Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεAnteia Petras Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
1 ο ΕΠΑΛ ΑΡΤΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΘΕΟΔΟΣΙΑ ΜΠΑΚΟΛΑ
2
Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΑ Άποψη του σχολείου μας από ψηλά Η κεντρική είσοδος
3
Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΑ Ανήκει σε ένα συγκρότημα επτά στο σύνολο σχολικών μονάδων, συνολικού Εμβαδού 6.925 τ.μ. στα ανατολικά της πόλης της Άρτας, μακριά από τον αστικό ιστό και εξυπηρετεί τους μαθητές της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας, η κτιριακή της υποδομή αποτελείται από τρείς κύριους όγκους διαμηκών, διώροφων ως επί το πλείστον κτιρίων, χωροθετημένα σε σχήμα Π, που περιβάλλουν το προαύλιο του σχολικού συγκροτήματος. κατασκευάστηκε την δεκαετία του ’70, ως εκ τούτου είναι κτίριο συμβατικής κατασκευής χωρίς θερμομόνωση, με κουφώματα αλουμινίου με μονούς υαλοπίνακες και δώμα με κεραμοσκεπή.
4
Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΑ Από τα παραπάνω διαφαίνεται ότι η εδραίωση της φιλοσοφίας της αειφορίας σε συνδυασμό με την προβληματική κατάσταση του κτιρίου ως προς την ενεργειακή του απόδοση, με τον αριθμό των σχολικών μονάδων που δυσχεραίνει την συνεργασία και την καλή λειτουργία του συγκροτήματος, και με αφορμή τη συμμετοχή του σχολείου μας στον διαγωνισμό να είναι μια πραγματική πρόκληση.
5
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Ενημέρωση της μαθητικής κοινότητας αλλά και της Τοπικής Κοινωνίας για τη συμμετοχή του σχολείου μας στον διαγωνισμό, οι οποίοι δεσμεύτηκαν να συνεισφέρουν ο καθένας με το δικό του τρόπο για την υλοποίηση των στόχων που τέθηκαν. Συγκρότηση εθελοντικής ομάδας, υπεύθυνης για τον Διαγωνισμό και καταμερισμός ευθυνών και δραστηριοτήτων. Κατάρτιση Σχεδίου Δράσης με εφαρμογή της SWOT Ανάλυσης κατά την οποία μελετήθηκαν τα δυνατά (Strengths) και αδύνατα (Weakness) σημεία του σχεδίου, καθώς και οι ευκαιρίες (Opportunitiess) και οι απειλές (Threats) που υπάρχουν.
6
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Οι δράσεις που εξασφάλισαν την διάκρισή μας στον διαγωνισμό και βελτίωσαν την εικόνα του σχολείου, καθώς ενσωματώθηκε η έννοια της αειφορίας στην λειτουργία του, περιγράφονται συνοπτικά ως εξής: Παραγωγή αφίσας με τον Λογότυπο του σχολείου που χρησιμοποιήθηκε ως διαφημιστικό spot στο τοπικό κανάλι ART TV, με το παρακάτω μήνυμα για την παρότρυνση του κοινού να συμμετέχει στην ανακύκλωση:
7
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ «Επειδή Ανακύκλωση σημαίνει εξοικονόμηση πόρων, άρα εξοικονόμηση ενέργειας, το 1ο ΕΠΑΛ Άρτας προτείνει: Πείτε ΝΑΙ στην Ανακύκλωση Ναι στο σεβασμό απέναντι στο περιβάλλον. Ανακυκλώστε τις άδειες μεταλλικές, πλαστικές και γυάλινες συσκευασίες, όπως επίσης και χαρτί, για να συμβάλλετε ενεργά στη μείωση των απορριμμάτων και στη προστασία του περιβάλλοντος» Ο Λογότυπος του σχολείου μας
8
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Κατασκευή «οικολογικής γλάστρας» από άχρηστα λάστιχα, με τη χρήση εδάφους από τον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου και την προσθήκη φυτού ανθεκτικού στις καιρικές συνθήκες και χωρίς πολλές απαιτήσεις
9
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Αποτύπωση σε t-shirts που έφεραν οι μαθητές από το σπίτι, μηνυμάτων σχετικών του Διαγωνισμού, την αειφορία και την εξοικονόμηση ενέργειας με μαρκαδόρους.
10
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Κατασκευή Χριστουγεννιάτικων στολιδιών από ανακυκλώσιμα υλικά.
11
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Κατασκευή κάδου κομποστοποίησης με την συνδρομή του τμήματος Ανθοκομικής & Αρχιτεκτονικής Τοπίου του ΤΕΙ Ηπείρου και υιοθέτηση της κομποστοποίησης ως μέθοδο ανακύκλωσης των οργανικών απορριμμάτων.
12
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Πρόσκληση στις επιχειρήσεις της τοπικής αγοράς μέσω του Επιμελητηρίου Άρτας για ενημέρωση και ευαισθητοποίησή τους, σε ότι αφορά στην ορθολογικότερη διαχείριση της ενέργειας μέσω της ανακύκλωσης και συλλογή ανακυκλώσιμων συσκευασιών από επιτροπή με το σύστημα «πόρτα – πόρτα ». Συμμετοχή του σχολείου μας σε πιλοτικό πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης δημόσιων κτιρίων από Επιχειρήσεις Ενεργειακών Υπηρεσιών (ΕΕΥ), που αναλαμβάνουν το κόστος των παρεμβάσεων που απαιτούνται και αποπληρώνονται από το ποσό που εξοικονομείται από τους μειωμένους λογαριασμούς ενέργειας.
13
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Συνεργασία με το ΤΕΙ Ηπείρου για εκπόνηση μελέτης αξιοποίησης του βρόχινου νερού για άρδευση του πράσινου στον περιβάλλοντα χώρο και ιδιαίτερα την εκμετάλλευση αυτού ως «γκρίζο νερό» στα WC Πρόσκληση στην ανταποδοτική Ανακύκλωση μέσω της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για προμήθεια εξειδικευμένων μηχανημάτων διαχωρισμού των Ανακυκλώσιμων συσκευασιών στο σχολείο μας αλλά και στην πόλη, για την «διαλογή στην πηγή» των άδειων ανακυκλώσιμων συσκευασιών με την ταυτόχρονη παροχή κινήτρου τους πολίτες.
14
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Πραγματοποίηση πολιτιστικής εκδήλωσης με το Σύλλογο Ηπειρωτών Καβάλας με θέμα το Αειφόρο σχολείο, στα πλαίσια της τριήμερης επίσκεψης των μαθητών που υλοποίησαν το πρόγραμμα «Φυσικοί Πόροι και Επιχειρηματικότητα, Επαναχρησιμοποίηση-Αντίστροφος Ανεφοδιασμός» στο ΚΠΕ Παρανεστίου Επίσκεψη Δημάρχου στο σχολείο μας για λειτουργικά και κτιριακά θέματα
15
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Κύριος στόχος μας ήταν η ενδυνάμωση και η περαιτέρω ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης όχι μόνο της σχολικής κοινότητας αλλά και της τοπικής κοινωνίας με την συνεργασία του σχολείου μας με τοπικούς φορείς προκειμένου να επιτευχθούν ποιοτικές αειφορικές δράσεις. Έτσι η απόκτηση περιβαλλοντικών γνώσεων και ενεργειακής συμπεριφοράς, η δραστηριοποίησή μας σε εξοικονόμηση ενέργειας στην καθημερινή ζωή και τη σχολική πραγματικότητα και τέλος η προώθηση της ανακύκλωσης μέσω έξυπνων και πρωτότυπων δράσεων μας χάρισε την διάκριση
16
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ευελπιστούμε ότι η προσπάθειά μας αυτή θα έχει απήχηση στην τοπική κοινωνία αλλά ιδιαίτερα θα ωθήσει περισσότερα σχολεία στην κατεύθυνση της περιβαλλοντικής ευαισθησίας και αειφορίας. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.