Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων Ορισμός πολυμέσων • Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων Ορισμός πολυμέσων • Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων Ορισμός πολυμέσων • Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο, μέσα σε μια ολοκληρωμένη πολυ- αισθητηριακή αλληλεπιδραστική εφαρμογή ή μια εφαρμογή παρουσίασης, η οποία στοχεύει στο να μεταδώσει ένα μήνυμα σε ένα σύνολο ατόμων.

2 Υπερμέσα • σύνολα πληροφοριών με τη μορφή πολυμέσων (κείμενα, εικόνες, ήχο, κινούμενα σχέδια, ταινίες βίντεο) και με υπερκειμενική δομή • Υπερκείμενα: η πληροφορία παρουσιάζεται τμηματικά σε μικρότερα υποσύνολα (κόμβοι), όπου έχουν ενσωματωθεί δεσμοί (υπερ-σύνδεσμοι) που συνδέουν τα διάφορα μέρη της πληροφορίας (τους κόμβους): • «Τα υπερκείμενα είναι κείμενα με δεσμούς, τα πολυμέσα συγχρονισμένα μέσα, και τα υπερμέσα είναι πολυμέσα με δεσμούς» (Rada, 1995)

3 • Τα πολυμέσα ακολουθούν γραμμικό τρόπο αναπαράστασης της πληροφορίας (προκαθορισμένη διαδρομή) • Τα υπερμέσα ακολουθούν μη γραμμικό τρόπο αναπαράστασης της πληροφορίας (ο χρήστης καθορίζει τη σειρά πρόσβασης στο υλικό με βάση τις προσωπικές του προτιμήσεις) • Σήμερα οι δυο έννοιες τείνουν να συγχωνευτούν

4 Κατηγορίες πολυμέσων • Οπτικοί δίσκοι • Κιόσκια • Πολυμέσα πραγματικού χρόνου • Πολυμέσα προσπελάσιμα μέσω διαδικτύου Ως προς τον τρόπο διάθεσης/διανομής της πληροφορίας Ως προς τον τρόπο διάθεσης/διανομής της πληροφορίας Ως προς τη χρήση των εφαρμογών Ως προς τη χρήση των εφαρμογών  Ψυχαγωγία – Εκπαίδευση (εγκυκλοπαίδειες, λεξικά)  Πληροφόρηση (κατάλογοι προϊόντων, μουσεία, κλπ)  Επιχειρηματικοί σκοποί (επιμόρφωση στελεχών, προβολή προϊόντων

5 Εξοπλισμός υλικού πολυμέσων • Οθόνη • Κάρτα γραφικών • Επιταχυντή γραφικών • Κάρτα ήχου • Συσκευές σύλληψης εικόνας (σκάνερ, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή) • Συσκευές σύλληψης βίντεο (κάμερα) • Συσκευές σύλληψης ήχου • Περιφερειακά μέσα αποθήκευσης (σκληρός δίσκος, DVD, CD) • Ηχεία Περιλαμβάνει:

6 Συστατικά των πολυμέσων Α. Κείμενο - Υπερκείμενο  Περιγραφή της έννοιας  Τεμαχισμός του κειμένου και σύνδεση των επιμέρους τμημάτων με υπερσυνδέσμους. Στα πολυμέσα συνυπάρχουν:

7 Συστατικά των πολυμέσων Β. Εικόνες - Γραφικά  Ψηφιογραφικές (JPG, BMP,GIF, TIF)  Διανυσματικές (AI, DXF, CDR, EPS, WNF)  Κινούμενη εικόνα (animation) Στα πολυμέσα συνυπάρχουν:

8 Συστατικά των πολυμέσων Γ. Βίντεο  Γνωστοί τύποι (MPEG, AVI, MOV)  Αλγόριθμοι συμπίεσης βίντεο (MPEG, MJPEG, DVI, DviX)  Μετάδοση βίντεο μέσω διαδικτύου (streaming video) Στα πολυμέσα συνυπάρχουν:

9 Συστατικά των πολυμέσων Στα πολυμέσα συνυπάρχουν: Δ. Ήχος  Γνωστοί τύποι (WAV,MIDI)  Πρότυπο συμπίεσης ήχου (MP3) Λογισμικά Ανάπτυξης πολυμεσικών εφαρμογών 1. Εργαλεία δημιουργίας παρουσιάσεων  Λογισμικό Power Point, (Microsoft)  Impress (Open Office)

10 Λογισμικά Ανάπτυξης πολυμεσικών εφαρμογών 1.Εργαλεία Συγγραφής (Authoring Tools)  Βασιζόμενα σε κάρτες  Βασιζόμενα σε εικονίδια  Βασιζόμενα στο χρόνο

11 Στάδια σχεδιασμού και παραγωγής πολυμεσικών εφαρμογών  Ανάλυση  Σχεδίαση  Ανάπτυξη  Έλεγχος  Διανομή

12 Το στάδιο της ανάλυσης  Συγκρότηση ομάδας εργασίας  Προσδιορισμός της βασικής ιδέας της εφαρμογής  Συγκέντρωση των απαραίτητων πληροφοριών  Έλεγχος των αρχείων που απαιτούνται  Προσδιορισμός των χρηστών στους οποίους απευθύνεται  Κατανομή των εργασιών  Καθορισμός των σταδίων ολοκλήρωσης του έργου  Κοστολόγηση και Υλοποίηση του έργου

13 Το στάδιο της σχεδίασης Σύνθεση των επιμέρους τμημάτων του υλικού  Σχεδίαση του χάρτη πλοήγησης  Στήσιμο του διαγράμματος ροής της εφαρμογής  Σχεδίαση του περιβάλλοντος διεπαφής με απλότητα και ευχρηστία

14 Το στάδιο της ανάπτυξης Σύνθεση των επιμέρους τμημάτων του υλικού  Συγκέντρωση του υλικού της εφαρμογής  Ψηφιοποίηση του υλικού της εφαρμογής  Ενσωμάτωση του υλικού στην εφαρμογή με κάποιο εργαλείo συγγραφής ή κάποιας γλώσσας προγραμματισμού.

15 Το στάδιο του ελέγχου Διόρθωση και επανασχεδίαση τμήματος ή τμημάτων της εφαρμογής φτάνοντας στο τελικό προϊόν. Το στάδιο της διανομής  Εγγραφή της εφαρμογής σε αποθηκευτικό μέσο  Κράτηση αντιγράφων ασφαλείας  Εξασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων  Συγγραφή του εγχειριδίου του χρήστη  Συσκευασία του προϊόντος

16 Η σημασία των πολυμέσων στην εκπαίδευση  Συμβάλλουν στην κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου (μαθητής)  Υποστηρίζουν τον εκπ/κό προκειμένου να καταστήσει πιο σαφές, λεπτομερές και πλήρες το διδακτικό αντικείμενο

17 Η σημασία των πολυμέσων στην εκπαίδευση Παραδείγματα πολυμεσικών εφαρμογών είναι οι :  εγκυκλοπαίδειες(ENCARTA, GROLIER, WIKIPEDIA  Λεξικά που βασίζονται σε πολυμέσα(OXFORD, LONGMAN)


Κατέβασμα ppt "Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων Ορισμός πολυμέσων • Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google