Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 Ο ήχος του νερού συντρόφευε τον άνθρωπο από τη στιγμή της δημιουργίας του, αφού η λίμνη αποτέλεσε την πρώτη επιλογή του για κατοικία  Η σταγόνα της.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " Ο ήχος του νερού συντρόφευε τον άνθρωπο από τη στιγμή της δημιουργίας του, αφού η λίμνη αποτέλεσε την πρώτη επιλογή του για κατοικία  Η σταγόνα της."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2  Ο ήχος του νερού συντρόφευε τον άνθρωπο από τη στιγμή της δημιουργίας του, αφού η λίμνη αποτέλεσε την πρώτη επιλογή του για κατοικία  Η σταγόνα της σιγανής βροχής που πέφτει, το ρυάκι με την ήρεμη ροή του ή η βροντερή χλαπαταγή του καταρράκτη ήταν πηγή έμπνευσης και δημιουργίας.

3  Σε διάφορους πολιτισμούς κατά τον κόσμο συναντώνται μουσικά όργανα από νερό.

4  Οι ιθαγενείς της Αμερικής κατασκεύαζαν δυο τύμπανα το ένα μέσα στο άλλο. Στο εσωτερικό έβαζαν διάφορες ποσότητες νερού προκειμένου να παράγουν ήχους με διαφορετική χροιά

5  Νέα Γουινέα, Αφρική  Χρήση διάφορων μεγεθών  Τοποθετούσαν το μικρό κοίλο τμήμα μέσα στο μεγάλο και κτυπώντας τες με το χέρι ή με κάποιο ραβδί πετύχαιναν τη παραγωγή ήχων.

6  Ποτήρια γεμισμένα με νερό μπορούν να αποτελέσουν μουσικό όργανο  Το «ξύλο της βροχής» : κομμάτι μπαμπού γεμισμένο με σπόρους και χαλίκια  Το «gong του νερού» : κρουστό όργανο κατασκευασμένο από κοίλους κορμούς δέντρων γεμισμένους με νερό.  Η ποσότητα του νερού πετυχαίνει ήχους διαφορετικού ύψους.

7  Αρχαιοελληνικό πνευστό, μηχανικό αερόφωνο όργανο της αρχαιότητας με ισχυρό και οξύ ήχο.  Κατασκευάστηκε στην Αλεξάνδρεια τον 3ο αιώνα π.Χ. από τον Κτησίβιο τον Αλεξανδρέα.

8

9  Η παρουσία του γλυκού νερού στην έντεχνη δυτική μουσική είναι αντίστοιχη της ιστορικής σημασίας του για την ζωή και την εξέλιξη του πολιτισμού.  Αρχικά εμφανίστηκε στο πεδίο της έντεχνης μουσικής την εποχή του μπαρόκ, μέσα από μυθολογικές μεταφορές όπως στον Βασιλιά Αρθούρο του Πέρσελ (1691), όπου ο ήρωας αποκρούει την σαγήνη ποταμίσιων Νηρηίδων.  Στα μέσα του 20ού αιώνα, ο Ρίχαρντ Στράους στην όπερά του «Δάφνη» φέρνει στην σκηνή τον ποταμό Πηνειό.  Η παρουσία του γλυκού νερού στην έντεχνη δυτική μουσική είναι αντίστοιχη της ιστορικής σημασίας του για την ζωή και την εξέλιξη του πολιτισμού.  Αρχικά εμφανίστηκε στο πεδίο της έντεχνης μουσικής την εποχή του μπαρόκ, μέσα από μυθολογικές μεταφορές όπως στον Βασιλιά Αρθούρο του Πέρσελ (1691), όπου ο ήρωας αποκρούει την σαγήνη ποταμίσιων Νηρηίδων.  Στα μέσα του 20ού αιώνα, ο Ρίχαρντ Στράους στην όπερά του «Δάφνη» φέρνει στην σκηνή τον ποταμό Πηνειό.

10   Μολδάβας: I. Δημιουργία του πατέρα της τσέχικης μουσικής, Σμέτανα. II. Τμήμα εξαμερούς κύκλου συμφωνικών ποιημάτων με τίτλο «Η Πατρίδα μου» (1882). III. Είναι ένα ιδεαλιστικό μουσικό πορτρέτο του παραπόταμου του Δούναβη που διασχίζει Βοημία και Τσεχία.

11 Το βαλς: Ο Γαλάζιος Δούναβης I. Δημιουργία του Γιόχαν Στράους (1867) II. Παρουσιάζεται ο Δούναβης στην μουσική της Βιέννης, πρωτεύουσας της φθίνουσας αυστροουγγρικής αυτοκρατορίας του 19ου αιώνα.

12 Δαχτυλίδι του Νίμπελουνγκ I. Δημιουργία του ρομαντικού Γερμανού συνθέτη Ρίχαρντ Βάγκνερ ( ) II. Η παρουσία του Ρήνου στο «Δαχτυλίδι του Νίμπελουνγκ» αντιπροσωπεύει το αμοραλιστικό δυναμικό της δύναμης στην περιπετειώδη διαλεκτική της με τον άνθρωπο.

13 Αΐντα Στην ψευδοαιγυπτιακή «Αΐντα» του Βέρντι (1871) η νυκτερινή ερωτική σκηνή διαδραματίζεται στον Νείλο. Χοβάντσινα Το πρελούδιο στην «Χοβάντσινα» του Μουσόργκσκι περιγράφει την αυγή στον ποταμό Μόσκβα. Μανδύας Το πλωτό σπιτικό του μοιραίου ζευγαριού στον «Μανδύα» του Πουτσίνι είναι αραγμένο στον Τίβερη.

14 Στις Τέσσερις Εποχές (1725), ο Βιβάλντι αποδίδει μια σφοδρή θερινή καταιγίδα Στην 6 η Συμφωνία, Ποιμενική (1807-8), ο Μπετόβεν συνθέτει την πρότυπη συμφωνική θύελλα του βιεννέζικου κλασικισμού.  Στην Συμφωνία των Άλπεων (1913), ο Ρίχαρντ Στράους εντρυφά στις επιμέρους εκδηλώσεις του φυσικού φαινομένου του κύκλου του νερού, εικονογραφώντας μουσικά ομίχλες, παγετώνες, καταρράκτες και μια συναρπαστική θύελλα.

15 Τα ποτάμια των δυτικών πρωτευουσών θα παίξουν μοιραίο ρόλο στην μουσική του Ρομαντισμού, καθώς στα νερά τους αυτοκτονούν οπερατικές ηρωίδες του 19ου και 20ου αιώνα, ωθούμενες από αδιέξοδα στα οποία τις παγιδεύουν εραστές:  Η «Ωραία Μυλωνού» (1823) του Σούμπερτ,  «Η Λίζα στην Ντάμα Πίκα» (1890) του Τσαϊκόφσκι,  Η «Τόσκα» (1900) του Πουτσίνι, Το χιόνι και ο πάγος κάνουν περιστασιακές εμφανίσεις στην μουσική: , ο Τσαϊκόφσκι έγραψε το «Βαλς των Χιονονιφάδων» στο μπαλέτο «Καρυοθραύστης» (1892)  «Συμφωνία Αντάρτικα» ( ) του Βων Γουίλιαμς

16  Ένα νερό κυρά Βαγγελιώ  Το παπάκι πάει στην ποταμιά  Τα ποταμόπνιχτα αδέλφια  Στης Λαρίσης το ποτάμι  Θαλασσάκι

17  Μετρώ τα κύματα Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου Πρώτη εκτέλεση: Νίκος Πορτοκάλογλου  Βάρκα χωρίς πανιά Στίχοι: Κώστας Κωτούλας Μουσική: Γιάννης Σπανός Πρώτη εκτέλεση: Μιχάλης Βιολάρης  Θάλασσα πλατειά Μουσική / Στίχοι : Μάνος Χατζιδάκης / Γιώργος Ρούσσος  Μια θάλασσα μικρή Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος Πρώτη εκτέλεση: Διονύσης Σαββόπουλος  Το πέλαγος είναι βαθύ Συνθέτης: Μάνος Χατζιδάκις Στιχουργός: Μάνος Χατζιδάκις


Κατέβασμα ppt " Ο ήχος του νερού συντρόφευε τον άνθρωπο από τη στιγμή της δημιουργίας του, αφού η λίμνη αποτέλεσε την πρώτη επιλογή του για κατοικία  Η σταγόνα της."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google