Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής

2 4 χαρακτηριστικά καλής δημοσιογραφικής γραφής
Ακριβής Ξεκάθαρη Πειστική Κατάλληλη

3 Χαρακτηριστικά καλής δημοσιογραφικής γραφής
Ακρίβεια: ακριβές λεξιλόγιο, πρώτα τα γεγονότα – μετά οι λέξεις, λανθασμένη ορθογραφία είναι σοβαρή ανακρίβεια. Καθαρότητα: Γραμματική και στίξη,μήκος προτάσεων, μετάβαση από την μια πρόταση στην επόμενη και από το ένα γεγονός στο άλλο. Πειστικότητα: Σχετικό υλικό,αξιόπιστες πηγές, παραδείγματα, αναφορές σε δηλώσεις κοκ Κατάλληλο στιλ: Ο τρόπος με τον όποιο είναι γραμμένο ένα κείμενο ονομάζεται στιλ. Προσπαθήστε να συνδυάσετε το περιεχόμενο με την έκφραση. Το στιλ είναι φυσικό στον δημοσιογραφικό λόγο.

4 Πως πετυχαίνει την ακρίβεια ο δημοσιογράφος;
Δίνει μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες και επιβάλλει στον εαυτό του μια αυτοπειθαρχία που πολλοί άνθρωποι δεν διαθέτουν. Χρησιμοποιεί σημειώσεις Ελέγχει πολλές φορές κάτι και υποβάλλει συνεχώς ερωτήσεις.

5 Γράφοντας ένα ρεπορτάζ/μια είδηση
Η εισαγωγή ( το lead) Το κύριο μέρος του ρεπορτάζ Ο επίλογος

6 Τρόπος γραφής ειδήσεων
Ανεστραμμένη πυραμίδα – A.P. Hourglass style

7 Ανεστραμμένη πυραμίδα
Τι – ποιος – πότε – που – γιατί – πως 35 λέξεις εισαγωγή Μικρή ξεκάθαρη αναφορά στην ουσία της είδησης και παρουσίαση των λεπτομερειών της είδησης με άξονα την σημασία τους. Οι σημαντικότερες λεπτομέρειες προηγούνται και έπονται οι πιο ασήμαντες.

8 Πως γράφεται η εισαγωγή
Αρχίστε με μια εκρηκτική παρουσίαση του πιο δυνατού στοιχείου της είδησης Αφήστε να φανεί στην εισαγωγή σας η ουσία του θέματος ή γράψτε την εισαγωγή έτσι ώστε ό,τι ακολουθήσει να συνδέεται καθαρά και λογικά με το περιεχόμενό της.

9 Δημοσιογραφική Γραφή Είναι γραφή για ένα μαζικό μέσο επικοινωνίας. Αυτό σημαίνει διπλή έμφαση στα βασικά στοιχεία: απλότητα,ευθύτητα, καθαρότητα. Όσο μεγαλύτερο είναι το κοινό τόσο περισσότερο πρέπει να ακολουθούμε αυτούς τους κανόνες.

10 Hourglass style Οι σημαντικότερες ειδήσεις στην πρώτη παράγραφο και στην συνέχεια κατά χρονολογική σειρά παραθέτονται οι λεπτομέρειες.

11 SHOW DON’T TELL TOLSTOY

12 Ποια η λειτουργία ενός τίτλου;
Να διαφημίσει το ρεπορτάζ Να προσελκύσει τον αναγνώστη Να βοηθήσει τον αναγνώστη να αξιολογήσει τις ειδήσεις Να δώσει μια περίληψη του ρεπορτάζ Να κάνει την εφημερίδα ενδιαφέρουσα και ελκυστική.

13 Ένας καλός τίτλος… Δεν χρειάζεται μετάφραση, ο αναγνώστης τον καταλαβαίνει αμέσως Θα πρέπει να είναι η εισαγωγή μεταφρασμένη σε δυνατές,στρωτές και έντονες λέξεις. Λέει κάτι Χρειάζεται φαντασία και καλή χρήση της γλώσσας για να γραφτεί

14 Κανόνες γραφής τίτλων Θα πρέπει να λένε τα σημαντικά στοιχεία του ρεπορτάζ με ακρίβεια Συνήθως γράφονται στην ενεργητική φωνή για να δημιουργήσουν εντυπώσεις Χρησιμοποιούν ζωντανή και φρέσκια γλώσσα Είναι συγκεκριμένοι Συντομογραφίες, εκτός και αν είναι πολύ γνωστές όπως USA, δεν θα πρέπει να υπάρχουν στους τίτλους Αν ένας τίτλος έχει δήλωση θα πρέπει να αναφέρεται ποιος την έκανε.

15 Ποιοι επιλέγουν τους τίτλους;
Ποια ρεπορτάζ αντιστοιχούν σε μεγάλους τίτλους;


Κατέβασμα ppt "Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google