Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Δεν ξεχνώ» την Κύπρο μας Οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 3 ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης του Νομού Δράμας στην Ελλάδα. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Φρόσω Χαραλαμπίδου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Δεν ξεχνώ» την Κύπρο μας Οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 3 ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης του Νομού Δράμας στην Ελλάδα. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Φρόσω Χαραλαμπίδου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Δεν ξεχνώ» την Κύπρο μας Οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 3 ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης του Νομού Δράμας στην Ελλάδα. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Φρόσω Χαραλαμπίδου Προσοτσάνη, 16 Φεβρουαρίου 2015

2 Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Δεν ξεχνώ, διεκδικώ, δημιουργώ! Πούλιος Ιωάννης, Υπεύθυνος Σχολ. Δραστηριοτήτων Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών

3 Η διαχωριστική «πράσινη» γραμμή Το βράδυ της 21ης Δεκεμβρίου του 1963 ξέσπασαν δικοινοτικές ταραχές μεγάλης έντασης και έκτασης. Η σύρραξη αυτή έδωσε την αφορμή στη Μεγάλη Βρετανία να επιβάλει ένα από τα παλιά της σχέδια, τον διαχωρισμό μεταξύ ελληνοκυπριακών και τουρκοκυπριακών περιοχών. Η σχετική συμφωνία (σε συνεννόηση με την Αθήνα και την Άγκυρα), που σήμανε και την παύση των εχθροπραξιών, υπεγράφη στις 30 Δεκεμβρίου 1963 στη Λευκωσία. Η οριοθέτηση της διαχωριστικής γραμμής ανατέθηκε στον βρετανό υποστράτηγο Πίτερ Γιανγκ, ο οποίος τη χάραξε πάνω στο χάρτη με ένα πράσινο μολύβι. Η ονομασία «Πράσινη Γραμμή» έμεινε μέχρι σήμερα. Σκοπός της «Πράσινης γραμμής» ήταν να αποτρέψει κλιμάκωση της έντασης μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. Η φύλαξη αυτής της γραμμής ανατέθηκε στους κυανόκρανους του ΟΗΕ. ΠΗΓΗ:

4 Η διαχωριστική «πράσινη» γραμμή Η διαχωριστική γραμμή μεταξύ των ελεύθερων και των κατεχομένων περιοχών της Κύπρου, λέγεται και «Γραμμή Αττίλα» μετά το 1974 και εκτείνεται σε μήκος περίπου 300 χιλιομέτρων. Η «Πράσινη Γραμμή» χωρίζει τη Λευκωσία σε δύο τομείς, καθιστώντας την σήμερα τη μόνη διαιρεμένη πρωτεύουσα στον κόσμο. ΠΗΓΗ:

5 Η Νεκρή ζώνη Κατά μήκος της «Πράσινης Γραμμής» έχουν σημειωθεί κατά καιρούς επεισόδια ανάμεσα σε Ελληνοκυπρίους και Τουρκοκυπρίους. Στις 11 Αυγούστου του 1996 Ελληνοκύπριοι διαδηλωτές εισήλθαν στη Νεκρή Ζώνη στην περιοχή της Δερύνειας, παρά την απαγόρευση εισόδου. Δέχθηκαν επίθεση από Τουρκοκύπριους πολίτες και αστυνομικούς, με αποτέλεσμα να ξυλοκοπηθεί μέχρι θανάτου ο 24χρονος Τάσσος Ισαάκ. Τρεις μέρες αργότερα, ένας άλλος Ελληνοκύπριος, ο 26χρονος Σολωμός Σολωμού, σκοτώθηκε από πυρά Τουρκοκυπρίων, καθώς προσπαθούσε να ανέβει στον ιστό και να κατεβάσει μια τουρκική σημαία, σε ένδειξη πένθους για τον θάνατο του εξαδέλφου του Τάσσου Ισαάκ. Τον Απρίλιο του 2003 η τουρκοκυπριακή «κυβέρνηση» αποφάσισε να επιτρέψει τη διέλευση προς τα Κατεχόμενα και έως σήμερα έχει ανοίξει πέντε πύλες εισόδου κατά μήκος της «Πράσινης Γραμμής». Στις 9 Μαρτίου 2007 κατεδαφίστηκε το οδόφραγμα της οδού Λήδρας στη Λευκωσία με απόφαση της κυπριακής κυβέρνησης, ως ένα πρώτο βήμα για την αποστρατιωτικοποίηση όλης της Λευκωσίας. ΠΗΓΗ:

6 Κυπριακή Σημαία H Κυπριακή Σημαία καθορίστηκε το 1960, μετά την ανεξαρτησία της Κύπρου την 1η Οκτωβρίου του Περιγραφή: Η σημαία έχει σαν φόντο το άσπρο χρώμα. Στο κέντρο της σημαίας υπάρχει το σχήμα του χάρτη της Κύπρου στο χρώμα του χαλκού. Οι κλάδοι ελιάς κάτω από το σχήμα της Κύπρου έχουν το πράσινο βαθύ χρώμα της ελιάς. ΠΗΓΗ: Επίσημες Γλώσσες: Μετά την ανεξαρτησία είναι η Ελληνική και η Τουρκική. Τα Αγγλικά είναι ευρέως διαδεδομένα.

7 Ο Θυρεός της Κυπριακής Δημοκρατίας Ο Θυρεός της Κυπριακής Δημοκρατίας παριστάνει ένα λευκό περιστέρι που φέρει στο ράμφος του ένα κλαδί ελιάς. Το περιστέρι, τίθεται εντός μιας ασπίδας στο κίτρινο χρώμα του χαλκού, του μετάλλου εκείνου που είναι άμεσα συνδεδεμένο με την μακραίωνη ιστορία της Κύπρου. Στο κάτω μέρος της ασπίδας αναγράφεται το έτος εγκαθίδρυσης της Κυπριακής Δημοκρατίας, Την ασπίδα πλαισιώνουν δύο πράσινα κλαδιά ελιάς με καρπούς, που μαζί με το λευκό περιστέρι αποτελούν ανεξίτηλα σύμβολα ειρήνης. ΠΗΓΗ:

8 Εθνικός Ύμνος Η καθιέρωση Εθνικού Ύμνου της Κυπριακής Δημοκρατίας έγινε με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου στις 18 Νοεμβρίου Σύμφωνα με την εν λόγω απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, υιοθετήθηκε ως Εθνικός Ύμνος της Κύπρου η μουσική του Εθνικού Ύμνου της Ελλάδας. Εθνικός Ύμνος της Κύπρου https://www.youtube.com/watch?v=R6VSRMQwaB w https://www.youtube.com/watch?v=R6VSRMQwaB w Η Κυπριακή Δημοκρατία που μόλις είχε ιδρυθεί ανέθεσε στον Κύπριο συνθέτη Σόλωνα Μιχαηλίδη να συνθέσει τον κυπριακό κρατικό ύμνο. Κυπριακός κρατικός ύμνος https://www.youtube.com/watch?v=PkWhmPz02Q A

9 «Δεν ξεχνώ»

10 Το σήμα σύμβολο "Δεν ξεχνώ" δημιουργήθηκε το πρωί της 14ης Αυγούστου 1974 την ημέρα που ο δεύτερος Αττίλας έκοψε την Κύπρο στα δύο. «Ακούγοντας τα νέα στο ραδιόφωνο, οραματίστηκα την Κύπρο μαχαιρωμένη και τη γραμμή του Αττίλα σαν μία ροή πηγμένου αίματος που σιγόσταζε». Νίκος Δήμου ΠΗΓΗ:

11 Ο Αττίλας 2 Εισβολή της Κύπρου:

12 Ο ξεριζωμός

13 Αιχμάλωτοι πολέμου από την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο το 1974

14 Αγνοούμενοι από την εισβολή των Τούρκων το 1974

15 Κατεχόμενα εδάφη από τους Τούρκους

16 Ζωγραφίζω την Κύπρο μας

17

18

19

20

21

22

23

24 Μερικά στιχάκια για την Κύπρο μας Κύπρος μου νησί μεγάλη μου ψυχή όμορφη, καλή το νησί πάλι μπορεί να ενωθεί! Κύπρο μου, εσύ τιμημένο, αγαπημένο μου νησί που θέλω να σε επισκεφτώ και ενωμένο να σε δω. Όταν την βλέπω δεν μπορώ να κλάψω θέλω πάλι γι’ αυτό το όμορφο νησί την Κύπρο την μεγάλη. Σκλαβώθηκε η Κύπρος μας η τιμημένη Κύπρος από τους Τούρκους μάτωσε η μισή η νήσος! Οι Τούρκοι την σκλαβώσανε την Κύπρο την μεγάλη κανείς όμως δεν θέλησε να την ενώσει πάλι!

25 Η Κύπρος μας σε στίχους Η αρμονία έφυγε από της Κύπρου το νησί σαν μπήκανε οι Τούρκοι και ‘κάναν εισβολή. Οι Έλληνες αυτό πώς θα το λύσουν και το κακό πώς θ’ αντιμετωπίσουν;

26 Οι μαθητές της Δ΄ τάξης τραγουδούν για την Κύπρο μας!

27 Τηλλυρκιώτισσα Εσε έ-βερεβε-ναν ά-βαραβα-στρον τζια ε-βερε-ν μιτσίν μες τους-βουρουβου-ς εφτά-βαραβα πλανή-βιριβι-τες για-βαρα-λουρου-βουρου-δα μου Τριαλάλα-λα-λα Τζεπιά-βαραβα-σαν με-βερεβε μες τη-βιρβι-ν καρκιάν τα λό-βοροβο-για που βουρουβου μου εί-βιριβι-πες για-βαρα-λουρου-βουρου-δα μου Τριαλάλα-λα-λα Επή-βιριβι-αν τζ-ει-βιριβι-παν της βιριβι-ς πελλής πως έ-βερεβε-ν να πά-βαραβά-ω πέ-βερεβε-ρα για-βαρα-λουρου-βουρου-δα μου Τριαλάλα-λα-λα Τζια εμά-βαραβα-εψε βερεβε-ν την θά-βαραβα-λασσαν τζε ασή-βιριβι-κωσέ βερεβε-ν αέ-βερεβε-ραν για-βαρα-λουρου-βουρου-δα μου Τριαλάλα-λα-λα..... Ριάλια Αν είσαι κι αν δεν είσαι του δήμαρχου παιδί του δήμαρχου παιδί, ω, ω εγώ θα σε φιλήσω κι ας κάμω φυλακή Τα ριάλια, ριάλια, ριάλια τα σελίνια μονά και διπλά τα μονόλιρα, πεντόλιρα και πού `ντα ο πεζεβέγγης που τα `χει στην πούγγα, ω, ω Εσύ `σαι ο καθρέφτης, το καθαρόν γυαλίν το καθαρόν γυαλίν, ω, ω που φέγγει στην Ευρώπην και στην Ανατολήν Τα ριάλια... Ίντα τραγούδιν να σου πω, μάνα μου να σ’ αρέσει μάνα μου να σ’ αρέσει, ω, ω που έχεις αγγελικόν κορμί και δαχτυλίδιν μέση Τα ριάλια... Στην σκάλα που ξεβαίνεις, να ξέβαινα κι εγιώ να ξέβαινα κι εγιώ, ω, ω και εις κάθε σκαλοπάτιν να σε γλυκοφιλώ Τα ριάλια...

28 Οι μαθητές της Δ΄ τάξης τραγουδούν για την Κύπρο μας! Ε, σαρανταδκυό πήχες παννίν, σαρανταδκυό πήχες παννίν, έκαμαν μου έκαμαν μου μια βράκαν. Τη γ’ έρμην την βράκα που κάμνει τρίκκι τράκκα. Ε, τζι ήρτεν ο κάβαλλος μακρύς, τζι ήρτεν ο κάβαλλος μακρύς, τζι εσάριζεν τζι εσάριζεν την στράταν. Τη γ’ έρμην την βράκα που κάμνει τρίκκι τράκκα. Τη βράκα μου στη λίμνην τζιαι πκοιός να μου την πλύνει, τζιαι πκοιός να την απλώσει, στον ήλιον να στεγνώσει, τζιαι πκοιά εν τζιείνη άξια, πονά τη σιερώσει, την βράκαν μου την τόσην τζιαι πκοιά ‘ννα τη διπλώσει; Ε, τζι ήμουν δεκατριών χρονών, τζι ήμουν δεκατριών χρονών, τζι εφόρουν την τζι εφόρουν την βρακού μου. Τη γ’ έρμην την βράκα που κάμνει τρίκκι τράκκα. Ε, τζι εγύριζα μες στο χωρκόν, τζι εγύριζα μες στο χωρκόν, κρυφά τους χω κρυφά τους χωρκανούς μου. Τη γ’ έρμην την βράκα που κάμνει τρίκκι τράκκα. Τη βράκα μου στη λίμνην τζιαι πκοιός να μου την πλύνει, τζιαι πκοιός να την απλώσει, στον ήλιον να στεγνώσει, τζιαι πκοιά εν τζιείνη άξια, πονά τη σιερώσει, την βράκαν μου την τόσην τζιαι πκοιά ‘ννα τη διπλώσει; Ε, παρά να πάρεις άδρωπον, παρά να πάρεις άδρωπον, τζιαι ναν’ τζιαι με τζιαι ναν’ τζιαι με την βράκαν. Την γέραμην την βράκαν που κάμνει τρίκκι τράκκα. Ε, καλλίτερα πανταλονάν καλλίτερα πανταλονάν τζι ας εν με την τζι ας εν με την κομμάταν Τη γ’ έρημην την βράκα που κάμνει τρίκκι τράκκα. Τη βράκα μου στη λίμνην τζιαι πκοιός να μου την πλύνει, τζιαι πκοιός να την απλώσει, στον ήλιον να στεγνώσει, τζιαι πκοιά εν τζιείνη άξια, πονά τη σιερώσει, την βράκαν μου την τόσην τζιαι πκοιά ‘ννα τη διπλώσει; Η βράκα

29 Εκπαιδευτικοί και μαθητές της Δ΄ τάξης

30 Όλοι οι συμμετέχοντες του 3 ου ΔΣ Προσοτσάνης

31 «Δεν ξεχνώ» την Κύπρο μας Αφιέρωμα από τους μαθητές της Δ΄ τάξης του 3 ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης του Νομού Δράμας στην Ελλάδα.

32 Στοιχεία συμμετοχής 3 ο Δημοτικό Σχολείο Προσοτσάνης Νομός Δράμας Ελλάδα. Φρόσω Χαραλαμπίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικός. Μαθητές της Δ΄ τάξης Σχολικό έτος


Κατέβασμα ppt "«Δεν ξεχνώ» την Κύπρο μας Οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 3 ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης του Νομού Δράμας στην Ελλάδα. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Φρόσω Χαραλαμπίδου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google