Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

L/O/G/O Η ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΝΑΞΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ « ΓΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "L/O/G/O Η ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΝΑΞΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ « ΓΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 L/O/G/O Η ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΝΑΞΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ « ΓΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ –ΝΑΞΟΣ » ΕΙΣΗΓΗΣΗ: ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΥΑΓ.. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΣ ΝΑΞΟΥ & ΜΙΚΡΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΜΑΡΤΙΟΣ 2013

2 «Μαγειρεύουμε Παραδοσιακά, όταν επιλέγουμε Τοπικά» ή «Επιλέγουμε Τοπικά, Μαγειρεύουμε παραδοσιακά»

3 Σύνταξη πλάνου ανάπτυξης και υλοποίησης της δράσης: «ΓΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, Νάξος» Πανεπιστήμιο Αιγαίου Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων Επιστημονικός Υπεύθυνος: Φίλιππος Αζαριάδης Ιούλιος, 2011

4 Όραμα του Συλλόγου είναι η χρήση των τοπικών εξαιρετικών πρώτων υλών και η απορρόφηση της τοπικής παραγωγής σε συνδυασμό με τις παραδοσιακές συνταγές, η οποία μπορεί να βοηθήσει: 1)Τους Παραγωγούς. Έχοντας εξασφαλίσει στους παραγωγούς, την απορρόφηση των προϊόντων τους, αυτών που παράγουν σήμερα ή αυτών που μπορούν να παράγουν, και πετυχαίνοντας καλύτερες τιμές, μέσα από καινοτόμες ενέργειες (προώθησης – τυποποίησης-διάθεσης), είτε ατομικά είτε μέσα από συνεργίες, βοηθάμε ουσιαστικά την ευαίσθητη αυτή ομάδα των ανθρώπων, που βάλλεται ποικιλοτρόπως, κυρίως μέσα από την αύξηση της παραγόμενης ποσότητας από τους μεσάζοντες.

5 2) Τους Επαγγελματίες εστιάτορες. Οι επαγγελματίες θα βοηθηθούν, αφού χρησιμοποιώντας τις ντόπιες ποιοτικές πρώτες ύλες και αξιοποιώντας τις παραδοσιακές συνταγές συνδράμουν στην κοινωνία με εστίαση αυθεντική που στηρίζεται καθαρά στον τόπο της. Οι ίδιοι θα γίνουν ανταγωνιστικότεροι, καλύτεροι και θα έχουν αυξανόμενες πωλήσεις και έσοδα.

6 3) Την Κοινωνία. Μέσα από τέτοιες δράσεις, σκοπός είναι η αειφόρος ανάπτυξη που είναι σημαντική για τους κατοίκους και για τον τόπο. Ολόκληρη η αλυσίδα της παραγωγής, ευνοείται με τρόπο που δεν δημιουργεί προβλήματα, αλλά αντίθετα δίνει πολλές λύσεις σε σημερινά αδιέξοδα των κατοίκων και των επαγγελματιών.

7 Επιμέρους σκοποί για την υλοποίηση του οράματος αυτού, μπορούν να είναι: 1. Η με κάθε νόμιμο τρόπο ανάδειξη και παρουσίαση της Ναξιώτικης διατροφής και Γαστρονομίας. 2. Η προώθηση και εξασφάλιση της κατανάλωσης των προϊόντων του νησιού, ως προϊόντα μοναδικά αλλά και πιστοποιημένα (κίτρο Νάξου, Ναξιώτικα τυριά, κρασί, τοπικά γλυκά και φαγητά, λάδι, τομάτες). 3. Η δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων για την παροχή επισιτιστικών και εν γένει τουριστικών υπηρεσιών, τόσο στην Νάξο όσο και αλλού, με στόχο την επίτευξη υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών προσφοράς, των προϊόντων αυτών

8 Επιμέρους σκοποί για την υλοποίηση του οράματος αυτού, μπορούν να είναι: 4. Η οργάνωση κατάλληλων προϋποθέσεων και υποδομών στην περιοχή της Νάξου. 5. Η ανάδειξη της Νάξου ως γαστρονομικό προορισμό.  6. Κάθε άλλη συναφής προς τα προαναφερόμενα ενέργεια που θα αποβλέπει στην προώθηση της κατανάλωσης προϊόντων Ναξιώτικης προέλευσης  7. Η εκπαίδευση και κατάρτιση όσο το δυνατόν περισσότερων επαγγελματιών στις βασικές αρχές της Εστίασης

9 Καταγραφή των κριτηρίων σύμφωνα με τα οποία θα προβάλλεται η τοπική γαστρονομία Οι εστιάτορες και οι μάγειρες θα έχουν παρακολουθήσει συγκεκριμένα σεμινάρια. Κατά την παρασκευή των συνταγών θα χρησιμοποιούνται συγκεκριμένα υλικά. Θα συνεργάζονται με συγκεκριμένο δίκτυο παραγωγών, που θα εγκρίνει η εταιρία, εφ’ όσων θα ικανοποιούν τις προδιαγραφές που θα έχει η ίδια θέσει. Θα λειτουργούν με συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας κατά την παρασκευή και κατά την οργάνωση των εστιατορίων.

10 Ειδικότερα τα κριτήρια που θα πρέπει να πληρούν οι επιχειρήσεις που θέλουν να πιστοποιηθούν θα μπορούσαν να κατηγοριοποιηθούν ως εξής: - Νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο - Υγιεινή - Εξυπηρέτηση πελατών - Σύνθεση εδεσματολογίου Προδιαγραφές τροφίμων

11 - Προαιρετικά κριτήρια Θα μπορούσαν να θεσπιστούν και προαιρετικά κριτήρια όπως είναι τα εξής: Εύκολη πρόσβαση σε άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) στους χώρους της επιχείρησης μαζικής εστίασης. Το εδεσματολόγιο να είναι μεταφρασμένο σε ξένες γλώσσες, πέραν της αγγλικής. Η επιχείρηση να διαθέτει ενημερωτικό υλικό και να μεριμνά για την ενημέρωση των πελατών της σε θέματα που αφορούν στα τοπικά προϊόντα, την τοπική γαστρονομική παράδοση της περιοχής και την ιστορία του τόπου. Η αρχιτεκτονική αισθητική της επιχείρησης να είναι προσαρμοσμένη στα παραδοσιακά πρότυπα, της περιοχής που δραστηριοποιείται. Η επιχείρηση να εφαρμόζει πρόγραμμα ανακύκλωσης. Η επιχείρηση να μεριμνά για τη διατήρηση των οίνων σε ιδανικές συνθήκες θερμοκρασίας, υγρασίας και έκθεσης στο φως, με την χρήση κατάλληλων συντηρητών οίνου.

12 Συνοψίζοντας τα οφέλη που θα προκύψουν για τους εστιάτορες από την πιστοποίηση, είναι τα εξής: Αύξηση της ικανοποίησης των πελατών Δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Βελτίωση της επιχειρηματικής επίδοσης και διαχείριση του επιχειρηματικού ρίσκου Βελτίωση της «εικόνας» της επιχείρησής τους Μείωση του λειτουργικού κόστους και εξοικονόμηση πόρων Αύξηση της ικανοποίησης του προσωπικού Συμμετοχή στο κοινό μίγμα προβολής και προώθησης που θα δημιουργηθεί με σκοπό τη δικτύωση εντός και εκτός Ελλάδας Συνεχής εκπαίδευση σε θέματα ποιότητας

13 Σχέδιο Μάρκετινγκ για τη δράση «ΓΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, Νάξος» Strengths-Δυνατά σημείαWeaknesses-Αδύναμα σημεία Δραστηριοποίηση με στόχο την εξυπηρέτηση των μελών και το συλλογικό όφελος. Δεν έχει δοκιμαστεί ακόμα πιλοτικά. Ανάπτυξη με προτεραιότητα στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας. Απαιτείται η σωστή στελέχωση, ώστε το μάρκετινγκ να μπορεί να είναι στοχευμένο. Αξιοποίηση κερδών για τη βελτίωση της δράσης, χωρίς να αποτελούν το κίνητρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Απαιτείται η συμβολή των τοπικών φορέων που θα της προσδώσουν κύρος. Καινοτομία που συμβάλλει στην τοπική και βιώσιμη ανάπτυξη. Απαιτείται εντατική προβολή αφού πρόκειται για μια νέα εταιρία. Συνύπαρξη οικονομικών και κοινωνικών στόχων. Μικρός βαθμός διαχειριστικής αυτονομίας από τις δημόσιες αρχές. Κατάρτιση και αποκατάσταση των δεξιοτήτων των εστιατόρων, μέσω της παροχής εκπαιδευτικών σεμιναρίων Περιορισμένη ευθύνη των εταίρων. Μοναδικά σημεία παροχής υπηρεσιών. Πλεονέκτημα θέσης, καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχη δράση στις Κυκλάδες. Διαπίστευση και πιστοποίηση των εστιατορίων και της εταιρίας. Προσέλκυση πελατών με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

14 Εξωτερικό Περιβάλλον Opportunities-ΕυκαιρίεςThreats-Απειλές Μέχρι σήμερα δεν υλοποιείται παρόμοια δράση στις Κυκλάδες. Η εποχικότητα που γενικά χαρακτηρίζει τον κλάδο των επιχειρήσεων εστίασης στα νησιά. Δημιουργία ενός νέου πεδίου συνεργασίας μεταξύ εστιατόρων, παραγωγών και ξενοδοχοϋπαλλήλων. Η πιθανότητα ανάπτυξης δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας. Δυνατότητα διεύρυνσης της εταιρίας και στα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων. Η πιθανότητα αποτυχίας κάλυψης του λειτουργικού κόστους της εταιρίας. Οι τελικοί αποδέκτες, επιδρούν θετικά στις νέες ιδέες, ειδικά όταν είναι συλλογικές. Τυχόν αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό της χώρας με παράλληλες αλλαγές στην υπάρχουσα νομοθεσία που διέπει τις αστικές μη- κερδοσκοπικές εταιρίες. Θα μπορέσουν να γίνουν καλύτερες συμφωνίες με τους προμηθευτές, καθώς η εταιρία θα έχει μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη.

15 Οι βασικοί άξονες πάνω στους κινείται η εταιρεία για την επίτευξη του στόχου της είναι οι ακόλουθοι: 1. Η τοπική γαστρονομική παράδοση 2. Η υγεία 3. Τα τοπικά προϊόντα 4. Το περιβάλλον: 5. Ο πολιτισμός 6. Ο τουρισμός

16 Οφέλη πιστοποίησης Προβολή Δικτύωση Κατάρτιση

17 Έρευνα 2007  Ποιότητα Φαγητού 81,9% από Καλή έως Πολύ Καλή.  Ποιότητα Καφέ –Ποτού 84,1 % από Καλή έως Πολύ Καλή  Εξυπηρέτηση Προσωπικού 82,9% από Καλή έως Πολύ Καλή.  Καθαριότητα Χώρων Εστίασης 80,9% από Πολύ έως Πολύ Καλή.  Κόστος Φαγητού 87,1% από Χαμηλό έως Αποδεκτό.  Κόστος Καφέ – Ποτού 94,6% από Χαμηλό έως Αποδεκτό.

18 Έρευνα ,6/10 ψηφίστηκε το φαγητό Στο ερώτημα «Τι σας άρεσε περισσότερο στη Νάξο;» η πλειοψηφία των επισκεπτών –Ελλήνων και ξένων – ανέφερε τις παραλίες. Άλλα ελκυστικά χαρακτηριστικά της Νάξου που αναφέρθηκαν αρκετά συχνά από τους Έλληνες επισκέπτες είναι τα εξής: Φαγητό και τοπικά προϊόντα Η φύση και το τοπίο Χωριά Αξιοθέατα Χώρα Φιλικότητα των κατοίκων

19 Περιοχές της Ελλάδας με Ιδιαίτερη Γαστρονομική Ταυτότητα ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ: ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ «ΚΡΗΤΙΚΟ ΛΟΜΠΙ» ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ - ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΝΑΞΟ

20 ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

21

22 «Μαγειρεύουμε Παραδοσιακά, όταν επιλέγουμε Τοπικά»

23 Σχέδιο Ενσωμάτωσης της Γαστρονομίας στο Μάρκετινγκ του Ναξιακού Τουρισμού Σκοπός Σχεδίου ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2015 ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΝΑΞΟΥ ΩΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ

24 ΚΥΡΙΑ ΜΕΡΗ ΣΧΕΔΙΟΥ

25 Διαμόρφωση Γαστρονομικού Χαρτοφυλακίου Σχεδίαση Βάσης Δεδομένων και Γαστρονομικού Χάρτη Εντοπισμός, Καταχώριση και Αξιολόγηση Γαστρονομικής Προσφοράς Ανάπτυξη Γαστρονομικού Χαρτοφυλακίου

26 Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΣΤΟΧΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΕΠΑΓ/ΤΙΩΝ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ-ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΜΕΝΟΥ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

27

28 Απόλυτη ανάγκη Δημιουργία σύγχρονης Λαϊκής Αγοράς με προδιαγραφές και προϋποθέσεις που να είναι σε θέση να καλύψει άμεσα τις ανάγκες των επαγγελματιών σε προϊόντα.

29 Τι προτείνουμε τώρα !!! Δημιουργία, κατοχύρωση 5 πιάτων τοπικής Κουζίνας. Σε συνεργασία με επιστημονικούς συνεργάτες του χώρου σε χώρο ενός ιδιώτη (Έστιατορίου ή Ξενοδοχείου) και εφαρμογή άμεσα το καλοκαίρι του Παράλληλα 5 προτάσεις Ναξιώτικου πρωϊνού. Παρουσίαση μέχρι 15/04/2013

30 Τι προτείνουμε μετά τη σεζόν! Δημιουργία Σχολής-Εργαστηρίου Γαστρονομίας Εξέλιξη και ολοκλήρωση της Δράσης «Γεύση & Πολιτισμός-Νάξος» Ας μην ξεχνάμε ποτέ ότι το 95% των επαγγελματιών στη Νάξο είναι: Ναξιώτες

31 ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η γαστρονομία αναβαθμίζει την ταξιδιωτική εμπειρία Η καλή τοπική κουζίνα είναι η ραχοκοκαλιά της γαστρονομικής προσφοράς Το ελληνικό πρωινό είναι θέμα κουλτούρας και όχι κόστους Ο «γαστρονομικός πατριωτισμός» επιβραβεύεται οικονομικά

32 Επισημάνσεις………… Η Μαζική Εστίαση στέκεται στο ύψος των περιστάσεων με πραγματικές θυσίες. Ο Δήμος καλείται να στηρίξει τους επαγγελματίες και το Σωματείο με ότι αυτό συνεπάγεται. Αν πραγματικά εννοεί, υιοθετεί και πιστεύει: ότι αιχμή του δόρατος στο τουριστικό άρμα είναι η Ναξιακή Γαστρονομία.

33 L/O/G/O ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!


Κατέβασμα ppt "L/O/G/O Η ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΝΑΞΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ « ΓΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google