Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

3o ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "3o ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 3o ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014

2 • Η διδακτική του μαθήματος της Χημείας εντός και εκτός τάξης, με την χρήση των ΤΕΠ, της χρήσης Ψηφιακής τάξης και ιστοσελίδας και ο τρόπος επικοινωνίας μας

3 Εκπαίδευση αρχές 19 ου αιώνα

4 Αίθουσα χημείου 19 ου αιώνα

5 Σύγχρονη εποχή

6 Διδακτική Χημείας στο Λύκειο Απ. Πέτρου και Παύλου Λεμεσού Έχεις μήνυμα από την ψηφιακή σου τάξη Click for Video

7 • Οι μαθητές του Λυκείου μας εφόσον το επιθυμούν μπορούν να εγγραφούν σε μια από τις ψηφιακές τάξεις οι οποίες αφορούν: -τις διάφορες ομάδες εργασίας και πειραμάτων του εργαστηρίου χημείας του σχολείου μας -το μάθημα της χημείας.

8 H ψηφιακή τάξη στην οποία ανήκουμε έχει γύρω στα 26 μέλη. Ο Κάθε μαθητής λειτουργεί σαν ένας πυρήνας - επιμορφωτής μέσα στην πραγματική του τάξη.

9 Συγκεκριμένα έχουμε αποκτήσει κάποιες δεξιότητες με την χρήση των ΤΕΠ και προσπαθούμε να τις μεταφέρουμε και σε άλλους συμμαθητές μας που δεν ανήκουν σε μια ψηφιακή τάξη, όσον αφορά το μάθημα της χημείας.

10 Κατ’ αρχή, μέσα στα πλαίσια του θεσμού των ομίλων είχαμε εγγραφτεί στον όμιλο της χημείας. Εκεί αποφασίσαμε μεταξύ άλλων να λάβουμε μέρος στο 3 ο Παγκύπριο συνέδριο μαθητών -καθηγητών για τις θετικές επιστήμες. Οι καθηγητές μας πρότειναν πέραν του του εργαστηρίου χημείας σαν τρόπος επικοινωνίας, να επικοινωνούμε μέσω μιας πλατφόρμας,όπου θα δημιουργούσαμε ψηφιακή

11 Είδαμε ότι η πλατφόρμα έμοιασε όπως το Facebook άλλα είδαμε ότι είχε και πολλές άλλες δυνατότητες. Μάλιστα είχε και application για το κινητό μας. Edmodo helps u to share Knowledge

12 Ο κάθε μαθητής που ανήκει σε μια ΨΤ μπορεί μέσω της πλατφόρμας να επικοινωνεί τόσο με τους Καθηγητές Χημείας όσο και με τους άλλους συμμαθητές του ανταλλάσσοντας πληροφορίες αλλά και αρχεία. Η επικοινωνία μπορεί να γίνει οποιαδήποτε ώρα της μέρας. Με το που ανεβαίνει μια ανακοίνωση στη πλατφόρμα αμέσως έχουμε ειδοποίηση μέσω του κινητού μας.

13 Εποπτικό έλεγχο της πλατφόρμας έχουν οι καθηγητές χημείας. H Διευθύντρια του σχολείου μας ενημερώνεται και αυτή μέσω της πλατφόρμας μας.

14 Αφού βρήκαμε τον τρόπο επικοινωνίας μας αποφασίσαμε ότι ένα από τα θέματα που θα παρουσιάζαμε στο συνέδριο θα ήταν Η διδακτική της χημείας με την χρήση των ΤΕΠ (Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας) Επειδή η πλατφόρμα είναι κλειστή για κάποιο που δεν είναι μέλος, αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε ιστοσελίδα.

15 Στην ιστοσελίδα μας μπορεί κάποιος να δει τις δράσεις, τα πειράματα και τις διάφορες ανακοινώσεις μας. Ο επισκέπτης και ιδιαίτερα οι μαθητές μπορούν να βρουν υποστηρικτικό υλικό για την χημεία για όλες τις τάξεις. Ακόμα η ιστοσελίδα φιλοξενεί : Εργασίες μαθητών, Επιστημονικά θέματα, Videos, Θέματα διατροφής, χρήσιμες ιστοσελίδες, χημικά ανέκδοτα, χημικά σταυρόλεξα, χρήσιμα λογισμικά κ.α. Ιστοσελίδα χημείας

16 Στόχος μας είναι μέσω της ιστοσελίδας μας να εντάξουμε όσο το δυνατό περισσότερους μαθητές στην χρήση ΤΕΠ. Για το σκοπό αυτό έχουμε κατασκευάσει δύο περιοδικούς πίνακες. Στο Α’ Πίνακα το κάθε στοιχείο αντιπροσωπεύεται από μια φωτογραφία σχετική με κάποια χρήση του. Κάνοντας κλικ στην εικόνα ο επισκέπτης μπορεί να δει και άλλες χρήσεις του στοιχείου αυτού. Εδώ έχουν εμπλακεί περίπου τόσοι μαθητές όσα και τα χημικά στοιχεία. Έτσι 118 περίπου μαθητές της Α και Β Λυκείου (κοινού κορμού) ανέλαβαν να βρουν πληροφορίες και φωτογραφίες για τις χρήσεις των στοιχείων.

17 Το γεγονός αυτό αυτόματα μας έκανε να έχουμε αρκετή κίνηση στην ιστοσελίδα μας γιατί οι μαθητές επισκέπτονταν την ιστοσελίδα τόσο για να δουν αναρτημένη την δική τους εργασία αλλά και να αντλήσουν διάφορες πληροφορίες από την ιστοσελίδα μας. Ακόμα οι μαθητές έμαθαν να δουλεύουν με s και να στέλλουν τις εργασίες τους και να λαμβάνουν την κατάλληλη ανατροφοδότηση.

18 Εμείς σαν μαθητές της ψηφιακής αυτής τάξεις εργαστήκαμε ως εξής: Ο κάθε μαθητής ανέλαβε να φτιάξει μια φωτογραφία με κάποια κύρια χρήση του στοιχείου. Ένα παράδειγμα φαίνεται παρακάτω:

19 Στερεή ένωση αζίνη του νατρίου

20 Στην συνέχεια στέλλαμε τις φωτογραφίες στους συμμαθητές μας που είχαν αναλάβει την κατασκευή της ιστοσελίδας Όπως έχουμε αναφέρει πάνω από 100 συμμαθητές μας είχαν κάνει εργασίες: -για διάφορες χρήσεις του στοιχείου -για τον ρόλο του στοιχείου στον οργανισμό μας και σε ποια τρόφιμα το συναντάμε.

21 Οι εργασίες αυτές είχαν σταλεί ηλεκτρονικά στους καθηγητές χημείας. Αφού αυτοί τις έλεγξαν εμείς αναλάβαμε να τις μετατρέψουμε σε μορφή html μιας και όλες οι εργασίες ήταν σε αρχεία Word. Στην συνέχεια τις στέλλαμε στους συμμαθητές μας που είχαν αναλάβει την ιστοσελίδα ώστε να τις αναρτήσουν. Παρόμοια εργαστήκαμε και για τον διατροφικό περιοδικό πίνακα

22 Όπως έχουμε αναφέρει εμείς λειτουργούμε κάπως σαν πυρήνες –επιμορφωτές μέσα στην τάξη στην μετάδοση της γνώσης. Συγκεκριμένα βοηθούμε άλλους συμμαθητές μας : -να γνωρίσουν τις δυνατότητες της ιστοσελίδας μας -να εμπλακούν και αυτοί στον εμπλουτισμό της - να τους βοηθήσουμε να επικοινωνούν μέσω των s με το εργαστήριο της χημείας -να κατεβάζουν διάφορα αρχεία -να τους μάθουμε κάποιο πρόγραμμα κ.α

23 Στην ιστοσελίδα μας ο επισκέπτης μπορεί να βρει διάφορα λογισμικά. Και φύλλα εργασίας οδηγιών εκμάθησης τους.

24

25 Σαν πυρήνες των ΤΕΠ στην δική μας σχολική τάξη αναλάβαμε δημιουργήσουμε διάφορα σταυρόλεξα. Έτσι μαζί με άλλους συμμαθητές μας (που δεν ανήκουν σε ψηφιακή τάξη) κατεβάσαμε το πρόγραμμα hotpotato και το σχετικό αρχείο οδηγιών και δημιουργήσαμε σταυρόλεξα. Δημιουργήσαμε συγκεκριμένα : Σταυρόλεξα για την ύλη της Α’, Β’ και Γ’ Τάξης και τα αναρτήσαμε στην ιστοσελίδα μας. Οι ερωτήσεις των σταυρολέξων αφορούσαν την ύλη των μαθημάτων μας.

26 Ένα άλλο λογισμικό που δουλέψαμε για τις ανάγκες του συνεδρίου ήταν το Video Pad Video Editor, με το οποίο κάναμε τα διάφορα βίντεο των παρουσιάσεων μας.

27 Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου έχουν την ευκαιρία να μάθουν για τις οδηγίες εύρεσης, εγκατάστασης και χρήσης λογισμικού ACD chemsketc.

28 Άλλα λογισμικά που χρησιμοποιήσαμε για τις ανάγκες του 3 ο Συνεδρίου ήταν το πρόγραμμα Interface καθώς και το Crocodile Chemistry

29 Η ιστοσελίδας μας έχει γίνει ένα δυνατό εργαλείο και στα χέρια των καθηγητών μας. Σε διάφορες αναπληρώσεις αυτοί μας απασχολούν μέσω των σταυρολέξων ή άλλων πληροφοριών που υπάρχουν στην σελίδα μας.

30 Πιστεύουμε όμως ότι η διδακτική της χημείας αλλά και άλλων επιστημών γίνεται με μια νέα και δυναμική προσέγγιση διότι : -εμπλεκόμαστε και εμείς οι ίδιοι οι μαθητές στην εξεύρεση και ανάκτησης της γνώσης. -αποκτούμε εμπειρίες και δεξιότητες που ίσως μας είναι χρήσιμες και σε άλλα μαθήματα μας


Κατέβασμα ppt "3o ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google