Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑΥΛΩΣΕΙΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑΥΛΩΣΕΙΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑΥΛΩΣΕΙΣ
9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑΥΛΩΣΕΙΣ Δρ. Αλκης Ι.Ε. Κορρες

2 Ποιες είναι οι τρεις συνηθεστερες μορφες ναυλωσης πλοιου?
Ναυλωση ταξειδιου είναι η συμφωνια μεταφορας φορτιου με συγκεκριμενο πλοιο και ορους, και εντος συμφωνημενων ημερομηνιων φορτωσης. Χρονοναυλωση είναι η ναυλωση πλοιου υπο συγκεκριμενους ορους για καποιο χρονικο διαστημα. Γυμνη Ναυλωση είναι μια χρονοναυλωση . πλοιου χωρις πληρωμα 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

3 Τι χαρακτηριζει τη ναυλωση πλοιου κατά ταξειδι (Voyage Charter)?
Είναι η συνηθεστερη μορφη ναυλωσης. Είναι η απλουστερη μορφη ναυλωσης. Ο πλοιοκτητης πληρωνει όλα τα λειτουργικα εξοδα του πλοιου και τα πρακτορειακα εξοδα. Ο ναυλωτης πληρωνει μονο το ναυλο (freight), και τυχον επισταλιες (demurrage). Ο ναυλος πληρωνεται κατ’ αποκοπη (lumpsum), η ανα τονο φορτιου (per ton). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

4 Τι είναι τα κυριοτερα χαρακτηριστικα της χρονοναυλωσης (Time Charter)?
Ο χρονοναυλωτης, εκτος από τον ναυλο (hire) πληρωνει τα καυσιμα του πλοιου (bunkers) και τα πρακτορειακα εξοδα (agency expenses). Ο χρονοναυλωτης αποκτα την εμπορικη διαχειριση του πλοιου (commercial management) δηλαδη του καθοριζει τα σημεια που αυτό θα φορτωσει και θα ξεφορτωσει. Ο πλοιοκτητης διατηρει τη ναυτικη διαχειριση του πλοιου (technical management). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

5 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων
Σε τi διαφερει από την χρονοναυλωση η γυμνη ναυλωση (Βareboat Charter)? Η γυμνη ναυλωση είναι μια χρονοναυλωση πλοιου χωρις πληρωμα. Ο ναυλωτης γυμνου πλοιου (Bareboat Charterer) πληρωνει, κατοπιν συμφωνιας, όλα τα εξοδα του πλοιου και επιπλεον το ενοικιο (Bareboat Hire) στον πλοιοκτητη. Επισης, αναλαμβανει τοσο την εμπορικη διαχειριση του πλοιου, οσο και την ναυτικη διαχειριση. Είναι η μονη μορφη ναυλωσης που επιτρεπει αλλαγη νηολογιου/σημαιας υπο προυποθεσεις. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

6 Τροποι πληρωμης ναυλου στη ναυλωση κατα ταξειδι.
Περιπτωσεις προπληρωμης: Κατά την φορτωση του πλοιου. Κατά τον αποπλου του πλοιου. Μετα από καποιες μερες μετα τον αποπλου του πλοιου από το λιμανι φορτωσης. Περιπτωσεις πληρωμης αργοτερα: Πριν την εναρξη εκφορτωσης Κατά την εκφορτωση Μετα παρελευση συγκεκριμενου αριθμου ημερων από την εκφορτωση. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

7 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων
Τροποι πληρωμης πλοιου (hire) στην περιπτωση χρονοναυλωσης, και γυμνης ναυλωσης, ο ναυλος παντα προκαταβαλλεται σε συγκεκριμενα χρονικα διαστηματα, πχ ανα δεκαπενθημερο. Σε συγκεκριμενο νομισμα Σε μετρητα Στον λογαριασμο που εχει υποδειξει ο πλοιοκτητης..και Δεν θεωρειται ως καταβληθεις πριν τα χρηματα βρεθουν στο λογαριασμο με ευθυνη του ναυλωτου. (Οι τεσσερις τελευταιες προβλεψεις ισχυουν και για ναυλωσεις ταξειδιου). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

8 Κατα την θαλασσια μεταφορα διακρινουμε δυο ειδη συμβασεων:
Την συμβαση ναυλωσης (συνηθως μεταξυ μεταφορεα και ναυλωτου), που περιγραφεται στο ναυλοσυμφωνο και ουσιαστικα αφορα στην παραχωρηση (μερους η ολου) του πλοιου προς μεταφορα φορτιου εναντι αμοιβης (ναυλου), και Την συμβαση μεταξυ μεταφορεα και ιδιοκτητου φορτιου αποδεικτικο ως προς τον τυπο και την ποσοτητα (ενιοτε και την αξια) του φορτιου που εχει φορτωθει αποτελει η φορτωτικη. Η φορτωτικη επισης αποτελει τιτλο κυριοτητος και με την οπισθογραφηση της το φορτιο δυναται να μεταβιβαστει. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

9 Οι οροι στα ναυλοσυμφωνα διακρινονται σε δυο κατηγοριες:
Ρητοι οροι (express terms), δηλαδη αυτοι που αναφερονται εγγραφως στο ναυλοσυμφωνο, και Συνεπαγομενοι οροι ( implied terms), δηλαδη οροι μη εγγραφως αναφερομενοι στο ναυλοσυμφωνο, αλλα θεωρουμενοι αυτονοητοι και σιωπηρα αποδεκτοι απο τα συμβαλλομενα μερη. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

10 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων
Τους ορους των ναυλοσυμφωνων, ρητους η συνεπαγομενους, τους διακρινουμε σε τρια κυριως ειδη. Παραστασεις (Representations): Αυτες αποτελουν υποσχεσεις κατα τη διαρκεια των διαπραγματευσεων και πρεπει να ειναι αληθεις.. Aν υπαρχει ανακριβεια χωρις προθεση, ο συμβαλλομενος οφειλει αποζημιωση. Η εκ προθεσεως ανακριβεια (misrepresentation) επιτρεπει στον αντισυμβαλλομενο να ακυρωσει το συμβολαιο. Διαβεβαιωσεις (Warranties): Αυτες οσακις δεν τηρηθουν επιτρεπουν την απαιτηση αποζημιωσης μεν, αλλα δεν διδουν δικαιωμα υπαναχωρησης απο το συμβολαιο. Παραδειγματα: Ταχυτητα πλοιου, Καταναλωση, Επαναπαραδοση, Καλη Κατασταση πλοιου. Οροι (Conditions): Οροι μειζονος σημασιας των οποιων η μη τηρηση δινει δικαιωμα στον αντισυμβαλλομενο, οχι μονο να υπαναχωρησει απο το ναυλοσυμφωνο, αλλα και να απαιτησει αποζημιωση. Παραδειγματα: Ημερομηνια ετοιμοτητας προς φορτωση, χρονος αναχωρησης απο το λιμανι φορτωσης, εθνικοτητα του πλοιου, γεωγραφικη θεση του πλοιου κατα την υπογραφη του ναυλοσυμφωνου, κλαση και μεταφορικη ικανοτητα πλοιου. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

11 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων
Eκτος των τριων προηγουμενων ειδων υπαρχουν και οι οροι «ανευ ονοματος» (innominate terms) oι οποιοι: Ειτε δινουν στον θιγομενο εκ των συμβαλλομενων μονο δικαιωμα αποζημιωσης (σαν παραβιαση warranty), Ειτε του δινουν δικαιωμα υπαναχωρησης απο την ναυλωση και διεκδικησης αποζημιωσης (σαν παραβιαση ορου). Η σοβαροτητα των συνεπειων απο μη τηρηση τετοιου ορου εξαρταται απο την περιπτωση. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

12 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων
Συνεπαγομενες η αυτονοητες (implied) υποχρεωσεις μεταφορεως και ναυλωτου. Ο Μεταφορεας οφειλει: Να διαθεσει ενα πλοιο αξιοπλοο και καταλληλο να φορτωσει το συγκεκριμενο φορτιο. Να εκτελεσει το ταξειδι χωρις αδικαιολογητη καθυστερηση. Να μην παρεκκλινει αδικαιολογητα της πορειας του. Ο Ναυλωτης οφειλει: Να μη φορτωσει στο πλοιο κρυφα επικινδυνο φορτιο. Να ορισει ασφαλες λιμανι προορισμου. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

13 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων
Περι αξιοπλοιας. Κρινεται σε καθε περιπτωση χωριστα.Μεταξυ αλλων, περιλαμβανει εννοιες: τεχνικης ασφαλειας, νομικης και διοικητικης επαρκειας, επαρκους εφοδιασμου με καυσιμα/ προμηθειες/ ανταλλακτικα/ κτλ, ασφαλους επανδρωσης , καταλληλων χωρων για την αποθεση φορτιου. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

14 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων
Οι Κανονες Hague Visby που περιγραφουν τις υποχρεωσεις μεταφορεως και φορτωτου.. Καταργουν την απολυτη και αυστηρη υποχρεωση του πλοιοκτητη να παρεχει ενα πλοιο αξιοπλοο οπως ισχυει στο Αγγλικο εθιμικο δικαιο. Η υποχρεωση αυτη αντικαθισταται απο την υποχρεωση να επιδειξει την προσηκουσα επιμελεια (due diligence) ωστε το πλοιο να ειναι αξιοπλοο προ και κατα την εναρξη του αποπλου. Το τι περιλαμβανει η προσηκουσα επιμελεια κρινεται κατα περιπτωση. Δηλαδη, η υποχρεωση του πλοιοκτητη να παρεχει ενα αξιοπλοο πλοιο δεν ειναι συνεχης. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

15 Συνεπειες της αναξιοπλοιας
Η παραβιαση της αξιοπλοιας αποτελει μεν αθετηση υποχρεωσης (breach), αλλα δεν δυναται εκ των προτερων να χαρακτηριστει ουτε ως παραβιαση ορου (condition) – που επισυρει υπαναχωρηση και δικαιωμα σε αποζημιωση- ουτε ως παραβιαση διαβεβαιωσης (warranty) που δικαιολογει μονο αποζημιωση. Συνηθως εμπιπτει στην ενδιαμεση κατηγορια ορου «ανευ ονοματος» (innominate term) οποτε θα ακολουθησει διαδικασια διαπιστωσης (στο δικαστηριο η κατα την διαιτησια). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

16 Βαρος Αποδειξης της Αναξιοπλοιας (Burden of Proof)
To βαρος αποδειξης αναξιοπλοιας φερει παντοτε ο ναυλωτης. Για την απαιτηση αποζημιωσης του για ζημια που υπεστη λογω αναξιοπλοιας πρεπει να προβει στα εξης: Να αποδειξει την αναξιοπλοια Να αποδειξει το μεγεθος της ζημιας που υπεστη εξ αυτης Να αποδειξει την υπαρξη αιτιωδους σχεσης μεταξυ ζημιας και αναξιοπλοιας. Ο πλοιοκτητης απο την πλευρα του πρεπει να αποδειξει οτι ασκησε την προσηκουσα επιμελεια για την αποκατασταση της αξιοπλοιας (εφοσον εφαρμοζονται οι Hague Visby Rules). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

17 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων
Υποχρεωση εκτελεσης ταξειδιου χωρις αδικαιολογητες καθυστερησεις (reasonable dispatch). Κατα το αγγλικο εθιμικο δικαιο ευλογες θεωρουνται καθυστερησεις λογω επισκευων που κατεστησαν αναγκαιες απο την κακοκαιρια, οπως και ο καθυστερημενος αποπλους προς αποφυγη ασυνηθιστης κακοκαιριας. Ευλογη θεωρειται επισης η καθυστερηση αν προεκυψε απο δρασεις που θα προεβαινε ενας μεσος συνετος πλοιοκτητης υπο τις αυτες συνθηκες, στο συγκεκριμενο πλοιο και ταξειδι και με την ιδια πληροφορηση. Οι αδικαιολογητες καθυστερησεις εχουν κριθει ως παραβιασεις ορου ανευ ονοματος (innominate term), οποτε οι συνεπειες εξ αυτων ποικιλουν αναλογα με την σοβαροτητα της καθυστερησης για τον ναυλωτη (δηλαδη απο Condition μεχρι απλη Warranty). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

18 Παρεκκλιση απο την πορεια (deviation).
Καταλληλη (proper route) θεωρειται η πορεια που αναφερεται στο ναυλοσυμφωνο. Αν δεν αναφερεται, θεωρειται η συνηθης πορεια (usual route) δηλαδη αυτη που συνιστουν οι εγκυρες ναυτιλιακες εκδοσεις. Εν απουσια αυτων, η αμεση γεωγραφικη πορεια (direct geographical route). Ως παρεκκλιση θεωρειται μονο η εθελημμενη παρεκκλιση και οχι αλλης μορφης παρεκκλισεις. Συμφωνα με τους HVR η παρεκκλιση θεωρειται δικαιολογημενη οσακις Α. Στοχευει στη διασωση, η αποπειρα διασωσης, ανθρωπινης ζωης η περιουσιας (αλλως στο αγγλικο εθιμικο δικαιο), η Β. Κριθει ως ευλογη (reasonable deviation). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

19 Συνεπειες αδικαιολογητης παρεκκλισης (unjustifiable deviation)
Εαν η ναυλωση καλυπτεται απο τους HVR και ο ναυλωτης εχει υπαναχωρησει απο τη συμβαση μεταφορας και ζητα αποζημιωση, ο μεταφορεας δυναται να επικαλεστει λογους απαλλαγης του απο την ευθυνη (IV.2), περιορισμο της ευθυνης του (IV.5), η την παραγραφη των απαιτησεων απο τη ναυλωση (ΙΙΙ.6) μετα παρελευση ετους λογω παραγραφης. Κατα το Αγγλικο εθιμικο δικαιο η αδικαιολογητη παρεκκλιση απο την πορεια θεωρειται θεμελιωδης αθετηση της συμβασης μεταφορας (fundamental breach) και ο μεταφορεας στερειται του δικαιωματος να στηριχθει στις απαλλακτικες ρητρες του συμβολαιου του. 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

20 Ευθυνη απο αδηλωτο επικινδυνο φορτιο.
Φορτιο αναφερομενο στον IMDG Code του ΙΜΟ. Φορτιο που αποτελει κινδυνο για τα αλλα φορτια στο πλοιο. Φορτιο που δυναται να προκαλεσει απαγορευση αποπλου η κατασχεση του πλοιου. Η ευθυνη του φορτωτου για ενημερωση του μεταφορεα για επικινδυνο φορτιο ειναι απολυτη και αυστηρη. Ο μεταφορεας αφου ενημερωθει, εχει την ευχερεια να αρνηθει τη μεταφορα, η να λαβει τα καταλληλα μετρα προστασιας. Η ενημερωση του μεταφορεως περι επικινδυνοτητας φορτιου αποτελει ορο (condition). 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων

21 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων
Yποχρεωση ορισμου ασφαλους λιμανιου εκφορτωσης (duty to nominate safe port). O ορος αυτος αποτελει warranty. Το αν ενα λιμανι ειναι ασφαλες η οχι κρινεται εκ των περιστασεων. Ενα συγκεκριμενο λιμανι μπορει να ειναι ασφαλες σημερα και μη ασφαλες αυριο, η μετα απο λιγες ωρες. Παραδειγματα ανασφαλους λιμανιου: Αποκλεισμος απο παγους, εκθεση σε ανεμοθυελλες(για μεγαλα πλοια μονο), αναξιοπιστος βυθος στην περιοχη αγκυροβολιας, μη διαθεσιμοτητα ρυμουλκων κινδυνοι πολιτικης φυσεως λιμανι οπου απαγορευεται η εκφορτωση του συγκεκριμενου φορτιου, 9/1/2018 Πανεπιστημιο Αιγαιου, Τμημα Ναυτιλιας και Επιχειρηματικων Υπηρεσιων


Κατέβασμα ppt "ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑΥΛΩΣΕΙΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google