Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεTimeus Kalfas Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Εν. 3 Κεφ. 17 Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Εν. 3 Κεφ Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ούρδας Ιωάννης 2013
2
Η χώρα ήταν υποδουλωμένη για πολλά χρόνια Χρήματα δεν υπήρχαν
Από αυτά που μάθαμε μέχρι τώρα μπορείτε να φανταστείτε τι συνθήκες επικρατούσαν στην Ελλάδα όταν ανέλαβε κυβερνήτης ο Καποδίστριας; Η χώρα ήταν υποδουλωμένη για πολλά χρόνια Χρήματα δεν υπήρχαν Επικρατούσε αναρχία Η χώρα ήταν ερειπωμένη Ούρδας Ιωάννης 2013
3
Ο Καποδίστριας έφθασε στο Ναύπλιο την πρώτη πρωτεύουσα του Ελληνικού κράτους. Για να μπορέσει να διοικήσει τα πρώτα χρόνια συγκέντρωσε όλες τις εξουσίες επάνω του. Ούρδας Ιωάννης 2013
4
Τι θα έκανε ένας κυβερνήτης σε ένα νεοσύστατο κράτος;
Πως φαντάζεστε ότι γινόταν οι διαφορές συναλλαγές αναμασά στους πολίτες της χώρας μέχρι τώρα; Τι θα έκανε ένας κυβερνήτης σε ένα νεοσύστατο κράτος; Μέχρι τώρα οι συναλλαγές γινόταν με την ανταλλαγή προϊόντων . Ίδρυσε τράπεζα- κατάθεσε την προσωπική του περιουσία σαν πρώτο κεφάλαιο. Έκοψε νομίσματα τους φοίνικες, οι οποίοι αντικατέστησαν τα τούρκικα γρόσια Ούρδας Ιωάννης 2013
5
στο κράτος και να αντικαταστήσουν τα τούρκικα γρόσια.
Φοίνικας το πρώτο νόμισμα που έκοψε ο Καποδίστριας για να γίνονται οι συναλλαγές στο κράτος και να αντικαταστήσουν τα τούρκικα γρόσια. Τούρκικα γρόσια Ούρδας Ιωάννης 2013
6
Στις μέρες μας το κράτος τι φροντίζει να εξασφαλίσει στα παιδιά;
Φροντίζει για τη μόρφωση τους Μπορείτε να πείτε τι φρόντισε να κάνει ο Καποδίστριας; Γιατί το πρώτο μέλημα του ήταν αυτό; Ίδρυσε σχολεία όπου τα παιδιά μάθαιναν κάποια επαγγέλματα Δημιουργήθηκαν σχολεία - αλληλοδιδακτικά Ούρδας Ιωάννης 2013
7
Ένα κράτος αποκτά την ανεξαρτησία του μετά από πολλά χρόνια
Ένα κράτος αποκτά την ανεξαρτησία του μετά από πολλά χρόνια. . Δημιουργούνται σχολεία. Μπορείτε να πείτε αν υπάρχουν κάποιες αντικειμενικές δυσκολίες στη λειτουργία τους; Δεν θα υπάρχουν αρκετοί μορφωμένοι δάσκαλοι για να διδάξουν στα σχολεία που δημιουργήθηκαν. Ούρδας Ιωάννης 2013
8
Επίσης ιδρύθηκε χειροτεχνικό σχολείο στην Αίγινα
Τα σχολεία που ιδρύθηκαν λέγονταν αλληλοδιδακτικά. Παρατηρώντας την εικόνα μπορείτε να εξηγήσετε πως γινόταν η διδασκαλία στα σχολεία αυτά; Οι μεγαλύτεροι μαθητές αναλάμβαναν να διδάσκουν στους μικρότερους γραφή και ανάγνωση με τη βοήθεια του δασκάλου. Επίσης ιδρύθηκε χειροτεχνικό σχολείο στην Αίγινα Ούρδας Ιωάννης 2013
9
Σήμερα το κράτος μας τι προϊόντα παράγει κυρίως;
Γεωργικά Την εποχή για την όποια μιλάμε ποια λέτε να είναι η κυρία ασχολία των κάτοικων; Οι Έλληνες ασχολούνταν με τη γεωργία Ούρδας Ιωάννης 2013
10
Εισήγαγε την καλλιέργεια της πατάτας, στήριξε την παραγωγή μεταξιού.
Ίδρυσε γεωργική σχολή στην Τίρυνθα για την εκπαίδευση των ελλήνων αγροτών. Εισήγαγε την καλλιέργεια της πατάτας, στήριξε την παραγωγή μεταξιού. Έφερε γεωπόνους από την Ελβετία. Αναπτύχθηκαν το εμπόριο και η ναυτιλία. Ούρδας Ιωάννης 2013
11
Όταν ο Καποδίστριας ήρθε στην Ελλάδα τα σύνορα του κράτους δεν ήταν γνωστά. Οι διαπραγματεύσεις με τις μεγάλες δυνάμεις συνεχίζονταν. Τα σύνορα του ελληνικού κράτους συμφωνήθηκε το 1830 να είναι η νοητή γραμμή ανάμεσα στον Αμβρακικό κόλπο και τον Παγασητικό Φρόντισε να μένει επαναστατημένη η στερεά Ελλάδα και η Κρήτη για να συμπεριληφθούν στο ανεξάρτητο ελληνικό κράτος Ούρδας Ιωάννης 2013
12
Γραμματόσημο που δείχνει τα σύνορα της Ελλάδας το 1830
Με άσπρο χρώμα το ανεξάρτητο ελληνικό κράτος Ούρδας Ιωάννης 2013
13
Η μάχη στην Πέτρα της Βοιωτίας έγινε στις 12 Σεπτεμβρίου 1829 μεταξύ Θήβας και Λιβαδειάς. Την εποχή εκείνη ήταν μία στενή δίοδος, που σχημάτιζαν οι όχθες της Λίμνης Κωπαΐδας και το βουνό Ζαγαρά (Ελικών). Οι Έλληνες που είχαν δημιουργήσει τακτικό στρατό χάρη στις μεταρρυθμίσεις του Καποδίστρια κατασκεύασαν οχυρωματικά έργα. Οι Τούρκοι στρατοπέδευσαν ακριβώς απέναντι τους. Οι Έλληνες ξεκίνησαν την επίθεση με καταιγισμό πυροβολισμών και κατόπιν έκαναν έφοδο. Οι Τούρκοι πανικοβλημένοι ζήτησαν παύση των εχθροπραξιών. Ούρδας Ιωάννης 2013
14
Διέλυσε την εθνοσυνέλευση. Πήρε όλες τις εξουσίες στα χεριά του.
Ο Καποδίστριας κυβέρνησε με δυναμισμό. Έτσι συγκρούστηκε με τα τοπικά συμφέροντα και προκάλεσε την δυσαρέσκεια των πολιτικών. Διέλυσε την εθνοσυνέλευση. Πήρε όλες τις εξουσίες στα χεριά του. Τι συνέβη τελικά; Ούρδας Ιωάννης 2013
15
Το κυβερνείο του Καποδιστρία στο Ναύπλιο
Ούρδας Ιωάννης 2013
16
Στις 27 Σεπτεμβρίου 1831 ο Καποδίστριας δολοφονήθηκε με αποτέλεσμα να επικρατήσει αναρχία.
Ο ιερός ναός του Αγίου Σπυρίδωνα στο Ναύπλιο, έξω από τον οποίο σκότωσαν τον Καποδίστρια Ούρδας Ιωάννης 2013
17
Ούρδας Ιωάννης 2013
18
Ούρδας Ιωάννης 2013
19
Ούρδας Ιωάννης 2013
20
Το Ναύπλιο η πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδος.
Ούρδας Ιωάννης 2013
21
Ο Καποδίστριας πείθει τους Έλληνες να καλλιεργήσουν την πατάτα.
Προσπάθησε να πείσει τους χωρικούς να καλλιεργήσουν προς όφελός τους πατάτες. Εκείνοι, φιλύποπτοι και συντηρητικοί, ίσως και γιατί δε βρήκαν καμία χάρη και καμία ευκολία στο νέο προϊόν, τις πέταξαν! Ο Καποδίστριας, όμως, ήξερε πολύ καλά τους Έλληνες και -μιμούμενος το Φρειδερίκο το Μέγα της Πρωσίας -περιέφραξε το μέρος όπου ήταν αποθηκευμένες οι πατάτες κι έβαλε σκοπούς να τις φυλάνε νυχθημερόν. Σύντομα, κυκλοφόρησαν φήμες, ότι αφού τόσο καλά φρουρούνταν οι πατάτες έπρεπε να είναι προϊόν μεγάλης αξίας. Κι επειδή το απαγορευμένο είναι πιο γλυκό, κάποιοι αποφάσισαν να τις …κλέψουν. Οι φρουροί είχαν διαταχθεί εκ των προτέρων να κάνουν τα στραβά μάτια και να επιτρέπουν ουσιαστικά την κλοπή. Μέσα σε μια εβδομάδα δεν είχε μείνει ούτε μια πατάτα και το σχέδιο του Καποδίστρια να τις εισάγει στην Ελλάδα είχε πετύχει! Ούρδας Ιωάννης 2013
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.