Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεKirsten Papandrea Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas
2
«Ο Καποδίστριας, μια σημαντική προσωπικότητα Ερευνώ μεθοδικά-Δημιουργώ ψηφιακά» της Μπιλιούρη Αργυρή από το: 5ο Δημοτικό Σχολείο Ναυπλίου
3
Τίτλος Δραστηριότητας
Αντικείμενο: Ο Ιωάννης Καποδίστριας. Ο Α΄ Κυβερνήτης της Ελλάδος. Διερεύνηση και παρουσίαση μιας ιστορικής και πολιτικής προσωπικότητας Τάξη: ΣT΄ Δημοτικού, 24 μαθητές Σκοπός: Μεθοδολογία μιας ερευνητικής εργασίας Γνωριμία με μια ιστορική και πολιτική προσωπικότητα Λειτουργία ομάδων και συνεργασία Δημιουργικότητα Ψηφιακός γραμματισμός Λογισμικό: Word/Publisher/PowerPoint/Picture Manager/Movie Maker/ /Auto Collage/Microsoft clipart/Google Maps/Smart Draw /Wordle/puzzle/Yola
4
Περιγραφή δραστηριότητας
Στο μάθημα της Ιστορίας της ΣΤ΄ τάξης μελετάται η Νεώτερη ιστορία του Ελληνικού κράτους. Ξεχωριστό ρόλο σε αυτή έχει διαδραματίσει ο Ιωάννης Καποδίστριας, ως ο Α΄ Κυβερνήτης της Ελλάδας. Α. Μιλώντας για τα προεπαναστατικά χρόνια, έγιναν αναφορές στο πρόσωπο του Καποδίστρια όπου αυτός εμπλεκόταν. Κατάλαβα ότι οι γνώσεις των μαθητών ήταν σχεδόν ανύπαρκτες και οι απορίες πολλές. Β. Οι απορίες των μαθητών για τον τρόπο που ενεπλάκη ο Καποδίστριας, ένας Έλληνας, στα διεθνή πράγματα ήταν μια καλή αφορμή για να προτείνω την γνωριμία με αυτό το πρόσωπο που δολοφονήθηκε στην πόλη μας και δέθηκε με την ιστορία του. Γ. Με οδηγό τη μέθοδο project και την εμπλοκή πολλών γνωστικών αντικειμένων στο θέμα οργανώσαμε την εργασία σε ομάδες. Οι ομάδες ήταν μεικτές, με ευέλικτη δομή ώστε να αλλάζει η σύνθεση μόλις ολοκληρωνόταν μια δράση. Δ. Η εργασία υλοποιήθηκε: στην Δημοτική Βιβλιοθήκη, για αναζήτηση πληροφοριών (συμβατικά και από το διαδίκτυο), στην τάξη, για συζήτηση- επεξεργασία- ανατροφοδότηση, στην αίθουσα του διαδραστικού πίνακα, για τις πολυμεσικές εφαρμογές και για την δημιουργία της ιστοσελίδας . ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι μαθητές έχουν υλοποιήσει στο παρελθόν προγράμματα, αξιοποιώντας εφαρμογές του Η/Υ και έχουν οικειότητα με το περιβάλλον τους.
5
Περιγραφή δραστηριότητας
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ Σε ένα σεμινάριο είχα ακούσει για το συγκεκριμένο διαγωνισμό και προσπαθούσα να μάθω περισσότερα. Φέτος ήρθε και επίσημη ενημέρωση στο Σχολείο. Αναζήτησα εργαλεία, τα οποία είναι εύκολο να χρησιμοποιηθούν από τα παιδιά, και παρέχονται δωρεάν. Ασχολήθηκα ώστε να μάθω τη χρήση και τη χρησιμότητά τους. Αναβάθμισα τον Η/Υ της τάξης και εγκατέστησα εργαλεία τα οποία ήταν απαραίτητα για μια εργασία. ΥΛΙΚΟ: Η/Υ, διαδραστικός Έρευνα: Βιβλιογραφία – Διαδίκτυο – Επικοινωνία ( )με φορείς, μουσεία, πρεσβείες χωρών Ψηφιακός γραμματισμός: Αναζήτηση στο διαδίκτυο – Ανάδειξη Δωρεάν Εργαλείων (Microsoft, άλλης προέλευσης, εκπαιδευτικά, παρουσίασης)-Συνετή χρήση- Συμμετοχή στο χτίσιμο της γνώσης ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Ολοκλήρωση του Β΄ Επιπέδου της Επιμόρφωσης των Νέων Τεχνολογιών Προσωπική ενασχόληση Μύηση στο Partners in Learning
6
Διδασκαλία ΟΡΓΑΝΩΣΗ: 1. Οι μαθητές σε ομάδες (μεικτές και εναλλασσόμενες) μελετούσαν το αντικείμενο σε θεματικές. Συζητήθηκαν οι θεματικοί άξονες. Συγκεντρώθηκε το αρχικό υλικό. Οι μαθητές ανέλαβαν να μελετήσουν, να οργανώσουν και να παρουσιάσουν ένα θέμα. Γίνονταν τακτικά ανατροφοδότηση και αξιολόγηση της πορείας και του υλικού στην ολομέλεια και ορίζονταν οι νέοι στόχοι. Αξιοποιήθηκαν οι δεξιότητες των μαθητών στη χρήση των Η/Υ. 2. Ο γραμματέας κάθε ομάδας χρησιμοποιούσε κρατούσε σημειώσεις για τις δράσεις της συνάντησης 3.Επίσης η ολομέλεια ενημέρωνε το ημερολόγιο της πορεία της εργασίας στο Publisher ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 3 μήνες με δύο συναντήσεις κάθε εβδομάδα ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΠΡΕΠΕ: Να συγκεντρώνουν, να μελετούν και να εμπλουτίζουν το υλικό της εργασίας/ Να κρατούν ενημερωμένο το ημερολόγιο/ Να προετοιμάσουν την παρουσίαση ( μορφή, κείμενα), χρησιμοποιώντας προγράμματα του Η/Υ (εγκατεστημένα ή on line). ΥΛΙΚΟ που χρησιμοποιήθηκε: Μετά τη αξιοποίηση λογισμικών του Η/Υ για πολυτροπικά κείμενα στις αρχικές δραστηριότητες, οι μαθητές πρότειναν να κατασκευάσουν μια ιστοσελίδα. Έτσι οι σημειώσεις, τα κείμενα, οι λεζάντες γράφηκαν στο Word, όπου οι μαθητές είχαν οικειότητα με το περιβάλλον του. Σκανάρισαν, επεξεργάστηκαν ψηφιακές εικόνες ή κατέβασαν εικόνες από το διαδίκτυο. 4. Κατασκευάστηκε η ιστοσελίδα.
7
Παραδείγματα
8
Προγράμματα Microsoft – και άλλα
Μηχανές αναζήτησης Microsoft Word Yola Microsoft PowerPoint Puzzle on line Wordle Wufoo SmartDraw Microsoft Publisher Youtube Issuu Adobe Reader Windows MovieMaker Animoto Hot potatoes Centennia Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Microsoft on line AutoCollage Google Maps
9
Σύγκριση Το ένα σκέλος του project, η ερευνητική πλευρά είναι μια δύσκολη εργασία και αρκετά επίπονη και βαρετή για την ηλικία αυτή. Με τη συμβατική αναζήτηση της πληροφορίας και της παρουσίασης θα παρουσιαζόταν δυσκολία στην ολοκλήρωση της εργασίας. Η λειτουργία όμως των ομάδων και η χρήση εργαλείων του Η/Υ ήταν τα στοιχεία, που έδωσαν αέρα πρωτοτυπίας και δημιουργικότητας, προκάλεσαν το ενδιαφέρον και την ενεργητικότατη συμμετοχή των μαθητών. Η παρουσίαση κάθε συμβατικής δραστηριότητας σε ψηφιακή εφαρμογή προκάλεσε δημιουργική αναστάτωση και οι μαθητές ήθελαν να δημιουργήσουν κάτι καινούριο και μοντέρνο. Επίσης, η διαδικασία της υλοποίησης του project θεμελίωσε βασικές δεξιότητες στην μεθοδολογία έρευνας από τη μια και τη χρήση εφαρμογών του Η/Υ από την άλλη. ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΘΗΚΕ: Χρήση ποικίλων εργαλείων του Η/Υ για την αναζήτηση πληροφοριών (διαδίκτυο), καταγραφή (Word, Publisher, Smart Draw,), παρουσίαση (Movie Maker, Picture Manager, P.P., Wordle, Reader Adobe, Microsoft online, Youtube, Animoto), κατασκευή εργασιών (hot potatoes, puzzle on touch), κατασκευή ιστοσελίδας (website creator) αξιολόγηση (wufoo).
10
Αξιολόγηση Η οργάνωση της εργασίας με τη μέθοδο project έμαθε στα παιδιά να οργανώνουν τη δουλειά τους, να συνεργάζονται, να σκέφτονται κριτικά και να καταλήγουν σε συμπεράσματα και να αξιοποιούν τις δυνατότητες του κάθε μέλους της ομάδας. Γνώρισαν τον άνθρωπο Καποδίστρια, θαύμασαν την πολιτική του ευστροφία και εκτίμησαν την ευρωπαϊκή του σκέψη. Είδαν πόσο εύκολα η τοπική δράση μπορεί να πάρει προεκτάσεις ευρωπαϊκές. Μυήθηκαν στις έννοιες: πολιτική, διπλωματία και όραμα. Η ανυπομονησία των μαθητών για την επόμενη συνάντηση δείχνει το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό και την αξία της εργασίας στην βελτίωση του «μαθαίνω πώς να μαθαίνω». Στην ιστοσελίδα υπάρχει Forum αξιολόγησης για να κρίνουμε το αποτέλεσμα της πληροφόρησης, που παρέχεται από αυτή. Επίσης η επισκεψιμότητα της σελίδας θα την αξιολογήσει σε βάθος χρόνου. Η εργασία θα συμμετέχει στην δράση «Αγαπώ και προβάλλω τον τόπο μου», δράση του ΥΠΑΙΘΠΑ Οι πληροφορίες και οι εργασίες που προτείνονται στην ιστοσελίδα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από άλλους μαθητές, έτσι να υπάρξει διάχυσης της πληροφορίας. Επίσης η δραστηριότητα να γίνει παράδειγμα καινοτόμου και δημιουργικής εργασίας. Η εργασία θα παρουσιαστεί από τους μαθητές στην ενδοσχολική ενημέρωση των εκπαιδευτικών με θέμα: «Η πορεία των προγραμμάτων και η συμμετοχή των μαθητών», ώστε οι εκπ/κοι νε έρθουν σε επαφή με την εμπειρία των μαθητών και σε εκδήλωση εκτός σχολείου θα παρουσιάσουν την ιστοσελίδα στην τοπική κοινωνία.
11
Επιπλέoν Σχόλια ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Η χρήση εφαρμογών των Νέων τεχνολογιών κάνει το μάθημα ελκυστικό και τη διδασκαλία ενδιαφέρουσα. Όμως, όπως συμβαίνει σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, πρέπει ο εκπ/κός να ενημερώνεται για τις νέες προτάσεις και να επιδιώκει την ορθολογική χρήση των εφαρμογών και με τρόπο που οικοδομούν τη γνώση ΜΑΘΗΤΗΣ: Για τους μαθητές ο Η/Υ είναι η καθημερινότητά τους, το όνειρό τους και ο κόσμος που θα ζήσουν. Έτσι πρέπει να αποκτήσουν οικειότητα με αυτό το περιβάλλον, να το κατανοήσουν, να εξασκηθούν να το κρίνουν και να το αξιοποιούν προς όφελός τους. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ είναι πλέον μέσο διάχυσης και γνωστοποίησης της πληροφορίας και των ιδεών σε ευρύ κοινό. ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Η ιστοσελίδα μας έχει δημοσιευθεί αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί και ενημερώνεται συνεχώς μέχρι να πάρει την τελική της μορφή!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.