Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεIvan Hanas Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Αρχές και σκέψεις για την έρευνα, την μεταπτυχιακή εκπαίδευση, και την καινοτομία-οικονομική ανάπτυξη Ευάγγελος Γογγολίδης, Διευθυντής Ερευνών, Ινστιτούτο Μικροηλεκτρονικής, ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» evgog@imel.demokritos.gr
2
Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Σκοπός της παρουσίασης: Η ανάδειξη του ενιαίου τρίπτυχου: Έρευνα-Παιδεία-Αξιοποίηση Κύρια σημεία της παρουσίασης Έρευνα Παιδεία Αξιοποίηση Έρευνας Ερευνητικά κέντρα ερευνητές-Διαπιστώσεις Προτάσεις
3
Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Έρευνα Μεθοδική παραγωγή νέας γνώσης Η γνώση είναι δύναμη Η επίγνωση της δύναμης αρχή της αξιοποίησης της έρευνας Ιστορικά, φιλοσοφικά, ασκητικά παραδείγματα πολλά Μέσα στην Ελληνική παράδοση Ο σύγχρονος κόσμος βασίζεται στην γνώση που προήλθε από έρευνα
4
Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Παιδεία-Εκπαίδευση Διάπλαση προσωπικοτήτων, μαθητεία στην γνώση που υπάρχει και στο πώς παράγεται. Σήμερα η παιδεία έχει πολλές βαθμίδες πάνω από την 3η Μεταπτυχιακή παιδεία (Masters, PhD, Post-Doc) οδηγεί σε παραγωγή νέας γνώσης. Άρα είναι αχώριστη από έρευνα. Μεταπτυχιακός φοιτητής-ώριμος ερευνητής αναπτύσσουν σχέση μαθητευόμενου-έμπειρου τεχνίτη. Οι αναζητήσεις του νέου δίνουν εναύσματα στον παλαιό. Γίνεται έρευνα και χωρίς φοιτητές. Αλλά δεν έχει εναύσματα και σύντομα οδηγείται σε τέλμα. Όπως δεν νοείται μεταπτυχιακή παιδεία χωρίς έρευνα, έτσι δεν νοείται και έρευνα χωρίς μεταπτυχιακή παιδεία.
5
Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Καινοτομία-Αξιοποίηση-Ανάπτυξη 1/2 Η νέα γνώση (καινή) πρέπει να κατοχυρώνεται και να προστατεύεται ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί Η αξιοποίηση είναι κυρίως θέμα επιχειρηματικού κλίματος, αλλά και θέμα εκπαίδευσης Το ότι ο Έλληνας ήταν επιχειρηματικό-εμπορικό μυαλό ήταν θέμα κλίματος της Ελληνικής κοινωνίας. Αλλά αν το καινοτόμο αποτέλεσμα μπορεί να αξιοποιηθεί ποιος είναι ο καταλληλότερος να το κάνει παρά αυτός που το παρήγαγε (ο μεταπτυχιακός). Να λοιπόν το αλληλένδετο της παιδείας με την αξιοποίηση της έρευνας. Να γιατί είναι ουτοπία να έχεις ερευνητικά κέντρα χωρίς φοιτητές που κάνουν διδακτορικά ή άλλες διατριβές.
6
Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Καινοτομία-Αξιοποίηση-Ανάπτυξη 2/2 Μια απαραίτητη διευκρίνηση Δεν οδηγούνται σε αξιοποίηση όλα τα αποτελέσματα Μερικά πολύ λίγα θα έχουν την εμπορική επιτυχία Η έρευνα «δεν βγάζει τα λεφτά της» άμεσα και συνολικά Η χρηματοδότηση της έρευνας ομοιάζει με την διατήρηση της πυροσβεστικής υπηρεσίας ή την φύτευση ξηρών και έρημων περιοχών. Μια φορά να σβήσει η πυροσβεστική μια πυρκαγιά, μια ζωή να σώσει έκανε το καθήκον της. Έτσι και η έρευνα θα αυξάνει την γνώση της κοινωνίας, αλλά μερικές μόνο φορές αυτή η γνώση θα αξιοποιηθεί άμεσα. Η πρόοδος των σύγχρονων κοινωνιών δείχνει ότι αξίζει τον κόπο
7
Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Το τρίπτυχο Έρευνας-Παιδείας-Αξιοποίησης Έρευνα Παιδεία Αξιοποίηση Επιχειρηματικό κλίμα Ανάπτυξη
8
Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Ερευνητικά κέντρα ερευνητές-Διαπιστώσεις Ο Ερευνητής επιτελεί λειτούργημα. Απαραίτητος στην κοινωνία έντασης γνώσης Το έργο του έχει το άγχος του αγνώστου, αλλά και την αμφισβήτηση του χρηματοδότη Στην ελληνική κοινωνία και πολιτεία ρόλος υποβαθμισμένος Σύγχυση για τον ρόλο των Ερευνητικών κέντρων Με πάθος άρνηση από την πολιτεία του ρόλου των ερευνητικών κέντρων στην μεταπτυχιακή παιδεία. Πλήρης άγνοια του τριπτύχου Έρευνα-Παιδεία-Αξιοποίηση Λειψανδρία στα ερευνητικά κέντρα Λειψανδρία ερευνητών στο ΕΣΕΤ Σύγχυση των ερευνητικών κέντρων με εργαστήρια παροχής υπηρεσιών ή εταιρείες κλάδου βιομηχανίας. Απουσία χρηματοδότησης έρευνας από βιομηχανία Απουσία ενιαίου φορέα έρευνας – παιδείας- ανάπτυξης
9
Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Προτάσεις 1/2 Κατανόηση ότι το τρίπτυχο έρευνα, παιδεία, αξιοποίηση είναι αχώριστο Να επιβληθεί στα ερευνητικά κέντρα να παίξουν κυρίαρχο ρόλο στην μεταπτυχιακή και στην δια βίου εκπαίδευση. Πχ. Ίδρυση αυτόνομα ή με συνεργασίες διεθνών αγγλόφωνων μεταπτυχιακών διεπιστημονικών σχολών που θα αξιολογούνται με διεθνή κριτήρια. Να γίνει το παν για προσέλκυση 4-5 μεγάλων επενδύσεων στην χώρα σε τομείς υψηλής τεχνολογίας, ώστε να δημιουργηθεί σωστό περιβάλλον, και να ανθίσουν και οι τεχνοβλαστοί Να ενισχυθεί η συνεργασία με τα ΑΕΙ: Κοινά διδακτορικά, απλές διαδικασίες αμφίδρομης ένταξης ερευνητών-καθηγητών.
10
Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Προτάσεις 2/2 Να ενισχυθεί το κύρος και ο ρόλος των ερευνητών στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή κοινωνία. Για να τραβήξει η έρευνα «κεφάλια», πρέπει να έχουν status, αμοιβές, ακαδημαϊκή προβολή, ευελιξία και ταχύτητα στις αποφάσεις. Όταν οι ερευνητές είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης, τότε γιατί τα «κεφάλια» να γίνουν ερευνητές Να αναστραφεί το κλίμα διαρροής ερευνητών προς τα ΑΕΙ και ΤΕΙ λόγω συνεχούς υποβάθμισης του ρόλου των ερευνητών. Να κάνουν οι ερευνητές λίγο «κουμάντο» στα του οίκου τους και όχι όλοι οι άλλοι πλην αυτών. Αλλά να αξιολογούνται όπως και τώρα εξωτερικά Εν τέλει η δενδροφύτευση στο βουνό της γνώσης δεν είναι αγγαρεία αλλά επένδυση για μια κοινωνία.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.