Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεThomasa Stathis Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
2
* Γεγονός πολύ δύσκολο να εξηγηθεί με δεδομένο ότι το μεγαλύτερο βάρος των εξαγωγών,αφορά την ΦΕΤΑ για την οποία από το 2007 έχουμε κατοχυρώσει την αποκλειστικότητα, τουλάχιστον στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΞΑΓΩΓΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΥΡΙΩΝ ΣΤΙΣ 15 ΠΡΩΤΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
3
ΟΙ 15 ΠΡΩΤΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ ΕΞΑΓΩΓΩΝ ΓΙΑ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ
4
Οφείλεται σε υγιή αίτια ? π.χ. Αύξηση Παραγωγικότητας και οικονομίες κλίμακος, τεχνολογικές επενδύσεις [αμφίβολα :γιατί δεν μεταφράζεται αντίστοιχα πτώση και στην εγχώρια αγορά ? ] Οφείλεται σε κακή διαχείριση του Εθνικού Προϊόντος Φέτα? Παραγωγές φασόν και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για μεγάλες αλυσίδες Κακώς εννοούμενος ανταγωνισμός των Ελλήνων παραγωγών, επάνω σε ένα Εθνικό προϊόν ? ** Ειδικά σε μια χρονιά όπου ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ οι τιμές γάλακτος αυξήθηκαν δυσανάλογα!!! ΜΕΙΩΣΗ ΜΕΣΗΣ ΤΙΜΗΣ ΚΙΛΟΥ **
5
Οφείλεται σε κακή διαχείριση των αγορών που παρουσιάζουν τις καλές ευκαιρίες ? π.χ. Γερμανία, Μ.Βρετανία Οφείλεται σε καθαρά ανταγωνιστικούς λόγους απέναντι στους διεθνείς παίκτες για να διεισδύσουμε στις αγορές τους και εάν ναι πότε και πως θα το διορθώσουμε ? Οφείλεται στην έλλειψη Εθνικής κατεύθυνσης και πυξίδα στρατηγικής για το Εθνικό μας προϊόν? π.χ.Γαλλία : ροκφόρ, Ιταλία : Grana Padano ΜΕΙΩΣΗ ΜΕΣΗΣ ΤΙΜΗΣ ΚΙΛΟΥ !
6
Στην εικόνα του προϊόντος απέναντι στα ευθέως ανταγωνιστικά λευκά τυριά των ανταγωνιστών του εξωτερικού, με διαφορές τιμής για ένα ΠΟΠ προϊόν [θεωρητικά ίδιο μεταξύ διαφορετικών παραγωγών] που ξεπερνούν το 1 € /kg. Στην Χρηματοδότηση των επενδύσεων από Τράπεζες που θα βοηθούσαν να αντεπεξέλθουμε στην αυξανόμενη ζήτηση, λόγω χαμηλών ή ανύπαρκτων περιθωρίων κέρδους, που καθιστούν τις επενδύσεις από πλευράς εταιριών μη βιώσιμες. Στην διαφήμιση και προώθηση του προϊόντος σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά με μεγάλους διεθνείς «παίκτες» στο λευκό τυρί με ισχυρές μάρκες π.χ.Salakis, Patros,Apetina. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ANΕΚΥΨΑΝ
7
Στην τιμή στον παραγωγό που πρέπει να συμπιεσθεί για να αντιμετωπισθούν τα κόστη Στην χρηματοδότηση του προγράμματος προώθησης ΠΟΠ τυροκομικών του ΟΠΕ, ΣΕΒΓΑΠ,ΕΛΟΓ,όπου το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης απέσυρε την αρχική δήλωση και δέσμευσή του και απαγόρευσε στον ΕΛΟΓ την καταβολή της ίδιας συμμετοχής. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ANΕΚΥΨΑΝ
12
Μήπως κινδυνεύουμε να χάσουμε την ευκαιρία με αποτέλεσμα : Το λευκό τυρί [ η ψευδεπίγραφη φέτα ] να ισχυροποιήσει τη θέση της ? Οι παραγωγοί φέτας να γίνουν αντικείμενο «φθηνών εξαγορών» από ισχυρούς πολυεθνικούς παίκτες? Ο ανταγωνισμός μεταξύ Ελλήνων παραγωγών φέτας με συνεχείς μειώσεις τιμών, να οδηγήσει σε πρακτικές που θα προκαλέσουν την Εθνική απώλεια του ΠΟΠ? ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΚΥΠΤΟΥΝ
13
Παραδοσιακά, μία από τις καλύτερες αγορές για τα Ελληνικά Προϊόντα Δυστυχώς και εκεί, «καταφέραμε» να καταστρέψουμε την αγορά. Άνοδος των αλυσίδων Discount & Hard Discount (Aldi, Lidl, Plus), τα οποία πωλούν Ελληνική Φέτα 200g προς 0,99 £/τεμ (προμηθευτής SHM Hellas, Βόλος) Η Μεγαλύτερη Αλυσίδα SM της Αγγλίας “Tesco” μειώνει τιμές σε μία σειρά προϊόντων (συμπεριλαμβανομένης και της Φέτας) για να ανταγωνιστεί τα Discount, από 1,47£ σε 0,99 £/τεμ. (προμηθευτής Κολιός) TO ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ
14
Τι σημαίνει 0,99£/τεμ. τιμή στο ράφι: Μείον 35-40% margin των αλυσίδων = 0,6465 Μείον 15-20% margin του Αντιπροσώπου = 0,5469 0,5469 x 1,2578 (Ισοτιμία £ με €) = 0,6879 ή 3,4399 € το κιλό (!?), παραδοτέα στην Αγγλία. Συμπεράσματα: Η Αυθεντική Ελληνική Φέτα πωλείται στο ράφι φθηνότερα από τις απομιμήσεις με αγελαδινό γάλα που παράγονται σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες π.χ. Apetina με τιμή ραφιού 1,19 £/τεμ. 200g. H τιμολογιακή πολιτική καθορίζεται από 2-3 παραγωγούς και τις Αλυσίδες discount. Πως να προσφέρουμε ψηλότερες τιμές στους παραγωγούς γάλακτος, όταν οι προσφερόμενες τιμές δεν καλύπτουν το κόστος γάλακτος στον κτηνοτρόφο?
15
Άμεση ενεργοποίηση εθνικής στρατηγικής για τα τυριά Π.Ο.Π. και κύρια για τη ΦΕΤΑ με ξεχωριστό οργανισμό/φορέα που θα ελέγχει: Τυροκομεία / παραγωγούς φέτας Τρόπο παραγωγικής διαδικασίας βάση προδιαγραφών ΠΟΠ Ισοζύγια γάλακτος Και θα θέτει κατώτατη τιμή πώλησης της φέτας, σε συνεργασία με : Παραγωγούς φέτας, Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, Νέο φορέα, [ αντίστοιχο φορέα της Grana Padano, & Ροκφόρ] Την ευθύνη και την πρωτοβουλία σύστασης του νέου φορέα θα πρέπει να την έχει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
16
Έγκαιρη ενεργοποίηση των κονδυλίων που μας έχει παραχωρήσει η Ε.Ε. καθώς και αυτών που διαθέτει ο ΕΛΟΓ, για προβολή των Ελληνικών Τυριών σε επιλεγμένες αγορές στόχους του εξωτερικού. Μέχρι πρότινος η αξιοποίηση αυτών των κονδυλίων πρέπει να χαρακτηρισθεί- αν όχι με πλήρη- με μεγάλη αποτυχία λόγω κακού συντονισμού των ενεργειών, που αφορούσαν το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Συντονισμός των φορέων ελέγχου της α’ ύλης, της ποιότητας και της πιστοποίησης των προϊόντων, ώστε να «περιχαρακώσουμε» τον χώρο των Π.Ο.Π. τυροκομικών και να μην κινδυνεύσουμε από τις εκθέσεις των ανταγωνιστών του εξωτερικού [για να μην κινδυνεύσουμε από τις δειγματοληψίες των ανταγωνιστών του εξωτερικού- σύνθεση γάλακτος και τιμή] ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
17
Έλεγχος στα σύνορα για εισαγωγές αιγοπρόβειου γάλακτος και ιχνηλασιμότητά του, μέχρι την τελική παραγωγή του. Συγκεκριμένα: Για γάλα με προέλευση Βουλγαρία και Ρουμανία που «βαφτίζεται» Ελληνικό, προτείνουμε αυστηρότερο, αστυνομικού χαρακτήρα έλεγχο στα ισοζύγια των εταιριών ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Ε θνική τιμολογιακή πολιτική για να αναβαθμίσει το προϊόν στην διεθνή αγορά με συνέπεια να διασφαλίσουμε καλές τιμές στον παραγωγό και υγιές κέρδος στη Βιομηχανία Καλύτερος συντονισμός Υπουργείων και Φορέων, για την προώθηση της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας
18
Π.Χ. ΕΛΒΕΤΙΑ
19
TO ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ
22
Να μην είμαστε «Θεατές Λόγων και Ακροατές έργων» όπως έλεγε ο παλαιός δημαγωγός Κλέων !!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.