Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων. Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων. Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων. Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων. Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη Σαΐτης Θανάσης, δάσκαλος

2  Τι σημαίνει διαδραστικότητα;  Διαδραστικότητα είναι η δυνατότητα ενός μέσου να δέχεται αμφίδρομη επικοινωνία.  Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές είναι πιθανόν τα πρώτα μηχανήματα που πρόσφεραν διαδραστικότητα στην ιστορία του ανθρώπινου γένους.

3  Ο διαδραστικός πίνακας είναι μία οθόνη που λειτουργεί με την αφή συνδέεται σε Η/Υ στη θύρα USB ή και με bluetooth και προβολέα (projector).  Έχει τη δυνατότητα να προβάλει ό,τι έχει αποθηκευμένο στο σκληρό του δίσκο ο υπολογιστής και συνοδεύεται από το δικό του εκπαιδευτικό λογισμικό.  Τι είναι ο διαδραστικός πίνακας;

4  Ο χρήστης μπορεί να αλληλεπιδράσει με τα αντικείμενα που εμφανίζονται στην επιφάνεια του διαδραστικού, αφού μπορεί να τα μετακινήσει, να τα περιστρέψει με το χέρι του, να γράψει πάνω σε ειδικά προβαλλόμενο πληκτρολόγιο και γενικά να κάνει με πολύ άμεσο και απλό τρόπο οτιδήποτε θα έκανε με έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή.  Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ότι λειτουργεί με την αφή, δηλαδή μπορούν να γράφουν ή να σχεδιάζουν οι μαθητές με το δάκτυλο, ή με τα ειδικά πενάκια.

5  Έχει μία συλλογή από εργαλεία σχεδιασμού, μορφοποίησης και επεξεργασίας κειμένου και εικόνων. Έτοιμα σχήματα όπως τρίγωνα, κύκλοι, τετράγωνα μπορούν να «τραβηχτούν» στην επιφάνεια εργασίας του πίνακα και στη συνέχεια να υποστούν επεξεργασία.  Πολύ σημαντική και όπως αποδείχτηκε πολύ εξυπηρετική, είναι η δυνατότητα εγγραφής σε βίντεο κάθε κίνησης που κάνει ο μαθητής για να γράψει, να σχεδιάσει ή να ολοκληρώσει μία δραστηριότητα.

6  Το λογισμικό του πίνακα επιτρέπει τη δημιουργία πολλών σελίδων. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να σχεδιάσει και να προετοιμάσει το μάθημά του, συμπληρώνοντας και εμπλουτίζοντάς το με εικόνα, ήχο, βίντεο, συνδέσμους για ιστοσελίδες και ό,τι άλλο θεωρήσει χρήσιμο. Με τον τρόπο αυτό αυτοματοποιούνται χρονοβόρες διαδικασίες.  Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι η ευελιξία του προγράμματος που επιτρέπει την αποθήκευση, εκτύπωση, αλλά και την εξαγωγή του μαθήματος ή της σελίδας που έχει δημιουργηθεί, σε μορφή σελίδας Web, αρχείο εικόνας, PDF, Power Point.

7  Εκτός από τη χρήση του με το λογισμικό που διαθέτει, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως επιφάνεια προβολής. Μάλιστα μπορούν να γίνουν σημειώσεις και υπογραμμίσεις πάνω στην επιφάνεια του πίνακα την ώρα που αναπαράγεται ένα dvd, για να σχολιαστούν σημεία που μας ενδιαφέρουν.  Οι διαδραστικοί πίνακες παρουσιάζουν κάθε εκπαιδευτική πηγή με ένα ιδιαίτερα ελκυστικό τρόπο και κάνουν την εκπαίδευση πιο διασκεδαστική, τόσο για τους εκπαιδευόμενους όσο και για τους εκπαιδευτές, με τη χρήση περισσότερων και μεγαλύτερης ποικιλίας μέσων εκπαίδευσης.

8  Οι διαδραστικοί πίνακες μπορούν να επηρεάσουν τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες με διάφορους τρόπους, όπως : με το να κρατούν αμείωτη την προσοχή των μαθητών στο μάθημα, Οι μαθητές αποκτούν ιδιαίτερη σχέση με το περιεχόμενο καθώς αλληλεπιδρούν μαζί του, Οι μαθητές λαμβάνουν κίνητρα, προωθείται ο ενθουσιασμός για μάθηση, ενώ ταυτόχρονα, δίνονται και περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή, συνεργασία και ανάπτυξη προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής μάθησης.

9  Οι έρευνες έδειξαν ακόμα ότι ο σχεδιασμός του μαθήματος σε διαδραστικό πίνακα μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς : να κατευθύνουν την προετοιμασία τους, να είναι πιο αποτελεσματικοί στην ενσωμάτωση των Νέων Τεχνολογιών στο μάθημα και με αυτό τον τρόπο, να αυξήσουν την παραγωγικότητα τους και να διευκολυνθούν στη διεξαγωγή του μαθήματος.  Σε κάθε περίπτωση βέβαια ο διαδραστικός πίνακας δεν είναι παρά ένα ακόμη ‘’εργαλείο’’ που γίνεται καλό στα χέρια ενός δασκάλου που έχει τη διάθεση να μάθει πως να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που του παρέχει αυτό το εργαλείο.


Κατέβασμα ppt "Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων. Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google