Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεNicolas Panagopoulos Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ
2
ΣΤΟΧΟΣ διερεύνηση της δυνατότητας εφαρμογής ενός προγράμματος εκπαίδευσης σταδιοδρομίας στο Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο με σκοπό τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τον κόσμο της εργασίας.
3
Αναλυτικότερα… κατάκτηση γνώσεων γύρω από διαφορετικά επαγγέλματα – κατανόηση του ρόλου της τεχνολογίας στον κόσμο της εργασίας και στην καθημερινή μας ζωή, διερεύνηση της ταυτότητας του φύλου όσον αφορά τις επαγγελματικές επιλογές, κατανόηση των παραμέτρων που συνδέουν το σχολείο με τον κόσμο της εργασίας και το μελλοντικό επαγγελματικό σχεδιασμό, και κατανόηση της σχέσης μεταξύ προσωπικών χαρακτηριστικών με τις εκπαιδευτικές επιλογές και τον κόσμο της εργασίας.
4
ΔΕΙΓΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Π.Ο. Ο.Ε Σύνολο Δημοτικά Σχολεία Βόλου Δ και ΣΤ τάξη
Π.Ο. Ο.Ε Σύνολο Δημοτικά Σχολεία Βόλου Δ και ΣΤ τάξη Μέγεθος δείγματος μαθητών 41 42 83 Αριθμός συγκεντρωμένων ερωτηματολογίων 82 84 166
5
Παράδειγμα διδακτικής παρέμβασης
Η δασκάλα χρησιμοποίησε στο μάθημα της Γλώσσας το κείμενο του Γιώργου Κοτζιούλα «Ο ταχυδρόμος», Η Γλώσσα μου, τεύχ. 4ο, ΟΕΔΒ, σελ Επιλογή: η διδακτική ενότητα καθιστά εφικτή τη γνωριμία με διάφορα επαγγέλματα και τα χαρακτηριστικά τους, με αφορμή το επάγγελμα του ταχυδρόμου.
6
Στάδια υλοποίησης τα παιδιά συνέλεξαν ατομικά πληροφορίες για κάποιο επάγγελμα, ανακοίνωσαν τις πληροφορίες που συνέλεξαν στην τάξη, έλαβαν το εργαλείο «20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΚΑΠΟΙΟ/Α ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ/Η», πήραν συνέντευξη από κάποιον εργαζόμενο της επιλογής τους, και αντάλλαξαν απόψεις και πληροφορίες με τους συμμαθητές τους.
7
Αποτελέσματα τα παιδιά δούλεψαν με πραγματικά εντυπωσιακή προθυμία,
διαπίστωσαν την ποικιλία επαγγελμάτων που υπάρχουν στο περιβάλλον, μελέτησαν τις ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητες που απαιτεί κάθε επάγγελμα, είδαν τις δυσκολίες που παρουσιάζουν τα επαγγέλματα, και ενδιαφέρθηκαν να μάθουν για τις απολαβές κάθε εργαζόμενου. Εργάστηκαν 24 παιδιά (11 αγόρια και 13 κορίτσια), ενώ συμμετείχαν ισοδύναμα όλα και μάλιστα με πολλή διάθεση.
8
κατανόηση της έννοιας των στερεότυπων του φύλου,
Παράδειγμα σχεδίου εργασίας: «κόσμος εργασίας σε μη παραδοσιακά Στερεότυπα ρόλων και επαγγέλματα» Στόχοι: κατανόηση της έννοιας των στερεότυπων του φύλου, διερεύνηση τρόπων επίδρασης των στερεοτύπων στις επαγγελματικές επιλογές, κατανόηση της άμβλυνσης των στερεοτύπων στις αναπτυγμένες κοινωνίες.
9
διαδικασία τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες,
μοιράστηκαν σε κάθε ομάδα εικόνες, ζητήθηκε η παρατήρηση και περιγραφή των εικόνων, συζητήθηκαν οι γνώμες των παιδιών, και έγινε ανακεφαλαίωση και εξήχθησαν συμπεράσματα.
10
Αποτελέσματα τα παιδιά συμμετείχαν με ενδιαφέρον,
εντυπωσιάστηκαν από φωτογραφίες γυναικών σε μη παραδοσιακά επαγγέλματα, παρατήρησαν πως όλα τα επαγγέλματα πρέπει να είναι ανοικτά σε άντρες και γυναίκες. Εργάστηκαν 24 παιδιά (11 αγόρια, 13 κορίτσια) και συμμετείχαν ικανοποιητικά.
11
Στατιστική Ανάλυση «πριν- μετά»
το 70% των μεταβλητών του σχολείου Α έχουν βελτιώσει σημαντικά την τιμή τους ΜΕΤΑ σε σχέση με το ΠΡΙΝ. Αντίστοιχα, προκύπτει ότι το 15% των μεταβλητών του σχολείου Β έχουν μεταβάλει σημαντικά την τιμή τους ΜΕΤΑ σε σχέση με το ΠΡΙΝ. οι τιμές του σχολείου Α έχουν βελτιωθεί, ενώ το 41% των τιμών του σχολείου Β που έχουν αλλάξει έχουν επιδεινωθεί ΜΕΤΑ σε σχέση με το ΠΡΙΝ.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.