιοτικά χαρακτηριστικά που σε συνδυασμό με την προσιτή τιμή αποτελεί ιδανικό συνδυασμό ποιότητας – κόστους - απόδοσης.

25 Βιβλιογραφία - Δικτυογραφία   nsd  Πολυμεσικοί πόροι.  es.shtml Πολυμεσικοί πόροι UTAH es.shtml  τεχνικές αναφορές για πολυμέσα  Αξιολόγηση Διαδραστικών πινάκων

26 Δραστηριότητες  Κατασκευή παρουσίασης ( έως 5 διαφάνειες ) (powerpoint) με ενσωμάτωση πολυμεσικών στοιχείων και ενεργοποίηση συνδέσμων, με θέμα πληροφορίες για ένα εργαλείο web 2.0.  Δημοσίευση παρουσίασης με τη βοήθεια εργαλείου web 2.0 (slideshare)


Κατέβασμα ppt "Επιμορφώτρια : Γραμματική Τσαγκάνου ΠΑΚΕ Αττικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google