Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΊΑΣ – Α.Π.Θ
2
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
3
Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΘ ΚΑΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΘ ΚΑΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η ιδιοτυπία της θρησκευτικής γλώσσας Η συμβολή των προσωπικών εμπειριών στην κατανόηση της θρησκευτικής γλώσσας Το «πρόβλημα» της θρησκευτικής γνώσης Ο χαρακτήρας της θρησκευτικής αγωγής στο σύγχρονο δημόσιο σχολείο
4
ΝΟΗΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Γνωστική ανάπτυξη Λειτουργία και ανάπτυξη της σκέψης Χαρακτηριστικά γνωρίσματα της λογικής σκέψης και ψυχοπαιδαγωγικές επιπτώσεις Ανάπτυξη της θρησκευτικής σκέψης Συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη Ανάγκες και διαφέροντα
5
Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Έννοια των προσωπικών σχέσεων Συμβολή των προσωπικών σχέσεων στη μάθηση Σημασία των προσωπικών σχέσεων στη σχολική θρησκευτική αγωγή
6
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ ΜΘ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
7
Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΩΣ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
Αναγκαιότητα και χαρακτηριστικά γνωρίσματα του σχεδιασμού Κύριες μορφές και μοντέλα σχεδιασμού Σχέδιο διδασκαλίας του ΜΘ
8
ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Έννοια των σκοπών και ο ρόλος τους στο σχεδιασμό της διδασκαλίας Προϋποθέσεις που πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν πριν να διατυπωθούν οι σκοποί Είδη σκοπών και ταξινόμηση διδακτικών στόχων Ορθή διατύπωση σκοπού και στόχων μιας διδακτικής ενότητας
9
ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΜΑΘΗΣΗ ΥΛΗΣ
Ο μαθητής ως ο κύριος συντελεστής της μάθησης Νοητική ζήτηση του περιεχομένου και μαθησιακές δυνατότητες του μαθητή Αρχές και τρόποι μαθητοκεντρικής οργάνωσης της ύλης
10
ΕΠΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Η αρχή της εποπτείας Εφαρμογή της εποπτείας στη διδακτική πράξη Η δυναμική της νέας εκπαιδευτικής τεχνολογίας Παραδείγματα δομής και οργάνωσης εκπαιδευτικού λογισμικού πολυμέσων για το ΜΘ Εισαγωγικά στοιχεία Σκοποί, στόχοι και δεξιότητες Περιγραφή ροής του σεναρίου της θεματικής ενότητας
11
ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
12
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Εννοιολογική οριοθέτηση της διδασκαλίας Η διδασκαλία ως επικοινωνία
13
ΤΡΟΠΟΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Μετωπική οργάνωση Οργάνωση εξατομικευμένη διδασκαλίας Οργάνωση κατά μικρές ομάδες Βασικά γνωρίσματα της δομής της κοινωνικής ομάδας Τρόποι ομαδοποίησης των μαθητών Σχεδιασμός και φάσεις της ομαδικής εργασίας Πλεονεκτήματα και σημασία της για το ΜΘ
14
ΜΟΡΦΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μονολογική – Δασκαλοκεντρική μορφή
Μορφή διαλογικής συζήτησης Έννοια και σημασία της διαλογικής συζήτησης Η ερώτηση ως δομικό στοιχείο του διαλόγου Ο ρόλος του εκπαιδευτικού κατά τη διαλογική συζήτηση
15
ΠΟΡΕΙΑ ή ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΟΡΕΙΑ ή ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Σύντομη ιστορική αναδρομή Κριτήρια και παράγοντες που προσδιορίζουν την ορθότητα μιας πορείας Προτεινόμενη πορεία διδασκαλίας για το ΜΘ
16
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
17
ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟ «ΠΡΟΒΛΗΜΑ» ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΜΘ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.