Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Hλεκτρικά κυκλώματα Γουργιώτου Ευθυμία Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Hλεκτρικά κυκλώματα Γουργιώτου Ευθυμία Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε Πανεπιστήμιο Κρήτης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Hλεκτρικά κυκλώματα Γουργιώτου Ευθυμία Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε Πανεπιστήμιο Κρήτης

2 Ανάγνωση ιστορίας Παρουσίαση του παραμυθιού: Το παραμύθι αυτό αναφέρεται σε ένα φάρο, που εδώ και πολλά χρόνια βρισκόταν σε μια άκρη ενός λιμανιού και φώτιζε τα καράβια έτσι ώστε να μην πέφτουν πάνω στα βράχια. Ο φάρος αυτός ήταν πολύ παλιός, και όλα ετούτα τα χρόνια είχε για παρέα μονάχα τους γλάρους, που έπαιζαν και φώναζαν πάνω ή δίπλα από αυτόν. Έτσι περνούσε ο καιρός και όλα κυλούσαν αρμονικά στη θάλασσα αυτή, ώσπου ξαφνικά μια μέρα καθώς η θάλασσα είχε αγριέψει πάρα, μα πάρα πολύ, το φως του φάρου έσβησε και ο φάρος έμεινε σβηστός. Παρόλα αυτά δεν κράτησε κακία στη θάλασσα μονάχα την κοίταζε μελαγχολικά και ήθελε να ανάψει και πάλι το φως του. Όμως οι μέρες περνούσαν και τίποτα δεν άλλαζε, και ο φάρος όλο και φοβόταν περισσότερο μην τυχόν και δεν τον γνωρίσουν από μακριά τα καράβια και πέσουν πάνω του. ( Στο σημείο αυτό ο εκπαιδευτικός σταματάει το παραμύθι, διότι στόχος είναι η δημιουργική επίλυση του προβλήματος για το πώς θα ανάψει το παιδί τον φάρο)

3

4  Έρωτήσεις αποδόμησης ιστορίας-πρώτη καταγραφή αρχικών αναπαραστάσεων των παιδιών σε ιστόγραμμα. ◦ Για ποιο πράγμα μας μιλάει η ιστορία; ◦ Τι είναι ο φάρος, πώς λειτουργεί, σε τι μας χρησιμεύει; ◦ Ποιος τον φτιάχνει και πώς; ◦ Έχουμε φάρο εδώ στο Ρέθυμνο; Κ.λπ.  Ελεύθερη έκφραση των παιδιών μέσα από το σχέδιο.  Παρουσίαση εργασιών στην ολομέλεια.  Μουσικοκινητικό παιχνίδι με βάση την ιστορία.

5 Επίσκεψη στο Φάρο του Ρεθύμνου Συνέντευξη με έναν ψαρά για να μας λύσει τις απορίες μας σχετικά με το φάρο. Μαγνητοφώνηση απαντήσεων. Επιστροφή στην τάξη, απομαγνητοφώνηση της συνέντευξης με τον ψαρά.

6 Κεντρικά ερωτήματα Πώς θα βοηθήσουμε το φάρο να ανάψει πάλι τη λάμπα του; Τι έχει μέσα η λάμπα που την κάνει να ανάβει;» Καταιγισμός ιδεών-δεύτερη καταγραφή εκπαιδευτικού. – Να αλλάξουμε τη λάμπα – Να ανάψουμε φωτιά – Να φέρουμε ηλεκτρολόγο να μας δείξει – Να διαβάσουμε στα βιβλία μας, να ψάξουμε πληροφορίες στον υπολογιστή μας. Διαπραγμάτευση ιδεών-ανεύρεση λύσης αποδεκτής από όλους και εφικτής προς επίλυση του προβλήματος

7 Χωρισμός ομάδων (μια ομάδα έψαξε στα βιβλία, η δεύτερη στον υπολογιστή, η Τρίτη ετοίμασε το ερωτηματολόγιο για τη συνέντευξη με τον ηλεκτρολόγο, ανάληψη ρόλων κάθε ομάδας). Διερεύνηση λύσης στα βιβλία της τάξης και στον υπολογιστή. (το μυστικό που ανακάλυψαν λέγεται, ηλεκτρικό κύκλωμα) Παρουσίαση των αποτελέσματων στην ολομέλεια της τάξης.

8  Η εκπαιδευτικός αντιλαμβάνεται ότι η αναζήτηση αυτή δεν βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν πώς λειτουργεί ένα κύκλωμα.  Επιχειρεί για πρώτη φορά μια πειραματική προσπάθεια κατασκευής ηλεκτρικού κυκλώματος στην ολομέλεια.  Με τη βοήθεια των καταγραφών των παιδιών από την προηγούμενη αναζήτησή τους, ζητά από τα παιδιά να ανακαλέσουν ποια υλικά χρειάζονται για την κατασκευή του ηλεκτρικού κυκλώματος.

9  Απλώνει τα υλικά με ελκυστικό τρόπο στη μοκέτα της ολομέλειας και καλεί τα παιδιά να δοκιμάσουν διάφορους τρόπους δημιουργίας ενός κυκλώματος : σκοπός να ανάψει η λάμπα.  Παράλληλα, παροτρύνει τα παιδιά να κρατούν μπροστά τους ένα σημείωμα και να αναπαραστούν κάθε φορά την προσπάθεια του συμμαθητή τους που προσπαθεί να ανάψει τη λάμπα. (γραφική αναπαράσταση πρώτης πειραματικής προσπάθειας).

10  Προετοιμασία συνέντευξης με ηλεκτρολόγο μέσω Skype.  Υλοποίηση συνέντευξης (αναλυτική παρουσίαση ηλεκτρικού κυκλώματος)  Η υπεύθυνη ομάδα καταγράφει όσα περιγράφει ο ηλεκτρολόγος.  Παρουσιάζει τα αποτελέσματα στο σύνολο των παιδιών της τάξης.  Παρουσίαση PPT και VIDEO από τον εκπαιδευτικό για περισσότερη κατανόηση.  _2.html _2.html

11 Δεύτερη προσπάθεια πειραματισμού των παιδιών για την κατασκευή του κυκλώματος. (γραφική αναπαράσταση δεύτερης πειραματικής προσπάθειας) Eργασία σε ανομοιογενείς ομάδες: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των 4. Κάθε ομάδα παίρνει μία μπαταρία, ένα λαμπάκι και δύο καλώδια (από τα άκρα των οποίων έχει αφαιρεθεί το πλαστικό). Δοκιμάζει να ανάψει το λαμπάκι με τους 8 τρόπους που φαίνονται στις εικόνες. Καταγράφουν την αναπαράσταση του κυκλώματος στο οποίο η λάμπα ανάβει.

12 Παρουσίαση αποτελεσμάτων στην ολομέλεια. Τα παιδιά παρουσιάζουν στο πλαίσιο της ομάδας τους τον τρόπο που σκέφτηκαν και ενήργησαν προκειμένου να ανάψει η λάμπα του φάρου. Η εκπαιδευτικός παροτρύνει τα παιδιά της κάθε ομάδας με κατάλληλες ερωτήσεις να αυτοαξιολογήσουν τον τρόπο εργασία τους. Η εκπαιδευτικός παροτρύνει τα παιδιά ακροατές να ετεροαξιολογήσουν τα αποτελέσματα της ομάδας που παρουσιάζει. Όλοι μαζί οδηγούνται σε ένα συμπέρασμα για την κατάκτηση της ΄νέας έννοιας μέσα από τις εμπειρίες που βίωσαν.

13 Εφαρμογή της νέας έννοιας Αξιολόγηση της δραστηριότητας Ομαδική: Κατασκευή μακέτας φάρου. – Συζήτηση, οργάνωση ομάδων, διανομή ρόλων, επιλογή υλικών, χώρου, κλπ. Φύλλο ατομικής αξιολόγησης – Δίνονται τρία είδη κυκλωμάτων και τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν αυτό που κάνει τη λάμπα να ανάψει.

14 Βιβλιογραφία Τσάπρα Φ. & Σκαλίδη Ζ.( 2004). Ο φάρος που αγαπούσε τα καράβια. Αθήνα: Εκδόσεις Διάπλαση.

15

16

17

18

19

20

21

22

23


Κατέβασμα ppt "Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Hλεκτρικά κυκλώματα Γουργιώτου Ευθυμία Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε Πανεπιστήμιο Κρήτης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google