Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης Πτολεμαΐδα 30/3/2016 Ασφάλεια στο Διαδίκτυο - Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Χαράλαμπος Κ. Ζαραφίδης Εκπαιδευτικός Πληροφορικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης Πτολεμαΐδα 30/3/2016 Ασφάλεια στο Διαδίκτυο - Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Χαράλαμπος Κ. Ζαραφίδης Εκπαιδευτικός Πληροφορικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης Πτολεμαΐδα 30/3/2016 Ασφάλεια στο Διαδίκτυο - Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Χαράλαμπος Κ. Ζαραφίδης Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ.20, Msc Τεχνικός Υπεύθυνος Κέντρου Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών Πτολεμαΐδας

2 Η παρουσίαση περιλαμβάνει υλικό από το Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη του ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Δράση Α8 Πρακτική εκπαίδευση του προσωπικού ενδοσχολικής τεχνικής υποστήριξης Υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου Ασφάλεια στο διαδίκτυο http://training.sch.gr/notes/ea22_safe/EA22_ePresentation.ppt

3 Προεπισκόπηση Παρουσίασης Εισαγωγή Πολιτική / Πλαίσιο Υπουργείου Παιδείας Π.Σ.Δ. (Ασφάλεια Μαθητών Διαδίκτυο) Κίνδυνοι διαδικτύου Οδηγίες: – μαθητές για την Ασφαλή Χρήση – εκπαιδευτικούς για την Ασφαλή Πλοήγηση των μαθητών – γονείς για την Ασφαλή Πλοήγηση των παιδιών Γονικός Έλεγχος Ασφαλής Πλοήγηση 3

4 Μύθος: Στο διαδίκτυο είμαστε ανώνυμοι… Κάθε ενέργεια στο διαδίκτυο αφήνει ηλεκτρονικά ίχνη! Μύθος: Ότι δημοσιεύουμε στο διαδίκτυο μπορούμε όποτε θέλουμε να το διαγράψουμε… Πολύ δύσκολη η διαγραφή ίσως και αδύνατη! Μύθος: Ότι διαβάζουμε στο διαδίκτυο είναι αλήθεια… Πρέπει πάντα να επαληθεύουμε την πηγή! Μύθος: Στο διαδίκτυο αν χρησιμοποιήσουμε τα κατάλληλα εργαλεία μπορούμε να είμαστε απόλυτα προστατευμένοι… Δεν υπάρχει 100% προστασία στο διαδίκτυο! Εισαγωγή 1/3

5 http://internet- safety.sch.gr/index.php/articles/teens/item/210-top10 5 Εισαγωγή 2/3

6 Εισαγωγή 3/3 Διαδίκτυο και εκπαίδευση – Πολύτιμο εργαλείο της μαθησιακής διαδικασίας – Δεν εγγυάται ασφάλεια για τον ανήλικο χρήστη – Λογοκρισία και ασφυκτικοί περιορισμοί Μη-ενδεδειγμένες πρακτικές – Διασφάλιση χρήσης του Διαδικτύου στα σχολεία για εκπαιδευτικούς σκοπούς Στόχοι – Να αποτραπεί η πρόσβαση σε ακατάλληλο υλικό – Αξιοποίηση δυνατοτήτων του Διαδικτύου διευκόλυνση της επικοινωνίας ανταλλαγή απόψεων συνεργατικότητα μαθησιακή διαδικασία 6

7 Πλαίσιο

8 Υπουργείο Παιδείας Βασικοί άξονες – Ορισμός πολιτικών αποδεκτής χρήσης διαδικτύου και ΣΕΠΕΗΥ – Ανάπτυξη / εφαρμογή περιορισμών προσβασιμότητας – Ενημέρωση / ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας. – Συνεργασία με ειδικές δράσεις για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο http://cyberkid.gov.gr/ http://www.safeline.gr http://www.safeline.gr http://www.saferinternet.gr/ http://www.saferinternet.org/ http://www.saferinternet.org/ - Ανάπτυξη & διάθεση πιστοποιημένου εκπαιδευτικού υλικού http://dschool.edu.gr/ http://photodentro.edu.gr http://ts.sch.gr/repository http://www.sch.gr 8

9 Π.Σ.Δ. 1/3 Ανάπτυξη / λειτουργία φίλτρων που αποτρέπουν πρόσβαση σε ιστοσελίδες – με πορνογραφικό περιεχόμενο – με τυχερά παιχνίδια – που προωθούν τα ναρκωτικά και το αλκοόλ – που προπαγανδίζουν βία, μίσος, επιθετική συμπεριφορά και τον ρατσισμό Δημιουργία θετικής αντιπρότασης – αξιόλογο περιεχόμενο – καλές πρακτικές Ανάπτυξη ενημερωτικής νησίδας για την ασφάλεια στο διαδίκτυο – http://internet-safety.sch.gr/ Συνεργασία με ειδικές δράσεις για την ασφάλεια στο Διαδίκτυo 9

10 Π.Σ.Δ. 2/3 Τεχνικές ελέγχου περιεχομένου – Με λέξεις κλειδιά σε διευθύνσεις URL (Blocking keywords) Απαγόρευση πρόσβασης σε σελίδες που περιέχουν συγκεκριμένες λέξεις Αδυναμία ελέγχου εικόνων, ήχων, κλπ. – Αρνητικές και θετικές λίστες (Negative & Positive Lists) Χρήση προκαθορισμένων λιστών αποδεκτών ή απαράδεκτων σελίδων Μεγάλο διαχειριστικό βάρος – Κατηγοριοποίηση / ταξινόμηση περιεχομένου (Content labeling & rating) Απόδοση ετικετών σε κάθε σελίδα Internet Κατηγοριοποίηση από τον δημιουργό της σελίδας Κατηγοριοποίηση από ανεξάρτητους φορείς – Συνδυασμός των παραπάνω… 10

11 Π.Σ.Δ. 3/3 11 Υλοποίηση φίλτρων στο ΠΣΔ – Αποκλεισμός πρόσβασης – Καταγραφή κίνησης και δημιουργία αναφορών – Δημιουργία blacklist από «αυτόματα ρομπότ»...

12 Περιστατικά ασφαλείας που αφορούν χρήστες και σχολεία στο ΠΣΔ Παράνομη θεωρείται: Η διάθεση περιεχομένου (P2P και torrents) χωρίς άδεια – Διάθεση περιεχομένου μέσω ΠΣΔ: Εμπορικής δραστηριότητας Πορνογραφικό Υβριστικό Ρατσιστικό Προσωρινή ή και μόνιμη αφαίρεση του χρήστη σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με την πολιτική του ΠΣΔ 12

13 Κίνδυνοι διαδικτύου

14 Κίνδυνοι του διαδικτύου για ανηλίκους Δικτυακοί τόποι & εφαρμογές Διαδικτύου που περιέχουν – Πορνογραφία και ειδικά παιδική – Τυχερά παιχνίδια – Προπαγάνδα ναρκωτικών και αλκοόλ υπέρ ρατσισμού και κοινωνικών διακρίσεων βίας, μίσους και επιθετικής συμπεριφοράς προμήθειας και χρήσης όπλων – Διαφημιστικό υλικό – Οδηγίες παραβίασης ασφαλείας υπολ. συστημάτων & προγραμμάτων – Κωδικούς πρόσβασης σε προγράμματα χωρίς νόμιμη άδεια – Ανεξέλεγκτη επαφή με ενήλικους συνήθως υποδύονται ότι είναι ανήλικοι 14

15 Διαδικτυακές Απειλές Sexting - sex + texting…. Grooming - Ψυχολογικός Χειρισμός – Σεξουαλική Αποπλάνηση Cyber-Bulling Phishing Υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο Διαδικτυακή φήμη Κοινωνικά δίκτυα

16 Sexting 1/2 sex + texting…. Αφορά – Αποστολή, λήψη, διατήρηση μηνυμάτων σεξουαλικού περιεχομένου με φωτογραφικό ή οπτικοακουστικό υλικό – Κινητό ή άλλο μέσο ψηφιακής τεχνολογίας. Υβριδικά μηνύματα πορνογραφικού περιεχομένου Παράνομη δραστηριότητα – Νομικές διατάξεις παιδικής πορνογραφίας Έντονο κοινωνικό και ψυχολογικό αντίκτυπο Τρόπος αντιμετώπισης – Ρητή απαγόρευση στα πλαίσια του σχολείου – Υιοθέτηση πολιτικής για τη συνετή χρήση ψηφιακών μέσων – Επαρκής γνώση της νομοθεσίας για την παιδική πορνογραφία – Συμβουλές σε θέματα ασφάλειας και ψυχολογική υποστήριξη μαθητών – Εξειδικευμένες γνώσεις & δεξιότητες – Συνεργασία

17 Sexting 2/2 sex + texting…. Χρήση ηλεκτρονικής ιδιολέκτου (sexting slang) TermDefinition PAWParents Are Watching PIRParent In Room POSParent Over Shoulder YWSYou Want Sex WYCMWill You Call Me? RU18Are You 18? CD9/ Code 9Parent / adult around NALOPKTNot A Lot Of People Know This

18 Grooming Ψυχολογικός Χειρισμός – Σεξουαλική Αποπλάνηση 18 Συμπεριφορά διαδικτυακού χρήστη – Κακόβουλη αξιοποίηση “ανωνυμίας” – Εδραίωση εμπιστοσύνης – Σεξουαλική εκμετάλλευση – αποπλάνηση – Ψυχολογικός χειρισμός Κατηγορίες θυμάτων – Παιδιά Χαμηλή αυτοεκτίμηση, έλλειψη αυτοπεποίθησης Υπερβολική εμπιστοσύνη σε τρίτους – Έφηβοι Ενδιαφέρον για σεξουαλικά ζητήματα – Τακτικοί χρήστες του διαδικτύου Συμμετοχή σε διαδικτυακά δωμάτια συνομιλιών Επικίνδυνη διαδικτυακή συμπεριφορά Τρόπος αντιμετώπισης – Γνώση διαδικτυακών γνωριμιών & δραστηριοτήτων των παιδιών

19 Cyber-Bullying Διαδικτυακός εκφοβισμός 19 Αφορά – Εκφοβισμό μέσω διαδικτύου – Εσκεμμένη και επαναλαμβανόμενη εχθρική συμπεριφορά – Μεμονωμένο άτομο ή ομάδα ατόμων – Πρόκληση συναισθηματικής και ψυχολογικής βλάβης Μορφή – Εκφοβιστικό, ρατσιστικό/ προσβλητικό ηλεκτρονικό μήνυμα – Φωτογραφία – Βίντεο Αποτέλεσμα – Περιθωριοποίηση – Κοινωνικός αποκλεισμός Τρόπος αντιμετώπισης – Άμεσος τερματισμός επικοινωνίας με το θύτη – Αναφορά περιστατικού σε γονείς ή ενήλικα – Μη-προώθηση εκφοβιστικών μηνυμάτων – Φιλτράρισμα ηλεκτρονικών μηνυμάτων

20 Phishing Ηλεκτρονικό ψάρεμα…. Διαδικασία – Παραπλάνησης διαδικτυακών χρηστών – Ηλεκτρονικά μηνύματα + πλαστές ιστοσελίδες – Υποκλοπή εμπιστευτικών πληροφοριών – Κωδικοί πρόσβασης Μορφή – Ηλεκτρονικά μηνύματα – Ψηφιακές εικόνες – Πλαστές ιστοσελίδες – Τηλεφωνικός αριθμός Αποτελέσματα – Οικονομικές ζημιές Τρόπος αντιμετώπισης - αναγνώρισης – Χρήση anti-phishing λογισμικού και ενημερωμένων φυλλομετρητών – Κριτική στάση – Email από τράπεζα – Email από παρόχους ηλεκτρονικών υπηρεσιών & επικοινωνιών – Άμεση ενημέρωση αντίστοιχου φορέα

21 Υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο Εθισμός – Χρήση Διαδικτύου για υπερβολικά μεγάλο χρονικά διάστημα – Υπέρογκες χρηματικές δαπάνες – Συμπτώματα συνδρόμου απόσυρσης (στέρησης) – Συστηματικός περιορισμός καθημερινών λειτουργιών – Ύπνος – Φαγητό – Προσωπική φροντίδα και υγιεινή – Χρήση Διαδικτύου παρά τη γνώση των παραπάνω… Συχνότητα εμφάνισης – Αγόρια – Παιδιά – Καταθλιπτικά συναισθήματα – Σύνδρομο υπερκινητικότητας – Δυσλειτουργικές οικογένειες Τρόποι αντιμετώπισης – Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση – Υιοθέτηση καλών πρακτικών χρήσης διαδικτύου – Αθλητικές & ψυχαγωγικές δραστηριότητες – Βοήθεια: 800 11 800 15 http://www.eumedline.eu 21

22 2012, Πάρε τον έλεγχο των προσωπικών σου δεδομένων στα χέρια σου http://bookshop.europa.eu/el/--pbDS3011409/

23 Διαδικτυακή ή On-line Φήμη 23 Πληροφορίες που είναι διαθέσιμες on-line σε άλλους χρήστες – Προσωπικά δεδομένα – Επαγγελματικά δεδομένα Ψηφιακό αποτύπωμα ή ίχνος πληροφοριών – Ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης – Σχόλια – Φωτογραφίες – Cookies – Αποθήκευση στον Η/Υ – Ανάλογο της διαδικτυακής δραστηριοποίησης – Αρνητικές συνέπειες σε μελλοντικές δράσεις (π.χ. επιπόλαιος σχολιασμός) – Αίτηση σε θέση εργασίας… Καλές πρακτικές – Προσεχτικός σχολιασμός – Προώθηση θετικού περιεχομένου – Αποφυγή κακόβουλης επικοινωνίας

24 2012, Πάρε τον έλεγχο των προσωπικών σου δεδομένων στα χέρια σου http://bookshop.europa.eu/el/--pbDS3011409/

25 Οδηγίες

26 Οδηγίες για την Ασφαλή Χρήση του Διαδικτύου Μαθητές – 1 26 Μη δίνετε ποτέ προσωπικά σας στοιχεία Μην αποκαλύπτετε τους κωδικούς πρόσβασης Μη συναντάτε μόνοι σας άτομα που γνωρίσατε από το Διαδίκτυο Τα προϊόντα πνευματικής δημιουργίας – προστατεύονται από τη σχετική νομοθεσία – η διανομή τους μέσω του Διαδικτύου είναι παράνομη πράξη Μην ανοίγετε e-mail από άγνωστους αποστολείς / περίεργα θέματα Προσοχή στα επισυναπτόμενα αρχεία

27 2012, Πάρε τον έλεγχο των προσωπικών σου δεδομένων στα χέρια σου http://bookshop.europa.eu/el/--pbDS3011409/

28 Οδηγίες για την Ασφαλή Χρήση του Διαδικτύου Μαθητές – 2 28 Τα άτομα που γνωρίζετε στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι

29 Οδηγίες για την Ασφαλή Χρήση του Διαδικτύου Μαθητές – 3 Το περιεχόμενο των πληροφοριών που αποστέλλεται δεν πρέπει – να προσβάλλει άλλους χρήστες – να προσβάλλει τα ανθρώπινα δικαιώματα – να σχετίζεται με παράνομες πράξεις – να έχει υβριστικό χαρακτήρα ή διαφημιστική χροιά Μη διακινείτε δικτυακούς τόπους και γενικότερα πληροφορίες που – προπαγανδίζουν την επιθετική συμπεριφορά, το μίσος και το ρατσισμό – προωθούν τα ναρκωτικά, το αλκοόλ και τα τυχερά παιχνίδια – περιέχουν πορνογραφικό περιεχόμενο – αναφέρονται σε παραβιάσεις ασφάλειας συστημάτων – αφορούν στην παράνομη διανομή λογισμικού – περιέχουν υλικό πνευματικής δημιουργίας που προστατεύεται

30 Οδηγίες ασφαλή πλοήγηση μαθητών από το σχολείο 30 Συμβουλές προς εκπαιδευτικούς – Ενημέρωση τακτικά για το Διαδίκτυο – Συζητήστε με τους μαθητές για τα οφέλη / κινδύνους του Διαδικτύου – Δημιουργήστε μία λίστα δικτυακών τόπων με θετικό περιεχόμενο – Επίβλεψη μαθητών κατά την πλοήγησή τους – Έλεγχος ιστοσελίδων των Αγαπημένων (bookmarks) του Ιστορικού (history) – Αναφορά ιστοσελίδων με ακατάλληλο περιεχόμενο cachemaster@sch.gr Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μαθητές – Περιορισμός πρόσβασης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Επιβεβαίωση ότι οι μαθητές δεν δίνουν προσωπικά στοιχεία δεν συναντούν «φίλους» που γνωρίζουν μόνο μέσω διαδικτύου

31 Οδηγίες για την ασφαλή πλοήγηση των μαθητών από το σπίτι Γονείς Αυτό που λένε κάποιοι / ο τρόπος που παρουσιάζονται... Πιθανό Ψέμα! Ας είμαστε ενημερωμένοι! Ας θέσουμε όρια, όπως ακριβώς θα κάναμε και στον πραγματικό κόσμο. Ποιες συσκευές συνδέονται στο Διαδίκτυο και πως. Υπολογιστή σε ένα κοινόχρηστο χώρο του σπιτιού Ας μιλάμε με τα παιδιά για το τι κάνουν στο διαδίκτυο. Χρήση φίλτρων γονικού ελέγχου Κοινό χρόνο πλοήγησης στο Διαδίκτυο. 31

32 Γονικός έλεγχος Windows 7 Αναζήτηση ρύθμισης γονικού ελέγχου Επιλογή λογαριασμού χρήστη για παραμετροποίηση Παράθυρο παραμετροποίησης γονικού ελέγχου Χρονοπρογραμματισμός 32

33 Ανώνυμη-Ιδιωτική πλοήγηση Browsers… Τρόπος λειτουργίας browser – Δεν θυμάται – Ιστοσελίδες που έχουμε επισκεφτεί – Ιστορικό αναζήτησης – Autofill information… – Διαθέσιμο σε διαδεδομένους browsers Εφαρμογή – Σε κοινόχρηστους υπολογιστές

34 Δεν είστε μόνοι! Ευχαριστώ


Κατέβασμα ppt "Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης Πτολεμαΐδα 30/3/2016 Ασφάλεια στο Διαδίκτυο - Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Χαράλαμπος Κ. Ζαραφίδης Εκπαιδευτικός Πληροφορικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google