Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεCascadia Stamas Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
28 Ιουνίου 2006 Αναζητώντας την καινοτομία…. Giannis Papadopoulos Chief Executive Officer ATTICA VENTURES
2
28 Ιουνίου 2006 Αναζητώντας την καινοτομία……… 1 Είναι ανατροπή-επανάσταση-ρήξη; Είναι η εξέλιξη του γνωστού, υπάρχοντος και δοκιμασμένου; Είναι η παραγωγή νέων τεχνολογιών; Ταυτίζεται με συγκεκριμένες αγορές;
3
28 Ιουνίου 2006 Ας προσπαθήσουμε να την ορίσουμε.... 2 Η Καινοτομία αναφέρεται στη διαδικασία μετατροπής νέων «ιδεών» ή/και «ερευνητικών αποτελεσμάτων» ή/και στοιχείων γνώσης (tacit or codified) σε προϊόντα ή διεργασίες με εμπορική αξία στην αγορά Πιστοποιείται από τη συστηματική και διευρυμένη χρήση από τους καταναλωτές
4
28 Ιουνίου 2006 Εφεύρεση = καινοτομία ? Μάλλον όχι 3 Η εφεύρεση είναι η δημιουργία μιας νέας ιδέας, ενός νέου concept. Η καινοτομία είναι η ανάπτυξη του νέου αυτού concept που οδηγεί σε εμπορική επιτυχία ή διευρυμένη χρήση.
5
28 Ιουνίου 2006 Νέα Τεχνολογία = καινοτομία? 4 Η νέα τεχνολογία είναι μια καινοτομία με σημαντικό τεχνολογικό περιεχόμενο και «περιεχόμενο που συνδέεται κυρίως με την τεχνική επίδοση» Η καινοτομία ενσωματώνει επιπρόσθετα οικονομική και κοινωνική έννοια, πέρα και πάνω από την τεχνολογία Η καινοτομία δεν περιορίζεται στην τεχνολογία, αλλά μπορεί να αναφέρεται και σε οργανωτικές ή προϊοντικές βελτιώσεις
6
28 Ιουνίου 2006 5 Προσδιορίζοντας τα συστατικά της.... (1) Εισαγωγή και εμπορική διάθεση ενός νέου προϊόντος (π.χ. pentium chip, Wi Fi, skype- ριζική αλλαγή αγορών και ανταγωνισμού) Εισαγωγή και εμπορική διάθεση ενός βελτιωμένου προϊόντος (π.χ. ένα βελτιωμένο -τροποποίηση της σύνθεσης, νέα συσκευασία κ.α.)- οριακή εξέλιξη αγορών και ανταγωνισμού Εισαγωγή και εκμετάλλευση μιας νέας ή βελτιωμένης μεθόδου παραγωγής (π.χ. η παραγωγή ενός νέου φαρμάκου ή μια βελτιωμένη διεργασία που οδηγεί σε χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας ανά μονάδα προϊόντος)
7
28 Ιουνίου 2006 6 Εισαγωγή μιας νέας ή βελτιωμένης μορφής οργάνωσης (π.χ. franchising, outsourcing, νέα επιχειρησιακά μοντέλα, just in time manufacturing) Νέες χρήσεις υφισταμένων προϊόντων, π.χ. μαστίχα Νέες αγορές για υφιστάμενα προϊόντα - προσαρμογή Νέα κανάλια διανομής (π.χ. η χρήση του Διαδικτύου για τη διάθεση προϊόντων) Προσδιορίζοντας τα συστατικά της.... (2)
8
28 Ιουνίου 2006 Συνοψίζοντας τα συστατικά της.... (3) 7 Τρία επίπεδα καινοτομίας Προϊόντική-τεχνολογική Διαδικασία Οργανωσιακή
9
28 Ιουνίου 2006 8 Ένα χρήσιμο εργαλείο - Η έρευνα του Παντείου Πανεπιστημίου * Ιντρακόμ Goody’s Πετζετάκις Δέλτα Τιτάν 3E ΦΑΓΕ Γερμανός Ελαϊς Chipita Κορρές Cosmote mastihashop Cocomat Follie * μεταξύ 500 ανωτάτων στελεχών ελληνικών επιχειρήσεων με αυθόρμητες απαντήσεις Οι 15 πιο καινοτόμες ελληνικές επιχειρήσεις
10
28 Ιουνίου 2006 Αναλύοντάς την έρευνα.... 9 Σχεδόν όλες αυτές βασίστηκαν στην προϊοντική καινοτομία (κύρια αναφερόμενοι σε οριακό επίπεδο εξέλιξηςαυτών) 4 από αυτές στην τεχνολογική καινοτομία Οι περισσότερες από αυτές συνδύασαν καινοτομία και σε διαδικασίες και οργανωτικό μοντέλο Η έννοια καινοτομία είναι μια καθολική αξία με την έννοια ότι θεωρείται ότι αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων και σε όλα τα επίπεδα
11
28 Ιουνίου 2006 10...και παινεύοντας το σπίτι μας Μοναδικό προϊόν παγκόσμια-ευρύτερες χρήσεις (ΠΟΠ) Μέχρι το 2002 χαμηλής προστιθέμενης αξίας και μικρής εμβέλειας προϊόντα Υψηλού επιπέδου τμήμα R&D που συνεργάζεται με 3 Πανεπιστήμιασε όλη την Ευρώπη (10 προγράμματα σε εξέλιξη) για τις χρήσεις τις μαστίχας σε ιατρικό επίπεδο 400 κωδικοί προϊόντων με χρήση μαστίχας έχουν αναπτυχθεί σε συνεργασία με κορυφαίες εταιρίες-Κορρές, Μυλέλια, Χαϊτογλου, Μπουτάρης, coffeeway-θεμελιώδες συστατικό της καινοτομίας Ποιότητα, συσκευασία και διαφοροποίηση υψηλού επιπέδου (10 βραβεία μέχρι σήμερα). Ο στόχος της παγκόσμιας ανάπτυξης και των εξαγωγών βασικό στοιχείο της επιχειρηματικής στρατηγικής
12
28 Ιουνίου 2006 11 mastihashop
13
28 Ιουνίου 2006 1212 Γιατί υστερούμε στην Ελλάδα? Αργή εξέλιξη οργάνωσης σύγχρονων δομών ανάπτυξης από την πρωτογενή στην εφαρμοσμένη έρευνα και τη δημιουργία πρωτότυπων προϊόντων (πανεπιστήμια, τεχνολογικά πάρκα, Incubators) Προσανατολισμός της όποιας έρευνας στις έννοιες απορροφητικότητα και δημοσιεύσεις Επχειρήσεις χωρίς επενδύσεις στους τομείς R&D-απουσία και κρατικών πολιτικών ενίσχυσης Έλλειψη επιχειρηματικού πνεύματος στην ελληνική κοινωνία – κοινωνικό μοντέλο ασφάλειας-επιχειρηματικότητα ανάγκης Επιφανειακή και ευκαιριακή προσέγγιση της έννοιας καινοτομίας Μόλις πρόσφατα ξεκίνησε η προσπάθεια χρησιμοποίησης σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων
14
28 Ιουνίου 2006 Εν κατακλείδι για την καινοτομία.... 13 Δεν έχει αξία αν την γνωρίζουμε ή την πιστεύουμε μόνο εμείς Έχει σημασία η ολκλήρωση και αποδοχή από ευρύτερες ομάδες Δεν είναι μόνο και δεν αρκεί η τεχνολογική εφεύρεση Δεν μπορεί να είναι γενικά και αόριστα η πληροφορική και οι τηλεπικοινωνίες Δεν είναι μόνο το νέο και ανατρεπτικό.....αλλά μπορεί να είναι το ανατρεπτικό και ρηξικέλευθο που εξελίσσει το γνωστό και καταξιωμένο προϊόν-διαδικασία κλπ. Η εμπορική αξία και το αποτέλεσμα έχουν σημασία
15
28 Ιουνίου 2006 Εν κατακλείδι για την καινοτομία....(2) 14 Η κατανόησή και η συμφωνία του τι είναι τελικά καινοτομία είναι το πρώτο και θεμελιώδες βήμα για τη δημιουργία ανταγωνιστικών επιχειρήσεων Η ανάπτυξη καινοτομιών συνδέεται με το ευρύτερο σύστημα καινοτομίας μιας χώρας ή μιας περιοχής που περιλαμβάνει το σύνολο των φορέων και των θεσμών που έχουν σχέση με την ανάπτυξη και τη διάχυση νέας γνώσης ή νέους συνδυασμούς υφιστάμενης γνώσης Η επίδοση του συστήματος καινοτομίας δεν προσδιορίζεται μόνο από τη μεμονωμένη επίδοση κάθε φορέα ή θεσμού, αλλά με την αλληλεπίδραση των στοιχείων του συνολικού συστήματος.
16
28 Ιουνίου 2006 Η εταιρία 15 Η Attica Ventures είναι Eταιρία Διαχείρισης Αμοιβαίων Κεφαλαίων Επιχειρηματικών Συμμετοχών (ΑΚΕΣ) που δημιουργήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του νόμου 2992/2002. Η Attica Ventures είναι θυγατρική εταιρία της Τράπεζας Αττικής.
17
28 Ιουνίου 2006 Αρχικό κεφάλαιο: 30 εκ. € Συνολική δ ιάρκεια: 10 χρόνια (δυνατότητα επέκτασης μέχρι 2 έτη) Χρόνος για επενδύσεις : 5 χρόνια + 1 Maximum επένδυση ανά εταιρία: μέχρι 15% του κεφαλαίου =4.5 εκ. € Όριο επένδυσης ανά γύρο χρηματοδότησης: 1 εκ. € Τρόπος συμμετοχής: αύξηση κεφαλαίου-ομολογιακό δάνειο Ελάχιστο ποσό συμμετοχής: 300.000 € Εταιρίες-στόχοι: Μικρές και μικρομεσαίες όπως ορίζονται από την Ε.Ε. 16 Κεφάλαια υπό διαχείριση -
18
28 Ιουνίου 2006 17 AVE- Η μέχρι σήμερα πορεία Εξέταση 650 επιχειρηματικών σχεδίων 450 απορρίφθηκαν στο αρχικό στάδιο (initial appraisal-first level) 95 από αυτά στο δεύτερο στάδιο ανάλυσης (at second level) 25 απέρριψαν από την αρχή την προοπτική συνεργασίας με την AVE από την αρχή 6 επενδύσεις μέχρι τώρα (ΙΤ-retail, industrial innovation, retail-product innovation, IT services, telecoms software, energy) - μ.ο. ζωής 4 χρόνια 12 ακόμη projects είναι στο επίπεδο κατάθεσης προτάσεων συμμετοχής (deep due dilligence) 3 από αυτά είναι σε seed - start up επίπεδο [όχι πωλήσεις, όχι νομική οντότητα (1), τελικό προϊόν (όλα)] - 9 από αυτά σε development phase διαφορετικών επιπέδων και αγορών Αγορές ενδιαφέροντος: υγεία, ενέργεια, τρόφιμα, βιομηχανία, IT - telecoms software, IT- hardware, Internet applications, logistics, retail.
19
28 Ιουνίου 2006 Μαυρομιχάλη 8, 106 79, ΑΘΗΝΑ Τηλ: +30 210 3637663 Φαχ: +30 210 3637859 www.attica-ventures.gr
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.