Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Βασίλης Κόμης, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Βασίλης Δαγδιλέλης, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Μακεδονίας

2 Πρόγραμμα Σπουδών στο ΚΣΕ Ειδικό Μέρος κλάδων ΠΕ60-70 Βασική ιδέα προγράμματος σπουδών – Ανάπτυξη ικανοτήτων σχεδίασης εκπαιδευτικών σεναρίων με χρήση υπολογιστικών περιβαλλόντων σε βασικά γνωστικά αντικείμενα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο των οποίων αναδεικνύεται η προστιθέμενη αξία των ΤΠΕ

3 Κύριες ενότητες του Προγράμματος 1.Εκπαιδευτική χρήση βασικών εργαλείων πληροφορικής, πολυμεσικών εργαλείων και του διαδικτύου (9 ώρες) 2.Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού ειδικότητας σε διδακτικές καταστάσεις (15 ώρες) 3.Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων (54 ώρες) 3.1 Διδακτική του γνωστικού αντικείμενου και ΤΠΕ (9 ώρες) 3.2 Αξιολόγηση και προσαρμογή Εκπαιδευτικών Σεναρίων και Δραστηριοτήτων (30 ώρες) 3.3 Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Σεναρίων και Δραστηριοτήτων (15 ώρες)

4 1. Εκπαιδευτική χρήση βασικών εργαλείων πληροφορικής … Συμπληρωματική ενότητα στο Γενικό Μέρος Τα λογισμικά γενικής χρήσης σε διδακτικές καταστάσεις – Χρήση επεξεργαστή κειμένου σε διδακτικές καταστάσεις (γλώσσα) – Χρήση λογιστικού φύλλου σε διδακτικές καταστάσεις (μαθηματικά) – Χρήση λογισμικού παρουσίασης σε διδακτικές καταστάσεις (ιστορία, μελέτη περιβάλλοντος) – Χρήση ελεύθερων (freeware) λογισμικών για την επεξεργασία βασικών μορφών εκπαιδευτικού υλικού (εικόνες, ήχος, βίντεο) – Αναζήτηση/ανάκτηση αρχείων στο/από το Διαδίκτυο – Δημιουργία ιστοσελίδων και ανάρτησή τους στο Διαδίκτυο

5 1. Εκπαιδευτική χρήση βασικών εργαλείων πληροφορικής … Τα παρακάτω λογισμικά γενικής χρήσης διδάσκονται στο ΚΣΕ (ειδικό μέρος) Επεξεργαστής κειμένου (1 ώρα) Λογιστικό φύλλο (1 ώρα) Βάση δεδομένων (TableTop ή Ταξινομούμε) (1 ώρα) Λογισμικό παρουσίασης (1 ώρα) Ψηφιακές Εγκυκλοπαίδειες (π.χ. Wikipedia) (1 ώρα) Λεξικά και σώματα κειμένων (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας) (1 ώρα) Φυλλομετρητές, μηχανές αναζήτησης, εκπαιδευτικές πύλες (1 ώρα) Ανάπτυξη ιστοσελίδων ή blogs (2 ώρες)

6 2. Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού ειδικότητας σε διδακτικές καταστάσεις Χρήση βασικών εκπαιδευτικών λογισμικών 1. Ιστορικός Άτλαντας CENTENNIA (1 ώρα) 2.Revelation Natural Art (ανάπτυξη δημιουργικότητας – επικοινωνία και έκφραση) (1 ώρα) 3.Ιδεοκατασκευές (Γλώσσα – γραπτή έκφραση) (1 ώρα) 4.Εκπαιδευτικό Λογισμικό (2 CD-ROMs) Μαθηματικά Γ’, Δ’, Ε' & ΣΤ' Δημοτικού, (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) (2 ώρες) 5.Ανακαλύπτω τις μηχανές (Φυσικές Επιστήμες) (1 ώρα) 6.Google Earth & Google Maps (Γεωγραφία – Ιστορία 1 ώρα) 7.Δημιουργός Μοντέλων II ή ModellingSpace (Εννοιολογική χαρτογράφηση και μοντελοποίηση για διάφορα γνωστικά αντικείμενα) (2 ώρες) 8.Γαία ΙΙ (Φυσικές Επιστήμες, Ε’ & ΣΤ’) (1 ώρα) 9.Χελωνόκοσμος (προγραμματιστικό περιβάλλον) (1 ώρα)

7 2. Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού ειδικότητας σε διδακτικές καταστάσεις Τα προηγούμενα λογισμικά χρησιμοποιούνται στο ΚΣΕ και αναπτύσσονται ιδέες σχεδίασης μαθημάτων με αυτά Γιατί αυτά τα λογισμικά; – Καλύπτουν βασικά γνωστικά αντικείμενα (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, ιστορία, ανάπτυξη δημιουργικότητας στις μικρές ηλικίες) – Διανέμονται από το ΥΠΕΠΘ και έχουν δημιουργηθεί στο πλαίσιο έργων του Στις επόμενες ενότητες θα μελετηθούν έτοιμα σενάρια και θα σχεδιαστούν νέα σενάρια με τα εν λόγω λογισμικά Επίδειξη βασικών εκπαιδευτικών λογισμικών (4 ώρες)

8 2. Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού ειδικότητας σε διδακτικές καταστάσεις Τα παρακάτω λογισμικά επιδεικνύονται στο ΚΣΕ (συνολικά 4 ώρες) Πρόκειται για «καλά» επίσης λογισμικά και είναι χρήσιμο να τα γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί Hot Potatoes (ηλεκτρονική αξιολόγηση - δημιουργία ασκήσεων και σταυρολέξων) TuxPaint (ελεύθερο λογισμικό για ανάπτυξη δημιουργικότητας) Inspiration (demo έκδοση) (για εννοιολογική χαρτογράφηση) The Geometer´s Sketchpad (λογισμικό δυναμικής γεωμετρίας) MicroWorldsPro (προγραμματιστικό εργαλείο) Κλειστού Τύπου Γλώσσα: Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Γλώσσα Α' & Β' Δημοτικού (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) ή ΛογομάθειαΕκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Γλώσσα Α' & Β' Δημοτικού Κλειστού Τύπου Μαθηματικά: Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Μαθηματικά Α' & Β' Δημοτικού (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο)Εκπαιδευτικό Λογισμικό (CD-ROM) Μαθηματικά Α' & Β' Δημοτικού Ανακαλύπτω τη Φύση (Μελέτη Περιβάλλοντος για μικρές ηλικίες) Κλειστού Τύπου: Ιστορία της Νεότερης και Σύγχρονης Ελλάδας (CD-ROM) ή Το 21 Εν Πλώ

9 3. Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων 3.1 Διδακτική του γνωστικού αντικείμενου και ΤΠΕ – Μελετώνται βασικά ζητήματα διδακτικής των επιστημών και συνδέονται με τη χρήση των ΤΠΕ 3.2 Αξιολόγηση και προσαρμογή Εκπαιδευτικών Σεναρίων και Δραστηριοτήτων – Μελετώνται, αξιολογούνται και προσαρμόζονται έτοιμα σενάρια από όλες τις βασικές κατηγορίες λογισμικών 3.3 Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Σεναρίων και Δραστηριοτήτων – Σχεδιάζονται, αναπτύσσονται και αξιολογούνται εκπαιδευτικά σενάρια από τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς

10 Το επιμορφωτικό υλικό (1) Ακολουθεί τη δομή του προγράμματος σπουδών Έχει παρόμοια μορφή με το γενικό μέρος Περιέχει μια εκτεταμένη εισαγωγή, στην οποία συζητείται αναλυτικά η έννοια του εκπαιδευτικού λογισμικού και οι μεγάλες κατηγορίες του

11 Το επιμορφωτικό υλικό (32) Η μορφή του υλικού – Σκοπός, στόχοι – Περιγραφή ενότητας – Προτεινόμενες δραστηριότητες για κάθε επιμέρους ενότητα – Ερωτήσεις για το περιεχόμενο της ενότητας (παρεμφερείς με αυτές της πιστοποίησης) – Ιστοσελίδες – Βιβλιογραφία

12 Το επιμορφωτικό υλικό (3) Έχει γίνει προσπάθεια ώστε να υπάρχει ανάλυση σε επίπεδο διδακτικής ώρας (παρότι δεν είναι πάντα προφανές) Περιγράφονται τα βασικά χαρακτηριστικά των κατηγοριών λογισμικού που θα χρησιμοποιηθούν στο ΚΣΕ και σχολιάζονται συνοπτικά τα λογισμικά – εκπρόσωποι κάθε κατηγορίας που θα χρησιμοποιηθούν

13 Το επιμορφωτικό υλικό (4) Για παράδειγμα, – περιγράφεται η χρήση των λογισμικών οπτικοποίησης και δίνεται παράδειγμα με το λογισμικό Google Earth – Περιγράφεται η χρήση των λογισμικών προσομοίωσης και δίνεται παράδειγμα με το λογισμικό ΓΑΙΑ ΙΙ Για κάθε κατηγορία λογισμικών υπάρχει έτοιμο εκπαιδευτικό σενάριο – (φύλλο εργασίας και οδηγίες εκπαιδευτικού)

14 Το επιμορφωτικό υλικό (5) Διδακτικές προσεγγίσεις – Στο υλικό σχολιάζονται οι σύγχρονες απόψεις της Διδακτικής και συνδέονται με τα σενάρια και τις ΤΠΕ Οδηγίες για σχεδίαση νέων σεναρίων – Παρέχονται οδηγίες σχεδίασης σεναρίων


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google