Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα σελ. 113-119 Λέξεις Κλειδιά: Πολυμέσα (Multimedia), Ανάλυση εικόνας, αναλογικό σήμα, αλληλεπιδραστικότητα (interactivity),

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα σελ. 113-119 Λέξεις Κλειδιά: Πολυμέσα (Multimedia), Ανάλυση εικόνας, αναλογικό σήμα, αλληλεπιδραστικότητα (interactivity),"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα σελ Λέξεις Κλειδιά: Πολυμέσα (Multimedia), Ανάλυση εικόνας, αναλογικό σήμα, αλληλεπιδραστικότητα (interactivity), βάθος χρώματος, δειγματοληψία, εικονοστοιχείο (pixel), ψηφιακό σήμα, ψηφιοποίηση εικόνας-βίντεο-ήχου Ο όρος πολυμέσα σχετίζεται με τη συνύπαρξη και τη χρήση περισσότερων των δύο βασικών μέσων αναπαράστασης της πληροφορίας, όπως είναι το κείμενο, ο ήχος, η εικόνα, η κινούμενη εικόνα και το βίντεο Καθηγητής Πληροφορικής: Μιχάλης Τζωρτζάκης 1 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

2 Μία εφαρμογή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν: Α) Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας όπως : α) Κείμενο, β) Εικόνα – Φωτογραφίες γ) Ήχο, δ) Κινούμενη εικόνα - Βίντεο Β) Συνδέει ποικίλες πληροφορίες μεταξύ τους με μη γραμμικό τρόπο (όπως στον Παγκόσμιο Ιστό) Γ) Έχουμε την δυνατότητα να αλληλεπιδρούμε με τον υπολογιστή και να επιλέγουμε τις πληροφορίες που θέλουμε, συνήθως με τη βοήθεια του ποντικιού 2 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

3 Εικόνα – φωτογραφία Τα γραφικά που μπορεί να περιέχει μία εφαρμογή πολυμέσων μπορούν να είναι:  Γραφικές παραστάσεις – διαγράμματα  Φωτογραφίες  Ελεύθερο σχέδιο – ζωγραφίες  Τεχνικό σχέδιο  Εικονίδια 3 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

4 Οι ψηφιογραφικές (bitmap) εικόνες αποτελούνται από συγκεκριμένο αριθμό εικονοστοιχείων (pixel). Τέτοιες είναι οι φωτογραφίες, οι εικόνες τη ζωγραφικής κ.α. Οι διανυσματικές εικόνες αποτελούνται από γεωμετρικά σχήματα. Η μεγέθυνσή τους δεν προκαλεί αλλοιώσεις. Κάποια cliparts και αυτόματα σχήματα (π.χ. βελάκια) είναι διανυσματικές εικόνες. ΨΗΦΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ (BITMAP) & ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ Εικόνα Ανάλυση (πχ x 1024) είναι το γινόμενο 2 αριθμών (pixel οριζόντια x κάθετα) και μας δίνει τα συνολικά pixel της εικόνας π.χ. 14 Megapixel. = pixel. 4 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

5 Μεγαλύτερη μεγέθυνση λεπτομέρειας. Δημιουργία με το πρόγραμμα «Ζωγραφική». Μεγέθυνση μέρους της προηγούμενης εικόνας. Η μεγέθυνσή των εικόνων κάνει ορατά τα τετραγωνάκια – εικονοστοιχεία (pixel) από τα οποία αποτελείται η εικόνα. Όσο πιο πολλά τα pixel τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάλυση, άρα έχουμε καλύτερη ποιότητα στην εικόνα 5 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

6 Χρώμα : Κάθε pixel μίας εικόνας έχει και ένα χρώμα. Τα χρώματα είναι συνδυασμοί διαφορετικών τόνων 3 βασικών χρωμάτων : του κόκκινου (Red), πράσινου (Green) και μπλε (Blue). Ο αριθμός των bit που συνθέτουν το χρώμα μίας κουκίδας (pixel) ονομάζεται βάθος χρώματος. Σε φωτογραφίες χρησιμοποιούμε συνήθως 24 bit. Για εικόνες με λίγα χρώματα μπορούμε να έχουμε μικρότερο βάθος χρώματος πχ 8. Αν έχουμε μόνο άσπρο και μαύρο χρώμα χρησιμοποιούμε 1 bit (0 ή 1) Με 24 bit βάθος χρώματος, μπορώ να έχω μέχρι 2 24 = 16 εκατομμύρια διαφορετικά χρώματα ενώ με 8 bit βάθος χρώματος, δηλαδή με 2 8 = 256 χρώματα 6 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

7 7 Αποθήκευση εικόνας Γνωρίζουμε ότι ο υπολογιστής πρέπει να αποθηκεύσει την εικόνα σε μορφή 0 και 1. Για να το πετύχει αυτό η εικόνα χωρίζεται σε τετραγωνάκια - pixel το καθένα με το δικό του χρώμα. Στην πιο απλή περίπτωση που έχω μόνο άσπρο και μαύρο αποθηκεύεται μόνο 1 bit για κάθε pixel π.χ. 0 το μαύρο, 1 το άσπρο. Όταν έχω έγχρωμη εικόνα δεν αρκεί το 1 bit για κάθε pixel. Όσο περισσότερα bit χρησιμοποιώ (βάθος χρώματος) τόσο αυξάνει ο αριθμός των χρωμάτων που μπορεί να έχει η εικόνα μου. Είδη αρχείων γραφικών 7 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

8 Παράδειγμα εικόνων που δημιουργούν ένα κινούμενο σχέδιο. Για να επεξεργαστούμε ένα βίντεο χρειαζόμαστε το αντίστοιχο Λογισμικό επεξεργασίας βίντεο π.χ. movie maker Βίντεο – Κινούμενο σχέδιο Το βίντεο στην ουσία είναι διαδοχικές εικόνες (25 εικόνες/sec) που προβάλλονται πιο γρήγορα από όσο μπορεί να ξεχωρίσει το ανθρώπινο μάτι και έτσι νομίζουμε ότι υπάρχει συνεχόμενη κίνηση. Για να εισάγουμε βίντεο στον υπολογιστή πρέπει να γίνει μεταφορά του βίντεο από ψηφιακή κάμερα, φωτογραφική μηχανή, κινητό με κάμερα,DVD ή μέσω κάρτας βίντεο 8 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

9 Σε μία εφαρμογή πολυμέσων ο ήχος μπορεί να είναι : • Φωνή • Mουσική • Ειδικά εφέ Ήχος Για επεξεργασία ήχου απαιτούνται : • Μικρόφωνο (ηχογράφηση) • Κάρτα ήχου (επεξεργασία) • Ηχεία (αναπαραγωγή) • Ειδικό λογισμικό επεξεργασίας ήχου 9 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

10 Β) Ψηφιακή κυματομορφή (ηχογράφηση) 2. Δειγματοληψία, μέτρηση, μετατροπή σε σειρές δυαδικών ψηφίων 1. Οποιοδήποτε είδος ήχου (φωνή, μουσική, εφέ) με ηχογράφηση 2. Περιγραφή κάθε νότας καθώς και του τρόπου εκτέλεσης μουσικού κομματιού 1. Μόνο μουσικά όργανα (χωρίς φωνή) Ο ήχος στον υπολογιστή μπορεί να έχει 2 διαφορετικές μορφές : Α) Μουσική μόνο με νότες (MIDI) 10 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

11 Ψηφιακή καταγραφή ήχου (μετατροπή από αναλογικό ήχο σε ψηφιακό) Η γραφική παράσταση της κυματομορφής ενός ήχου. Συνδέουμε στην κάρτα ήχου μία αναλογική πηγή ήχου όπως είναι το μικρόφωνο. Ο ήχος μετατρέπεται σε ηλεκτρικό ρεύμα. Μετράμε τη τιμή της έντασης του ήχου σε τακτά χρονικά διαστήματα (χιλιάδες φορές το δευτερόλεπτο π.χ ). Η διαδικασία αυτή Δειγματοληψία). Μετατρέπουμε τις τιμές της έντασης του ήχου σε ομάδες 0 και 1 για την καταγραφή του ήχου σε ψηφιακή μορφή (ψηφιοποίηση). Κατά την αναπαραγωγή του ήχου γίνεται η αντίστροφη διαδικασία στην κάρτα ήχου. Kυματομορφή ήχου κατά την ηχογράφηση Συνήθως κατά τη μετατροπή σε 0 και 1 χρησιμοποιώ 16 bit για κάθε ήχο 11 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

12 Αποθήκευση του ήχου : Το μέγεθος και η ποιότητα του αρχείου του αποθηκευμένου ήχου εξαρτάται από: 1.Τη διάρκεια εγγραφής (επηρεάζει μόνο το μέγεθος όχι την ποιότητα) 2.Πόσο συχνά γίνεται δειγματοληψία (π.χ. 44 KHz = φορές/δευτερόλεπτο) 3.Τον αριθμό των bit που χρησιμοποιούμε για να αποθηκεύσουμε τον κάθε ήχο σε ψηφιακή μορφή (συνήθως 16). 4.Αν έχω μονοφωνικό, στερεοφωνικό (2 κανάλια), ή πολυκάναλο ήχο (πάνω από 2) 5.Αν χρησιμοποιώ συμπίεση (π.χ. με mp3 μειώνω το μέγεθος στο 1/10 του αρχικού) Έτσι 1 λεπτό ήχου με ποιότητα cd χωρίς συμπίεση καταλαμβάνει χώρο 10 ΜΒ περίπου, ενώ με συμπίεση mp3 με πολύ λίγες απώλειες 1 ΜΒ περίπου. Ψηφιακός Αναλογικός 12 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

13 Επεξεργασία ήχου : Με τη βοήθεια ειδικών προγραμμάτων επεξεργασίας ήχου μπορούμε να: • προσθέσουμε ειδικά εφέ • προσθέσουμε, αφαιρέσουμε, κάνουμε μίξη με άλλους ήχους • κόψουμε τμήματα του ήχου που δεν χρειαζόμαστε • αλλάξουμε τη σειρά των ήχων • αλλάξουμε την ένταση/ταχύτητα ήχων Αρχείο mid wav Wma mp3 ΟνομασίαΠεριγραφή MIDI Waveform Windows Audio MPEG-1 Layer III Μόνο νότες από διάφορα όργανα – πολύ μικρό μέγεθος Ψηφιοποιημένος ήχος 1 min – ποιότητα CD – 10 ΜΒ Όπως το MP3 Συμπιεσμένος ήχος MP3 1 min – ποιότητα CD – 1 ΜΒ Είδη αρχείων ήχου 13 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

14 Που βρίσκουν εφαρμογή τα Πολυμέσα; Α) Εκπαίδευση (e- εγκυκλοπαίδειες, Εικονικά εργαστήρια) Γ) Τουρισμός - πληροφόρηση πολιτών με κιόσκια (τουριστικοί οδηγοί - δρομολόγια) πολιτών με κιόσκια (τουριστικοί οδηγοί - δρομολόγια) Β) Ψυχαγωγία (computer games) Δ) Διαφήμιση – Πωλήσεις προϊόντων 14 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

15 Κείμενο Χάρτης εννοιών διαφόρων μορφών Με τον χρήστη Συνδυάζει πληροφορίες Συνδέει πληροφορίες Χρησιμοποιείται ΕικόναΉχο Με μη – γραμμικό τρόπο Εκπαίδευση αλληλεπιδρά Βίντεο Κινούμενη εικόνα Τουρισμό – πληροφόρηση Ψυχαγωγία Διαφήμιση Πωλήσεις Εφαρμογή Πολυμέσων 15 Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας


Κατέβασμα ppt "ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα σελ. 113-119 Λέξεις Κλειδιά: Πολυμέσα (Multimedia), Ανάλυση εικόνας, αναλογικό σήμα, αλληλεπιδραστικότητα (interactivity),"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google