Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δραστηριότητες για τη Γ΄ δημοτικού

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δραστηριότητες για τη Γ΄ δημοτικού"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δραστηριότητες για τη Γ΄ δημοτικού
Magic book 2! Δραστηριότητες για τη Γ΄ δημοτικού Μαρίνα Ματθαιουδάκη Επίκ. Καθηγήτρια, Α.Π.Θ.

2 Magic Book 2 Αποτέλεσμα ομαδικής συνεργασίας
Σχεδιάστηκε για να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες των μαθητών Γ’ δημοτικού των πιλοτικών σχολείων ΠΕΑΠ Βασίζεται στην ίδια φιλοσοφία με το Magic Book 1

3 Magic Book 2 Το βιβλίο του μαθητή είναι έγχρωμο και μεγαλύτερης έκτασης από το ΜΒ1 (10 units) Kάθε ενότητα (unit) αποτελείται από 3 μαθήματα (lessons) Συνοδεύεται από: Βιβλίο εργασιών (Αctivity Book) Βιβλίο δασκάλου (Teacher’s book) DVD με το ηχητικό αρχείο Συμπληρωματικό υλικό το οποίο θα ‘ανεβαίνει’ σταδιακά στην ιστοσελίδα του ΠΕΑΠ (παιχνίδια, εικόνες από τις ιστορίες, artwork)

4 Η φιλοσοφία του βιβλίου (Ι)
Παιδαγωγικός προσανατολισμός Παιδο-κεντρική Έμφαση στη διαδικασία της μάθησης στη σημασία των λέξεων, όχι στη δομή της γλώσσας Μάθηση μέσω ιστοριών

5 Η φιλοσοφία του βιβλίου (ΙΙ)
Ανακαλυπτική Μάθηση (Bruner, 1964) Πολυαισθητηριακή προσέγγιση (Multi sensory approach) Στοιχεία της Θεωρίας της Πολλαπλής Νοημοσύνης (Gardner, 1983): κατάλληλη για μαθητές με διαφορετικά στυλ μάθησης και νοημοσύνες, με διαφορετικό ρυθμό ανάπτυξης Ανακαλυπτική μάθηση: συσχέτισέ την με την επαγωγική προσέγγιση (inductive approach) Πολυαισθητηριακή προσέγγιση: όσο περισσότερες αισθήσεις εμπλέκονται στη διαδικασία της μάθησης, τόσο περισσότερο διευκολύνονται οι μαθητές στην κατάκτηση της γνώσης Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία και λογική διαφορετικούς ατομικούς τρόπους μάθησης και στις πολλαπλές ευφυΐες των μαθητών.

6 Μεθοδολογία Εκλεκτική Προσέγγιση: συνδυασμός αρχών και τεχνικών από διάφορες διδακτικές μεθόδους Λεξική Προσέγγιση Ολική Σωματική Αντίδραση (T.P.R.) Δραστηριοκεντρική Μέθοδος Διαθεματική Προσέγγιση

7 Μάθηση μέσω ιστοριών: story based framework
Κάθε ενότητα βασίζεται σε μια γνωστή ιστορία (π.χ. Τhe ant and the cricket, The emperor’s new clothes) ή σε γνωστούς ήρωες (πχ Captain Ηook, Pippi Longstocking, Δαίδαλος και Ίκαρος etc.) Kάθε ιστορία περιλαμβάνει ένα στοιχείο έκπληξης, παιχνιδιού, ανακάλυψης. Οι 4 χαρακτήρες του ΜΒ1 συνεχίζουν να εισαγάγουν τις ιστορίες μας και στο ΜΒ2 The use of well-known fairytales allows the teacher to expand on a story if s/he or the children wish to as children are already familiar with its plot. Also, the fairytale itself (e.g. Pinochhio) may inspire teachers and/or the class to make a whole project on it.

8 Sample stories

9 Γιατί έγινε επιλογή αυτού του πλαισίου?
Οι ιστορίες είναι κατάλληλες για αυτή την ηλικία, αφού οι νεαροί μαθητές είναι εξοικειωμένοι με την αφήγηση ιστοριών στη μητρική τους γλώσσα Η αφήγηση ως τεχνική διδασκαλίας είναι κατάλληλη γι αυτή την ηλικία Η διδασκαλία μέσω ιστοριών μπορεί να συνδυαστεί αποτελεσματικά και να εμπλουτιστεί με χειροτεχνίες, παιχνίδια, μουσική και τραγούδια. Οι ιστορίες μας δίνουν τη δυνατότητα να προβάλλουμε τη σημασία και όχι τη δομή της γλώσσας

10 Λεξική Προσέγγιση Η διδασκαλία και απόκτηση λεξικών φράσεων επιτρέπει στους μαθητές να χρησιμοποιούν με ευχέρεια τη γλώσσα χωρίς να ανησυχούν για τη δομή (e.g. you’re right, don’t worry, what’s happening?) Πώς τις διδάσκουμε; Πάντοτε μέσα στο συγκείμενο και υπόρρητα (implicitly) Με εξάσκηση μέσω δραστηριοτήτων (όχι με μηχανιστική επανάληψη) Αποφεύγουμε τη ρητή διδασκαλία της γραμματικής Although translation into Greek seems to be the fastest and simplest way to teach these chunks, it is worth allowing learners the time to discover the meaning themselves. This is part of the discovery learning procedure learners are invited to follow through the book

11

12

13

14 Δραστηριοκεντρική Προσέγγιση

15

16

17

18 Διαθεματική Προσέγγιση
Διαθεματική προσέγγιση: Σύνδεση με το βιβλίο Ιστορίας, Μελέτης Περιβάλλοντος, Maθηματικών της Γ΄ δημοτικού, (π.χ. Unit 8: Δαίδαλος και Ίκαρος , Unit 4: υγιεινή διατροφή, Unit 3: find the magic number) Αναφορά σε θέματα παγκοσμίου ενδιαφέροντος (π.χ. προστασία περιβάλλοντος, δικαίωμα στη διαφορετικότητα)

19

20

21 Διδακτικό υλικό Ποικιλία ιστοριών διαφορετικής προέλευσης (παραμύθια ελληνικά και ξένα, μυθολογία, κλπ) Τραγούδια και chants για την εξάσκηση του ρυθμού Έμφαση στην προφορά και τον επιτονισμό

22

23 Άλλες δραστηριότητες με παιγνιώδη μορφή
Δραστηριότητες καλλιέργειας και ανάπτυξης παρατηρητικότητας και οπτικής αντίληψης: π.χ. I spy tasks, find the differences tasks, κλπ.

24

25

26 Δραστηριότητες καλλιέργειας μνήμης

27

28 Δραστηριότητες καλλιέργειας επαγωγικών δεξιοτήτων
- Grouping tasks, odd one out activities, κλπ.

29

30

31

32 Δραστηριότητες καλλιέργειας συντονισμού
Λαβύρινθοι, κλπ

33 Άλλες παιγνιώδεις δραστηριότητες
Chants Boardgames Code breaking activities

34

35

36

37 Magic Letterland Διδασκαλία της αλφαβήτου με μελοποιημένες ρίμες
Διδασκαλία σε συγκείμενο Ανάπτυξη γραμματισμού Εμπέδωση γνώσης από τη Β΄ δημοτικού Εμπλουτισμός και ανακύκλωση λεξιλογίου Η σειρά παρουσίασης των γραμμάτων ακολουθεί τον προοδευτικό τρόπο γραφής των γραμμάτων: c,o,a & Nelson handwriting system Διδάσκουμε τους ήχους των γραμμάτων και όχι τα ονόματά τους (phonics approach): h - hare/hat

38 Magic Letterland Διάρκεια διδασκαλίας του Magic Letterland: Σεπτέμβριος μέχρι τέλη Οκτωβρίου 2 γράμματα σε κάθε μάθημα (περίπου 6 την εβδομάδα & επανάληψη)

39 Magic Letterland sample

40 Magic Letterland sample Activity book

41 Καινοτομίες του ΜΒ2 Ta κείμενα της κάθε ενότητας είναι γραμμένα σε ένα απαλό κίτρινο φόντο Έρευνες έχουν δείξει ότι το χρώμα αυτό μπορεί να υποστηρίξει την αναγνωστική ικανότητα μερικών δυσλεκτικών μαθητών ( Εναλλακτική αξιολόγηση (διαφορετική από το ΜΒ1) Xειροτεχνίες, κατασκευές και project Cut out templates

42 Εναλλακτική Αξιολόγηση
Οι μαθητές αξιολογούν την ιστορία τα τραγούδια και τη μουσική τα παιχνίδια Στο τέλος της κάθε ενότητας, τους ζητάμε να καταγράψουν τις αγαπημένες τους λέξεις και φράσεις

43 Project Μεγάλη ποικιλία ανάλογα με το περιεχόμενο της κάθε ενότητας
Create your own season book Use recyclable things to create your own litter monster Aboriginal art

44 Project sample

45 Art time Σχεδιασμός δραστηριοτήτων για εμπέδωση γλώσσας και περιεχομένου σε κάθε ενότητα Create your own clock! Draw and colour your magic box! What can you find? This is my family! Stick the pictures on the tree

46

47

48

49 Τι θα θέλατε να ρωτήσετε:
Ορθογραφία θα κάνουμε; Γραμματική διδάσκουμε; Θα μεταφράζω τις λέξεις;

50 Ορθογραφία Αποθαρρύνουμε την ορθογραφία
Εάν επιμένετε: 4-6 λέξεις ή 2-3 φράσεις το πολύ κάθε φορά. Αντί γι αυτό, προτείνουμε: ορθογραφία βαθμιαίας δυσκολίας με κενά σταυρόλεξα και sudoku βάλε τα γράμματα στη σωστή σειρά

51

52

53

54

55

56 Γραμματική; Η ρητή διδασκαλία της είναι εφικτή
Η χρήση της όμως από τους μαθητές σε ρέοντα λόγο είναι ΑΔΥΝΑΤΗ Γι αυτό, διδάσκουμε τη γραμματική μέσα από τις φράσεις, τα τραγούδια, τις ρίμες

57

58 Μετάφραση; Σάιμν σεζ Ο Συμεών λέει Simon says

59

60 Εμείς θα θέλαμε να.. ενθαρρύνουμε τους καθηγητές να δημιουργήσουν το δικό τους συμπληρωματικό υλικό – παιχνίδια, πολυαισθητηριακές δραστηριότητες ΟΧΙ κανόνες γραμματικής και λίστες μεταφρασμένου λεξιλογίου (companion) Προτείνουμε συχνή ανακύκλωση λέξεων και φράσεων μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες

61

62

63

64

65

66 Πού θα βρείτε το ΜΒ2 Τα βιβλία του ΜΒ2 (μαθητή, δασκάλου και δραστηριοτήτων), τα τραγούδια και όλο το ηχητικό αρχείο, το συμπληρωματικό υλικό θα βρίσκονται σύντομα εδώ:

67 “Children remember how you made them feel, not what you taught them….”


Κατέβασμα ppt "Δραστηριότητες για τη Γ΄ δημοτικού"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google