Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεAnchises Panagos Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007
2
Ενότητα 1η Θέματα Γενικής Παιδαγωγικής και Διδακτικής
3
εναλλαγή τάξεων και τμημάτων ανατροφοδότηση καθηγητή(«προσωπική θεωρία») και μαθητών αποφυγή «αυτοεκπληρούμενης προφητείας»
4
εναλλαγή μεθόδων διδασκαλίας π.χ. επαγωγική, παραγωγική, κειμενοκεντρική, ερμηνευτική, επιδεικτική (με εποπτικά μέσα), συγκριτική μέθοδος κ.ά. Εξαρτάται από το αντικείμενο διδασκαλίας, την τάξη (Α΄ ή Γ΄) και το επίπεδο της τάξης.
5
εναλλαγή μορφών διδασκαλίας διαλογική ομαδοσυνεργατική Σε κάθε περίπτωση είναι αποτελεσματική η εμπλοκή των μαθητών στη διδασκαλία.
6
καθορισμός συγκεκριμένων διδακτικών στόχων Επιλέγουμε ορισμένους στόχους κάθε φορά και προσαρμόζουμε ανάλογα τη διδασκαλία. Η σαφής επιλογή στόχων σημαίνει αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου.
7
επιλογή ασκήσεων-εργασιών Επιλέγουμε ασκήσεις ή εργασίες με βάση τους διδακτικούς στόχους που θέσαμε. Δίνουμε και δικές μας ασκήσεις, για να αποθαρρύνονται οι μαθητές να καταφεύγουν σε έτοιμες λύσεις.
8
ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διαγνωστικά τεστ στην αρχή συμβάλλουν στη δημιουργία ορθότερης εικόνας για το επίπεδο των μαθητών. «ανατροφοδότηση» μαθητών (ενημερώνονται οι ίδιοι για το πόσο έχουν κατακτήσει το αντικείμενο). διαβαθμισμένα θέματα.
9
«αδύνατοι» μαθητές βοήθεια ενθάρρυνση έπαινος για να αποκτήσουν θετική αυτοαντίληψη.
10
συνεργασία διδασκόντων Όσοι διδάσκοντες έχουν κοινά αντικείμενα είναι χρήσιμο να συνεργάζονται στον προγραμματισμό της ύλης, στους στόχους στις κοινές δραστηριότητες.
11
Ενότητα 2η Αρχαία Ελληνικά από το πρωτότυπο Κείμενα Λογοτεχνίας
12
Αρχαία Ελληνικά από το πρωτότυπο Μέθοδος:κειμενοκεντρική-ερμηνευτική. Μορφή:διαλογική-συνεργατική. Πορεία:συνολική παρουσίαση-αναλυτική επεξεργασία-σύνθεση.
13
επεξεργασία κειμένου λέξεις «κλειδιά» με στόχο την κατανόηση του νοήματος εμπλοκή των μαθητών στον εντοπισμό τους.
14
Λεξιλογικά κατάλληλες επιλογές με στόχο την προβολή της διαχρονικότητας της ελληνικής γλώσσας
15
αξιοποίηση πινάκων εγχειριδίων Ας επισημαίνουμε στους μαθητές μας την αξία των πινάκων καθοδηγώντας τους στο πώς θα τους χρησιμοποιούν.
16
διαθεματικότητα σύνδεση λέξεων με λέξεις ξένων γλωσσών, όπου είναι εφικτό. διαθεματική σύνδεση λέξεων με άλλους επιστημονικούς χώρους (π.χ. η λέξη δύναμις)
17
Κείμενα Λογοτεχνίας αντιπροσωπευτικά κοινά για τα τμήματα της ίδιας τάξης σύνδεση με το βιβλίο Ιστορία της Λογοτεχνίας.
18
Αξιολόγηση νέων βιβλίων κρίσεις προτάσεις
19
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Λυκείων Οκτώβριος 2007
20
Ενότητα 1η Θέματα Γενικής Παιδαγωγικής και Διδακτικής
21
εναλλαγή τάξεων και τμημάτων ανατροφοδότηση καθηγητή(«προσωπική θεωρία») και μαθητών αποφυγή «αυτοεκπληρούμενης προφητείας»
22
εναλλαγή μορφών διδασκαλίας διαλογική ομαδοσυνεργατική Σε κάθε περίπτωση είναι αποτελεσματική η εμπλοκή των μαθητών στη διδασκαλία.
23
καθορισμός συγκεκριμένων διδακτικών στόχων Επιλέγουμε ορισμένους στόχους κάθε φορά και προσαρμόζουμε ανάλογα τη διδασκαλία. Η σαφής επιλογή στόχων σημαίνει αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου.
24
επιλογή ασκήσεων-εργασιών Επιλέγουμε ασκήσεις ή εργασίες με βάση τους διδακτικούς στόχους που θέσαμε. Δίνουμε και δικές μας ασκήσεις, για να αποθαρρύνονται οι μαθητές να καταφεύγουν σε έτοιμες λύσεις.
25
ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διαγνωστικά τεστ στην αρχή συμβάλλουν στη δημιουργία ορθότερης εικόνας για το επίπεδο των μαθητών. «ανατροφοδότηση» μαθητών (ενημερώνονται οι ίδιοι για το πόσο έχουν κατακτήσει το αντικείμενο). διαβαθμισμένα θέματα.
26
«αδύνατοι» μαθητές βοήθεια ενθάρρυνση έπαινος για να αποκτήσουν θετική αυτοαντίληψη.
27
συνεργασία διδασκόντων Όσοι διδάσκοντες έχουν κοινά αντικείμενα είναι χρήσιμο να συνεργάζονται στον προγραμματισμό της ύλης, στους στόχους στις κοινές δραστηριότητες.
28
Ενότητα 2η Αρχαία Ελληνικά Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου Ιστορία Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου
29
Θουκυδίδου, Επιτάφιος Περικλέους
30
πρόκληση ενδιαφέροντος με βάση το περιεχόμενο η διαχρονική σημασία του έργου παγκόσμια απήχηση πολιτικό κείμενο για τη δημοκρατία προσπάθεια να αποδεσμευτεί το κείμενο από τα «δεσμά» της διδασκαλίας ενός τυπικού μαθήματος αρχαίων ελληνικών.
31
πρόκληση ενδιαφέροντος με βάση τη μορφή να προϊδεάσουμε τους μαθητές ότι θα γνωρίσουν ένα ρητορικό κείμενο υψηλής αισθητικής να απολαύσουν τον λόγο ενός ικανού πολιτικού με γνωρίσματα ρήτορα και φιλοσόφου.
32
πρόκληση ενδιαφέροντος μέσω προτάσεων για δραστηριότητες Επισκέψεις στον Κεραμεικό, στην Αρχαία Αγορά κλπ.
33
διδακτικές προτάσεις να δίνεται η μετάφραση από πριν και να την έχουν μπροστά τους οι μαθητές κατά την επεξεργασία του κειμένου επιμένουμε μόνο στην ερμηνεία του κειμένου με βάση λέξεις ή φράσεις που σηκώνουν το νοηματικό βάρος
34
διδακτικές προτάσεις Προκαλούμε τους μαθητές σε διάλογο θέτοντας ερωτήματα που αφορούν σε συγκρίσεις του τότε με το σήμερα (π.χ. τρόπος ταφής, τρόποι ζωής, ποιότητα ζωής). Αναδεικνύουμε τα βασικά στοιχεία του περιεχομένου ( π.χ. διαλεκτική σχέση πόλης- πολίτη). Προγραμματίζουμε την ύλη έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το κείμενο.
35
Ιστορία Γενικής Παιδείας Γ΄Λυκείου Επιχειρηματολογούμε για τη σημασία της ιστορικής γνώσης γενικά και ιδιαίτερα για το άτομο. Προβάλλουμε την άμεση σχέση του 19ου και 20ου αιώνα με το σήμερα.
36
διδακτικές προτάσεις Δουλεύουμε με διαγράμματα. Επιλέγουμε τις πιο ενδιαφέρουσες πηγές. Χρησιμοποιούμε εποπτικά μέσα (χάρτες,DVD). Προτείνουμε λογοτεχνικά έργα που σχετίζονται με την κάθε ιστορική περίοδο
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.