Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μουσεία και Εικονική Πραγματικότητα

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μουσεία και Εικονική Πραγματικότητα"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μουσεία και Εικονική Πραγματικότητα
Καθηγητής Κωνσταντίνος Χαλάτσης Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Αθηνών

2 Εικονική Πραγματικότητα
Διεπαφή τριών διαστάσεων Δημιουργία περιβάλλοντος σε πραγματικό χρόνο Χρήση πολυμέσων Άμεση ανάδραση / "ζωντανή" εμπειρία

3 Εφαρμογές Εικονικής Πραγματικότητας στα Μουσεία
Επαυξημένη πραγματικότητα Εικονική πραγματικότητα Μέσω Internet (δισδιάστατα & τρισδιάστατα μοντέλα, περιορισμοί λόγω ταχύτητας και δυνατοτήτων browsers) CDROM, DVDROM, κλπ. (Τοπικά εκτελούμενες εφαρμογές, πληρέστερη τρισδιάστατη παρουσίαση μέσω polarized glasses) Τοπικά (πλήρεις δυνατότητες, χρήση συσκευών εμβύθισης π.χ. HMDs, ανιχνευτές κίνησης)

4 Έργο "Εικονικά Μουσεία" Απευθύνεται σε απλούς επισκέπτες προσφέροντας εύκολη πρόσβαση στα εκθέματα Αλλά και ερευνητές για μελέτη εκθεμάτων Συνεργάτες Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης Ν.Π. Γουλανδρή Infocad Audio Visual Μουσεία Πανεπιστημίου Αθηνών (Ανθρωπολογίας, Αρχαιολογίας, Βοτανικής, Εγκληματολογίας, Ζωολογίας, Ιστορίας, Ορυκτολογίας, Παλαιοντολογίας, Υγιεινής)

5 Έργο "Εικονικά Μουσεία" Τοπικά εκτελούμενη εφαρμογή VR (High-end PCs & SGI Onyx με συσκευές εμβύθισης) Δικτυακός τόπος (museums.di.uoa.gr) – υπό κατασκευή Γενικά στοιχεία μουσείων Περιγραφή, εικόνες, πανοράματα, video Αναζήτηση & εμφάνιση εκθεμάτων Περιγραφή, 3D, φωτογραφίες, video, ήχοι

6 Έργο "Εικονικά Μουσεία" Πολυγλωσσική βάση δεδομένων
Εφαρμογή διαχείρισης βάσης δεδομένων Εισαγωγή Αναζήτηση Δημιουργία διαφορετικών αξόνων παρουσίασης (χρονολογικά, τοπικά κ.λπ., καθώς και κατ’ επιλογή του χρήστη)

7 Πλεονεκτήματα για τα Μουσεία
Πρόσβαση μουσειακών εκθεμάτων από απομακρυσμένους χρήστες - δυνατότητα περιήγησής τους στο εικονικό μουσείο. Μελέτη των εκθεμάτων ενός πραγματικού μουσείου από κάθε χρήστη, βάσει των δικών του επιλογών και προτιμήσεων, χωρίς φυσική επαφή και παρουσία στο χώρο των εκθεμάτων. Δυνατότητα προβολής αντικειμένων που δεν βρίσκονται στον φυσικό χώρο του μουσείου λόγω στενότητας ή έλλειψης κατάλληλου χώρου. Αξιοποίησης και εκμετάλλευσης μουσειακών αντικειμένων, λόγω της εύκολης πρόσβασής τους από τους ενδιαφερομένους χρήστες. Η δυνατότητα των χρηστών να δημιουργούν τα "προσωπικά" τους εικονικά μουσεία στο δικό τους χώρο έρευνας ή μελέτης, κατόπιν επιλεγμένης συγκέντρωσης εκθεμάτων από διαφορετικά μουσεία. Διάχυση της μουσειακής πληροφορίας στο ευρύ κοινό.

8 Έργο «Εικονικά Μουσεία» - Στόχοι
Δημιουργία ευέλικτου και αλληλεπιδραστικού (interactive) περιβάλλοντος για μελέτη (απομακρυσμένη και μη) των εκθεμάτων των μουσείων. Ανάπτυξη συγκεκριμένων εργαλείων σπουδής και εκμετάλλευσης των μουσειακών εκθεμάτων Η δημιουργία ενός μουσείου εικονικής πραγματικότητας στο οποίο θα παρουσιάζονται εφαρμογές εικονικής παρουσίασης των εκθεμάτων Δημιουργία κατηγοριών μουσειακών αντικειμένων για τη διευκόλυνση της εισαγωγής νέας πληροφορίας Ζωντάνεμα ακίνητων αντικειμένων (animation of still objects) Μεταμόρφωση ενός αντικειμένου σε ένα άλλο (Morphing) Η δημιουργία ενός πρότυπου διδακτικού περιβάλλοντος σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

9 Έργο «Εικονικά Μουσεία» - H/W & S/W
SGI ONYX (4 CPUs, 1 graphics pipe) High-end PCs Πολυεπεξεργαστικά, γρήγορη δικτύωση, μνήμη High-end graphics cards Υψηλές επιδόσεις, texture memory, stereo output VR equipment (γάντια, HMDs, tracking devices, shutter glasses, polarized glasses) VR Software Sense8 για τοπικό VR, IPIX για πανοράματα 360o, 3DMAX & Photoshop για μοντέλα 3D Λοιπός εξοπλισμός Ψηφιακές κάμερες, φακοί και κατάλληλο λογισμικό για στερεοσκοπική λήψη και δημιουργία πανοραμάτων 360o


Κατέβασμα ppt "Μουσεία και Εικονική Πραγματικότητα"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google