Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κεφάλαιο 11 Πολυμέσα  Τι σημαίνει ο όρος πολυμέσα (multimedia);  Ποιος ΗΥ χαρακτηρίζεται πολυμεσικός; Μέσα:  Κείμενο  Εικόνα  Ήχος  Βίντεο  Συνθετική.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κεφάλαιο 11 Πολυμέσα  Τι σημαίνει ο όρος πολυμέσα (multimedia);  Ποιος ΗΥ χαρακτηρίζεται πολυμεσικός; Μέσα:  Κείμενο  Εικόνα  Ήχος  Βίντεο  Συνθετική."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κεφάλαιο 11 Πολυμέσα  Τι σημαίνει ο όρος πολυμέσα (multimedia);  Ποιος ΗΥ χαρακτηρίζεται πολυμεσικός; Μέσα:  Κείμενο  Εικόνα  Ήχος  Βίντεο  Συνθετική κίνηση (animation) 1 Όταν περιλαμβάνει:  Κάμερα  Ηχεία / Μικρόφωνο  Ποια εφαρμογή ονομάζεται πολυμεσική; Είναι η εφαρμογή στην οποία συνδυάζονται τουλάχιστον 2 μορφές πολυμέσων.

2 Κεφ Πολυμέσα 11.1 Βασικές έννοιες  Γραμμική πρόσβαση  Μη γραμμική πρόσβαση 2 Διαβάζω την πληροφορία με την προκαθορισμένη σειρά που έχει ορίσει ο συγγραφέας, αρθρογράφος κ.τ.λ. Ηλεκτρονικό ή ψηφιακό βιβλίο: το βιβλίο που είναι αποθηκευμένο σε ψηφιακή μορφή. Διαβάζω τα τμήματα της πληροφορίας με όποια σειρά θέλω- μπορώ να παραβλέψω τα τμήματα της πληροφορίας που δεν με ενδιαφέρουν κ.τ.λ.

3 Κεφ Πολυμέσα 11.1 Βασικές έννοιες 3  κόμβος o αφετηρίας o προορισμού  σύνδεσμος  άγκυρα Πλοήγηση: η περιήγηση μεταξύ κόμβων.

4 Κεφ Πολυμέσα 11.1 Βασικές έννοιες 4 Κείμενο (text) Υπερκείμενο (hypertext) Υπερμέσα (hypermedia) Κείμενο Κείμενο με συνδέσμους Κείμενο με εικόνα, ήχο, γραφικά, βίντεο και συνδέσμους Διεπαφή χρήστη (interface): ο τρόπος επικοινωνίας του χρήστη με μια εφαρμογή.  Ποιες εφαρμογές ονομάζονται διαλογικές ή αλληλεπιδραστικές (interactive); Εκείνες που επιτρέπουν την αμφίδρομη επικοινωνία ανθρώπου-υπολογιστή. Σε αντίθεση με εκείνες που καθιστούν τους χρήστες παθητικούς δέκτες.

5 Κεφ Πολυμέσα 11.1 Βασικές έννοιες 5  Πού χρησιμοποιούνται πολυμεσικές εφαρμογές;  Ψυχαγωγία (π.χ. παιχνίδια, youtube)  Επιχειρήσεις (π.χ. πωλήσεις, διαφημίσεις, επιμορφώσεις προσωπικού)  Εκπαίδευση (π.χ. ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες, λεξικά, εκπαιδευτικό υλικό)  Ενημέρωση (π.χ. online τηλεοπτικά κανάλια, εφημερίδες, ιστολόγια)

6 Κεφ Πολυμέσα 11.1 Βασικές έννοιες 6  Τι ονομάζουμε συμπίεση (compression); Τη διαδικασία περιορισμού του μεγέθους ενός αρχείου.  Γιατί χρειάζεται συμπίεση;  για εξοικονόμηση αποθηκευτικών χώρων  για γρήγορη μετάδοση (σε δίκτυο ή στο Διαδίκτυο)  Μπορούμε να επεξεργαστούμε ένα συμπιεσμένο αρχείο; Όχι. Απαιτείται η αποσυμπίεσή του.  Τι εκφράζει ο λόγος συμπίεσης; Π.χ. 4:1 Όγκος αρχικών δεδομένων / όγκο συμπιεσμένων δεδομένων. Οπότε ένα αρχείο 100MB συμπιεσμένο με 4:1 θα είναι ….ΜΒ(;)

7 Κεφ Πολυμέσα 11.2 Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων 7  Λεκτική ανάπτυξη  Τα κείμενα γράφονται σε ένα πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου.  Οι αφηγήσεις δημιουργούνται με ψηφιοποίηση της φωνής. Απαιτείται • μικρόφωνο • πρόγραμμα εγγραφής ήχου  Ηχητική ανάπτυξη  Οι ήχοι δημιουργούνται με εξειδικευμένο λογισμικό.  Οι ήχοι ηχογραφούνται από το φυσικό περιβάλλον.  Οπτική υποστήριξη Χρησιμοποιούνται εικόνες, σκίτσα, γραφικά, βίντεο, κινούμενα σχέδια κ.α. Απαιτείται  Σαρωτής, φωτογραφική μηχανή, κάμερα  Κατάλληλο λογισμικό για τη δημιουργία ή την επεξεργασία τους Κείμενο Ήχος Εικόνα Βίντεο Συνθετική εικόνα

8 Κεφ Πολυμέσα 11.2 Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων - Ήχος 8 Δειγματοληψία (sampling): Λαμβάνονται δείγματα ανά περιοδικά χρονικά διαστήματα. mp3, wav, wma Όχι, αλλά αν η δειγματοληψία γίνει με συχνότητα μεγαλύτερης ενός ορίου, το ανθρώπινο αυτί δεν θα αντιληφθεί την απώλεια.

9 Κεφ Πολυμέσα 11.2 Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων - Εικόνα 9 Ανάλυση (resolution): Πόσα pixel εμφανίζονται στη μονάδα μήκους. (ppi-pixel per inch)  Χαρτογραφικές (bitmap) Εικονοστοιχείο ή ψηφίδα (pixel)  Διανυσματικές (vector) Οι εικόνες αναπαρίστανται με μαθηματικούς τύπους και μοντέλα. Οι εικόνες μπορούν να αλλάξουν μέγεθος χωρίς παραμόρφωση, καθώς το κάθε αντικείμενο ξανασχεδιάζεται βάσει του μαθηματικού του τύπου! bmp, jpeg, gif

10 Κεφ Πολυμέσα 11.2 Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων - Εικόνα 10 Βάθος χρώματος: Πόσα ψηφία χρησιμοποιούνται για την αναπαράσταση του χρώματος. Χρωματικά μοντέλα:  RGB (Red-Green- Blue)  CMYK (Cyan- Magenta-Yellow- Black)

11 Κεφ Πολυμέσα 11.2 Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων - Βίντεο 11 Η συχνότητα εμφάνισης των καρέ πρέπει να είναι τουλάχιστον 15fps (frames per second) Καρέ (frame) Βίντεο είναι η προβολή διαδοχικών εικόνων, όπου οι εικόνες προέρχονται από το πραγματικό περιβάλλον. flv, avi, wmv

12 Κεφ Πολυμέσα 11.2 Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων – Συνθετική κίνηση 12 Κάποτε οι εικόνες σχεδιάζονταν με το χέρι. Πλέον κατασκευάζονται με μοντελοποίηση. Animation είναι η προβολή διαδοχικών εικόνων οι οποίες όμως είναι κατασκευασμένες- δεν προέρχονται από το φυσικό περιβάλλον.

13 Κεφ Πολυμέσα Φάσεις ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων 13 ΑνάλυσηΣχεδίασηΥλοποίησηΟλοκλήρωσηΛειτουργία & Συντήρηση ΣτόχοιΚόστος Πλάνο εργασίας Λεπτομερής περιγραφή ΥλικόΚώδικαςΔοκιμές Προστασία Πρόγρ. εγκατάστασης Αναπαρα γωγή Βελτίωση Εκσφαλμάττωση

14 Κεφ Πολυμέσα Ομάδα ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων Εξοπλισμός για εφαρμογές πολυμέσων


Κατέβασμα ppt "Κεφάλαιο 11 Πολυμέσα  Τι σημαίνει ο όρος πολυμέσα (multimedia);  Ποιος ΗΥ χαρακτηρίζεται πολυμεσικός; Μέσα:  Κείμενο  Εικόνα  Ήχος  Βίντεο  Συνθετική."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google