Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ζ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΚΒ) Εικαστικές Παρεμβάσεις Θέματα: Αθλήματα Παιδιά και περιστέρια Διευθύνουσα: Γιάννα Λιασίδου - Γεωργίου Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ζ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΚΒ) Εικαστικές Παρεμβάσεις Θέματα: Αθλήματα Παιδιά και περιστέρια Διευθύνουσα: Γιάννα Λιασίδου - Γεωργίου Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ζ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΚΒ) Εικαστικές Παρεμβάσεις Θέματα: Αθλήματα Παιδιά και περιστέρια Διευθύνουσα: Γιάννα Λιασίδου - Γεωργίου Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Χρυστάλλα Κυριάκου Σχολική χρονιά:

2 Το σκεπτικό Η αισθητική αναβάθμιση του σχολικού χώρου με εικαστικές παρεμβάσεις αποτελούσε μια από τις δράσεις που εισηγήθηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί με στόχο τη δημιουργία ενός πιο ευχάριστου σχολικού περιβάλλοντος. Οι τοίχοι του σχολείου αποτελούσαν τις μη εργάσιμες ώρες στόχο των εξωσχολικών οι οποίοι επανειλημμένα έγραφαν συνθήματα καταστρέφοντας έτσι την εικόνα του σχολικού χώρου. Οι ζωγραφικές παρεμβάσεις στους τοίχους θεωρήθηκαν καλή ιδέα για την αλλαγή αυτής της άσχημης εικόνας και για τη δημιουργία ενός καλαίσθητου περιβάλλοντος.

3 Επιλογή χώρου Αποφασίστηκε αρχικά να γίνουν ζωγραφιές στους τοίχους του διαδρόμου, επειδή είναι καλυμμένοι και από εκεί περνούν τα παιδιά καθημερινά. Επιλογή θέματος Το θέμα «αθλήματα» προέκυψε από τα ενδιαφέροντα των παιδιών, αφού ο αθλητισμός αποτελεί μέρος της ζωής τους. Τα περισσότερα απ’ αυτά ασχολούνται με τον αθλητισμό όχι μόνο στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, αλλά και στον ελεύθερό τους χρόνο.

4 Τα αθλήματα που εισηγήθηκαν τα παιδιά ήταν πολλά. Το ποδόσφαιρο όμως κυριάρχησε στις προτιμήσεις τους. Για την ύπαρξη θεματικής ενότητας αποφασίστηκε να αποτυπωθούν στους τοίχους αθλήματα που σχετίζονται με μπάλα όπως το ποδόσφαιρο, η χειροσφαίριση, η αντισφαίριση, η καλαθόσφαιρα και η πετόσφαιρα.

5

6 Τρόπος εργασίας Τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά στο μάθημα της Τέχνης για να σχεδιάσουν τις φιγούρες των αθλητών πάνω σε μεγάλα χαρτόνια. Κάποια παιδιά ξάπλωσαν στα χαρτόνια και αναπαρέστησαν τους αθλητές σε κίνηση, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά σχεδίασαν το περίγραμμά τους. Έπειτα έκοψαν τις χάρτινες φιγούρες και τις μετέφεραν στους τοίχους όπου θα γίνονταν οι τοιχογραφίες, για να σχεδιάσουν το περίγραμμα των αθλητών.

7 Κυρίαρχο σημείο σε κάθε έργο είναι η φιγούρα του/των αθλητή/τών με την μπάλα, ενώ το φόντο χωρίστηκε σε σχήματα που ζωγραφίστηκαν με έντονα καθαρά χρώματα. Τα έντονα χρώματα σε συνδυασμό με τις φιγούρες σε κίνηση εκπέμπουν αίσθηση ζωντάνιας σε ένα χώρο που προηγουμένως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μουντός.

8 Κάποια παιδιά εξέφρασαν την άποψη για ρεαλιστική απόδοση των έργων, σε αντίθεση με άλλα που ήθελαν πιο αφαιρετικές ζωγραφιές. Τελικά οι φιγούρες και γενικά ολόκληρες οι ζωγραφιές προτιμήθηκε να είναι μη ρεαλιστικές, απλοποιημένες, χωρίς λεπτομέρειες, γιατί αυτό αποτελούσε εικαστική προτίμηση της πλειοψηφίας. Επίσης η συγκεκριμένη επιλογή εξυπηρετεί και τον πιο κάτω πρακτικό σκοπό: •Η διόρθωσή τους, σε περίπτωση ανεπιθύμητων παρεμβάσεων ή σε περίπτωση φθοράς τους από το χρόνο, θα είναι πιο εύκολη.

9 Το εικαστικό έργο «Παιδιά και περιστέρια» δεν εξυπηρετεί μόνο τον εξωραϊσμό του χώρου, αλλά συνάμα έχει ως στόχο να στείλει και κάποια μηνύματα. Επιλογή χώρου Για τη συγκεκριμένη εικαστική παρέμβαση επιλέγηκαν οι μεγάλοι τοίχοι στο προαύλιο του σχολείου, όπου συχνάζουν τα παιδιά το διάλειμμα και γίνονται οι σχολικές συγκεντρώσεις.

10 Επιλογή θέματος Στα πλαίσια της προσπάθειας του σχολείου για υλοποίηση του υπό έμφαση στόχου της σχολικής χρονιάς «Η Κύπρος στην Ευρώπη» τα παιδιά εμπλάκηκαν σε προγραμματισμένες δραστηριότητες και ασχολήθηκαν, μεταξύ άλλων, με ποικίλα ζητήματα που αφορούν την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το θέμα «Παιδιά και περιστέρια» προέκυψε από τους στόχους της ΕΕ και συγκεκριμένα από το στόχο που αναφέρεται στην προαγωγή της ειρήνης.

11

12 Και σε αυτό το έργο δεν υπάρχουν περιττές λεπτομέρειες. Οι φιγούρες των παιδιών και τα περιστέρια αποκτούν βαρύτητα μέσα στην όλη σύνθεση, προβάλλοντας έναν συμβολικό χαρακτήρα.

13 Στην πρώτη τοιχογραφία τα παιδιά κυνηγούν τα περιστέρια που αποτελούν σύμβολο της ειρήνης. Με άλλα λόγια όλα τα παιδιά επιθυμούν έναν κόσμο ειρηνικό.

14 Στη δεύτερη τοιχογραφία πέντε παιδιά κυνηγούν τα μπαλόνια που κρατούν τα περιστέρια. Τα περιστέρια φέρνουν το μήνυμα της ειρήνης, της αγάπης, της ισότητας, της συνεργασίας και του σεβασμού. Τα παιδιά του σχολείου εισηγήθηκαν να γραφτούν οι συγκεκριμένες λέξεις στα μπαλόνια επηρεασμένα από τους στόχους της ΕE που αναφέρονται στην προαγωγή της ειρήνης, καθώς και άλλων αξιών της όπως η συνεργασία, η ισότητα και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των λαών.

15 O αριθμός των παιδιών είναι επίσης συμβολικός. Τα πέντε παιδιά αντιπροσωπεύουν τα παιδιά και των πέντε ηπείρων, αφού οι πιο πάνω αξίες πρέπει να αποτελούν κοινό στόχο όχι μόνο της ΕΕ, αλλά και όλου του κόσμου.

16 Κάθε τοιχογραφία μπορεί να αποτελέσει ξεχωριστό έργο ή και μέρος μεγαλύτερου έργου.

17 Για την ολοκλήρωση των εικαστικών παρεμβάσεων εργάστηκαν με μεγάλη προθυμία και ενθουσιασμό παιδιά των Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων του σχολείου. Τα έργα ζωγραφίστηκαν αποκλειστικά σε εργάσιμο χρόνο στα πλαίσια του μαθήματος της Τέχνης. Υλικά Για τις ζωγραφιές χρησιμοποιήθηκαν ακρυλικές πλαστικές μπογιές εξωτερικού χώρου. Τα χρώματα των μπογιών επιλέχθηκαν από παιδιά.

18 Στάση εξωσχολικών Κατά τη διάρκεια εξέλιξης των εικαστικών έργων δυστυχώς έγιναν μερικές φορές καταστροφικές παρεμβάσεις από εξωσχολικούς, οι οποίες απογοήτευαν και στεναχωρούσαν τους μαθητές. Οι παραβατικές αυτές συμπεριφορές είχαν επίσης ως συνέπεια την καθυστέρηση υλοποίησης της όλης προσπάθειας. Μετά την ολοκλήρωση των τοιχογραφιών οι ανεπιθύμητες παρεμβάσεις περιορίστηκαν στο ελάχιστο.


Κατέβασμα ppt "Ζ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΚΒ) Εικαστικές Παρεμβάσεις Θέματα: Αθλήματα Παιδιά και περιστέρια Διευθύνουσα: Γιάννα Λιασίδου - Γεωργίου Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google