Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τη νέα σχολική χρονιά 2011 – 2012 οι πάνω από 100.000 μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη του Λυκείου (Γενικό, Επαγγελματικό και Εσπερινό Λύκειο) θα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τη νέα σχολική χρονιά 2011 – 2012 οι πάνω από 100.000 μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη του Λυκείου (Γενικό, Επαγγελματικό και Εσπερινό Λύκειο) θα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Τη νέα σχολική χρονιά 2011 – 2012 οι πάνω από μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη του Λυκείου (Γενικό, Επαγγελματικό και Εσπερινό Λύκειο) θα έχουν νέα ωρολόγια προγράμματα μαθημάτων.

3 Το " προφίλ " της Α ' Λυκείου 10 ωρο " πρόγραμμα - κορμός " και... Έρευνα ανά τετράμηνο Η φετινή πρώτη τάξη του Λυκείου θα είναι αυτή που θα υποδεχθεί τόσο την καινούργια διδασκαλία των ενιαίων μαθημάτων όσο και την Ερευνητική Εργασία (Project). To 10 ωρο " πρόγραμμα - κορμός " θα περιλαμβάνει : α ) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, β ) Νέα Ελληνική Γλώσσα και γ ) Νέα Ελληνική Λογοτεχνία. Στο ίδιο μοτίβο, δηλαδή σε ένα ενιαίο μάθημα με τρεις κλάδους, θα βρίσκονται και τα μαθήματα : α ) Φυσική, β ) Χημεία και γ ) Βιολογία. Τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν ανά 4 μηνο το θέμα μίας Ερευνητικής Εργασίας μέσα από τους κύκλους : " Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες ", " Τέχνη και Πολιτισμός ", " Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία " και " Περιβάλλον - Αειφόρος Ανάπτυξη ". Επίσης θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν θέμα που να συνδυάζει κάποιους από τους προαναφερόμενους κύκλους. Μία εργασία θα μπορεί να είναι και στα Αγγλικά. Όλες οι εργασίες θα περιλαμβάνουν χρήση της τεχνολογίας και του Διαδικτύου, στο οποίο και θα αναρτώνται με την ολοκλήρωσή τους. Στην καινούργια Α΄ λυκείου, αφαιρούνται τα υποχρεωτικά μαθήματα : Αρχές Οικονομίας (2 ώρες ), Τεχνολογία (2 ώρες ), ΣΕΠ (1 ώρα ) και όλα τα μαθήματα επιλογής.

4 Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ  ΗΜΕΡΗΣΙΟ Η Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου (Ημερήσιο), η οποία είναι τάξη προσανατολισμού, περιέχει μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας 29 ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας και Ερευνητική εργασία (Project) διάρκειας 3 ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας. Επομένως, οι μαθητές της Α΄ Γενικού Λυκείου παρακολουθούν υποχρεωτικά μαθήματα συνολικής διάρκειας 32 ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας.

5 Α΄ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΩΡΕΣ Ελληνική Γλώσσα 1 Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία 5 Νέα Ελληνική Γλώσσα 2 Νέα Ελληνική Λογοτεχνία 2 Θρησκευτικά 2 Ιστορία 2 Μαθηματικά 2 Άλγεβρα 2 Γεωμετρία 3 Ξένη Γλώσσα 3 Φυσικές Επιστήμες 3 Φυσική 3 Χημεία 2 Βιολογία 1 Φυσική Αγωγή 2 Ερευνητική Εργασία (Project) 3 Σύνολο ωρών : 32 ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

6 Ελληνική Γλώσσα 1 : Ενιαίο μάθημα με 3 κλάδους : α ) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία β ) Νέα Ελληνική Γλώσσα και γ ) Νέα Ελληνική Λογοτεχνία Μαθηματικά 2 : Ενιαίο μάθημα με 2 κλάδους : α ) Άλγεβρα β ) Γεωμετρία Φυσικές Επιστήμες 3 : Ενιαίο μάθημα με 3 κλάδους : α ) Φυσική β ) Χημεία και γ ) Βιολογία

7 Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ  ΕΣΠΕΡΙΝΟ Η Α΄ τάξη του Εσπερινού Γενικού Λυκείου η οποία είναι τάξη προσανατολισμού, περιέχει μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας 19 ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας και Ερευνητική εργασία (Project) διάρκειας 3 ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας. Επομένως, οι μαθητές της Α΄ του Εσπερινού Γενικού Λυκείου παρακολουθούν υποχρεωτικά μαθήματα συνολικής διάρκειας 22 ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας.

8 Συγκεκριμένα περιλαμβάνονται η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (2 ώρες), η Νέα Ελληνική Λογοτεχνία (2), τα Θρησκευτικά (1), η ιστορία (2), η Άλγεβρα (2 ώρες το α΄ εξάμηνο και 1 το β΄εξάμηνο), η Γεωμετρία (1 ώρα το α΄εξάμηνο και 2 το β΄εξάμηνο), η Ξένη Γλώσσα (2), η Φυσική (2), η Χημεία (1), η Βιολογία (1), η Φυσική Αγωγή (1) και η Ερευνητική εργασία – Project (3 ώρες).

9 Α΄ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΩΡΕΣ Ελληνική Γλώσσα 1 Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία 2 Νέα Ελληνική Γλώσσα 2 Νέα Ελληνική Λογοτεχνία 2 Θρησκευτικά 1 Ιστορία 2 Μαθηματικά 2 ΆλγεβραΑ΄ 6 μηνο 2, Β΄ 6 μηνο 1 ΓεωμετρίαΑ΄ 6 μηνο 1, Β΄ 6 μηνο 2 Ξένη Γλώσσα 2 Φυσικές Επιστήμες 3 Φυσική 2 Χημεία 1 Βιολογία 1 Φυσική Αγωγή 1 Ερευνητική Εργασία (Project) 3 Σύνολο ωρών : 22 ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

10 Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΠΑΛ Στο πλαίσιο υλοποίησης του Νέου Τεχνολογικού Λυκείου από τη σχολική χρονιά 2012 – 2013, ορίζονται φέτος (2011 – 2012), μεταβατικά ωρολόγια προγράμματα για την Α΄ τάξη Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑΛ. Στα νέα μεταβατικά ωρολόγια προγράμματα, αντί των κύκλων σπουδών, θα υπάρχουν τρία αντίστοιχα μαθήματα επιλογής, από τα οποία οι μαθητές επιλέγουν υποχρεωτικά ένα από αυτά. Στόχος είναι οι μαθητές που φέτος θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη των Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑΛ να επακολουθήσουν το πρόγραμμα του Νέου τεχνολογικού Λυκείου τη σχολική χρονιά 2012 – 2013.

11 Α΄ ΤΑΞΗ ΕΠΑΛΗμερήσιοΕσπερινό Μαθήματα Γενικής Παιδείας Νέα Ελληνική Γλώσσα / Λογοτεχνία 43 Θρησκευτικά 11 Ιστορία 22 Μαθηματικά Άλγεβρα 22 Γεωμετρία 21 Ξένη Γλώσσα 32 Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική 32 Χημεία 21 Φυσική Αγωγή 21 Μαθήματα Βασικών Δεξιοτήτων Αρχές Οικονομίας 2 1 Εφαρμογές Πληροφορικής 3 1 Ερευνητική Εργασία (Project) 22 Μαθήματα Επιλογής Τεχνικό Σχέδιο / Ναυτική Τέχνη / Ευρωπαϊκή Ένωση ( Θεσμοί και Πολιτικές ) 22 Μαθήματα Υποστήριξης Νέα Ελληνική Γλώσσα 22 Μαθηματικά 22 Σύνολο ωρών 3425

12 ΟΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ 1. Εισάγεται η Ερευνητική Εργασία ( συνθετική εργασία ή Project) ως διακριτή ενότητα του προγράμματος σπουδών. Είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές. Αξιολογείται αυτόνομα και ο βαθμός της προσμετράται ισότιμα με τους βαθμούς των υπολοίπων μαθημάτων. Η αξιολόγηση συνεκτιμά τόσο τη διαδικασία όσο και το αποτέλεσμα της εργασίας των μαθητών. Επιχειρείται μια ουσιαστική μετακίνηση από τον έντονα ατομικιστικό και ανταγωνιστικό χαρακτήρα της εργασίας των μαθητών σε αυτόν της ομαδικής προσπάθειας και συνεργασίας. Οι μαθητές επιλέγουν το θέμα της ερευνητικής εργασίας με την οποία θέλουν να ασχοληθούν με βάση τις ιδιαίτερες προτιμήσεις και κλίσεις τους.

13  Η Α ’ Λυκείου είναι πλήρως μια τάξη γενικής παιδείας και λειτουργεί ως τάξη – « γέφυρα » ανάμεσα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο.  Η Β ’ και Γ ’ Λυκείου παρέχει προοδευτικά περισσότερη εμβάθυνση και εξειδίκευση ως συμπλήρωμα μιας εντατικής γενικής παιδείας με μικρό αριθμό βασικών μαθημάτων.

14 . Στη Β ' και Γ ' Λυκείου στους μαθητές παρέχεται εντός του κυρίως προγράμματος του σχολείου η δυνατότητα παρακολούθησης επιπλέον διδακτικών ωρών σε επιλεγμένα μαθήματα ( μαθήματα εμβάθυνσης ) με βάση τις ανάγκες τους για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.. Στη Β΄Λυκείου οι κατευθύνσεις περιορίζονται από τρείς ( Θεωρητική – Θετική – Τεχνολογική ) σε δύο ( Α ’ και Β ’). Ο αριθμός μαθημάτων μειώνεται από 17 σε 12 με μείωση του συνολικού αριθμού ωρών διδασκαλίας από 34 ή 35 σε 33.

15 3. Δίδεται η ευχέρεια σε σημαντικό αριθμό μαθητών, είτε από την Α΄ είτε από τη Β΄ Κατεύθυνση, αν θέλουν, να επιλέξουν στη Γ΄ Λυκείου την ΑΒ Κατεύθυνση ( για να ακολουθήσουν Οικονομικές, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες ). 4. Η θεματολογία των εξετάσεων θα προέρχεται από μία ευρεία ύλη, που θα υπερβαίνει την ύλη των μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου σε μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, η Ιστορία.

16 Β ' και Γ ' Λυκείου Οι βασικοί " πυλώνες " Η Β΄ τάξη θεωρείται ως η πιο σημαντική για την πορεία του μαθητή, εντός του Νέου Λυκείου, καθώς έρχεται για πρώτη φορά αντιμέτωπος με το καινούργιο σύστημα. Η εκπαίδευσή του εξειδικεύεται και οι σπουδές του διακρίνονται σε δύο βασικές κατευθύνσεις, που αποτελούν και τους πυλώνες πάνω στους οποίους " χτίζεται " το οικοδόμημα του νεότευκτου Λυκείου. Οι Θετικές και Τεχνολογικές επιστήμες περιλαμβάνονται στην πρώτη κατεύθυνση ( Α ), ενώ όλες οι Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές επιστήμες θα υπάρχουν στη δεύτερη κατεύθυνση ( Β ). Το πρόγραμμα γίνεται πολύ " σφιχτό ". Σ ' αυτή την τάξη ο μαθητής πρέπει να έχει αποσαφηνίσει ποια επιστήμη τον ενδιαφέρει και τι ακριβώς θέλει να σπουδάσει : α. Ανθρωπιστικές επιστήμες, β. Κοινωνικές επιστήμες, γ. Θετικές επιστήμες, δ. Επιστήμες Τεχνολογίας. Η Ερευνητική Εργασία υπάρχει ως δίωρο υποχρεωτικό μάθημα και στις δύο κατευθύνσεις.

17 Α΄ Κατεύθυνση Παρατηρούνται οι εξής αλλαγές : Οι 2 ώρες Άλγεβρας Γενικής Παιδείας, οι 2 ώρες Γεωμετρίας και οι 3 κατεύθυνσης γίνονται 6 υποχρεωτικές και 2 επιλογής ως εμβάθυνση στα Μαθηματικά. Οι 4 ώρες Φυσικής ( γενικής παιδείας - κατεύθυνσης ) γίνονται 4 υποχρεωτικές και 2 επιλογής. Η Βιολογία από 1 ώρα υποχρεωτική γίνεται 2 επιλεγόμενη, αφαιρείται η Τεχνολογία Επικοινωνιών και η Ξένη Γλώσσα γίνεται από υποχρεωτική και δίωρη επιλογής. Β΄ Κατεύθυνση Αφαιρούνται τα Λατινικά, και στη θέση τους εισάγεται το μάθημα Αρχές Φυσικών και Περιβαλλοντικών Επιστημών (2 ώρες ). Τα Μαθηματικά γίνονται 3 ώρες από 4 που ήταν μαζί η Άλγεβρα και η Γεωμετρία, ενώ αφαιρείται και η Εισαγωγή στο Δίκαιο και στους Πολιτικούς Θεσμούς. Μαθήματα Επιλογής ( Α΄ Κατεύθυνσης ): Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Επιστήμη Υπολογιστών, Ξένη γλώσσα, Τέχνη και Πολιτισμός. Μαθήματα Επιλογής ( Β΄ Κατεύθυνσης ): Αρχαία, Ιστορία, Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία, Λογική, Εφαρμογές Υπολογιστών, Ξένη γλώσσα, Τέχνη και Πολιτισμός.

18

19 Υπόμνημα : Σχόλιο : Το σκούρο γκρίζο χρώμα σημαίνει συνδιδασκαλία του ίδιου μαθήματος ανάμεσα στους μαθητές των 2 κατευθύνσεων και εφόσον βεβαίως δεν γίνεται υπέρβαση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα που προβλέπεται σήμερα. Ερευνητική Εργασία (Project) 1 : Ισχύει ότι και στην Α΄ Λυκείου Βιολογία ή Επιστήμη Υπολογιστών 2 : Οι μαθητές της κατεύθυνσης Α μπορούν να διαλέξουν ως υποχρεωτικό μάθημα είτε τη Βιολογία είτε την Επιστήμη των Υπολογιστών. Εμβάθυνση στη Βιολογία 3 Εμβάθυνση στην Επιστήμη Υπολογιστών 3 Προϋπόθεση για να πάρει κάποιος μαθητής το σχετικό μάθημα εμβάθυνσης είναι να έχει επιλέξει το αντίστοιχο υποχρεωτικό μάθημα. Κοινά Υποχρωτικά Μαθήματα ( δυνητική διδασκαλία ) Ίδια μαθήματα αλλά σε βάθος εξειδίκευσης στην κάθε κατεύθυνση

20 Τι έρχεται στη Γ΄ Λυκείου Στην τρίτη τάξη του Λυκείου, οι Κατευθύνσεις εξειδικεύονται ακόμη περισσότερο και ενισχύονται με μία ακόμη που περιλαμβάνει τις Οικονομικές και Πολιτικές Επιστήμες. Στην ουσία αυτή θα είναι ένας συγκερασμός θετικών και θεωρητικών επιστημών. Η Ερευνητική Εργασία συνεχίζεται να διδάσκεται ως υποχρεωτικό δίωρο μάθημα.  Οι κατευθύνσεις γίνονται τρείς ( Α ’, Β ’ και ΑΒ ).  Ο αριθμός μαθημάτων μειώνεται από 16 σε 10.  Εδώ έχουμε αύξηση του συνολικού αριθμού ωρών διδασκαλίας από 31 σε 35 λόγω των προγραμμάτων εμβάθυνσης εντός του κανονικού ωραρίου.

21

22 Υπόμνημα : Σχόλιο : Το σκούρο γκρίζο χρώμα σημαίνει συνδιδασκαλία του ίδιου μαθήματος ανάμεσα στους μαθητές των 2 κατευθύνσεων και εφόσον βεβαίως δεν γίνεται υπέρβαση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα που προβλέπεται σήμερα. Ερευνητική Εργασία (Project) 1 : Ισχύει ότι και στην Α΄ Λυκείου Εμβάθυνση στη Βιολογία 2 Εμβάθυνση στην Επιστήμη Υπολογιστών 2 Προϋπόθεση για να πάρει κάποιος μαθητής το σχετικό μάθημα εμβάθυνσης είναι να έχει επιλέξει το αντίστοιχο υποχρεωτικό μάθημα. 3. Τα μαθήματα « Κοινωνιολογία » και « Εισαγωγή στο Δίκαιο και τους Πολιτικούς Θεσμούς » αποτελούν ένα ενιαίο πακέτο που επιλέγεται εναλλακτικά προς το πακέτο μαθημάτων « Μακροοικονομική & Μακροοικονομική » και « Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών » στην κατεύθυνση ΑΒ ή προς το πακέτο μαθημάτων « Ιστορία της Τέχνης και του Πολιτισμού » και « Φιλοσοφία » στην κατεύθυνση Β. Κοινά Υποχρωτικά Μαθήματα ( δυνητική διδασκαλία ) Ίδια μαθήματα αλλά σε βάθος εξειδίκευσης στην κάθε κατεύθυνση

23 Ο περιορισμός στις κατευθύνσεις της Β΄ Λυκείου σε : Κατεύθυνση Α ( κυρίως για μαθητές που έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν θετικές, τεχνολογικές ή επιστήμες υγείας ) και Κατεύθυνση Β ( κυρίως για όσους έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν κλασσικές, και ανθρωπιστικές επιστήμες ). Δίνει την ευχέρεια σε σημαντικό αριθμό μαθητών είτε από την Α ’ είτε από την Β ’ Κατεύθυνση, αν θέλουν, να επιλέξουν στη Γ ’ Λυκείου την ΑΒ Κατεύθυνση ( για να ακολουθήσουν οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες ).

24 Πιο συγκεκριμένα : Το Λύκειο γίνεται μια βαθμίδα βαθμιαίας εξειδίκευσης και ταυτόχρονης απόκτησης στέρεης γενικής παιδείας σε κεντρικής σημασίας γνωστικά αντικείμενα. Ξεκινώντας από την γενικής παιδείας Α ’ Λυκείου, προχωράμε στη Β ’ Λυκείου σε μια πρώτη ειδίκευση ( δυο κατευθύνσεις ) και ακολουθεί η Γ ’ Λυκείου ( τρεις κατευθύνσεις ).

25 Το Νέο Λύκειο οδηγεί και σε Νέο Εξεταστικό Σύστημα για την Εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση από το σχολικό έτος Οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα βασίζονται στις ακόλουθες βασικές αρχές :  Οι εξετάσεις διεξάγονται κεντρικά και με διαδικασίες που διασφαλίζουν το αδιάβλητο.  Οι εξετάσεις αφορούν σε έναν μικρό αριθμό βασικών μαθημάτων και τα ΑΕΙ καθορίζουν το συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων αυτών, ώστε ουσιαστικά να συμμετέχουν τα ίδια στα κριτήρια επιλογής των μελλοντικών φοιτητών τους. Με βάση τις παραπάνω βασικές αρχές γίνεται επιστημονική επεξεργασία για το είδος και το περιεχόμενο της εξεταστικής διαδικασίας ώστε να σταματήσει η υποχρέωση και η επιβράβευση της απλής απομνημόνευσης. Κατά τη διάρκεια της Γ ’ Λυκείου το ίδιο το σχολείο θα κάνει προσομοίωση της εξεταστικής διαδικασίας με στόχο οι μαθητές να αντιληφτούν και να προετοιμαστούν στο σχολείο και από τους καθηγητές τους για όλα όσα θα είναι αναγκαία.

26 Οι απόφοιτοι Λυκείου θα συνεχίσουν και μετά το 2014 να εισάγονται, μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων, σε τμήματα και όχι σε σχολές ή και ΑΕΙ. Το υπουργείο Παιδείας εγκαταλείπει το σχέδιο για εισαγωγή των υποψηφίων σε σχολές ή ιδρύματα ( πανεπιστήμια ή ΤΕΙ ) και παραμένει στο σημερινό καθεστώς, καθώς δεν βρέθηκε λύση για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της επιλογής των υποψηφίων από τα ίδια τα ΑΕΙ. Το σχέδιο αυτό επρόκειτο να εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2014, δηλαδή για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α΄ Λυκείου το σχολικό έτος Αρχική πρόθεση ήταν οι υποψήφιοι να εισάγονται σε σχολές ή ΑΕΙ και όχι σε τμήματα. Για παράδειγμα, οι υποψήφιοι θα εισάγονταν στη Νομική Σχολή Αθηνών και αφού ολοκλήρωναν το πρώτο έτος σπουδών θα κατανέμονταν στα τρία τμήματα της σχολής ( στο Νομικό, στο Πολιτικό και στο Οικονομικό Τμήμα ). Το ίδιο θα γινόταν για τις σχολές ΑΕΙ, που έχουν μία μόνο γενική κατεύθυνση ( π. χ. Οικονομικό Αθηνών, Γεωπονικό Αθηνών, Οικονομικό Πειραιά ). Στόχος ήταν οι εισακτέοι στα ΑΕΙ να αποφασίζουν την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν, αφού αποκτήσουν - κατά το πρώτο έτος σπουδών - μια γενική εικόνα των μαθημάτων και των προοπτικών που προσφέρει κάθε τμήμα.

27 Όμως, ο σχεδιασμός … κόλλησε στον τρόπο κατανομής των δευτεροετών στα τμήματα. Και αυτό διότι δεν θα μπορούσε να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων - όπως συμβαίνει με το σημερινό σύστημα των πανελλαδικών -, εάν τις εξετάσεις αναλάβουν τα ίδια τα ΑΕΙ. Επίσης, το υπό εξέταση σύστημα δεν διασφάλιζε, κατά περίπτωση, την αρχή της ισότιμης πρόσβασης των υποψηφίων. Έτσι αποφασίστηκαν τα εξής : 1. Οι εισακτέοι κατά το πρώτο έτος θα διδάσκονται κοινά μαθήματα γενικού περιεχομένου για όλη τη σχολή. 2. Τα μόρια που θα έχει συγκεντρώσει κάθε εισακτέος από τις πανελλαδικές εξετάσεις θα έχουν προκαθορίσει το τμήμα στο οποίο θα φοιτήσει κατά το δεύτερο έτος σπουδών. Με την αλλαγή αυτή, η ηγεσία του υπουργείου επιτυγχάνει τη διασφάλιση του αδιάβλητου των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ, αλλά και τη μείωση του φόρτου εργασίας των υποψηφίων.

28 Συγκεκριμένα, το νέο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση βασίζεται στις ακόλουθες αρχές :  1. Οι πανελλαδικές εξετάσεις να διεξάγονται κεντρικά υπό την ευθύνη του υπουργείου Παιδείας.  2. Τα θέματα θα είναι σταθμισμένης δυσκολίας, για να αποφεύγονται οι διακυμάνσεις από χρονιά σε χρονιά. Δεν αποκλείεται να δημιουργηθεί και Τράπεζα Θεμάτων.  3. Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε 4 βασικά μαθήματα ( από 6 σήμερα ) και τα ΑΕΙ θα καθορίζουν τον συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων αυτών, ώστε να συμμετέχουν τα ίδια στα κριτήρια επιλογής των μελλοντικών φοιτητών τους.

29 Τα μαθήματα που θα οδηγήσουν στο Πανεπιστήμιο Τέσσερα θα είναι τα βασικά εξεταζόμενα μαθήματα σε κάθε κατεύθυνση για την εισαγωγή των υποψηφίων φοιτητών σε ΑΕΙ - ΤΕΙ : Α ' Κατεύθυνση ( Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες )  Νεοελληνική Γλώσσα  Μαθηματικά  Φυσική  Χημεία ή Βιολογία ή Επιστήμη Υπολογιστών

30 Β ' Κατεύθυνση ( Θεωρητικές Επιστήμες )  Νεοελληνική Γλώσσα  Αρχαία  Ιστορία  Λατινικά ή Φιλοσοφία ή Κοινωνιολογία ή Ιστορία Τέχνης ή Δίκαιο

31 ΑΒ ' Κατεύθυνση ( Οικονομικές Επιστήμες ) Νεοελληνική Γλώσσα  Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής  Μικροοικονομική και Μακροοικονομική  Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΑΒ ' Κατεύθυνση ( Κοινωνικές Επιστήμες ) Νεοελληνική Γλώσσα  Ιστορία  Κοινωνιολογία  Εισαγωγή στο Δίκαιο και στους Θεσμούς

32 ΄΄Μίνι πτυχιακές΄΄στο Νέο Λύκειο....

33 Ρόλο «κλειδί» στην αξιολόγηση του μαθητή στο Λύκειο, συνεπώς και στην εισαγωγή του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα έχει ο νέος θεσμός της « Ερευνητικής Εργασίας » γνωστής και με τον ξενόγλωσσο όρο «Project», που σχεδιάστηκε για να λειτουργήσει ως ένα είδος « μίνι πτυχιακής » εργασίας. Για την εκπόνηση αυτής της « μίνι πτυχιακής » στο ωρολόγιο πρόγραμμα διατίθεται ανά εβδομάδα ένα 3 ωρο στο Γενικό Λύκειο ( ΓΕΛ ) και ένα 2 ωρο στο Τεχνολογικό Λύκειο ( ΤΕΛ ), σε κάθε τετράμηνο.

34 Ως επιλογή εκπαιδευτικής πρακτικής οι Ερευνητικές Εργασίες εντάσσονται στην όλη φιλοσοφία του «Νέου Σχολείου», η οποία αντιλαμβάνεται τους μαθητές ως μικρούς «διανοούμενους», «επιστήμονες» και «ερευνητές». Το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας αποσκοπεί να οδηγήσει τους μαθητές σε νέα και ενδιαφέροντα μονοπάτια, αυτά της έρευνας και της παραγωγής γνώσης. Πρόκειται για τα δεδομένα του Ελληνικού Λυκείου, για σημαντική εκπαιδευτική καινοτομία που επιχειρεί να εφοδιάσει τους μαθητές με μαθησιακές δεξιότητες που θα τους φανούν αύριο χρήσιμες είτε στο Πανεπιστήμιο είτε στην αγορά εργασίας.

35 ΜΕΘΟΔΟΣ «PROJECT» Η Ερευνητική Εργασία εντασσόμενη στον υποχρεωτικό κορμό του προγράμματος σπουδών και του ωρολογίου προγράμματος στο Γενικό (ΓΕΛ) και το Τεχνολογικό Λύκειο (ΤΕΛ), υπηρετεί τη σύγχρονη παιδαγωγική αρχή της διερευνητικής προσέγγισης της μάθησης, με τη μέθοδο ‘’project’’. Η μέθοδος αυτή αποτελεί το είδος εκείνο της διδακτικής μεθοδολογίας που στηρίζεται στις αρχές της αυτενέργειας και της συμμετοχικής μάθησης. Χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια στα ευρωπαϊκά σχολεία και μειώνει στο ελάχιστο την απόσταση μεταξύ σχολείου και κοινωνικού περίγυρου, καθώς συνδέει τη σχολική εργασία με δραστηριότητες στον κοινωνικό χώρο. Η εν λόγω παιδαγωγική αρχή παραπέμπει σε εναλλακτικές προσεγγίσεις διερευνητικής μάθησης, οι οποίες εμπλέκουν τους μαθητές σε διαδικασίες διερεύνησης του φυσικού και κοινωνικού κόσμου, προκειμένου, πριν δώσουν τεκμηριωμένες απαντήσεις σε ερωτήματα, προτείνουν λύσεις σε προβλήματα και λάβουν αποφάσεις για πολύπλοκα ζητήματα, να έχουν προηγουμένως μελετήσει τα διαθέσιμα δεδομένα.

36 ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΣΤΑΔΙΑ Ο όρος project εκφράζει τη μέθοδο της έρευνας που χρησιμοποιούμε για την εκπόνηση μιας επιστημονικής εργασίας ακολουθώντας ορισμένες σταθερές, όπως επιλογή του θέματος, διαμόρφωση των ερωτημάτων, μελέτη των πηγών και των πληροφοριών, αφομοίωση, κριτική αντιμετώπιση των πηγών, παρουσίαση, σύνθεση και αξιολόγηση και αναφέρεται στην οργάνωση και ανάπτυξη σχεδίων – έργων κάθε μορφής και σε κάθε επίπεδο.

37 Τα στάδια ενός project είναι τέσσερα:  Διατύπωση του σκοπού του θέματος. Στο στάδιο αυτό είναι απαραίτητη η συμμετοχή των μαθητών και η διακριτική παρέμβαση του καθηγητή.  Σχεδιασμός των διαδικασιών που θα ακολουθήσουν οι μαθητές.  Εκτέλεση του προγράμματος βάσει σχεδιασμού, με ενδεχόμενες τροποποιήσεις που υπαγορεύουν ειδικές συνθήκες κατά την εκτέλεση και  Αξιολόγηση του έργου : α ) διαμορφωτική στη διάρκεια της οργάνωσης και της εκτέλεσης, β ) τελική, για την διαπίστωση της επίτευξης των στόχων του προγράμματος.

38 Απαραίτητες προϋποθέσεις για την αποτελεσματικότητα ενός project είναι η αποδοχή ορισμένων βασικών αρχών λειτουργίας της ομάδας των μαθητών, όπως συγκεκριμένοι κανόνες συμπεριφοράς, σαφής διατύπωση των στόχων, πολυεπίπεδη επικοινωνία και συνοχή της ομάδας, στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικότητας. Όσον αφορά το ρόλο του καθηγητή στο πλαίσιο της ανάπτυξης του project αυτός είναι πολύπλευρος, στηρίζεται στις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις, αλλά, κυρίως συνίσταται σε «δράση από το παρασκήνιο». Αυτό σημαίνει ότι ο καθηγητής παρεμβαίνει μόνο όταν είναι απαραίτητο και συμμετέχει χωρίς να προκαταλαμβάνει ή να κατευθύνει τις προσπάθειες των μαθητών.

39 ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ Το κάθε project (= Ερευνητική Εργασία) που θα παραδίδουν δύο φορές το χρόνο οι μαθητές και των τριών τάξεων του Λυκείου, θα βαθμολογείται ισότιμα με τα υπόλοιπα μαθήματα από τον επιβλέποντα καθηγητή βάσει δύο κριτηρίων: α) Τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την παραγωγή της (αξιολογούνται τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, όπως η πρωτοτυπία, η διεπιστημονικότητα, η ερευνητική μεθοδολογία, η ορθή δόμηση του κειμένου κλπ. και β) Το αποτέλεσμα(π.χ. το ενδιαφέρον που προκαλεί στη σχολική κοινότητα και στο ευρύτερο κοινό η εργασία) και την παρουσίαση του αποτελέσματος. Κι επειδή είθισται τέτοιου είδους εργασίες να είναι ομαδικές, προβλέπονται δύο ειδών βαθμολογήσεις: Μία συνολική και μία ατομική για κάθε μαθητή για το σκέλος που έχει αναλάβει να διεκπεραιώσει.

40 Ειδικότερα με βάση τον πολυσέλιδο οδηγό για τους εκπαιδευτικούς που έχει ετοιμάσει το Υπουργείο Παιδείας, προβλέπονται ενδεικτικές προτάσεις για θέματα Ερευνητικών Εργασιών, τρόποι παιδαγωγικής διαχείρισης των ομάδων μαθητών, αλλά και τα κριτήρια αξιολόγησης των Εργασιών. Αν και η πρακτική του ερευνητικού project δεν είναι ξένη για πολλά σχολεία (μάλιστα κάποια έχουν λάβει και διεθνείς διακρίσεις, ενώ μέχρι πρότινος, Ερευνητικές Εργασίες – για αμιγώς τεχνολογικής φύσεως θέματα – διεξάγονταν στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας της Α΄ Λυκείου που τώρα καταργείται), είναι η πρώτη φορά που οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να βαθμολογήσουν τους μαθητές. Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να αξιολογήσουν τόσο τη διαδικασία που ακολούθησαν οι μαθητές όσο και το αποτέλεσμα και την παρουσίασή του.

41 ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Για παράδειγμα, ο επιβλέπων καθηγητής θα πρέπει να εξετάσει εάν οι μαθητές έχουν χρησιμοποιήσει ποικιλία πηγών πληροφόρησης και κατά πόσο αυτές είναι έγκυρες, εάν κατά τη διάρκεια της παραγωγής εργασίας υπήρχε συνεργασία μεταξύ τους, πόσο καινοτόμα είναι η ιδέα της εργασίας, τη λειτουργικότητα του αποτελέσματος στην περίπτωση, βεβαίως, που πρόκειται για κάποια κατασκευή, αλλά και το κατά πόσο άρτια και κατανοητή ήταν η παρουσίαση του αποτελέσματος. Το project μπορεί να είναι γραπτή εργασία, βίντεο, θεατρική παράσταση, κατασκευή ή συνδυασμός αυτών π.χ. ένα gallopγια τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών, ένα video για τη ζωγραφική του 19 ου αιώνα, ακόμα, όμως (και ειδικά για την περίπτωση των ΤΕΛ) και ένα … ηλιακό αυτοκίνητο. Ακόμη, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας, θα πρέπει να επιδιώκεται διαθεματική ανάπτυξη θεμάτων μέσω της συνεργασίας στο μάθημα καθηγητών διαφορετικών ειδικοτήτων, π.χ. για το θέμα των σύγχρονων προκλήσεων βιοηθικής(τεχνητή γονιμοποίηση, μεταμοσχεύσεις, κλωνοποίηση, κλπ.), ως μέλη της επιβλέπουσας – παιδαγωγικής ομάδας, θα μπορούσαν να συνεργαστούν ο Θεολόγος με το Βιολόγο, κ.ό.κ.

42 ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ Στην έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς, ο σύλλογος διδασκόντων του Λυκείου θα καταρτίζει έναν κατάλογο με ενδεικτικά θέματα εργασιών, τα οποία θα αντλούνται μέσα από τέσσερις θεματικούς κύκλους  Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες,  Τέχνη και Πολιτισμός  Μαθηματικά  Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία και  Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη με θέματα επιλογής που σχετίζονται με το περιεχόμενο των διδασκομένων μαθημάτων. Οι μαθητές αφού επιλέξουν ποιά από αυτά τα θέματα θα αναπτύξουν, θα εντάσσονται σε αντίστοιχα « Τμήματα Ενδιαφέροντος » (20 μελή, όσο περίπου μια κανονική τάξη / τμήμα ), εντός των οποίων θα χωρίζονται σε επιμέρους μικροομάδες των 4 έως 6 μελών. Βάσει των προβλεπομένων, θα πρέπει να παραδίδουν μια εργασία κάθε τετράμηνο, δηλαδή συνολικά δύο το χρόνο, εκ των οποίων η μία μπορεί να είναι στα αγγλικά.

43

44  Ο μαθητής γίνεται «μικρός διανοούμενος»  Ο μαθητής γίνεται «μικρός επιστήμονας»  Ο μαθητής γίνεται «μικρός ερευνητής»  Ο μαθητής γίνεται «γλωσσομαθής»  Ο μαθητής κατακτά το «μαθαίνω πώς να μαθαίνω»  Ο μαθητής γίνεται «μικρός διανοούμενος»  Ο μαθητής γίνεται «μικρός επιστήμονας»  Ο μαθητής γίνεται «μικρός ερευνητής»  Ο μαθητής γίνεται «γλωσσομαθής»  Ο μαθητής κατακτά το «μαθαίνω πώς να μαθαίνω»

45 Αποτελούν καινοτομία για τα ελληνικά δεδομένα, γιατί αλλάζουν νοοτροπία, πρακτικές, ρόλους και κουλτούρα. Βασίζονται σε 3 παιδαγωγικές αρχές:  Διερευνητικές Διαδικασίες Μάθησης  Διεπιστημονική Συνεργασία Καθηγητών  Ομαδοσυνεργατική Οργάνωση Μαθητών Αποτελούν καινοτομία για τα ελληνικά δεδομένα, γιατί αλλάζουν νοοτροπία, πρακτικές, ρόλους και κουλτούρα. Βασίζονται σε 3 παιδαγωγικές αρχές:  Διερευνητικές Διαδικασίες Μάθησης  Διεπιστημονική Συνεργασία Καθηγητών  Ομαδοσυνεργατική Οργάνωση Μαθητών

46  Εκκίνηση με προβλήματα και ερωτήματα  Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων  Διαμόρφωση τεκμηριωμένων απαντήσεων  Ανάπτυξη επεξηγήσεων  Εξέταση αντίθετων απόψεων  Στοχαστική ανάλυση διαδικασιών και συμπερασμάτων  Εκκίνηση με προβλήματα και ερωτήματα  Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων  Διαμόρφωση τεκμηριωμένων απαντήσεων  Ανάπτυξη επεξηγήσεων  Εξέταση αντίθετων απόψεων  Στοχαστική ανάλυση διαδικασιών και συμπερασμάτων Η Διερευνητική Μάθηση εστιάζει:

47  Παράγει νέα γνώση, λειτουργεί ως ενδοσχολική επιμόρφωση για επαγγελματική ανάπτυξη.  Οδηγεί σε επεξεργασμένες προτάσεις κατά τη λήψη αποφάσεων και την επίλυση προβλημάτων.  Βελτιώνει μαθητικές επιδόσεις και λειτουργικότητα σχολείου αλλά πρακτικές συνεργασίας σπανίζουν.  Συλλογικές έρευνες προωθούν τέτοιες πρακτικές. Συνεργασία : Διδακτικός Σχεδιασμός, Team Teaching  Παράγει νέα γνώση, λειτουργεί ως ενδοσχολική επιμόρφωση για επαγγελματική ανάπτυξη.  Οδηγεί σε επεξεργασμένες προτάσεις κατά τη λήψη αποφάσεων και την επίλυση προβλημάτων.  Βελτιώνει μαθητικές επιδόσεις και λειτουργικότητα σχολείου αλλά πρακτικές συνεργασίας σπανίζουν.  Συλλογικές έρευνες προωθούν τέτοιες πρακτικές. Συνεργασία : Διδακτικός Σχεδιασμός, Team Teaching Αρχή Συνεργασίας των Εκπαιδευτικών: Παράγοντας Επαγγελματικής Ανάπτυξης

48  Καθηγητές :  Καθηγητές : δυνατότητα υπερκερασμού της « μοναξιάς » επιστημών και επιστημόνων και αξιοποίησης δυνατοτήτων διεπιστημονικής σύμπραξης.  Μαθητές :  Μαθητές : ε π ίγνωση π ώς είναι οργανωμένοι φυσικός και κοινωνικός κόσμος, π ώς αλλάζουν, π ώς αλληλοσχετίζονται, π ώς ε π ικοινωνούμε μεταξύ δύο κόσμων και π ώς ανα π αριστούμε και εκφράζουμε τη γνώση μας για αυτούς.  Καθηγητές :  Καθηγητές : δυνατότητα υπερκερασμού της « μοναξιάς » επιστημών και επιστημόνων και αξιοποίησης δυνατοτήτων διεπιστημονικής σύμπραξης.  Μαθητές :  Μαθητές : ε π ίγνωση π ώς είναι οργανωμένοι φυσικός και κοινωνικός κόσμος, π ώς αλλάζουν, π ώς αλληλοσχετίζονται, π ώς ε π ικοινωνούμε μεταξύ δύο κόσμων και π ώς ανα π αριστούμε και εκφράζουμε τη γνώση μας για αυτούς. Διεπιστημονική Συνεργασία Καθηγητών

49 Ελληνικό Λύκειο, όπως και Γαλλικό, επιλέγει συνειδητά τις ομαδικές και όχι τις ατομικές Ερευνητικές Εργασίες για λόγους :  Μαθησιακούς  Ανα π τυξιακούς  Πολιτικούς Ελληνικό Λύκειο, όπως και Γαλλικό, επιλέγει συνειδητά τις ομαδικές και όχι τις ατομικές Ερευνητικές Εργασίες για λόγους :  Μαθησιακούς  Ανα π τυξιακούς  Πολιτικούς Αρχή Ομαδοσυνεργατικής Οργάνωσης των Μαθητών ( ολομέλεια & μικρο – Ομάδες )

50  Τρίωρο υποχρεωτικό μάθημα, διάρκειας ενός τετραμήνου (16 εβδομάδων περίπου ).  Δημιουργούνται « τμήματα ενδιαφέροντος » π ου λειτουργούν στην ίδια 3 – ωρη ζώνη δηλαδή …. Αναδιάταξη των μαθητών της Α΄ τάξης σε ν + 1 τμήματα το π ολύ, ό π ου ν ο αριθμός των γενικών τμημάτων της Α΄.  Δύο υ π εύθυνοι καθηγητές, ό ένας αναλαμβάνει 2 ώρες και ο άλλος 1.  Δεν υ π άρχει π εριορισμός /π ροτίμηση στην ειδικότητα των καθηγητών, ε π ιθυμητό να είναι διδάσκοντες άλλων μαθημάτων της Α΄ τάξης.  Τρίωρο υποχρεωτικό μάθημα, διάρκειας ενός τετραμήνου (16 εβδομάδων περίπου ).  Δημιουργούνται « τμήματα ενδιαφέροντος » π ου λειτουργούν στην ίδια 3 – ωρη ζώνη δηλαδή …. Αναδιάταξη των μαθητών της Α΄ τάξης σε ν + 1 τμήματα το π ολύ, ό π ου ν ο αριθμός των γενικών τμημάτων της Α΄.  Δύο υ π εύθυνοι καθηγητές, ό ένας αναλαμβάνει 2 ώρες και ο άλλος 1.  Δεν υ π άρχει π εριορισμός /π ροτίμηση στην ειδικότητα των καθηγητών, ε π ιθυμητό να είναι διδάσκοντες άλλων μαθημάτων της Α΄ τάξης. Ένταξη στο ωρολόγιο πρόγραμμα

51 Η σωστή διεξαγωγή του μαθήματος των ΕΕ αποτελεί ευθύνη τόσο των διδασκόντων όσο και του Συλλόγου καθηγητών. Οι διδάσκοντες οφείλουν :  Να διερευνήσουν τα ενδιαφέροντα των μαθητών τους  Να διερευνήσουν τις δυνατότητες ερευνητικών πόρων του σχολείου τους, διαθέσιμων εντός του τρίωρου.  Να συντάξουν μια τεκμηριωμένη εισήγηση για κάποιο θέμα, προς το Σύλλογο Διδασκόντων ( αναφέροντας τίτλο, σκοπούς, μεθοδολογία, αναμενόμενα αποτελέσματα, απιτούμενα ).  Εφόσον λάβουν την έγκριση του Συλλόγου, να μεριμνήσουν για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος. Η σωστή διεξαγωγή του μαθήματος των ΕΕ αποτελεί ευθύνη τόσο των διδασκόντων όσο και του Συλλόγου καθηγητών. Οι διδάσκοντες οφείλουν :  Να διερευνήσουν τα ενδιαφέροντα των μαθητών τους  Να διερευνήσουν τις δυνατότητες ερευνητικών πόρων του σχολείου τους, διαθέσιμων εντός του τρίωρου.  Να συντάξουν μια τεκμηριωμένη εισήγηση για κάποιο θέμα, προς το Σύλλογο Διδασκόντων ( αναφέροντας τίτλο, σκοπούς, μεθοδολογία, αναμενόμενα αποτελέσματα, απιτούμενα ).  Εφόσον λάβουν την έγκριση του Συλλόγου, να μεριμνήσουν για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος. Τυπικές υποχρεώσεις διδασκόντων και Συλλόγου Καθηγητών

52  Να ελέγξει την εισήγηση για τις ΕΕ των διδασκόντων, κατά πόσο είναι υλοποιήσιμη και συνεπής με τους στόχους της.  Να εγκρίνει την παραπάνω πρόταση ή πρώτα να την τροποποιήσει και έπειτα να τη δεχτεί ή να την απορρίψει.  Ο σύλλογος εγκρίνει τόσα θέματα όσα τα τμήματα συν ένα.  Ο σύλλογος ορίζει υποδιευθυντή ή άλλον εκπαιδευτικό συντονιστή για την κατανομή χώρων, πόρων στις Ερευνητικές Εργασίες.  Κάθε καθηγητής ατομικά, μπορεί να βοηθήσει, μέσα από το μάθημά του, στη διαδικασία υλοποίησης των ΕΕ. π. χ. ανάλυση λεξιλογίου.  Να ελέγξει την εισήγηση για τις ΕΕ των διδασκόντων, κατά πόσο είναι υλοποιήσιμη και συνεπής με τους στόχους της.  Να εγκρίνει την παραπάνω πρόταση ή πρώτα να την τροποποιήσει και έπειτα να τη δεχτεί ή να την απορρίψει.  Ο σύλλογος εγκρίνει τόσα θέματα όσα τα τμήματα συν ένα.  Ο σύλλογος ορίζει υποδιευθυντή ή άλλον εκπαιδευτικό συντονιστή για την κατανομή χώρων, πόρων στις Ερευνητικές Εργασίες.  Κάθε καθηγητής ατομικά, μπορεί να βοηθήσει, μέσα από το μάθημά του, στη διαδικασία υλοποίησης των ΕΕ. π. χ. ανάλυση λεξιλογίου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων οφείλει :

53 Τυπικές ατομικές υποχρεώσεις μαθητών  Να διατηρούν φάκελο της ομάδας με όλα τα παραστατικά της έρευνάς τους.  Να συντάξουν μία Έκθεση ό π ου θα τεκμηριώνουν την έρευνά τους κρίνοντας π ηγές, μεθόδους, α π οδίδοντας ερμηνείες και διατυ π ώνοντας συμ π εράσματα.  Να τηρούν εβδομαδιαίο ατομικό ημερολόγιο. Στη Γαλλία συντάσσουν, με το π έρας της ΕΕ, μία ατομική αναφορά π ερί π ου 1 – 2 σελίδων  Να διατηρούν φάκελο της ομάδας με όλα τα παραστατικά της έρευνάς τους.  Να συντάξουν μία Έκθεση ό π ου θα τεκμηριώνουν την έρευνά τους κρίνοντας π ηγές, μεθόδους, α π οδίδοντας ερμηνείες και διατυ π ώνοντας συμ π εράσματα.  Να τηρούν εβδομαδιαίο ατομικό ημερολόγιο. Στη Γαλλία συντάσσουν, με το π έρας της ΕΕ, μία ατομική αναφορά π ερί π ου 1 – 2 σελίδων

54 Τυπικές υποχρεώσεις της κάθε ομάδας  Να διεκπεραιώνουν τις επιμέρους εργασίες που αναλαμβάνουν στα πλαίσια της ομάδας.  Να διατηρούν ατομικό φάκελο ό π ου θα συγκεντρώνουν τα π αραστατικά ( ερωτηματολόγια, π ηγές, κλ π) της δικής τους συμβολής.  Να δημιουργήσουν κά π οιο τέχνημα (π. χ. αφίσα, π εριοδικό, ιστολόγιο ή κάτι άλλο ).  Να π αρουσιάσουν την εργασία τους στην ημερίδα π αρουσιάσεων.  Να διεκπεραιώνουν τις επιμέρους εργασίες που αναλαμβάνουν στα πλαίσια της ομάδας.  Να διατηρούν ατομικό φάκελο ό π ου θα συγκεντρώνουν τα π αραστατικά ( ερωτηματολόγια, π ηγές, κλ π) της δικής τους συμβολής.  Να δημιουργήσουν κά π οιο τέχνημα (π. χ. αφίσα, π εριοδικό, ιστολόγιο ή κάτι άλλο ).  Να π αρουσιάσουν την εργασία τους στην ημερίδα π αρουσιάσεων.

55  Τις 2 πρώτες εβδομάδες, οι διδάσκοντες διερευνούν τα ενδιαφέροντα των μαθητών τους, στο πλαίσιο των μαθημάτων τους.  Ομάδες των 2 εκπαιδευτικών διαμορφώνουν κάποια πρόταση για ερευνητικό θέμα και την καταθέτουν στο Σύλλογο Διδασκόντων.  Μετά την έγκριση των προτάσεων, οι μαθητές δηλώνουν τις προτιμήσεις τους και διαμορφώνονται τα τμήματα ενδιαφέροντος.  Διεξάγονται οι ερευνητικές εργασίες  Διοργανώνεται ημερίδα παρουσιάσεών τους.  Αναρτώνται υποχρεωτικά στο διαδίκτυο.  Τις 2 πρώτες εβδομάδες, οι διδάσκοντες διερευνούν τα ενδιαφέροντα των μαθητών τους, στο πλαίσιο των μαθημάτων τους.  Ομάδες των 2 εκπαιδευτικών διαμορφώνουν κάποια πρόταση για ερευνητικό θέμα και την καταθέτουν στο Σύλλογο Διδασκόντων.  Μετά την έγκριση των προτάσεων, οι μαθητές δηλώνουν τις προτιμήσεις τους και διαμορφώνονται τα τμήματα ενδιαφέροντος.  Διεξάγονται οι ερευνητικές εργασίες  Διοργανώνεται ημερίδα παρουσιάσεών τους.  Αναρτώνται υποχρεωτικά στο διαδίκτυο. Χρονοπρογραμματισμός

56  Γίνεται π ροσ π άθεια δημιουργίας ισοδύναμων τμημάτων μέσω ε π ιλογών και κληρώσεων.  Όσοι μαθητές δεν ενταχθούν στην π ρώτη τους ε π ιλογή, π ροηγούνται στις ε π ιλογές το ε π όμενο τετράμηνο.  Γίνεται π ροσ π άθεια δημιουργίας ισοδύναμων τμημάτων μέσω ε π ιλογών και κληρώσεων.  Όσοι μαθητές δεν ενταχθούν στην π ρώτη τους ε π ιλογή, π ροηγούνται στις ε π ιλογές το ε π όμενο τετράμηνο. Για το σχηματισμό των « Τμημάτων Ενδιαφέροντος »:

57 Η αξιολόγηση του συλλογικού έργου κρίνεται με τη βοήθεια διαβαθμισμένων κριτηρίων και αφορά σε 4 π τυχές :  Αξιολόγηση Ερευνητικής Διαδικασίας (30%)  Αξιολόγηση Περιεχομένου Ερευνητικής Έκθεσης (30%)  Αξιολόγηση Γλώσσας και Δομής Ερευνητικής Έκθεσης (20%)  Αξιολόγηση Δημόσιας Παρουσίασης της Ομαδικής Εργασίας (20%) Τα π οσοστά δηλώνουν τη βαρύτητα στη βαθμολογία της ομαδικής εργασίας Η αξιολόγηση του συλλογικού έργου κρίνεται με τη βοήθεια διαβαθμισμένων κριτηρίων και αφορά σε 4 π τυχές :  Αξιολόγηση Ερευνητικής Διαδικασίας (30%)  Αξιολόγηση Περιεχομένου Ερευνητικής Έκθεσης (30%)  Αξιολόγηση Γλώσσας και Δομής Ερευνητικής Έκθεσης (20%)  Αξιολόγηση Δημόσιας Παρουσίασης της Ομαδικής Εργασίας (20%) Τα π οσοστά δηλώνουν τη βαρύτητα στη βαθμολογία της ομαδικής εργασίας Αξιολόγηση Συλλογικού Έργου Ομάδας

58 Η « ατομική συμβολή » αξιολογείται με βάση :  Τον ατομικό φάκελο του μαθητή  Το ημερολόγιο π ου τηρούσε  Το βαθμό συμμετοχής του με ιδέες, π ροτάσεις ερωτήματα στις ομαδικές εργασίες ή στην ολομέλεια του τμήματος. Ο βαθμός τετραμήνου του μαθητή εξαρτάται α π ό την « ατομική συμβολή » και το βαθμό της ομαδικής εργασίας. Γι΄αυτό τα μέλη μιας ομάδας είναι δυνατόν να έχουν διαφορετικές βαθμολογίες. Η « ατομική συμβολή » αξιολογείται με βάση :  Τον ατομικό φάκελο του μαθητή  Το ημερολόγιο π ου τηρούσε  Το βαθμό συμμετοχής του με ιδέες, π ροτάσεις ερωτήματα στις ομαδικές εργασίες ή στην ολομέλεια του τμήματος. Ο βαθμός τετραμήνου του μαθητή εξαρτάται α π ό την « ατομική συμβολή » και το βαθμό της ομαδικής εργασίας. Γι΄αυτό τα μέλη μιας ομάδας είναι δυνατόν να έχουν διαφορετικές βαθμολογίες.


Κατέβασμα ppt "Τη νέα σχολική χρονιά 2011 – 2012 οι πάνω από 100.000 μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη του Λυκείου (Γενικό, Επαγγελματικό και Εσπερινό Λύκειο) θα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google