Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εθελοντική επιμόρφωση εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης Β. Νταλούκας, Κ. Κωνσταντούλας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εθελοντική επιμόρφωση εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης Β. Νταλούκας, Κ. Κωνσταντούλας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εθελοντική επιμόρφωση εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης Β. Νταλούκας, Κ. Κωνσταντούλας http://e-learning.ilei.sch.gr/moodle

2 Το σεμινάριο Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά οργανώθηκε και υλοποιήθηκε σεμινάριο εθελοντικής επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. στηριζόμενο στην πλατφόρμα Moodle ΟΡΓΑΝΩΣΗ: Δ/νση Δ.Ε. Αρκαδίας Δ/νση Δ.Ε. Δωδεκανήσων 1ο Γραφείο Δ.Ε. Ηλείας ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: ΕΑΙΤΥ ΤΕΙ Μεσολογγίου ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ: Εθελοντές εκπαιδευτικοί ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ: Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας όλων των ειδικοτήτων

3 Τι είναι το Moodle Eίναι ένα διαδικτυακό πρόγραμμα ανοιχτού/ελεύθερου λογισμικού για τη διαχείριση εκπαιδευτικού περιεχομένου. Είναι μεταφρασμένο σε 76 γλώσσες. Η φιλοσοφία του στηρίζεται στη διαπίστωση ότι ο άνθρωπος κατακτά τη γνώση όταν αλληλεπιδρά με το περιβάλλον. Υποστηρίζει πλήθος αλληλεπιδραστικών δραστηριοτήτων όπως οι ομάδες συζήτησης, τα κουίζ, οι εργασίες, τα παιχνίδια, κ.ά.

4 Τι μπορεί να προσφέρει το Moodle Αποτελεί ένα ευχάριστο και τεχνολογικά εξελιγμένο περιβάλλον μάθησης το οποίο ελκύει το ενδιαφέρον του μαθητή. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να μοιράσει ηλεκτρονικά υλικό στους μαθητές του. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να μοιραστεί το υλικό του με άλλους συναδέλφους. Παρέχει μεγάλες δυνατότητες αξιοποίησης σε διαθεματικές εργασίες και δράσεις ή στα πλαίσια της παράλληλων δράσεων της εκπαίδευσης (περιβαλλοντική, αγωγή υγείας κ.λ.π.). Μπορεί να αξιοποιήσει το OLPC.

5 Οι στόχοι του Σεμιναρίου Γνωριμία των καθηγητών με το Moodle και την Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση. Γνωριμία με το ελεύθερο λογισμικό και χρήση προγραμμάτων ελεύθερου λογισμικού για παραγωγή υλικού διδασκαλίας. Εμπλουτισμός των μαθημάτων με χρήση νέων μέσων όπως ηλεκτρονικά κουίζ και εκπαιδευτικά παιχνίδια. Ανταλλαγή απόψεων, εμπειριών και προβληματισμών. Άπόκτηση γνώσεων δημιουργίας και διαχείρισης μαθημάτων στο Moodle.

6 Τρόπος διεξαγωγής: μεικτό σύστημα 1/2 Δημιουργήθηκαν 3 τμήματα σε Αμαλιάδα, Τρίπολη, Ρόδο Οργανώθηκαν 5 διά ζώσης συναντήσεις ανά τμήμα μέσα στη χρονιά. Ο κάθε εκπαιδευτικός διάλεξε ένα θέμα για το μάθημά του. Δημιουργήθηκαν εκπαιδευτικά βίντεο σε flash καθώς και υλικό με μορφή κειμένων.

7 Τρόπος διεξαγωγής: μεικτό σύστημα 2/2 Δημιουργήθηκαν 130 μικρές εργασίες. Ο κάθε εκπαιδευτικός για να πάρει τη βεβαίωση έπρεπε να κάνει το 70% των εργασιών και να παρακολουθήσει τουλάχιστον τις 4 από τις 5 συναντήσεις. Οι εκπαιδευτικοί γνώρισαν το υλικό σταδιακά με 4 ιδιότητες o Του μαθητή o Του δασκάλου o Του δημιουργού υλικού o Του διαχειριστή της πλατφόρμας

8 Η οθόνη του μαθήματος

9 Απήχηση επιμόρφωσης * Στα 2 προηγούμενα έτη, επιμορφώθηκαν στην Ηλεία 82 εκπαιδευτικοί

10 Κρίσιμα σημεία του σεμιναρίου. Δημιουργία μαθημάτων με Moodle Καταπολέμηση στερεότυπων Έμφαση στην χρήση ΕΛ/ΛΑΚ Παιδαγωγική προσέγγιση Αξιοποίηση εφαρμογών ΠΣΔ Γνωριμία με νέου τύπου εφαρμογές (π.χ. Google Apps)

11 Χρήση ΕΛ/ΛΑΚ. Ενδεικτικές εφαρμογές Linux/Ubuntu OpenOffice Firefox Gimp Audacity CmapTools Wink

12 Αξιοποίηση εφαρμογών ΠΣΔ. Ενδεικτικές εφαρμογές Δημιουργία ιστοσελίδας Ιστολόγιο Wiki

13 Τελική εφαρμογή με τη δημιουργία μαθημάτων με Moodle. Υποστήριξη διδασκαλίας Επέκταση έξω από το σχολείο Συμμετοχή & αυτενέργεια Εφαρμογή στην πράξη Επικοινωνία Αίσθημα κοινότητας Προετοιμασία για τη ΔΒΜ

14 Β. Τα συμπεράσματα και το μέλλον του σεμιναρίου

15 Συμπεράσματα / Προοπτικές Τράβηξε το ενδιαφέρον όσων το παρακολούθησαν 70% περίπου ολοκληρώνει με επιτυχία Είναι πιο εύκολο και ενδιαφέρον για τους εκπαιδευτικούς να το παρακολουθήσουν. Αφού έχει διάρκεια ενός εξαμήνου ανταλάσσουν πιο εύκολα απόψεις και προβληματισμούς. Προωθείται η χρήση του ελεύθερου και ανοιχτού λογισμικού. Αρκετοί εκπαιδευτικοί ενδιαφέρθηκαν να το χρησιμοποιήσουν στο σχολείο τους. Το σεμινάριο είναι διαθέσιμο σε όποιο Δημόσιο φορέα θελήσει να το εφαρμόσει.

16 Τρόπος επέκτασης του σεμιναρίου Σε κάθε νομό υπάρχει μια ομάδα 2-3 ατόμων που οργανώνει τις δια ζώσης συναντήσεις. Υπάρχει μια ομάδα ατόμων που συντηρεί και επικαιροποιεί το υλικό του σεμιναρίου για όλους τους νομούς. Υπάρχει μια ομάδα 10 ατόμων που βαθμολογεί τις εργασίες σε όλους τους νομούς. Ο καθένας μπορεί να διατυπώσει μια απορία και όποιος ξέρει την απάντηση απαντά. Πιθανή επέκταση την επόμενη χρονιά: Χανιά, Έβρο, Λάρισα, Αιτωλοακαρνανία

17 Workshop στην Πάτρα Τίτλος "Εργαστήριο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση του Moodle στην αξιολόγηση των μαθητών" Στόχος είναι η γνωριμία με το σεμινάριο Ύλη: Μάθημα Moodle, Παιχνίδια & Κουίζ, GImp, XAMPP, Scratch Τετάρτη 23 Ιουνίου 17:00 στο 6o Γυμνάσιο Πάτρας ΑΓ.ΣΟΦΙΑΣ-ΕΛΛ.ΣΤΡΑΤΙΩΤΟΥ Διάρκεια: 3 ώρες Κατά τη διάρκεια του workshop θα κάνουμε τις 15- 20 εργασίες Για εγγραφή στην ημερίδα ή μέχρι την Πέμπτη στο axaia@pekap.gr

18 Ευχαριστίες Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όσους δούλεψαν εθελοντικά καθώς και για τη βοήθεια και υποστήριξη τους: το ΕΑΙΤΥ το ΤΕΙ Μεσολογγίου

19 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας! http://e-learning.ilei.sch.gr/moodle


Κατέβασμα ppt "Εθελοντική επιμόρφωση εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης Β. Νταλούκας, Κ. Κωνσταντούλας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google