Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μια ιστοεξερεύνηση για τη Μικρά Ασία στη Λογοτεχνία ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΒΑΡΛΑΤΖΙΔΟΥ ΚΡΙΝΑΚΗ ΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μια ιστοεξερεύνηση για τη Μικρά Ασία στη Λογοτεχνία ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΒΑΡΛΑΤΖΙΔΟΥ ΚΡΙΝΑΚΗ ΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μια ιστοεξερεύνηση για τη Μικρά Ασία στη Λογοτεχνία ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΒΑΡΛΑΤΖΙΔΟΥ ΚΡΙΝΑΚΗ ΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑ

2 Εισαγωγή Αποστολή Διαδικασία Αξιολόγηση Συμπέρασμα Σελίδα του εκπαιδευτικού Εισαγωγή Αποστολή Διαδικασία Αξιολόγηση Συμπέρασμα Σελίδα του εκπαιδευτικού

3 Εισαγωγή  Με αφορμή τα κείμενα του σχολικού βιβλίου και αξιοποιώντας σχετικές πηγές θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε το πώς παρουσιάζεται στη Λογοτεχνία η ζωή στη Μικρά Ασία πριν από την καταστροφή του 1922, η καταστροφή της Σμύρνης, ο ξεριζωμός.  Οι εργασίες που θα προκύψουν από αυτή σας την προσπάθεια θα αναρτηθούν στη σχολική εφημερίδα και ιστοσελίδα μας καθώς και στο ιστολόγιο της τάξης.  Με αφορμή τα κείμενα του σχολικού βιβλίου και αξιοποιώντας σχετικές πηγές θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε το πώς παρουσιάζεται στη Λογοτεχνία η ζωή στη Μικρά Ασία πριν από την καταστροφή του 1922, η καταστροφή της Σμύρνης, ο ξεριζωμός.  Οι εργασίες που θα προκύψουν από αυτή σας την προσπάθεια θα αναρτηθούν στη σχολική εφημερίδα και ιστοσελίδα μας καθώς και στο ιστολόγιο της τάξης.

4  Αποστολή σας είναι να δημιουργήσετε έναν διαδικτυακό πίνακα, όπου θα «καρφιτσώσετε» τις εργασίες που θα δουλέψετε ανά ομάδα.  Ο διαδικτυακός πίνακας θα γίνει στο λογισμικό padlet, ενώ για τις εργασίες σας θα δουλέψετε ανά ομάδα στα λογισμικά που αναφέρονται παρακάτω στα φύλλα εργασίας σας (εννοιολογικός χάρτης-bubbl.us, movie maker, λογισμικό παρουσίασης-power point, λογισμικό δημιουργίας κόμιξ-goanimate)  Αποστολή σας είναι να δημιουργήσετε έναν διαδικτυακό πίνακα, όπου θα «καρφιτσώσετε» τις εργασίες που θα δουλέψετε ανά ομάδα.  Ο διαδικτυακός πίνακας θα γίνει στο λογισμικό padlet, ενώ για τις εργασίες σας θα δουλέψετε ανά ομάδα στα λογισμικά που αναφέρονται παρακάτω στα φύλλα εργασίας σας (εννοιολογικός χάρτης-bubbl.us, movie maker, λογισμικό παρουσίασης-power point, λογισμικό δημιουργίας κόμιξ-goanimate) Αποστολή- Ζήτημα

5 Διαδικασία - Πηγές  Θα χωριστείτε σε ομάδες και θα αναλάβετε η καθεμία από μία εργασία: Η Μικρά Ασία στα έργα λογοτεχνών Η ζωή πριν από την καταστροφή του 1922 Η καταστροφή της Σμύρνης Ο ξεριζωμός μέσα από τη ματιά ενός πρόσφυγα  Τις πηγές και τα λογισμικά που θα αξιοποιήσετε θα τα βρείτε στα φύλλα εργασίας που ακολουθούν.

6 Διαδικασία – Πηγές 1 η ομάδα: Η Μικρά Ασία στα έργα λογοτεχνών  Θα δημιουργήσετε έναν εννοιολογικό χάρτη με τους λογοτέχνες, μικρασιάτες και μη, που έγραψαν για τη Μικρά Ασία στο έργο τους (είτε για την ευτυχισμένη ζωή πριν από την καταστροφή, είτε για την καταστροφή, είτε για τη ζωή των προσφύγων)  Στόχος σας είναι να κάνετε γνωστά στους συμμαθητές σας όχι μόνο τα ονόματα των λογοτεχνών αλλά και τους τίτλους των σχετικών έργων τους, τη χρονιά έκδοσής τους και σύντομες περιλήψεις αυτών.

7 Διαδικασία – Πηγές 1 η ομάδα: Η Μικρά Ασία στα έργα λογοτεχνών  Για το σκοπό αυτό θα δουλέψετε το λογισμικό εννοιολογικών χαρτών bubbl.us.  Για να συγκεντρώσετε το υλικό σας, θα περιηγηθείτε κυρίως στις ακόλουθες ιστοσελίδες: mmaid=5352 sti-logotexnia

8 Διαδικασία – Πηγές 1 η ομάδα: Η Μικρά Ασία στα έργα λογοτεχνών  Αφού συγκεντρώσετε το υλικό σας και φτιάξετε τον εννοιολογικό σας χάρτη, θα «καρφιτσώσετε» τη διεύθυνσή του (link) στον διαδικτυακό πίνακα (padlet) που έχει αναρτηθεί στο ιστολόγιο της τάξης.

9 Διαδικασία – Πηγές 2 η ομάδα: Η ζωή πριν από την καταστροφή του 1922  Στόχος σας είναι να φτιάξετε ένα βίντεο σε movie maker, στο οποίο θα παρουσιάζετε σκηνές από την ευτυχισμένη ζωή στη Μικρά Ασία πριν από την καταστροφή του  Το βίντεό σας θα έχει εικόνες, κείμενο και μουσική.  Συγκεκριμένα:  θα δουλέψετε με οδηγό τα κείμενα: «Όταν πρωτοκατέβηκα στη Σμύρνη», απόσπασμα από τα Ματωμένα Χώματα της Διδώς Σωτηρίου Αποσπάσματα από το έργο Στου Χατζηφράγκου του Κοσμά Πολίτη

10 Διαδικασία – Πηγές 2 η ομάδα: Η ζωή πριν από την καταστροφή του 1922  Τα προαναφερόμενα αποσπάσματα θα τα βρείτε στις ιστοσελίδες: L105/229/1688,5396/ YM-A107/391/2582,10061/ mas/topos-mikrasia-logotexnikoi-peripatoi.htm

11 Διαδικασία – Πηγές 2 η ομάδα: Η ζωή πριν από την καταστροφή του 1922  Από τα κείμενα που θα διαβάσετε θα επιλέξετε χαρακτηριστικές φράσεις που αποτυπώνουν τη ζωή πριν από την καταστροφή του 1922 και στη συνέχεια θα τις «οπτικοποιήσετε» αναζητώντας ανάλογες εικόνες.  Τέλος, θα «ντύσετε» την ταινία σας με ένα μουσικό κομμάτι της επιλογής σας.

12 Διαδικασία – Πηγές 2 η ομάδα: Η ζωή πριν από την καταστροφή του 1922  Εικόνες θα αναζητήσετε στο Ελληνικό και Λογοτεχνικό Ιστορικό Αρχείο: google εικόνες πληκτρολογώντας τις κατάλληλες λέξεις που θα βρείτε μέσα στα αποσπάσματα που θα διαβάσετε (π.χ. Σμύρνη προκυμαία, Σμύρνη αποβάθρα, Σμύρνη τραμ, Σμύρνη εμπορική ζωή, Σμύρνη Φραγκομαχαλάς, Σμύρνη Αγία Φωτεινή, Σμύρνη Ευαγγελική Σχολή)

13 Διαδικασία – Πηγές 2 η ομάδα: Η ζωή πριν από την καταστροφή του 1922  Αφού συγκεντρώσετε το υλικό σας και φτιάξετε το βίντεό σας, θα το «καρφιτσώσετε» στον διαδικτυακό πίνακα (padlet) που έχει αναρτηθεί στο ιστολόγιο της τάξης.

14 Διαδικασία – Πηγές 3η ομάδα: Η καταστροφή της Σμύρνης: ιστορία, χρονικό, λογοτεχνία  Στόχος σας είναι να προσεγγίσετε την καταστροφή της Σμύρνης μέσα από διαφορετικά κειμενικά είδη: ένα ιστορικό, ένα χρονικό και δύο λογοτεχνικά.  Με οδηγό τις ερωτήσεις που ακολουθούν θα διερευνήσετε τις διαφορές στην παρουσίαση του ίδιου γεγονότος και θα μεταφέρετε τα συμπεράσματά σας σε ένα power point (αριθμός γραμματοσειράς 28-32).

15 Διαδικασία - Πηγές 3η ομάδα: Η καταστροφή της Σμύρνης: ιστορία, χρονικό, λογοτεχνία  Τα κείμενα που θα εξετάσετε θα τα βρείτε στις ακόλουθες ιστοσελίδες: mlhttp://www.ime.gr/chronos/13/gr/foreign_policy/facts/17.ht ml (Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, ιστορικό κείμενο) htmlhttp://www.ime.gr/chronos/13/gr/foreign_policy/sources/11. html και ml (Χ. Αγγελομάτης, Χρονικόν Μεγάλης Τραγωδίας) ml (απόσπασμα από τα Ματωμένα Χώματα της Διδώς Σωτηρίου, λογοτεχνία) (απόσπασμα από το διήγημα Στην προκυμαία της Σμύρνης του Έρνεστ Χέμινγουει, λογοτεχνία)

16 Διαδικασία – Πηγές 3η ομάδα: Η καταστροφή της Σμύρνης: ιστορία, χρονικό, λογοτεχνία  Εξετάστε: Την έκταση που αφιερώνουν στα γεγονότα. Τη συναισθηματική φόρτιση του κειμένου. Το είδος της γλώσσας που επιλέγουν (κυριολεκτική-μεταφορική χρήση της). Αν καταλογίζουν ευθύνες.

17 Διαδικασία – Πηγές 3η ομάδα: Η καταστροφή της Σμύρνης: ιστορία, χρονικό, λογοτεχνία  Αφού καταγράψετε τα συμπεράσματά σας σε power point, θα το «καρφιτσώσετε» στον διαδικτυακό πίνακα (padlet) που έχει αναρτηθεί στο ιστολόγιο της τάξης.

18 Διαδικασία - Πηγές 4 η ομάδα: Ο ξεριζωμός και η υποδοχή των προσφύγων μέσα από τη ματιά ενός πρόσφυγα  Στόχος σας είναι να δημιουργήσετε ένα κόμικ με ήρωα έναν πρόσφυγα της μικρασιατικής καταστροφής που σε μεγάλη πια ηλικία αφηγείται στον εγγονό του την εμπειρία του ξεριζωμού και της άφιξής του στην Ελλάδα.  Για το σκοπό αυτό θα δουλέψετε το λογισμικό δημιουργίας κόμικ goanimate (https://goanimate.com/login, θα κάνετε login με mail: και password: mikraasia)https://goanimate.com/login  Μπορείτε να δημιουργήσετε από την αρχή το δικό σας βίντεο επιλέγοντας το σκηνικό και τους ήρωες της προτίμησής σας ή να συνεχίσετε το βίντεο που θα βρείτε ήδη στο λογαριασμό σας με τον τίτλο Η προσφυγιά.

19 Διαδικασία - Πηγές 4 η ομάδα: Ο ξεριζωμός και η υποδοχή των προσφύγων μέσα από τη ματιά ενός πρόσφυγα  Θα δουλέψετε με οδηγό τα λογοτεχνικά κείμενα που θα βρείτε στις ακόλουθες ιστοσελίδες:  A107/391/2588,10097/ A107/391/2588,10097/  A107/391/2588,10097/extras/texts/index08_03_parallilo_politis.ht ml A107/391/2588,10097/extras/texts/index08_03_parallilo_politis.ht ml  /1688,5396/extras/texts/indexf_1_parallilo_keimeno_1.html /1688,5396/extras/texts/indexf_1_parallilo_keimeno_1.html  /1688,5396/extras/texts/indexf_1_parallilo_keimeno_2.html /1688,5396/extras/texts/indexf_1_parallilo_keimeno_2.html  Μπορείτε να ακούσετε και τη συνέντευξη της Διδώς Σωτηρίου (13 ο - 16 ο λεπτό) : assetview.aspx?tid=7839&autostart=0http://www.hprt-archives.gr/V3/public/main/page- assetview.aspx?tid=7839&autostart=0

20 Διαδικασία – Πηγές 4 η ομάδα: Ο ξεριζωμός και η υποδοχή των προσφύγων μέσα από τη ματιά ενός πρόσφυγα  Με βάση όσα διαβάσετε και ακούσετε παραπάνω συντάξτε πρώτα το κείμενο που θα αποτελέσει την αφήγησή σας.  Μπορείτε να το συντάξετε στον επεξεργαστή κειμένου- word, για να το μεταφέρετε μετά στο λογισμικό goanimate (στην επιλογή voice>text-to-speech)  Αν επιλέξετε να ηχογραφήσετε τη δική σας φωνή (στην επιλογή voice>mic recording), καλύτερα να γράψετε το κείμενο σε μια κόλλα χαρτί, για να το έχετε μπροστά σας, καθώς θα το ηχογραφείτε.

21 Διαδικασία – Πηγές 4 η ομάδα: Ο ξεριζωμός και η υποδοχή των προσφύγων μέσα από τη ματιά ενός πρόσφυγα  Αφού ολοκληρώσετε τη δημιουργία του κόμικ σας, θα «καρφιτσώσετε» τη διεύθυνσή του (link) στον διαδικτυακό πίνακα (padlet) που έχει αναρτηθεί στο ιστολόγιο της τάξης.

22 Αξιολόγηση  Η κάθε ομάδα θα αξιολογήσει την εργασία της με βάση τον πίνακα που ακολουθεί εντοπίζοντας τα θετικά και αρνητικά της διαδικασίας.  Στη συνέχεια θα παρουσιάσει στην ολομέλεια της τάξης τα συμπεράσματα της αξιολόγησής της και θα ακούσει τα αντίστοιχα των υπόλοιπων ομάδων με στόχο την αποτίμηση των εργασιών όλων των ομάδων.

23 Κριτήρια αξιολόγησηςΠολύ καλή ΚαλήΕλλιπήςΑνεπαρκής Ως προς το περιεχόμενο της εργασίας Ως προς τη μορφή της εργασίας (πολυτροπικότητα) Ως προς το χρόνο τέλεσης των εργασιών Ως προς τη συνεργασία των μελών της ομάδας Αξιολόγηση

24  Μέσα από την ιστοεξερεύνηση γνωρίσατε λογοτέχνες των οποίων το έργο επηρεάστηκε καθοριστικά από τη Μικρασιατική καταστροφή.  Διαβάσατε αποσπάσματα κειμένων τους που παρουσιάζουν όχι μόνο την καταστροφή αλλά τόσο ευτυχισμένες στιγμές του παρελθόντος όσο και τις δυσκολίες της προσφυγιάς που ακολούθησε.  Αντλώντας από τα παραπάνω κυρίως κείμενα δημιουργήσατε εργασίες πάνω σε αυτές τις τρεις κατευθυντήριες γραμμές (ευτυχισμένο παρελθόν- καταστροφή-προσφυγιά) αξιοποιώντας διάφορα λογισμικά.  Μέσα από την ιστοεξερεύνηση γνωρίσατε λογοτέχνες των οποίων το έργο επηρεάστηκε καθοριστικά από τη Μικρασιατική καταστροφή.  Διαβάσατε αποσπάσματα κειμένων τους που παρουσιάζουν όχι μόνο την καταστροφή αλλά τόσο ευτυχισμένες στιγμές του παρελθόντος όσο και τις δυσκολίες της προσφυγιάς που ακολούθησε.  Αντλώντας από τα παραπάνω κυρίως κείμενα δημιουργήσατε εργασίες πάνω σε αυτές τις τρεις κατευθυντήριες γραμμές (ευτυχισμένο παρελθόν- καταστροφή-προσφυγιά) αξιοποιώντας διάφορα λογισμικά. Συμπεράσματα

25  Προβληματιστήκατε πάνω στη διαφορετική προσέγγιση του ίδιου γεγονότος από τη λογοτεχνία και την ιστορία.  Συνεργαστήκατε εκφράζοντας την οπτική σας και σεβόμενοι τους συμμαθητές-συνεργάτες σας.  Αξιολογήσατε οι ίδιοι την εργασία σας εντοπίζοντας και τα μειονεκτήματα της δουλειάς σας.  Είδατε τις εργασίες σας αναρτημένες στο ιστολόγιο της τάξης μας αλλά και στη σχολική εφημερίδα και ιστοσελίδα.  Προβληματιστήκατε πάνω στη διαφορετική προσέγγιση του ίδιου γεγονότος από τη λογοτεχνία και την ιστορία.  Συνεργαστήκατε εκφράζοντας την οπτική σας και σεβόμενοι τους συμμαθητές-συνεργάτες σας.  Αξιολογήσατε οι ίδιοι την εργασία σας εντοπίζοντας και τα μειονεκτήματα της δουλειάς σας.  Είδατε τις εργασίες σας αναρτημένες στο ιστολόγιο της τάξης μας αλλά και στη σχολική εφημερίδα και ιστοσελίδα. Συμπεράσματα

26  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Με την παρούσα ιστοεξερεύνηση επιχειρείται οι μαθητές μέσα από τις εργασίες τους να διερευνήσουν πώς παρουσιάζεται στη Λογοτεχνία τόσο το ιστορικό γεγονός της Μικρασιατικής καταστροφής και του ξεριζωμού που ακολούθησε όσο και η ειρηνική και ευτυχισμένη ζωή και συνύπαρξη των δύο λαών πριν τα γεγονότα του  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Με την παρούσα ιστοεξερεύνηση επιχειρείται οι μαθητές μέσα από τις εργασίες τους να διερευνήσουν πώς παρουσιάζεται στη Λογοτεχνία τόσο το ιστορικό γεγονός της Μικρασιατικής καταστροφής και του ξεριζωμού που ακολούθησε όσο και η ειρηνική και ευτυχισμένη ζωή και συνύπαρξη των δύο λαών πριν τα γεγονότα του Σελίδα εκπαιδευτικού

27  ΣΤΟΧΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ: Να διαπιστώσουν πόσο επηρέασε τη λογοτεχνική παραγωγή μιας γενιάς το γεγονός της Μικρασιατικής καταστροφής. Να διερευνήσουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις των ίδιων γεγονότων από την Ιστορία και τη Λογοτεχνία. Να προσεγγίσουν βιωματικά την εμπειρία της προσφυγιάς μέσα από τη δραματοποίηση.  ΣΤΟΧΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ: Να διαπιστώσουν πόσο επηρέασε τη λογοτεχνική παραγωγή μιας γενιάς το γεγονός της Μικρασιατικής καταστροφής. Να διερευνήσουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις των ίδιων γεγονότων από την Ιστορία και τη Λογοτεχνία. Να προσεγγίσουν βιωματικά την εμπειρία της προσφυγιάς μέσα από τη δραματοποίηση. Σελίδα εκπαιδευτικού

28  ΣΤΟΧΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ: Να ασκηθούν στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο εκφράζοντας την ατομική τους άποψη και σεβόμενοι τους συμμαθητές-συνεργάτες τους, συνθέτοντας μέσα από την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση το τελικό προϊόν. Να καλλιεργήσουν έτσι τις κοινωνικές δεξιότητες της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού αλλά και της αυτοεκτίμησης, αναγνωρίζοντας και την ατομική τους συνεισφορά στη συλλογική δράση.  ΣΤΟΧΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ: Να ασκηθούν στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο εκφράζοντας την ατομική τους άποψη και σεβόμενοι τους συμμαθητές-συνεργάτες τους, συνθέτοντας μέσα από την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση το τελικό προϊόν. Να καλλιεργήσουν έτσι τις κοινωνικές δεξιότητες της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού αλλά και της αυτοεκτίμησης, αναγνωρίζοντας και την ατομική τους συνεισφορά στη συλλογική δράση. Σελίδα εκπαιδευτικού

29  ΣΤΟΧΟΙ ΤΠΕ – ΝΕΟΣ, ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Να ασκηθούν στην περιήγηση στο διαδίκτυο. Να αναπτύξουν τη δεξιότητα να παρουσιάζουν τις πληροφορίες που έχουν συλλέξει συνθέτοντας πολυτροπικά κείμενα και αξιοποιώντας τα κατάλληλα λογισμικά: παρουσιάσης (power point) και web2 (padlet, bubble.us, movie maker, go animate)  ΣΤΟΧΟΙ ΤΠΕ – ΝΕΟΣ, ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Να ασκηθούν στην περιήγηση στο διαδίκτυο. Να αναπτύξουν τη δεξιότητα να παρουσιάζουν τις πληροφορίες που έχουν συλλέξει συνθέτοντας πολυτροπικά κείμενα και αξιοποιώντας τα κατάλληλα λογισμικά: παρουσιάσης (power point) και web2 (padlet, bubble.us, movie maker, go animate) Σελίδα εκπαιδευτικού

30  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΦΕΤΗΡΙΑ Με αφετηρία τα κείμενα της Δ. Σωτηρίου [Ταξίδι χωρίς επιστροφή (Α΄), Όταν πρωτοκατέβηκα στη Σμύρνη (Β΄)], και του Κ. Πολίτη [Τα τσερκένια, (Α΄)] που περιλαμβάνονται στα βιβλία των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου επιχειρείται μια προσέγγιση της Μικρασιατικής καταστροφής μέσα από τη Λογοτεχνία.  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΦΕΤΗΡΙΑ Με αφετηρία τα κείμενα της Δ. Σωτηρίου [Ταξίδι χωρίς επιστροφή (Α΄), Όταν πρωτοκατέβηκα στη Σμύρνη (Β΄)], και του Κ. Πολίτη [Τα τσερκένια, (Α΄)] που περιλαμβάνονται στα βιβλία των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου επιχειρείται μια προσέγγιση της Μικρασιατικής καταστροφής μέσα από τη Λογοτεχνία. Σελίδα εκπαιδευτικού

31  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ: Το σενάριο προωθεί την ενεργητική- διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση εντασσόμενο σε ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο (εποικοδομητισμός-συνεργατική μάθηση)  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ: Το σενάριο προωθεί την ενεργητική- διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση εντασσόμενο σε ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο (εποικοδομητισμός-συνεργατική μάθηση) Σελίδα εκπαιδευτικού

32  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΠΣ: Τα κείμενα που κυρίως εξετάζονται περιλαμβάνονται στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΠΣ: Τα κείμενα που κυρίως εξετάζονται περιλαμβάνονται στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ και Β΄ Γυμνασίου Σελίδα εκπαιδευτικού

33  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΧΡΟΝΟΥ Πρώτο στάδιο – συγκέντρωση-καταγραφή υλικού [διάρκεια: δύο (2) ώρες]: Η κάθε ομάδα διαβάζει προσεχτικά το φύλλο εργασίας, για να διαπιστώσει αρχικά ποια είναι η αποστολή της (ποιο είναι το τελικό προϊόν που θα παρουσιάσει). Στη συνέχεια διαβάζει τις πηγές που της προτείνονται και συγκεντρώνει-καταγράφει το υλικό που της χρειάζεται, για τη σύνθεση της εργασίας της.  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΧΡΟΝΟΥ Πρώτο στάδιο – συγκέντρωση-καταγραφή υλικού [διάρκεια: δύο (2) ώρες]: Η κάθε ομάδα διαβάζει προσεχτικά το φύλλο εργασίας, για να διαπιστώσει αρχικά ποια είναι η αποστολή της (ποιο είναι το τελικό προϊόν που θα παρουσιάσει). Στη συνέχεια διαβάζει τις πηγές που της προτείνονται και συγκεντρώνει-καταγράφει το υλικό που της χρειάζεται, για τη σύνθεση της εργασίας της. Σελίδα εκπαιδευτικού

34  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΧΡΟΝΟΥ Δεύτερο στάδιο – σύνθεση εργασιών [διάρκεια: μία (1) ώρα]: Η κάθε ομάδα αξιοποιώντας το υλικό της δημιουργεί τον εννοιολογικό χάρτη-bubbl.us (1 η ομάδα)/την ταινία-movie maker (2 η ομάδα)/την παρουσίαση-power point (3 η ομάδα)/ το κόμικ- goanimate (4 η ομάδα) που της έχει ανατεθεί. Τρίτο στάδιο – παρουσίαση εργασιών, αξιολόγηση [διάρκεια: μία (1) ώρα]: Η κάθε ομάδα παρουσιάζει τη δουλειά της στην τάξη, αυτοαξιολογείται και ετεροαξιολογείται.  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΧΡΟΝΟΥ Δεύτερο στάδιο – σύνθεση εργασιών [διάρκεια: μία (1) ώρα]: Η κάθε ομάδα αξιοποιώντας το υλικό της δημιουργεί τον εννοιολογικό χάρτη-bubbl.us (1 η ομάδα)/την ταινία-movie maker (2 η ομάδα)/την παρουσίαση-power point (3 η ομάδα)/ το κόμικ- goanimate (4 η ομάδα) που της έχει ανατεθεί. Τρίτο στάδιο – παρουσίαση εργασιών, αξιολόγηση [διάρκεια: μία (1) ώρα]: Η κάθε ομάδα παρουσιάζει τη δουλειά της στην τάξη, αυτοαξιολογείται και ετεροαξιολογείται. Σελίδα εκπαιδευτικού

35  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑ: Καθοδηγητικός. Παρακολουθεί την πορεία των εργασιών των μαθητών και παρεμβαίνει, όταν χρειάζεται.  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑ: Καθοδηγητικός. Παρακολουθεί την πορεία των εργασιών των μαθητών και παρεμβαίνει, όταν χρειάζεται. Σελίδα εκπαιδευτικού

36  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΑ - ΠΗΓΕΣ: Η/Υ (Φυλλομετρητής διαδικτύου, λογισμικό παρουσιάσεων - power point, λογισμικό διαδικτυακού πίνακα – padlet, λογισμικό δημιουργίας εννοιολογικού χάρτη – bubbl.us, λογισμικό δημιουργίας ταινίας - movie maker, λογισμικό δημιουργίας κόμικ - goanimate) Διαδίκτυο  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΑ - ΠΗΓΕΣ: Η/Υ (Φυλλομετρητής διαδικτύου, λογισμικό παρουσιάσεων - power point, λογισμικό διαδικτυακού πίνακα – padlet, λογισμικό δημιουργίας εννοιολογικού χάρτη – bubbl.us, λογισμικό δημιουργίας ταινίας - movie maker, λογισμικό δημιουργίας κόμικ - goanimate) Διαδίκτυο Σελίδα εκπαιδευτικού

37  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΑ - ΠΗΓΕΣ: Από το διαδίκτυο θα αξιοποιηθεί κυρίως η ιστοσελίδα του ψηφιακού σχολείου του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού policy/facts/ policy/facts/ (αναλυτικότερα για τη δικτυογραφία)  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΑ - ΠΗΓΕΣ: Από το διαδίκτυο θα αξιοποιηθεί κυρίως η ιστοσελίδα του ψηφιακού σχολείου του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού policy/facts/ policy/facts/ (αναλυτικότερα για τη δικτυογραφία) Σελίδα εκπαιδευτικού

38  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Είναι απαραίτητη η εξοικείωση των μαθητών με την πλοήγηση στο διαδίκτυο μέσω ενός φυλλομετρητή (π.χ. mozilla, chrome), τα εργαλεία-λογισμικά που καταγράφονται στα φύλλα εργασίας τους ( εννοιολογικός χάρτης- bubbl.us, movie maker, λογισμικό παρουσιάσεων- power point, λογισμικό δημιουργίας κόμικ-goanimate ) καθώς και με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο.  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Είναι απαραίτητη η εξοικείωση των μαθητών με την πλοήγηση στο διαδίκτυο μέσω ενός φυλλομετρητή (π.χ. mozilla, chrome), τα εργαλεία-λογισμικά που καταγράφονται στα φύλλα εργασίας τους ( εννοιολογικός χάρτης- bubbl.us, movie maker, λογισμικό παρουσιάσεων- power point, λογισμικό δημιουργίας κόμικ-goanimate ) καθώς και με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο. Σελίδα εκπαιδευτικού

39  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Οι μαθητές χωρίζονται σε τέσσερις (4) ομάδες των τεσσάρων ή πέντε ατόμων υπό την επίβλεψη του διδάσκοντος. Στην περίπτωση μεγαλύτερου σε αριθμό μαθητών τμήματος οι ομάδες θα είναι έξι (6) και δύο φύλλα εργασίας θα δοθούν σε δύο ομάδες. Οι μαθητές δουλεύουν στο εργαστήριο πληροφορικής. Σε κάθε ομάδα αντιστοιχούν δύο (2) υπολογιστές, προκειμένου να καταμερίζεται ο όγκος της εργασίας τους.  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Οι μαθητές χωρίζονται σε τέσσερις (4) ομάδες των τεσσάρων ή πέντε ατόμων υπό την επίβλεψη του διδάσκοντος. Στην περίπτωση μεγαλύτερου σε αριθμό μαθητών τμήματος οι ομάδες θα είναι έξι (6) και δύο φύλλα εργασίας θα δοθούν σε δύο ομάδες. Οι μαθητές δουλεύουν στο εργαστήριο πληροφορικής. Σε κάθε ομάδα αντιστοιχούν δύο (2) υπολογιστές, προκειμένου να καταμερίζεται ο όγκος της εργασίας τους. Σελίδα εκπαιδευτικού

40  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Η κάθε ομάδα διαβάζει προσεχτικά το φύλλο εργασίας της, για να διαπιστώσει ποια είναι η αποστολή της. Επιμερίζει στα μέλη της καθήκοντα, συγκεντρώνει τις απαιτούμενες πληροφορίες, συνθέτει το τελικό προϊόν, καταγράφει τη βιβλιογραφία που αξιοποίησε. Αφού ολοκληρώσει την εργασία της, την αποθηκεύει στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή και μεταβαίνει στο ιστολόγιο της τάξης, όπου βρίσκει τον διαδικτυακό πίνακα (padlet), στον οποίο «καρφιτσώνει» την εργασία της.  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Η κάθε ομάδα διαβάζει προσεχτικά το φύλλο εργασίας της, για να διαπιστώσει ποια είναι η αποστολή της. Επιμερίζει στα μέλη της καθήκοντα, συγκεντρώνει τις απαιτούμενες πληροφορίες, συνθέτει το τελικό προϊόν, καταγράφει τη βιβλιογραφία που αξιοποίησε. Αφού ολοκληρώσει την εργασία της, την αποθηκεύει στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή και μεταβαίνει στο ιστολόγιο της τάξης, όπου βρίσκει τον διαδικτυακό πίνακα (padlet), στον οποίο «καρφιτσώνει» την εργασία της. Σελίδα εκπαιδευτικού

41  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών των ομάδων, η καθεμία παρουσιάζει τη δική της στην ολομέλεια της τάξης. Μετά την παρουσίαση, ακολουθεί συζήτηση πάνω στις εργασίες που συνέθεσαν οι ομάδες (επάρκεια περιεχομένου, δυσκολίες που αντιμετώπισαν, τα θετικά και αρνητικά της διαδικασίας).  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών των ομάδων, η καθεμία παρουσιάζει τη δική της στην ολομέλεια της τάξης. Μετά την παρουσίαση, ακολουθεί συζήτηση πάνω στις εργασίες που συνέθεσαν οι ομάδες (επάρκεια περιεχομένου, δυσκολίες που αντιμετώπισαν, τα θετικά και αρνητικά της διαδικασίας). Σελίδα εκπαιδευτικού

42  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Η αξιολόγηση κάθε ομάδας μπορεί να γίνει από όλους τους εμπλεκόμενους σε αυτή τη διαδικασία, δηλαδή από το κάθε μέλος της ομάδας ξεχωριστά, από τους υπόλοιπους συμμαθητές και από τον καθηγητή. Η ιστοεξερεύνηση έχει ενσωματωμένη μια ενδεικτική αναλυτική φόρμα αξιολόγησης ανά τομείς (βλ. Αξιολόγηση ).  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Η αξιολόγηση κάθε ομάδας μπορεί να γίνει από όλους τους εμπλεκόμενους σε αυτή τη διαδικασία, δηλαδή από το κάθε μέλος της ομάδας ξεχωριστά, από τους υπόλοιπους συμμαθητές και από τον καθηγητή. Η ιστοεξερεύνηση έχει ενσωματωμένη μια ενδεικτική αναλυτική φόρμα αξιολόγησης ανά τομείς (βλ. Αξιολόγηση ). Σελίδα εκπαιδευτικού

43  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ /facts/ /facts/ archives.gr/V3/public/main/page- assetview.aspx?tid=7839&autostart=0 archives.gr/V3/public/main/page- assetview.aspx?tid=7839&autostart=0  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ /facts/ /facts/ archives.gr/V3/public/main/page- assetview.aspx?tid=7839&autostart=0 archives.gr/V3/public/main/page- assetview.aspx?tid=7839&autostart=0 Σελίδα εκπαιδευτικού

44  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ x?lemmaid=5352 x?lemmaid=5352 katastrofi-sti-logotexnia katastrofi-sti-logotexnia mas/topos-mikrasia-logotexnikoi-peripatoi.htm mas/topos-mikrasia-logotexnikoi-peripatoi.htm anthology.blogspot.gr/2011_10_01_archive.html anthology.blogspot.gr/2011_10_01_archive.html  ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ x?lemmaid=5352 x?lemmaid=5352 katastrofi-sti-logotexnia katastrofi-sti-logotexnia mas/topos-mikrasia-logotexnikoi-peripatoi.htm mas/topos-mikrasia-logotexnikoi-peripatoi.htm anthology.blogspot.gr/2011_10_01_archive.html anthology.blogspot.gr/2011_10_01_archive.html Σελίδα εκπαιδευτικού


Κατέβασμα ppt "Μια ιστοεξερεύνηση για τη Μικρά Ασία στη Λογοτεχνία ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΒΑΡΛΑΤΖΙΔΟΥ ΚΡΙΝΑΚΗ ΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google