Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1/3/20111 Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1/3/20111 Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1/3/20111 Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

2 O Άτλας ήταν η μυθική μορφή που κρατούσε στους ώμους του το θόλο του Ουρανού πάνω από τη Γη. Ήταν γιος Τιτάνα ή Τιτάνας ο ίδιος, ενώ μπορεί να ήταν και ο αρχηγός των Τιτάνων, κατά μία εκδοχή. 1/3/20112 Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

3  Πατέρας του ήταν ο Ιαπετός ή ο Ουρανός ή ο Αιθέρας ή ο Ποσειδώνας.  Μητέρα του ήταν η Ωκεανίδα Κλυμένη ή η Ασία ή η Ημέρα ή η Λιβύη.  Αδέρφια του Άτλαντα ήταν ο Προμηθέας, ο Επιμηθέας και ο Μενοίτιος.  Σύζυγοί του αναφέρονται η Αίθρα, που ήταν κόρη του Ωκεανού, ή η Πλειόνη επίσης Ωκεανίδα, ή ακόμη η Εσπερίδα, η κόρη του Έσπερου, που θεωρούνταν επίσης αδερφός του. 1/3/20113 Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

4  Από τα παιδιά του Άτλαντα, τα περισσότερα ήταν αστέρια του Ουρανού. Ο Υάς, οι Υάδες καθώς και οι εφτά Πλειάδες, τα αστέρια της Πούλιας. Γιος του ήταν επίσης ο Έσπερος, γνωστός για την ευσέβεια του χαρακτήρα του.  Ο Άτλαντας είχε και δύο κόρες που δεν ήταν αστέρια, την Πασιφάη, που έγινε μητέρα του Άμμωνα, και την Καλυψώ, που αγάπησε τον Οδυσσέα και προσπάθησε να τον κρατήσει για πάντα κοντά της. 1/3/20114 Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

5  Ονομαζόντουσαν και Ατλαντίδες ή Εσπερίδες και ζευγάρωσαν με μεγάλους θεούς. Έφεραν στον κόσμο θεούς ή γενάρχες και μάλιστα οι τέσσερις απ' αυτές έσμιξαν με τον Δία.  Οι Πλειάδες ήταν η Αλκυόνη, η Μερόπη, η Στερόπη, η Κελαινώ, η Ηλέκτρα, η Ταϋγέτη και η Μαία. Η Μαία ήταν η πιο ξακουστή, γιατί έγινε η μητέρα του Ερμή, του πονηρού φτερωτού θεού. 1/3/20115 Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

6  Βλέποντας τη γενιά του καθώς και τους απογόνους του, είναι φανερό ότι είχε συγγένεια με πολλά ουράνια σώματα και φαινόμενα.  Πρόκειται λοιπόν για ένα θεό του Ουρανού 1/3/20116 Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

7  Ο πιθανότερος λόγος για τον οποίο καταδικάστηκε, ήταν μάλλον γιατί συμμάχησε με τους αντιπάλους του Δία, τους Τιτάνες.  Ένας άλλος λόγος ήταν γιατί μαζί με τα τρία αδέρφια του κρατούσαν γενικά περιφρονητική στάση απέναντι στον Δία ποτέ δεν τον αποδέχτηκαν ως βασιλιά των θεών.  Μια άλλη πιθανή εξήγηση είναι ότι ο Δίας τον εκδικήθηκε, γιατί κατασπάραξε τον Διόνυσο, μαζί με τους άλλους Τιτάνες. 1/3/20117 Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου ) Μετά την Τιτανομαχία, ο Δίας τιμώρησε τον Άτλαντα.

8  Ο Άτλαντας βυθίζεται στα Τάρταρα βαθιά κάτω από τη Γη στο δυτικό άκρο, κοντά στα σύνορα του Χάους, εκεί όπου οι Εσπερίδες φυλάνε τα χρυσά μήλα και στο σημείο που βρίσκονται οι ρίζες της Γης, του Πόντου, του Ουρανού και του Τάρταρου.  Στο εξής θα ήταν καταδικασμένος να στηρίζει με τη δύναμή του τον Ουρανό πάνω από τη Γη. Οι άνθρωποι πίστευαν εκείνη την εποχή πως ο Κόσμος ήταν σαν ένα τεράστιο κτίριο με θεμέλια, κίονες και οροφή. Ο Άτλας θα κρατούσε την κολόνα ή τις κολόνες, όπου πατά ο Ουρανός στη Γη ή τον άξονα του Κόσμου. Άλλοι πάλι φαντάζονταν πως θα σήκωνε στους ώμους του το θόλο του Ουρανού ή τον Ουρανό και τη Γη μαζί. 1/3/20118 Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

9  Κάποτε ο Ηρακλής πήγε στα Τάρταρα για να πάρει τα μήλα των Εσπερίδων και να πραγματοποιήσει έναν από τους δώδεκα άθλους του.  Συναντά τον Άτλαντα, που πηγαίνει ο ίδιος να φέρει τα μήλα από τον κήπο των Εσπερίδων, αφήνοντας για λίγο το φορτίο του στους ώμους του Ηρακλή.  Ο Άτλας θέλησε να αρπάξει την ευκαιρία και ν' απαλλαγεί από τα βάσανά του και προτείνει στον Ηρακλή να πάει ο ίδιος τα μήλα στον Ευρυσθέα, βασιλιά του Άργους. 1/3/20119 Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

10  Ο Ηρακλής κατάλαβε το τέχνασμα του Άτλαντα και προσποιήθηκε πως δέχεται.  Ζήτησε τότε από τον Τιτάνα να ξαναπάρει για μια στιγμή το φορτίο για να ξεκουραστεί.  Ο Άτλας τον πίστεψε, και ο Ηρακλής μπόρεσε να επωφεληθεί παίρνοντας τα μήλα και αφήνοντας πίσω του τον Άτλαντα, αιώνια καταδικασμένο. 1/3/ Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

11 Υπάρχει και μια διαφορετική εκδοχή. Ληστές είχαν αρπάξει τις κόρες του Άτλαντα, τις Εσπερίδες. Ο Ηρακλής καταφέρνει να τους σκοτώσει και να ξαναφέρει τις κόρες πίσω στον πατέρα τους. Εκείνος τότε, για να τον ανταμείψει, του μεταφέρει τις απέραντες γνώσεις του, τα μυστικά του Ουρανού και την αστρονομία. 1/3/ Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

12  Κάποτε και ο Περσέας έφτασε στα μέρη του Άτλαντα ο οποίος όμως του φέρθηκε εχθρικά και προσπάθησε να τον εξοντώσει.  Ο Περσέας όμως που κρατούσε τη φοβερή κεφαλή της Μέδουσας και απολίθωνε όποιον την κοιτούσε, εξουδετερώνει τον Άτλαντα και τον μετατρέπει σε ένα πελώριο βουνό που αλλιώς το έλεγαν κολόνα του Ουρανού.  Σύμφωνα με την παράδοση, βρισκόταν στη σημερινή Λιβύη της Αφρικής έξω από τη Μεσόγειο, προς την πλευρά του Ωκεανού, γι' αυτό και ο Ωκεανός ονομάζεται Ατλαντικός. 1/3/ Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

13  Ένας άλλος μύθος μας πληροφορεί ότι ο Άτλαντας ήταν ο πρωτότοκος γιος του Ποσειδώνα.  Ο ίδιος τον είχε ορίσει βασιλιά σ' ένα παραμυθένιο νησί, πέρα από τον Ωκεανό. Το νησί αυτό ονομάστηκε από τον ίδιο Ατλαντίδα. 1/3/ Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

14 Το όνομα του Άτλα συγγενεύει με το επίθετο "αταλάντευτος« που σημαίνει στερεός, σταθερός, ανθεκτικός, αυτός που υπομένει να σηκώνει βάρη. Οι ποιητές τον χαρακτήριζαν πνεύμα ισχυρό και ακλόνητο. 1/3/ Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

15  Ο ρόλος του Άτλαντα είναι, όπως είδαμε, να κρατά τον Ουρανό, καθώς στέκεται ανάμεσα σ' αυτόν και στη Γη. Με αυτή την έννοια, ο Άτλαντας είναι ένας τρόπος να συμβολίζεται η πράξη της δημιουργίας του Κόσμου. Ο Κόσμος προέκυψε από το Χάος, που μέχρι τότε επικρατούσε και όπου όλα ήταν ανακατεμένα μεταξύ τους. Κάποια στιγμή τα στοιχεία του Σύμπαντος χωρίστηκαν και ο Κόσμος διακρίθηκε στα μέρη του. Έτσι και ο Άτλαντας χωρίζει τον Ουρανό από τη Γη, κάτι δηλαδή σαν αυτό που είχε πράξει ο Κρόνος για πρώτη φορά.  Φαίνεται πως για τους αρχαίους ο Άτλας και οι τέσσερις γιοί του Ιαπετού συμβόλιζαν τους ακρογωνιαίους λίθους στο οικοδόμημα του κόσμου, καθώς και τα σημεία προσανατολισμού τους. 1/3/ Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

16  Επιπλέον, ο Άτλαντας, λόγω της θέσης του κατείχε απέραντη σοφία και γνώση οικουμενική! Ήξερε όλα τα βάθη της θάλασσας και τα περίεργα που κρύβονται στις αβύσσους του Ωκεανού. Γνώριζε τα μυστικά του Ουρανού, όπως και το ότι ο Κόσμος είναι μια μεγάλη σφαίρα.  Επίσης, με τη θέση και τις απέραντες γνώσεις που είχε θεωρούνταν δικαιολογημένα ο εφευρέτης και πρώτος δάσκαλος της αστρονομίας. 1/3/ Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )

17  god.html#ixzz1Fcc0x7Ly god.html#ixzz1Fcc0x7Ly       %CE%98%CE%B5%CF%8C%CF%82 %CE%98%CE%B5%CF%8C%CF%82  1/3/ Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )


Κατέβασμα ppt "1/3/20111 Εγγλεζάκη Φρίντα ( χημικός ) Συρίγου Στυλιανή ( μαθήτρια Α ' γυμνασίου )"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google