Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ανάλυση και κατανόηση της τραγουδιστής φωνής Χρυσανθακοπούλου Κλεονίκη Α.Μ: 1569201100091 Για το Σεμινάριο «Τεχνολογίες Τραγουδιστής φωνής»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ανάλυση και κατανόηση της τραγουδιστής φωνής Χρυσανθακοπούλου Κλεονίκη Α.Μ: 1569201100091 Για το Σεμινάριο «Τεχνολογίες Τραγουδιστής φωνής»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ανάλυση και κατανόηση της τραγουδιστής φωνής Χρυσανθακοπούλου Κλεονίκη Α.Μ: Για το Σεμινάριο «Τεχνολογίες Τραγουδιστής φωνής»

2 Εισαγωγικά στοιχεία  Το πιο περίπλοκο μουσικό όργανο  2 με 4-5 οκτάβες έκταση  Σε αντίθεση με τα άλλα μουσικά όργανα, εκφράζει συναισθήματα μέσω της γλώσσας  Ποικιλία ηχοχρωμάτων σε διάφορα είδη(κλασικό, παραδοσιακό, σύγχρονο είδος)

3 Το φωνητικό σύστημα Αποτελείται από τρία υποσυστήματα:  Αναπνευστική συσκευή: μεταφέρει τον αέρα  Λάρυγγας: Μετατρέπει την αεροδυναμική ενέργεια σε ηχητικά κύματα(κύρια πηγή ήχου- πάλλονται οι φωνητικές χορδές)  Φωνητική οδός: Τροποποίηση και παραγωγή ήχου(συντονισμός ήχου) – Αποτελείται από τη στοματική, ρινική, φαρυγγική κοιλότητα

4 Το φωνητικό σύστημα

5 Μοντέλο Πηγής - Φίλτρου  Ανεξαρτησία ανάμεσα στην παραγωγή ήχου και τη διαμόρφωση του ήχου από τη φωνητική οδό  Πηγή(φωνητικές χορδές): Παραγωγή ηχητικής διέγερσης  Περιοδική πηγή: παραγωγή περιοδικών ήχων  Πηγή θορύβου: παραγωγή μη-περιοδικών ήχων  Φίλτρο(φωνητική οδός): Διαμορφώνει την πηγή για την τελική παραγωγή του ήχου

6 Επίδραση της φωνητικής οδού στο αρχικό σήμα

7 Formants(συχνότητες συντονισμού)  Φωνητικός Σωλήνας: Λειτουργεί σαν αντηχείο που διεγείρεται από τις φωνητικές χορδές  Το αντηχείο αφήνει να περνούν από αυτό, ήχοι με συγκεκριμένες συχνότητες ή φάσμα συχνοτήτων, οι οποίες εκπέμπονται με μεγαλύτερο πλάτος έντασης από άλλες συχνοτήτες. Οι συχνότητες που εκπέμπονται με τέτοιο τρόπο ονομάζονται formants

8 Formants(συχνότητες συντονισμού)  Οι συχνότητες των δύο πρώτων formants, καθορίζουν τη δημιουργία των φωνημάτων.  Πρώτο formant(R1): Hz Εξαρτάται από το άνοιγμα του σαγονιού Αυξάνεται η συχνότητα, όσο ανοίγει το στόμα  Δεύτερο formant(R2): Hz Εξαρτάται από τη θέση της γλώσσας

9 Φωνήματα και Formants ΦωνήενF1F2 i y e ø ɛ œ a ɶ ɑ o u250595

10 Τραγούδι στα διάφορα τονικά ύψη  Registers: προκύπτουν από πνευμονικές, φωνητικές, αρθρωτικές προσαρμογές του τραγουδιού για να επιτευχθεί ένας φωνητικός σκοπός  Falsetto: Ανύψωση-κλίση του λάρυγγα και σηκωμένη γλώσσα  Voix-mixte(φωνή από το κεφάλι και το στήθος στα μεσαία ύψη): πλάτυνση φάρυγγα, άνοιγμα χειλιών σαγονιού, προεξοχή σαγονιού

11 Μηχανισμοί Παραγωγής φωνής Η φωνή παράγεται με 4 βασικούς λαρυγγικούς μηχανισμούς:  Μ0, Μ1, Μ2, Μ3  Μ1,Μ2: Οι βασικοί λαρυγγικοί μηχανισμοί για το κλασικό και σύγχρονο τραγούδι  M1: Φωνή από το στήθος, αντρική φωνή από το κεφάλι  Μ2: Falsetto, γυναικεία φωνή από το κεφάλι  Μ0: Τρεμουλιαστή φωνή, Rhythm and Blues  M3: Φωνή-σφύριγμα, κλασικό τραγούδι σε υψηλές συχνότητες

12 Εκτάσεις φωνών  Μ1 Άντρες: 78 Hz(D#2) Hz(F#4) Γυναίκες: 147 Hz(D3) – 392 Hz(G4)  Μ2 Άντρες: 165 Hz(E3) – 660 Hz(E5) Γυναίκες: 196 Hz(G3) – 1046 Hz( C6)

13 Vibrato  Μια περιοδική(κατά μεγάλη προσέγγιση)ημιτονοειδής διαμόρφωση της κεντρικής συχνότητας που τραγουδάει ο τραγουδιστής  Εξαρτάται από 4 παραμέτρους: 1) Συχνότητα (rate): Μεταξύ 5-7 Hz 2) Εύρος(extent): Συχνότητα απόκλισης πάνω και κάτω από την κεντρική συχνότητα 3) Κανονικότητα(regularity): Σταθερότητα της ημιτονοειδούς κυματομορφής 4) Κυματομορφή(waveform): Ημιτονοειδής

14 Μέθοδοι φωνητικής ανάλυσης  Μελέτη του μοντέλου πηγής-φίλτρου  Αντίστροφο φιλτράρισμα: Αφαίρεση των φίλτρων της φωνητικής οδού και μελέτη της πηγής  Οπτική απεικόνιση της φωνής με στροβοσκόπιο: Τεχνική φωτισμού, σύμφωνα με την οποία μια κάμερα συγχρονίζεται με ένα φως. Κάθε φορά που το φως ανάβει, το μηχάνημα οπτικοποιεί τις δονήσεις των φωνητικών χορδών

15 Μέθοδοι φωνητικής ανάλυσης  Ηλεκτρογλωττογραφία: Τοποθετούνται δύο ηλεκτρόδια στο λαιμό του ατόμου Μελέτη λαρυγγικών μηχανισμών Μελέτη του γλωττιδικού ανοίγματος και κλεισίματος  Προφίλ φωνητικής έκτασης: Γραφική αναπαράσταση που δίνει τη φωνητική έκταση και την ένταση στην οποία τραγουδά το άτομο

16 Βιβλιογραφία  Kob M., Henrich N., Herzel H., et al., 2011: Analysing and understanding the Singing Voice: Recent Progress and Open Questions, Bentham Science Publishers  Krausert R.C., Olszenski E.A., et al., 2011: Mucosal Wave Measurement and Visualization techniques, J. Voice, July 2011, Vol 25(4), pp  Lofqvist A., 1991: Inverse filtering as a tool in voice research therapy, Haskins Laboratories, USA

17 Βιβλιογραφία  Τατζίδης Π., 2008: Μελέτη του βιμπράτο της τραγουδιστικής φωνής των τριών ειδών σοπράνο, Διπλωματική εργασία, Τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής, Ρέθυμνο  Τσιάκουλης Π., 2010: Σύνθεση φωνής με υπολογιστική αεροδυναμική ανάλυση του ανθρώπινου ηχητικού σωλήνα και ανάλυση με κλασικές μεθόδους, Διδακτορική διατριβή, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Αθήνα


Κατέβασμα ppt "Ανάλυση και κατανόηση της τραγουδιστής φωνής Χρυσανθακοπούλου Κλεονίκη Α.Μ: 1569201100091 Για το Σεμινάριο «Τεχνολογίες Τραγουδιστής φωνής»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google