Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 3 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 3 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 3 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές

2 Σκοποί των Θεσμών Μόρφωση στο πλαίσιο της παράδοσης του διαφωτισμού : η επιστημονική θεωρία ως αλήθεια Κοινωνικός έλεγχος της επιστημονικής δραστηριότητας : η επιστήμη ως παραγωγική δραστηριότητα Παραγωγή πολλών και καλών επιστημόνων : οι κώδικες της επιστημονικής επικοινωνίας Επιστημονικός γραμματισμός ( κοινωνία της γνώσης ): ο πολιτισμός της επιστήμης Καινοτομία & επιχειρηματικότητα ( οικονομία της γνώσης ): η χρήση της επιστημονικής παραγωγής

3 Οι δικές σας απαντήσεις Στο ερώτημα αυτό απάντησαν 130 περίπου φοιτητές και φοιτήτριες του πρώτου ( κατά κανόνα ) έτους του Τμήματος ΕΑΠΗ, που ξεκίνησαν να παρακολουθούν το υποχρεωτικό μάθημα ΕΦΕ Ι. Οι απαντήσεις δόθηκαν μέσω σύντομων γραπτών κειμένων που συνέταξαν οι φοιτητές / τριες συνεργαζόμενοι / ες, κατά κανόνα επίσης, ανά δύο. Οι απαντήσεις αναλύθηκαν για να καταγραφούν οι κυρίαρχες απόψεις οι σχετικές με τις δυνατές απαντήσεις στο ερώτημα, καθώς και οι κυρίαρχοι σχετικοί τρόποι σκέψεις, στο πλαίσιο της σταδιακής διαμορφωτικής αξιολόγησης του μαθήματος.

4 Οι δικές σας απαντήσεις για να αποκτήσουν οι μαθητές / τριες γνώσεις ( σφαιρικές, πολύπλευρες, γενικές κλπ ), γιατί είναι χρήσιμες στην καθημερινή ζωή ( με διάφορους τρόπους μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει η αντιμετώπιση των προβλημάτων του περιβάλλοντος ), για να κατανοούμε τον κόσμο ( ευρύτερα ή στενότερα ), για να αναπτύσσουν οι μαθητές / τριες έναν ιδιαίτερο τρόπο σκέψης ( λογικό, αντικειμενικό κλπ ) και γιατί χρειάζονται για τις επόμενες βαθμίδες της εκπαίδευσης και το πανεπιστήμιο.

5 Οι δικές σας απαντήσεις

6 Ο τρόπος κατανομής τους Στο 74,2% των απαντήσεων κυριαρχούν τρεις άξονες σκέψης : Άξονας 1: φοιτητές / τριες που εστιάζουν στην κατανόηση του κόσμου τείνουν να μην τη συναρτούν με την απόκτηση γνώσεων και την ανάπτυξη της σκέψης και το αντίστροφο. Άξονας 2: φοιτητές / τριες που εστιάζουν στην στη σχέση των ΦΕ με τη χρήση τους στις επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης τείνουν να μην την συναρτούν με την απόκτηση γνώσεων και το αντίστροφο. Άξονας 3: φοιτητές / τριες που συνδέουν τη διδασκαλία των ΦΕ με τη χρήση τους στην καθημερινή ζωή τείνουν να μην δηλώνουν και κάποιον άλλο λόγο.

7 Ερμηνεία ;;;

8 « Κοινωνία »: συνήθως δεν ενημερώνεται... και αποδέχεται τα πάντα Για παράδειγμα : ◦ Απλοϊκή απάντηση 1: για να μάθουν τα παιδιά... ◦ Αλλά αν πίστευαν ότι τα παιδιά μαθαίνουν κάτι σημαντικό... Δεν θα ήθελαν να το μάθουν κι αυτοί ;;; ◦ Απλοϊκή απάντηση 2: για να πάρουν το « χαρτί »... ◦ Αλλά τότε σημασία έχουν μόνο οι εξετάσεις...

9 Σχολείο : μια μάλλον κλειστή κοινωνική υπό - δομή... που μέσω περιεχομένου, ανεξαρτήτως στόχων και με έμφαση στην αξιολόγηση των μαθητών παράγει ανισότητες... Σε συμφωνία με την κοινωνία...... λειτουργώντας με ένα, στην ουσία, « εικονικό » περιεχόμενο...... που τελικά δεν θυμάται κανείς, μετά το σχολείο...

10 Αλλά για να κάνουμε δουλειά... Για κάθε διαφορετικό στόχο : ◦ προβάλλουμε άλλη όψη των επιστημών και ◦ χρησιμοποιούμε άλλα διδακτικά - μαθησιακά μονοπάτια... Έχουμε δικαίωμα να αποφασίζουμε εμείς ( οι εκπαιδευτικοί ) ποιους στόχους θα προωθούμε και ποιους όχι ;

11 Εναλλακτικές όψεις της επιστήμης που προβάλλονται στην εκπαίδευση Οι απαντήσεις, παράγονταν και παράγονται με βάση το ερώτημα « τι κάνουν οι επιστήμονες ;» Κάποια πράγματα τα ξέρουμε... ◦ Οι επιστήμονες ως εργαζόμενοι ;;; ◦ Οι μαθηματικοί ;;; ◦ Οι φιλόσοφοι ;;; Η παραγωγή τέτοιων όψεων / απόψεων άρχισε συστηματικά με τους φιλόσοφους των αρχών του 20 ου αιώνα.

12 Ο άνθρωπος στην καθημερινότητά του ;;; Στόχος Συμμόρφωση Αντίσταση Πράξη: Σύνδεση και εννοιολόγηση πόρων-σχημάτων Υλικοί παράγοντες Κανονιστικοί παράγοντες Ανθρώπινοι παράγοντες

13 Η δουλειά των επιστημόνων Κόσμος Ιδέες Τεκμήρια Εγγράμματη / Θεωρητική παράδοση Προφορική / Εργαστηριακή παράδοση Τέχνη ?? Φιλοσοφία

14 Παράδειγμα : Η επαγωγική δουλειά Κόσμος ΙδέεςΤεκμήρια Εγγράμματη / Θεωρητική παράδοση Προφορική / Εργαστηριακή παράδοση Παρατηρώ Κατηγοριοποιώ Υποθέτω Δοκιμάζω

15 Παράδειγμα : Η παραγωγική δουλειά Κόσμος ΙδέεςΤεκμήρια Εγγράμματη / Θεωρητική παράδοση Προφορική / Εργαστηριακή παράδοση Δοκιμάζω Παράγω Υποθέτω Φαντάζομαι

16 Με εκπαιδευτικό στόχο την παραγωγή επιστημόνων... Καλή προσέγγιση η επαγωγική... ◦ Θέλουμε ανθρώπους που να μπορούν, κατ ’ αρχή, να κάνουν τη δουλειά ρουτίνας... ◦ Να νιώθουν σίγουροι... ◦ Να γνωρίζουν τους κώδικες ◦ Να γνωρίζουν εργαστηριακές τεχνικές ◦ Να πιστεύουν ότι ψάχνουν για την αλήθεια...

17 Με εκπαιδευτικό στόχο τη δημιουργικότητα και την καινοτομία Καλή προσέγγιση η παραγωγική... ◦ Θέλουμε ανθρώπους που να μπορούν, κατ ’ αρχή, να φαντάζονται... ◦ Να νιώθουν ασφαλείς όταν δεν είναι σίγουροι... ◦ Να τολμούν να επεμβαίνουν στους κώδικες ◦ Να εφευρίσκουν εργαστηριακές τεχνικές ◦ Να τολμούν να υπερασπίσουν τις πιο παράξενες ιδέες... ◦ Να πιστεύουν ότι μπορούν να πετύχουν οτιδήποτε μιας και δεν ψάχνουν για την αλήθεια...

18 Παράδειγμα : Η καθημερινότητα του επιστημονικά εγγράμματου πολίτη Στόχος Συμμόρφωση Αντίσταση Πράξη: Σύνδεση και εννοιολόγηση πόρων-σχημάτων Υλικοί παράγοντες: επιστημονικά τεχνήματα Κανονιστικοί παράγοντες: επιστημονικές ιδέες Ανθρώπινοι παράγοντες: να εξασθενίσουν

19 Με εκπαιδευτικό στόχο τον επιστημονικό γραμματισμό Καλή προσέγγιση η εμπειρική καθημερινότητα... ◦ Θέλουμε ανθρώπους που να μπορούν, κατ ’ αρχή, να θυμούνται τις επιστημονικές ιδέες... ◦ Να νιώθουν ασφαλείς για την ποιότητα των ιδεών αυτών... ◦ Να μπορούν να διαβάζουν στους κώδικες ◦ Να μπορούν να χειρίζονται τα τεχνήματα ◦ Να αποδέχονται ( συμμορφώνονται με ) τις αρχές και τις αξίες που στηρίζουν τις επιστημονικές ιδέες...

20 Και για τα νήπια ;;; Εμπειρία ;;; Φαντασία ;;; Συμμόρφωση ;;;


Κατέβασμα ppt "ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 3 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google