Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ. Σκοπός της φιλαναγνωσίας  Η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ. Σκοπός της φιλαναγνωσίας  Η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ

2 Σκοπός της φιλαναγνωσίας  Η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με το λογοτεχνικό βιβλίο

3 Επιμέρους στόχοι  καλλιέργεια αναγνωστικής απόλαυσης  • άσκηση της δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης και ως εκ τούτου πρόληψη φαινομένων διάσπασης προσοχής, όταν δεν οφείλεται σε παθογόνα αίτια, που είναι πολύ συχνή στις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου  • καλλιέργεια δεξιότητας αναδιήγησης ιστοριών, συναισθημάτων ή καταστάσεων  • ανάπτυξη δυνατότητας κατανόησης κειμένου

4 Επιμέρους στόχοι  • ανάπτυξη συνεργατικής ικανότητας  • ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας  • αφηγηματική ικανότητα  • εξοικείωση με τη λειτουργία ομάδων  δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη, η οποία σταματά να αποτελεί ένα άθροισμα μεμονωμένων μαθητών αλλά γίνεται μια « κοινότητα αναγνωστών »

5 Ενέργειες προγραμματισμού και οργάνωσης  Δημιουργία και οργάνωση Σχολικών Βιβλιοθηκών σε κάθε σχολική μονάδα εμπλουτισμένη με λογοτεχνικά βιβλία που απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας 6 – 8 ετών  Δημιουργία ευχάριστων χώρων ανάγνωσης και ακρόασης. Χώρος ανάγνωσης μπορεί να είναι μια όμορφα οργανωμένη γωνιά στο πίσω μέρος της διδακτικής αίθουσας με χαλιά, μαξιλάρια, ζωγραφιές, ταμπλό σχετικά με τη φιλαναγνωσία

6  Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟ  Ενέργειες  1 η ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ  Διαμόρφωση χώρου : ημικύκλιο ο εκπαιδευτικός κάθεται στο ίδιο επίπεδο με τα παιδιά, γιατί « όλοι είμαστε ίσοι, όταν πρόκειται να απολαύσουμε την ανάγνωση μιας ιστορίας »  Ώρα της φιλαναγνωσίας την ονομάζει « ταξίδι στη χώρα του βιβλίου »  Επιλογή του βιβλίου από τον εκπαιδευτικό, με βάση τα βιβλία της σχολικής βιβλιοθήκης ή από ενδεικτικό κατάλογο λογοτεχνικών βιβλίων του σχολείου ( προτείνεται στο συνοδευτικό φυλλάδιο ) Σχέδιο υλοποίησης της φιλαναγνωσίας στην Α΄ τάξη

7 Στόχοι α΄ τριμήνου  Άσκηση στην ακρόαση και κατανόηση του κειμένου  Αναδιήγηση  Επικοινωνία με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας και με το δάσκαλο  Σεβασμός στην προσωπικότητα των άλλων

8 Ενέργειες που υπηρετούν τους στόχους (1)  Ανάγνωση καθ ’ όλη τη διάρκεια του Α΄ τριμήνου από τον εκπαιδευτικό  κυκλώνει μικρές λεξούλες και να παρακινεί τους μαθητές να τις διαβάζουν ανάλογα με την εξέλιξη της αναγνωστικής διαδικασίας  Παύση της ανάγνωσης ανά τακτά διαστήματα για διατήρηση προσοχής μαθητών και  παρότρυνση για αναδιήγηση ( ό, τι άκουσαν, χωρίς να διακόπτει κανείς κανένα )

9 Ενέργειες που υπηρετούν τους στόχους (2)  ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου, όπου θα παρακινούνται και οι πλέον άτολμοι  το βιβλίο στα χέρια των μαθητών, για επεξεργασία εικονογράφησης, βιβλιοδεσίας ώστε να μην είναι παθητικοί δέκτες  τα βιβλία να είναι μικρής έκτασης, έτσι ώστε η ανάγνωση ολόκληρου του βιβλίου να μην ξεπερνά τις 3 διδακτικές ώρες  Συνδυασμός ανάγνωσης και μουσικής

10 Προτεινόμενες δραστηριότητες  Οι δραστηριότητες να γίνονται συνδυαστικά με την ευέλικτη ζώνη  δημιουργία κάποιας ζωγραφιάς σχετικής με το βιβλίο, π. χ ζωγραφίζουμε έναν ήρωα του βιβλίου, ένα τοπίο, ένα αντικείμενο κ. λ. π.  κατασκευές με πλαστελίνες, πηλό, κ. λ. π. αντικειμένων της ιστορίας  ανατροπή της ιστορίας ( βλ. φυλλάδιο σελ.5  αφήγηση της ιστορίας από την πλευρά κάποιου άλλου ήρωα

11 Προτεινόμενες δραστηριότητες  μαγνητοφώνηση της ιστορίας με ηχητικά εφέ ( ρίχνοντας ρύζι σε μεταλλικό αντικείμενο για βροχή, μιλώντας μέσα σε τενεκεδάκι παράγεται ηχώ, τσαλακώνοντας μια πλαστική σακούλα, παράγεται ήχος φωτιάς κ. λ. π.). Συνεργασία με εκπαιδευτικό μουσικής  αναπαραγωγή της ιστορίας με παντομίμα  δραματοποίηση μέρους ή του όλου της ιστορίας  δημιουργία της ιστορίας ως κόμικ  δημιουργία ενός άλλου εξώφυλλου του βιβλίου  Συνεργασία με εκπαιδευτικό Θ. Α, δραστηριότητες παραγωγής γραπτού λόγου

12 Προτεινόμενες δραστηριότητες (3)  Όταν τελειώσει το βιβλίο, μοιράζονται εντυπώσεις και συναισθήματα,  γίνεται αναφορά στο συγγραφέα του βιβλίου και σε άλλα του έργα  Γίνεται και ειδική αναφορά στον εικονογράφο, γιατί η εικονογράφηση προσελκύει περισσότερο απ ’ όσο το κείμενο

13 Ενέργειες β΄ τριμήνου  ΜΙΚΤΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ  Στόχοι ( οι προηγούμενοι και επιπλέον )  Ενθάρρυνση στη λήψη πρωτοβουλιών και στην ενίσχυση της αυτενέργειας  Βελτίωση προφορικού λόγου  Καλλιέργεια συναισθηματικής νοημοσύνης

14 Ενέργειες β΄ τριμήνου και για Β΄τάξη  Διαβάζει ο δάσκαλος και παροτρύνει τους μαθητές να διαβάζουν μικρές προτάσεις, κυρίως διαλόγους ( λειτουργεί ως κίνητρο για βελτίωση αναγνωστικής δεξιότητας )  Όλο και μεγαλύτερη εμπλοκή των μαθητών στην ανάγνωση

15 Προτεινόμενες δραστηριότητες  δημιουργία πίνακα λογοτεχνικής γωνιάς  ( γράφουν ονόματα συγγραφέων που έχουν διαβάσει, βρίσκουν φωτογραφίες τους και τις προσαρμόζουν, γράφουν τίτλους έργων τους ή κομμάτια των κειμένων που τους άρεσαν ιδιαίτερα )  Κατασκευή ομαδικής αφίσας σε χαρτί του μέτρου που αφορά κάποιο από τα βιβλία που διαβάστηκαν ή να αποτελούν σύνθεση των βιβλίων αυτών.  Κατασκευή σελιδοδεικτών  Εμπλουτισμός των κόμικς με διαλόγους μέσα σε συννεφάκια

16 Προτεινόμενες δραστηριότητες  Θεατρική αναπαράστασή των διαλόγων  συμμετοχή στην ιστορία που διαβάζεται ενός ήρωα από προηγούμενη ιστορία  εμπλουτισμός της ιστορίας με τραγούδια  ο δάσκαλος διηγείται την ιστορία κομματιασμένη και οι μαθητές καλούνται να τη βάλουν σε λογική σειρά 

17 Ενέργειες γ΄ τριμήνου ( Α΄ & Β΄ τάξη )  ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ  Στόχοι ( οι προηγούμενοι και επιπλέον )  Ανάπτυξη κριτικής ικανότητας  Ανάπτυξη ενσυναίσθησης  Κατανόηση της θέσης του άλλου  Δημιουργία θετικών προτύπων

18 Ενέργειες γ΄ τριμήνου ( Α΄ & Β΄ τάξη )  Οι μαθητές διαβάζουν ικανά κομμάτια του λογοτεχνικού έργου που έχει επιλεγεί και ελέγχουν το χρωματισμό στη φωνή τους  Έχοντας αναπτύξει δεξιότητες γραφής, μπορούν να εκφραστούν γραπτά για κάποιο από τα έργα που έχουν διαβάσει και να αναρτούν στο λογοτεχνικό πίνακα τα κείμενά τους

19 Προτεινόμενες δραστηριότητες  Παιχνίδια με βιβλία :  Το βιβλιοπωλείο : αναπαράσταση ενός βιβλιοπωλείου στην τάξη ή στην αυλή  Ο ντέντεκτιβ των βιβλίων : Δίνουμε στοιχεία για ένα βιβλίο χωρίς να το αποκαλύψουμε και οι μαθητές καλούνται να το ανακαλύψουν  Ντόμινο βιβλίων : τα βιβλία που έχουν διαβαστεί « στήνονται » από τους μαθητές ως ντόμινο, χρησιμοποιώντας ένα κοινό σημείο του κάθε βιβλίου με το επόμενο

20 Προτεινόμενες δραστηριότητες  Βιβλιοπαρουσιάσεις σε άλλες τάξεις του σχολείου ανά ομάδες « αναγνωστικών κοινοτήτων ».  Δημιουργία οπισθόφυλλου βιβλίου, όπου οι μαθητές καλούνται να γράψουν λίγα λόγια για την υπόθεση του βιβλίου.  Κατασκευή εικαστικής « τοιχογραφίας » με ζωγραφιές και λεζάντες από τα βιβλία που έχουν διαβαστεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς.  Δημιουργία βιβλίου  Δραματοποίηση κάποιου από τα έργα που έχουν διαβαστεί

21 Πρόσκληση συγγραφέων και εικονογράφων  Το ΕΚΕΒΙ ήδη από το 2005 λειτουργεί με μεγάλη επιτυχία το πρόγραμμα « επισκέψεις συγγραφέων και εικονογράφων σε σχολεία »  Αξιοποίηση του νέου κόμβου του ΕΚΕΒΙ, για παιδιά (www.mikrosanagnostis.gr)www.mikrosanagnostis.gr  Ενδεικτικός κατάλογος λογοτεχνικών βιβλίων κατάλληλων για τις ηλικίες των 6 – 8 χρόνων καθώς και ενδεικτική βιβλιογραφία για την φιλαναγνωσία, προκειμένου να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί


Κατέβασμα ppt "ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ. Σκοπός της φιλαναγνωσίας  Η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google