Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἘμμανουήλ Αβραμίδης Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου 2014 13 Δεκεμβρίου 2014
2
Τα ισχύοντα στο σχολείο
3
Φυλάσσοντας το «ιερό δισκοπότηρο»: Ποια σχέση έχει ο Ιντιάνα Τζόουνς με τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών ; Ο Ιντιάνα Τζόουνς και η τελευταία σταυροφορία
4
Παράδειγμα από την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γυμνασίου: Τα Ανθολόγια και η δομή τους ► «Κείμενο», ► «Λεξιλογικά – Σημασιολογικά» ► «Γραμματική – Συντακτικό» ► Ασκήσεις εμπέδωσης κινούνται σε προτασιακό επίπεδο με περιόδους ή προτάσεις ατάκτως ερριμμένες και αποκομμένες από κάθε κειμενικό πλαίσιο δημιουργώντας σύγχυση στους μαθητές, αλλά, πολλές φορές, και στους διδάσκοντες.
5
Ερωτήματα ► Ισχύουσα σχολική πραγματικότητα και σενάρια ► Σενάρια που «αναπαράγουν» τα καθιερωμένα, δημιουργούν νέες συνθήκες ή «ψεύτικα» νέες συνθήκες ► Ποια η ταυτότητα του έργου μας; ► Μπορούμε να αναγνώσουμε την ταυτότητά μας και την ταυτότητα των μαθητών μας που υπάρχουν στα σενάρια μας; ► Σενάρια μάθησης ή σενάρια ανάγνωσης και νοηματοδότησης του κόσμου; ► Πόσο ισχυρός είναι ο ιδεολογικός επικαθορισμός του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στους σχεδιασμούς μας;
6
Διδασκαλία Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας: Οι προσεγγίσεις ► Οι παράμετροι στη διδασκαλία των Αρχαίων γλωσσοκεντρική – γραμματικοσυντακτική δομολειτουργική επικοινωνιακή – κειμενογλωσσολογική συγκριτική της Αρχαίας Ελληνικης μέσω της Νέας Ελληνικής γλώσσας κειμενοκεντρική φιλολογική – ιστορική ή ιδεολογική βιωματική μετάφραση αρχαιογνωστική ουμανιστική εθνοκεντρική διαπολιτισμική
7
Μια νέα παράμετρος: η χρήση των ΤΠΕ ► «Μάθηση μέσω Σχεδιασμού» (Cope & Kalantzis 2000, Kalantzis & Cope 2008, Kress & van Leeuwen 2001), ► ΤΠΕ και γραμματισμός ► Σενάρια Μάθησης
8
Τι προσφέρουν οι ΤΠΕ; ► κείμενα πολυτροπικά αποτελούν συνισταμένη πολλών «τρόπων» (γραπτών, οπτικών, ήχου, χώρου, ακόμα και νοηματικών). ► νοήματα που είναι ιστορικά, κοινωνικά και πολιτισμικά ενταγμένα στη σημερινή πραγματικότητα, ► «Σχεδιασμός», στην κοινωνικο – σημειωτική του διάσταση (Kress & van Leeuwen 2001) περιλαμβάνει τον εντοπισμό των διαθέσιμων ψηφιακών πόρων την ένταξή τους σε νέο περιβάλλον, την αναπλαισίωσή τους δηλαδή, τη δημιουργία ενός νέου ψηφιακού πόρου, ο οποίος ποτέ δεν μπορεί να είναι πανομοιότυπος με τον προηγούμενο αφού προέρχεται από τη νοηματοδότηση που του προσδίδουν τα συγκεκριμένα κοινωνικά υποκείμενα που τον «διαχειρίζονται» και τον αναπλαισιώνουν κάθε φορά.
9
Παιδαγωγική πρακτική και B. Bernstein Από την ορατή παιδαγωγική πρακτική (=έμφαση στη μετάδοση της γνώσης και στις ασκήσεις) προς την αόρατη (= έμφαση στην πρωτοβουλία των μαθητών, στο διαφορετικό ρόλο των διδασκόντων)
10
Βασικοί άξονες παρατήρησης με βάση τα μέχρι σήμερα δεδομένα ► τα βασικά σημεία της θεωρίας των τριών κύκλων, του ρόμβου της εκπαίδευσης, της προστιθέμενης αξίας των ψηφιακών μέσων για τη διδασκαλία, των ρόλων των μαθητών που συνεισφέρουν στην κατασκευή συγκεκριμένου τύπου μαθητικών ταυτοτήτων (κριτικές, δημιουργικές κ.λπ.), της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών,
11
Βασικοί άξονες παρατήρησης με βάση τα μέχρι σήμερα δεδομένα ► γνώσεις για κόσμο, ► γνώσεις για τη γλώσσα, ► γραμματισμοί, ► αξιοποίηση ψηφιακών μέσων ► ρόλοι μαθητών
12
Ο ρόμβος της γλωσσικής εκπαίδευσης (σύμφωνα με Δ. Κουτσογιάννη)
13
Θεωρία των τριών κύκλων (σύμφωνα με Δ. Κουτσογιάννη): Η έμφαση στον τρίτο εξωτερικό κύκλο
14
Προς συζήτηση ► Πόσο αλλάζουν, τελικά, οι ΤΠΕ τα δεδομένα μας ► Ρόλος διδασκόντων ► Ρόλος μαθητών ► Διδακτικές Πρακτικές
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.