Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεDionne Martha Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης Πανεπιστημίου Αιγαίου Μυτιλήνη, Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013 2ο Εκπαιδευτικό Συμπόσιο Φυκολογίας Συντονίστρια Εκπαιδευτικός: Μαρία Κακαρίδου – Φυσικός Συμμετέχων Εκπαιδευτικός: Δημήτρης Αϊβαλιώτης - Βιολόγος Παρουσίαση: Δημήτρης Ματθαίου (Β΄ τάξη) Ελευθερίου Βασιλική (Β΄ τάξη) Βουλμές Εφραίμ (Α΄ τάξη) Κωνσταντάρας Απόστολος (Β΄ τάξη) Μιχαήλ Αντωνιάδης (Α΄ τάξη) Στρατής Βούλγαρης (Α΄ τάξη) Συμμετοχή:
2
Συντελεστές της δράσης: Η δράση οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε από ιδρυτικά και απλά μέλη της Περιβαλλοντικής Ομάδας το Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης Πανεπιστημίου Αιγαίου Αϊβαλιώτης Δημήτρης – Βιολόγος Μουζτουρέλλη Ειρήνη – Αγγλ. Φιλολογίας Οι καθηγητές: Κακαρίδου Μαρία – Φυσικός Κουκούτα Βαρβάρα – Οικονομολόγος Η διευθύντρια του σχολείου Σκαλοχωρίτου Γεωργία – Μαθηματικός Ο πρόεδρος του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου Φίκιας Παναγιώτης Συνολικά συμμετείχαν: 18 μαθητές της Β΄τάξης 25 μαθητές της Α΄τάξης Η δράση υποστηρίχθηκε ηθικά και υλικά από το Δήμο Λέσβου, με εκπρόσωπό του τον κ.Τσακίρη Ιωάννη
3
Περιβαλλοντική Ομάδα του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Μυτιλήνης Δημιουργήθηκε με απόφαση ομάδας μαθητών και καθηγητών και επικυρώθηκε με Πράξη Συλλόγου Διδασκόντων με αριθμό: 26/24-1-2013 Η ιδέα γεννήθηκε μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος του σχολείου μας να συμμετάσχει στο «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου», ένα διαγωνισμό μεταξύ σχολείων για το συνολικό «πρασίνισμα» του σχολείου (Αριθ. Πράξης συλλόγου: 18/29-10-2012). Σκοπός: Η ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των μελών της σχολικής μας κοινότητας και η οργάνωση και πραγματοποίηση δράσεων με στόχο τον προσανατολισμό του σχολείου μας προς την αειφορία. Λίγα λόγια για την …
4
Γιατί να καθαρίσουμε μια παραλία … Όλα τα απορρίμματα που καταλήγουν στο θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον, είτε λόγω εσκεμμένης απόρριψης, είτε λόγω ελλιπούς διαχείρισης, έχουν μία κοινή προέλευση, τον άνθρωπο. Υπολογίζεται ότι 8 εκατομμύρια απορρίμματα καταλήγουν κάθε ημέρα στη θάλασσα, δημιουργώντας ένα παγκόσμιο πρόβλημα. Το 80% αυτών των απορριμμάτων προέρχεται από ανθρώπινες δραστηριότητες στη στεριά και το υπόλοιπο 20% από δραστηριότητες στη θάλασσα (Πηγή: HELMEPA 2011). Το πρόβλημα των απορριμμάτων που καταλήγουν στη θάλασσα είναι παγκόσμιο. Οι θάλασσες και οι ωκεανοί δεν έχουν σύνορα και λειτουργούν ως ένα ενιαίο σύστημα. Ανεξαρτήτως του πού και πώς ζούμε, μας επηρεάζει και μας απειλεί όλους, με άμεσο ή έμμεσο τρόπο. … Από πού έρχονται τα σκουπίδια;
5
Εμείς προβληματιζόμαστε και νοιαζόμαστε… Τα απορρίμματα βλάπτουν σοβαρά το θαλάσσιο οικοσύστημα και τον άνθρωπο με πολλούς και ποικίλους τρόπους, ανάλογα με το είδος τους και τη συμπεριφορά τους στο θαλάσσιο περιβάλλον. Σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο οι επιπτώσεις είναι σοβαρές, αφού τα απορρίμματα αποτελούν: Πηγή αισθητικής ρύπανσης και υποβαθμίζουν το τοπίο, επηρεάζοντας αρνητικά τη διάθεσή μας. Αποτρέπουν την προσέλκυση τουριστών και προκαλούν σημαντικές οικονομικές απώλειες στις παράκτιες κοινότητες που εξαρτώνται από τον τουρισμό. Επιβαρύνουν τους φορολογούμενους και τις δημόσιες αρχές με τεράστια ποσά για τον καθαρισμό και την απομάκρυνσή τους από τις ακτές. Προκαλούν ζημιές σε αλιευτικό εξοπλισμό και προπέλες σκαφών. … και αναλαμβάνουμε δράση!
6
Το ιστορικό της δράσης… Η αρχική πρόταση για τον καθαρισμό μιας παραλίας οδήγησε στην ιδέα της ταυτόχρονης υιοθεσίας και ανάδειξης της επιλεγμένης ακτής. Μετά από συζήτηση για την επιλογή της κατάλληλης παραλίας, καταλήξαμε στην πρόταση για την υιοθεσία της ακτής στο «Καλαμάρη». Πλεονεκτήματα: Μικρή απόσταση από το κέντρο της πόλης Πάνω σε κεντρικό οδικό άξονα Περιοχή που θεωρείται υποβαθμισμένη Ύπαρξη δομών από προηγούμενη προσπάθεια ανάδειξης
7
Οργάνωση της δράσης … Α) Επαφή και συνεργασία με το Δήμο Λέσβου, ο οποίος: Υποστήριξε από την αρχή τη δράση Μας εξασφάλισε απορριμματοφόρο όχημα για την αποκομιδή των απορριμμάτων που συγκεντρώθηκαν. Μας προμήθευσε αρκετές μεγάλες σακούλες σκουπιδιών και μερικά ζευγάρια γάντια εργασίας Ανέλαβε την δημοσιοποίηση της δράσης Β) Αγορά υλικών ( π.χ. χρώματα, πινέλα, γάντια, κ.λ.π ) Γ) Οργάνωση των ομάδων εργασίας Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες των 5-6 ατόμων, ορισμός συντονιστή κάθε ομάδας και ανάθεση συγκεκριμένης εργασίας σε κάθε ομάδα. Ορίστηκαν: ένας μαθητής υπεύθυνος βιντεολήψης, ένας μαθητής υπεύθυνος φωτογράφησης και μία μαθήτρια υπεύθυνη φαρμακείου.
8
Εικόνες που αντικρίσαμε… Εικόνες εγκατάλειψης…… εγκατάλειψης και αδιαφορίας Εικόνες ντροπής…… φθοράς και διάβρωσης
9
Μαθητές και μαθήτριες εν δράσει…
10
Μαζεύτηκαν σκουπίδια και κλαδιά…
11
Καθαρίστηκαν και βάφηκαν σκίαστρα και παγκάκια …
12
Καθαρίστηκαν και πλύθηκαν τα αποδυτήρια… … ετοιμάστηκαν χώροι για δενδροφύτευση
13
Τα σκουπίδια φορτώθηκαν στο απορριμματοφόρο…
14
… και η εικόνα της ακτής άλλαξε
15
Συνοψίζοντας: Η παραλία ήταν εγκαταλειμμένη αλλά όχι τόσο βρώμικη όσο περιμέναμε, εξαιτίας και της γεωγραφικής της θέσης. Πιθανόν γιατί στη διάρκεια των προηγούμενων μηνών οι άνεμοι ήταν συχνά Νότιου και όχι Βόρειου τομέα. Στην ακτή δεν υπήρχε ιδιαίτερη συσσώρευση νεκρής Ποσειδωνίας και δεν χρειάστηκε να μαζέψουμε τα φύκια για λόγους αισθητικούς ή έντονης οσμής από σήψη. Υπήρχαν τρία σκίαστρα και τρία παγκάκια εκ των οποίων το ένα σε πολύ άσχημη κατάσταση. Υπήρχαν τρία αποδυτήρια πολύ βρώμικα λόγω ανθρώπινης λανθασμένης χρήσης (!), με προβλήματα στατικά στο ένα κυρίως από αυτά. Υπάρχουν πλακόστρωτοι διάδρομοι σε καλή κατάσταση και νερό στο ντους. Υπάρχει χώρος στάθμευσης, στάση λεωφορείου και τηλεφωνικός θάλαμος. Υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης και κάδοι απορριμμάτων. Υπάρχει περίπτερο.
16
Υπάρχει και συνέχεια… Προτάσεις προς το Δήμο: Να επιδιορθωθεί η οροφή των αποδυτηρίων. Να αντικατασταθεί το κατεστραμμένο παγκάκι. Να περιληφθεί η ακτή στο πιλοτικό πρόγραμμα περισυλλογής των υλικών από τους κάδους ανακύκλωσης. Να γίνεται συχνή αποκομιδή των σκουπιδιών από τους υπόλοιπους κάδους, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες. Να γίνεται τακτικός έλεγχος της καθαρότητας των νερών κολύμβησης από αρμόδια υπηρεσία και τα αποτελέσματα να ανακοινώνονται, ώστε να πειστούν οι επισκέπτες της ακτής για την καταλληλότητά τους. Και η συνέχεια των δικών μας ενεργειών: Θα φυτέψουμε αλμυρίκια και πικροδάφνες στο χώρο. Θα βαφούν τα αποδυτήρια και θα τοποθετηθούν κρεμαστράκια. Για τους καλοκαιρινούς μήνες θα τοποθετηθούν καλαμωτές στα σκίαστρα. Με άδεια του Δήμου θα σχεδιαστεί γκράφιτι με οικολογικό μήνυμα. Θα προσπαθήσουμε να ευαισθητοποιήσουμε τους κατοίκους της περιοχής με ανακοινώσεις στον τύπο και οργάνωση δραστηριοτήτων στην ακτή. Θα είναι και για μας ένας τόπος συνάντησης και αναψυχής.
17
Αλλάζουμε στάση… Η λύση του προβλήματος των σκουπιδιών στις ακτές περνάει από το χέρι και το μυαλό καθενός από εμάς. Είναι καθήκον μας να συνεισφέρουμε στην προστασία των ακτών και των θαλασσών μας από τα σκουπίδια. Είμαστε υπεύθυνοι των πράξεών μας. Ενημερωνόμαστε για το πρόβλημα και τις επιπτώσεις του. Προσπαθούμε να εφαρμόζουμε στην καθημερινή μας ζωή την πράσινη αρχή «Μειώνω – Επαναχρησιμοποιώ –Ανακυκλώνω» ώστε να μειώσουμε τον όγκο και την ποσότητα των απορριμμάτων που παράγουμε. Αποφεύγουμε και καταδικάζουμε ασυνείδητες συμπεριφορές και δίνουμε το παράδειγμα στους γύρω μας, προσπαθώντας να ενισχύσουμε την περιβαλλοντική συνείδηση του γείτονα, του συμμαθητή, του συναδέλφου και του παιδιού δίπλα μας. Ραντεβού όλοι την περίοδο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου σε μια αγαπημένη κοντινή σας παραλία, να γιορτάσουμε την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντικού Καθαρισμού Ακτών, που εδώ και πάνω 20 χρόνια συντονίζει η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος. … Αναλαμβάνουμε δράση
18
Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης Πανεπιστημίου Αιγαίου Μυτιλήνη, Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013 2ο Εκπαιδευτικό Συμπόσιο Φυκολογίας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.