Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες
Η σημασία της πρόληψης πριν την έναρξη του σχολείου Ελισάβετ Κυριακοπούλου – Μπαμπινιώτη, M.S. CCC-SLP Παθολόγος Λόγου και Ομιλίας
2
Γλωσσική κατάκτηση Συνεχής διαδικασία
Πολύ σημαντική περίοδος τα πρώτα έξι χρόνια Στόχος το παιδί να φτάσει έτοιμο στην πρώτη δημοτικού Προφορικός λόγος → γραπτός λόγος → κοινωνική και ψυχική ισορροπία Εμφάνιση γλωσσικών διαταραχών: ανάγκη για αποκατάσταση και σχέση με μαθησιακές δυσκολίες
3
Πρόγνωση μαθησιακών δυσκολιών
Σχέση γλωσσικών διαταραχών στην προσχολική ηλικία και δυσκολιών στην ανάγνωση και τη γραφή Μεγάλη προγνωστική δύναμη Τρεις ομάδες παιδιών «υψηλού κινδύνου» για την εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών:
4
1. Παιδιά με διαγνωσμένη καθυστέρηση ή διαταραχή λόγου και ομιλίας
Κατανόηση: ακολουθία εντολών, διάβασμα παραμυθιών Έκφραση: «το αγόρι κόβει», «το παιδιά», «ξεκινίζει», «το δικό σου μπάλα», «πώς το λένε;», «βάζω τα ρούχα», σύντομη και ανοργάνωτη αφήγηση Ονομασία και ανάκληση: λέξεις, μήνες, ημέρες, αριθμοί Φωνολογία: κ→ τ, χ → τ, γ → ντ, γκ → ντ, «καπέτο» αντί «πακέτο» Φωνολογική ενημερότητα: «γάτα»
5
2. Παιδιά με ήπια ή υποβόσκοντα προβλήματα λόγου
Ικανοποιητική κατανόηση, καταληπτή ομιλία, γενικά καλή έκφραση αλλά ίχνη λαθών σε φθόγγους: «καφράκια», «σκάδερφο» Χαριτωμένα μέχρι που πάνε σχολείο Δύσκολο να ανιχνευθούν
6
3. Παιδιά με φυσιολογικές γλωσσικές δεξιότητες αλλά δυσκολίες στην προσοχή, στη μνήμη ή με μειωμένο κίνητρο Δυσκολία με το πιο προηγμένο λεξιλόγιο και σύνταξη γραπτού λόγου Όχι εύκολο να ανιχνευθούν, ωριμότητα;
7
Θέματα που πρέπει να προσέξουμε
Ατομικός ρυθμός ανάπτυξης Ιδιαίτερη προσοχή να μην κατατάξουμε ένα παιδί πρόωρα και άδικα, όχι ταμπέλες Στόχος ο έγκαιρος εντοπισμός των δυσκολιών και η πρόληψη της σχολικής αποτυχίας
8
Συμπέρασμα Ανάγκη για ύπαρξη ανιχνευτικών εργαλείων, όπως το Α’ ΤΕΣΤ
Πρόληψη και δράση πριν το παιδί έρθει αντιμέτωπο με τη σχολική αποτυχία
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.