Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα PISA Πιλοτική Φάση Έρευνας PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2014) Ενημέρωση Διευθυντών Σχολείων 22 Νοεμβρίου 2013 Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Κέντρο Εκπαιδευτικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα PISA Πιλοτική Φάση Έρευνας PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2014) Ενημέρωση Διευθυντών Σχολείων 22 Νοεμβρίου 2013 Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Κέντρο Εκπαιδευτικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα PISA Πιλοτική Φάση Έρευνας PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2014) Ενημέρωση Διευθυντών Σχολείων 22 Νοεμβρίου 2013 Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης Δρ Πέτρος Γεωργιάδης Δρ Μοδεστίνα Μοδέστου

2 Σκοπός της συνάντησης  Γενική ενημέρωση για το Πρόγραμμα PISA  Ενημέρωση για τις διαδικασίες και τα χρονοδιαγράμματα της Έρευνας PISA 2015  Υποχρεώσεις σχολείων  Προώθηση της Έρευνας στα σχολεία. Ενημερωτικό υλικό  Αποδεσμευμένο εξεταστικό υλικό (ασκήσεις εξοικείωσης)  Πρακτικά ζητήματα και ανάγκες που προκύπτουν για τη διεξαγωγή της έρευνας (εμπειρία PISA 2012)  Τρόποι στήριξης της προσπάθειας από τις Διευθύνσεις των Σχολείων  Συζήτηση - Διευκρινίσεις - Επίλυση αποριών Εθνικό Κέντρο PISA 2015

3 Γενικές Πληροφορίες για το Πρόγραμμα PISA • Τι είναι;  Διεθνής Έρευνα που ξεκίνησε το 2000  Στην έρευνα PISA 2015 συμμετέχουν περισσότερες από 70 χώρες – 2 η συμμετοχή της Κύπρου  Το Πρόγραμμα αναπτύσσεται σε 3ετείς κύκλους (PISA 2015: 6 ος κύκλος) • Από ποιον διοργανώνεται;  ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης)  Την ευθύνη για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της έρευνας έχει Διεθνής Κοινοπραξία οργανισμών  Σε κάθε χώρα υπάρχει το Εθνικό Κέντρο PISA • Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης (ΚΕΕΑ) Εθνικό Κέντρο PISA 2015

4 Γενικές Πληροφορίες για το Πρόγραμμα PISA • Τι αξιολογεί; Αξιολογεί την επίδοση στις φυσικές επιστήμες στα μαθηματικά στην κατανόηση κειμένου στη συνεργατική επίλυση προβλήματος (2015) • Σε ποιους απευθύνεται; 15χρονους μαθητές (τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης) Το κριτήριο επιλογής των μαθητών αφορά αυστηρά στην ηλικία των παιδιών άσχετα με την τάξη στην οποία φοιτούν. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

5 Γενικές Πληροφορίες για το Πρόγραμμα PISA • Ποιες πληροφορίες προκύπτουν;  ποιότητα εκπαιδευτικού συστήματος – σύγκριση με άλλα  τάσεις ανάπτυξης στα διάφορα γνωστικά πεδία βάσει διαχρονικών δεδομένων  διαφορές στην επίδοση σε σχέση με το φύλο  παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης – θέματα εκπαίδευσης των μειονοτήτων  εκπαιδευτικά αποτελέσματα σε σχέση με τις δαπάνες για την εκπαίδευση  προφίλ των μαθητών που επιτυγχάνουν/ αποτυγχάνουν Εθνικό Κέντρο PISA 2015

6 Γενικές Πληροφορίες για το Πρόγραμμα PISA • Ποια τα κίνητρα των μαθητών;  ΔΕΝ συνδέεται με καμία μορφή βαθμολόγησης του σχολείου  ΔΕΝ ανακοινώνονται τα αποτελέσματα στους μαθητές Παράγοντες που ερμηνεύουν τη διαφοροποίηση των αποτελεσμάτων:  η ερευνητική κουλτούρα της χώρας  η καλλιέργεια από το σχολείο και την οικογένεια θετικών στάσεων απέναντι στην προσήλωση των μαθητών στους εκπαιδευτικούς τους στόχους  η εσωτερική παρώθηση για επιτυχία Εθνικό Κέντρο PISA 2015

7 Πιλοτική Φάση PISA 2015 Ενέργειες που έχουν προηγηθεί  Υποβολή δημογραφικών στοιχείων προς τους διοργανωτές  Συμφωνία του πλαισίου δειγματοληψίας  Μεταφράσεις και έλεγχος εξεταστικού υλικού, σε συνεργασία με ομάδες ακαδημαϊκών / ΕΜΕ/ καθηγητών ειδικοτήτων  Μεταφράσεις ερωτηματολογίων (μαθητή/σχολείου) και μορφοποίησή τους για χορήγηση σε ηλεκτρονικό περιβάλλον  Διαπραγμάτευση με τους διοργανωτές προσαρμογών, ενστάσεων και διαφωνιών, σε σχέση με το υλικό της εξέτασης  Δειγματοληψία σχολείων Εθνικό Κέντρο PISA 2015

8 Πιλοτική Φάση PISA 2015 Επόμενα βήματα/υποχρεώσεις  Τελικός έλεγχος του υλικού σε ηλεκτρονική μορφή  Ετοιμασία βιβλιαρίων (έντυπη μορφή αξιολόγησης) και εκτυπώσεις  Μετάφραση Οδηγών: α) Σχολικού Συντονιστή, β) Υπεύθυνου Χορήγησης Δοκιμίου, γ) Κωδικοποίησης Ασκήσεων  Ετοιμασία εντύπων  Δειγματοληψία μαθητών (Φεβρουάριος 2014)  Ενημερωτικές συναντήσεις (Διευθυντών, Σχολικών Συντονιστών, Υπεύθυνων Χορήγησης Δοκιμίου)  Τεχνικός έλεγχος καταλληλότητας Η/Υ  Καταρτισμός προγράμματος εξεταστικής περιόδου  Διαχείριση αποστολής/επιστροφής εξεταστικού υλικού  Εκπαίδευση Υπεύθυνων Χορήγησης Δοκιμίου και Υπεύθυνων Κωδικοποίησης

9 Πιλοτική Φάση PISA 2015 Δράσεις ενημέρωσης – Ενημερωτικές συναντήσεις • Νοέμβριος 2013 – ενημέρωση Διευθυντών • Ιανουάριος 2014 – ενημέρωση Συντονιστών Σχολείων • Φεβρουάριος 2014 – ενημέρωση καθηγητών Πληροφορικής – Υλικό προώθησης της έρευνας PISA 2015 • Αφίσες, τρίπτυχα, ιστοσελίδα, επιστολή προς τους γονείς Εθνικό Κέντρο PISA 2015

10 Πιλοτική Φάση PISA 2015 Εξεταστική Περίοδος Εθνικό Κέντρο PISA Μαρτίου – 11 Απριλίου 2014  Το πρόγραμμα της εξεταστικής περιόδου θα ετοιμαστεί από το Εθνικό Κέντρο PISA.  ΜΟΝΟ σε εξαιρετικές περιπτώσεις τεκμηριωμένου κωλύματος θα εξετάζεται η δυνατότητα αλλαγής ημερομηνίας. Σημ. 1. Λαμβάνονται υπόψη οι αργίες και οι εορτασμοί για τις εθνικές επετείους. 2. Κατά κανόνα, οι τελευταίες μέρες της εξεταστικής περιόδου αφήνονται σκόπιμα κενές.

11 Πιλοτική Φάση PISA 2015 Ποια σχολεία συμμετέχουν; Εθνικό Κέντρο PISA 2015  Κριτήρια επιλογής σχολείων: 25 Δημόσια - ΕΛΛΗΝΙΚΑ > 90 επιλέξιμους μαθητές (Λύκεια, Εξατάξια Γυμνάσια και Τεχνικές Σχολές) 13+ Ιδιωτικά - ΑΓΓΛΙΚΑ > 60 επιλέξιμους μαθητές Τα Γυμνάσια (Α΄- Γ΄) και τα Ελληνόφωνα Ιδιωτικά, δεν συμμετέχουν στην Πιλοτική Φάση (2014). Θα κληθούν, ωστόσο, να συμμετάσχουν στην Κύρια Έρευνα το 2015.

12 Εργαλεία συλλογής δεδομένων Εθνικό Κέντρο PISA 2015 δοκίμιο αξιολόγησης* - φυσικές επιστήμες - μαθηματικά - κατανόηση κειμένου - συνεργατική επίλυση προβλήματος *42 διαφορετικοί «τύποι δοκιμίου»/συνδυασμοί ασκήσεων ερωτηματολόγιο μ αθητή σ χολείου 2 ώρες 30 λεπτά 60 λεπτά Η έρευνα PISA 2015 σηματοδοτεί την πλήρη μετάβαση σε ηλεκτρονική χορήγηση της εξέτασης στον Η/Υ

13 Ειδικά για την Πιλοτική Φάση (Μαρ-Απρ 14) • Ένα μέρος του δείγματος των μαθητών (23%), σε κάθε σχολείο, θα παρακαθίσει στην εξέταση ΓΡΑΠΤΩΣ αντί στον Η/Υ. • Οι μαθητές αυτοί θα επιλεγούν τυχαία με τη χρήση ειδικού λογισμικού. • Κατά συνέπεια, θα πρέπει: α) να προετοιμαστούν κατάλληλα οι μαθητές ώστε να περιοριστούν οι ενδεχόμενες αντιδράσεις όσων επιλεγούν για τη γραπτή εξέταση. β) να γίνουν οι απαραίτητες διευθετήσεις για τους χώρους διεξαγωγής της εξέτασης (δηλ. εργαστήρια Η/Υ και αίθουσα διδασκαλίας) Εθνικό Κέντρο PISA 2015 για τα σχολεία που εξετάζονται στα Ελληνικά:

14 Δείγμα μαθητών & Ανάγκες σε Αίθουσες / Εργαστήρια Η/Υ  ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - Ελληνικά Δείγμα: 90 μαθητές  21 μαθ: Γραπτή αξιολόγησημία αίθουσα δ/λίας  69 μαθ: Αξιολόγηση στους Η/Υδύο/τρία εργαστήρια Η/Υ  ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - Αγγλικά Δείγμα: 60 μαθητές  60 μαθ: Αξιολόγηση στους Η/Υδύο εργαστήρια Η/Υ Οι αίθουσες και τα εργαστήρια Η/Υ θα πρέπει να είναι διαθέσιμα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας της εξέτασης. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

15 Πρόγραμμα Ημέρας Διεξαγωγής της Εξέτασης Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Αξιολόγηση στους Η/Υ

16 Πρόγραμμα Ημέρας Διεξαγωγής της Εξέτασης Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Γραπτή Αξιολόγηση

17 Διευκρίνιση  Η χορήγηση των δοκιμίων θα γίνει από προσωπικό που θα ορίσει και θα εκπαιδεύσει το Εθνικό Κέντρο PISA – όχι από καθηγητές. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

18 Εξοπλισμός – Η/Υ  Η πετυχημένη διεξαγωγή της έρευνας στηρίζεται σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό στους Η/Υ που θα χρησιμοποιηθούν.  Οι Η/Υ θα πρέπει να ελεγχθούν με τη χρήση ειδικού λογισμικού, για να διαπιστωθεί η καταλληλότητά τους.  Αν υπολείπεται μικρός αριθμός Η/Υ: χρήση φορητών υπολογιστών  Αν υπολείπεται μεγάλος αριθμός Η/Υ: χορήγηση της εξέτασης σε δύο μέρες, αντί μίας  Ιδιαίτερα σημαντική η συνεργασία των Καθηγητών Πληροφορικής: – α) για την έγκαιρη διενέργεια ελέγχων στους Η/Υ και για την υποβολή αξιόπιστων στοιχείων – β) για την ομαλή χορήγηση την ημέρα της εξέτασης Εθνικό Κέντρο PISA 2015

19 Ρόλος & υποχρεώσεις σχολείων Μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου 2013 θα πρέπει να οριστούν: α) Συντονιστής Σχολείου β) Υπεύθυνος Καθηγητής Πληροφορικής Θα ακολουθήσει εγκύκλιος των ΔΜΕ/ΔΜΤΕΕ με την οποία θα δίνονται λεπτομέρειες για τον τρόπο υποβολής των στοιχείων του Συντονιστή Σχολείου και του Καθηγητή Πληροφορικής, καθώς και οδηγίες για τα επόμενα βήματα. Γνώσεις Η/Υ, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Εμπλεκόμενη ειδικότητα Ενδιαφέρον, Οργανωτικές Ικανότητες Καλές διαπροσωπικές σχέσεις Όχι κατ’ ανάγκη Β.Δ. Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Κριτήρια Επιλογής Συντονιστή Σχολείου:

20 Συντονιστής Σχολείου Ο Συντονιστής Σχολείου θα είναι υπεύθυνος, ανάμεσα σε άλλα, για: • την τακτική επικοινωνία με το Εθνικό Κέντρο PISA (ΚΕΕΑ) • την έγκαιρη υποβολή του ονομαστικού καταλόγου με τους επιλέξιμους μαθητές (ΟΛΟΙ όσοι γεννήθηκαν το 1998) • την ορθή εφαρμογή της διαδικασίας εξαίρεσης μαθητών που ανήκουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες, στη βάση κριτηρίων • τη συνεργασία με τους καθηγητές Πληροφορικής για τους τεχνικούς ελέγχους των Η/Υ - Έγκαιρη υποβολή αξιόπιστων στοιχείων • την προώθηση/στήριξη της έρευνας στο σχολείο (προς καθηγητές και μαθητές) • τη συνεργασία και το συντονισμό με τους Υπεύθυνους Χορήγησης Δοκιμίου, την ημέρα της εξέτασης Εθνικό Κέντρο PISA 2015

21 Συντονιστής Σχολείου Ενημερωτική Συνάντηση Συντονιστών Σχολείων: την πρώτη εβδομάδα μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων. (8 Ιανουαρίου 2014) Στη συνάντηση θα τους δοθούν: • Αναλυτικός Οδηγός Συντονιστή Σχολείου, στον οποίο θα περιγράφονται όλες οι διαδικασίες της έρευνας. • Ενημερωτικό Υλικό για τους μαθητές/γονείς • Διάφορα Έντυπα Εθνικό Κέντρο PISA 2015

22 Ρόλος σχολείων – Στήριξη από Διευθυντές Προπαρασκευαστικές Ενέργειες  Καλλιέργεια θετικού κλίματος ανάμεσα σε καθηγητές και μαθητές – Συμβολή Υπευθύνου Τμήματος  Αξιοποίηση ενημερωτικού υλικού (τρίπτυχα, αφίσες, ιστοσελίδα)  Ενίσχυση της σοβαρής αντιμετώπισης της εξέτασης – περιορισμός φαινομένου αναπάντητων ερωτημάτων  Ενημέρωση, ενθάρρυνση (και έλεγχος…) της αξιοποίησης του αποδεσμευμένου εξεταστικού υλικού από τους καθηγητές των εμπλεκόμενων ειδικοτήτων.  Στήριξη Συντονιστή Σχολείου Εθνικό Κέντρο PISA 2015

23 Ρόλος σχολείων – Στήριξη από Διευθυντές Ενημέρωση Γονέων  Θα ετοιμαστεί επιστολή προς τους γονείς, η οποία θα αποσταλεί λίγες μέρες πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου  Συναίνεση γονέων  Δικαίωμα άρνησης συμμετοχής Εθνικό Κέντρο PISA 2015

24 Ρόλος σχολείων – Στήριξη από Διευθυντές Ημέρα διεξαγωγής της εξέτασης  Σαφείς (…εώς αυστηρές) οδηγίες για τήρηση των διαδικασιών και των χρονοδιαγραμμάτων την ημέρα της εξέτασης  Εξασφάλιση επιτήρησης από καθηγητές του σχολείου κατά τη διεξαγωγή της εξέτασης (πρόγραμμα/σε όλες τις αίθουσες)  Ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα του διαλείμματος και της πρόωρης αποχώρησης μαθητών – Κοινή πολιτική από όλους  Εξασφάλιση του απαραίτητου υποστηρικτικού υλικού για την ημέρα της εξέτασης (π.χ. γραφική ύλη, υπολογιστικές μηχανές, λογοτεχνικά βιβλία/περιοδικά)  Κινητά τηλέφωνα – Ότι ισχύει στις Παγκύπριες Εξετάσεις Εθνικό Κέντρο PISA 2015

25 Ρόλος σχολείων – Στήριξη από Διευθυντές Ημέρα διεξαγωγής της εξέτασης  Είναι εξαιρετικά σημαντικό να εξασφαλιστεί ψηλό ποσοστό συμμετοχής την ημέρα της εξέτασης  Ενδεχόμενος μεγάλος αριθμός απουσιών θα έχει ως αποτέλεσμα: α) την ανάγκη διοργάνωσης συμπληρωματικής εξέτασης στο σχολείο, β) τη μη συμπερίληψη των αποτελεσμάτων του συγκεκριμένου σχολείου στα δεδομένα της χώρας  Χαμηλά ποσοστά συμμετοχής δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στις αναλύσεις των δεδομένων της χώρας. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

26 Αποδεσμευμένο Εξεταστικό Υλικό - Released Material Δείγματα ασκήσεων από δοκίμια προηγούμενων ερευνών που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα

27 ‘What PISA produces?’

28 Αξιοποίηση αποδεσμευμένου εξεταστικού υλικού Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Προβλήματα: α) απουσία αποδεσμευμένου υλικού στη νέα ηλεκτρονική μορφή του PISA 2015, στα ελληνικά β) απουσία δειγμάτων ασκήσεων Συνεργατικής Επίλυσης Προβλήματος Ωστόσο, το αποδεσμευμένο εξεταστικό υλικό είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ χρήσιμο για σκοπούς εξοικείωσης των μαθητών με το περιεχόμενο και τη φύση των ασκήσεων της αξιολόγησης PISA. α) Οι καθηγητές να αξιοποιήσουν στα μαθήματά τους τουλάχιστον μία άσκηση τον μήνα, ανά ειδικότητα. β) Να ενθαρρυνθούν οι μαθητές να εξασκηθούν με το υλικό, στον ελεύθερό τους χρόνο.

29 Εθνικό Κέντρο PISA (θέματα ασκήσεων που έχουν δημοσιοποιηθεί) Ενημέρωση για το Πρόγραμμα PISA:

30 Επικοινωνία με Εθνικό Κέντρο PISA 2015: Εθνικό Κέντρο PISA Εθνικός Διαχειριστής: Γιασεμίνα Καραγιώργη ( ) Συντονιστική Ομάδα: Πέτρος Γεωργιάδης ( ) Μοδεστίνα Μοδέστου ( ) Θέκλα Λαμπριανού-Αφαντίτη ( ) Άντρος Πολυδώρου (Θέματα Η/Υ) ( ) Φαξ:

31  Ερωτήσεις - Προβληματισμοί - Εισηγήσεις Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Συζήτηση

32 Πρόγραμμα PISA Πιλοτική Φάση Έρευνας PISA 2015 Ευχαριστούμε για τη συνεργασία. Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα PISA Πιλοτική Φάση Έρευνας PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2014) Ενημέρωση Διευθυντών Σχολείων 22 Νοεμβρίου 2013 Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Κέντρο Εκπαιδευτικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google