Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
2
MOBILE-LEARNING ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ: ΙΣΤΟΡΙΑΣ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ ΟΝΟΜΑ: ΠΑΤΟΥΝΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
3
ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΝΕΑΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις. Οι μαθητές σήμερα συναρπάζονται από το διαδίκτυο, την κινητή τηλεφωνία, τα video games, τα tablets, ενώ θεωρούν ότι το μάθημα δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τους.
4
Η προσοχή και εμπλοκή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν παρουσιάζει μόνο πτώση αλλά καλύπτεται παράλληλα και από αδιαφορία.
5
Η ραγδαία εξέλιξη των τεχνολογιών μάθησης που αξιοποιούν την αντίστοιχη εξέλιξη των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) προσφέρει μια σειρά από νέες δυνατότητες για την κάλυψη πολλαπλών αναγκών.
6
Έννοιες όπως – mobile learning – δηλαδή η μάθηση με τη βοήθεια κινητών συσκευών – απασχολούν, προβληματίζουν και διερευνώνται στην εκπαιδευτική πραγματικότητα.
7
ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
8
Μπορεί να οριστεί απλά ως κάθε μορφή μάθησης που αξιοποιεί τις δυνατότητες που προσφέρουν οι κινητές (mobile) τεχνολογίες και συσκευές όπως: Cell phones (κινητά τηλέφωνα) E-book readers (ψηφιακοί αναγνώστες) Mp3 & portable media players Tablets (Apple’s iPad, kindle Fire, Galaxy) (ταμπλέτες υπολογιστές) Smartphones (έξυπνα τηλέφωνα)
9
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΚΙΝΗΤΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
Η μάθηση μέσω των κινητών συσκευών μπορεί να λαμβάνει χώρα χωρίς κανένα περιορισμό χώρου ή χρόνου. Ωθεί σε συνεργατική μάθηση. Είναι φθηνές σε σχέση με τους υπολογιστές. Δίνουν τη δυνατότητα για ανεξάρτητη μάθηση. Διευκολύνουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
10
Καταργείται ο ρόλος του δασκάλου ως αυθεντία.
Ο μαθητής έχει τη δυνατότητα της αυτενέργειας. Επιτυγχάνεται η διαθεματικότητα . Απομακρύνεται η κατακερματισμένη γνώση. Η μάθηση μέσω κινητών συσκευών γίνεται συνεργατική.
11
Μπορούν να αξιοποιηθούν σε καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές όπως η «Flipped Classroom – Αντίστροφη Τάξη».
12
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
«Υπηρετεί» τον οικοδομισμό Γίνεται μάθηση μέσω ανακάλυψης (discovery learning). Ο ρόλος του κοινωνικού περιβάλλοντος, που υποστήριξε ο Vygotsky, γίνεται τεχνολογικό περιβάλλον. Η μάθηση μέσω κινητών συσκευών φαίνεται να υπηρετεί τους γνωστικούς τομείς στην ταξινόμηση του Bloom.
14
ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Διδάσκεται η συγκεκριμένη θεματική ενότητα. Ως άσκηση ζητείται από τους μαθητές (αφού ανατρέξουν στην ιστοσελίδα artsteps.com) η δημιουργία ενός εικονικού μουσείου με έργα τέχνης που θα αφορούν τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. Η μάθηση γίνεται εξατομικευμένη και παράλληλα συνεργατική.
15
ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Αντίστροφη τάξη (flipped classroom) για την οργάνωση μιας εκπαιδευτικής εκδρομής σε ένα μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο. Στέλνεται στους μαθητές υλικό στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Οι μαθητές γνωρίζουν από πριν το χώρο που θα επισκεφτούν και η εκδρομή γίνεται εξερεύνηση.
16
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
COLLAGE (Collaborative and Mobile Learning) και το παλαιότερο MoTFAL, (Mobile Technologies for Ad-Hoc Learning) Learning 2Go initiative MoLe (Mobile Learning Environment)
17
Για τα ελληνικά εκπαιδευτικά δεδομένα η μάθηση μέσω κινητών συσκευών είναι ουσιαστικά καινούρια.
Υπάρχει προβληματισμός για την οργάνωση, το χρόνο, το σενάριο που θα επιλεγεί.
18
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ Ώρες που πρεπει να διατεθούν για την οργάνωση τέτοιου μαθήματος; Ποιο θα είναι το σενάριο που θα επιλέξει ο καθηγητής; Δεν υπάρχει επιμόρφωση δε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης σχετική με τους υπολογιστές.
19
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η μάθηση μέσω κινητών συσκευών προάγει και προωθεί την καινοτομία στην εκπαίδευση. Ελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών γιατί ένα τέτοιο περιβάλλον μάθησης τους είναι οικείο. Χρειάζεται στόχευση και οργάνωση και όχι προσωπικούς – ατομικούς πειραματισμούς. Να μη θεωρηθούν οι ηλεκτρονικές συσκευές «παιχνίδι» που απομακρύνουν από το μάθημα.
20
Είναι αναγκαίο να μην εκτιμηθεί ως ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο οδηγούμαστε στη γνώση.
Και αυτό γιατί: η εκπαίδευση αλλάζει τρόπους που προσεγγίζει ένα γνωστικό αντικείμενο, δεν αλλάζει όμως το στόχο της που είναι η κατάκτηση της γνώσης.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.