Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεMaeve Prisco Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas
2
Τίτλος δραστηριότητας: «Οι Πέρσες και οι Άβαροι συμμαχούν εναντίον του Βυζαντίου» Όνομα Εκπαιδευτικού: Κολλιόπουλος Δημήτριος Σχολείο: 15ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕΡΡΩΝ Email: 15dimser@sch.gr Τηλ.Επικοιν.: 2321023660
3
«Οι Πέρσες και οι Άβαροι συμμαχούν εναντίον του Βυζαντίου» Αντικείμενο: ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Τάξη: Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Σκοπός: Να γνωρίσουν οι μαθητές • Τις προσπάθειες του Ηράκλειου για ανασυγκρότηση του κράτους •Τις δυσκολίες που συνάντησε •Ο τρόπος που τις αντιμετώπισε και •Ανάδειξη της συμβολής της Εκκλησίας Λογισμικό: Microsoft Word, Microsoft Powerpoint, Microsoft Access, Microsoft Office Picture Manager, Microsoft Visual basic, Microsoft Internet Explorer
4
Περιγραφή δραστηριότητας •Χρησιμοποιήθηκε το εργαστήριο του σχολείου το οποίο είναι πλήρως εξοπλισμένο με Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές συνδεδεμένους στο διαδίκτυο(ISDN σύνδεση). •Πριν γίνει η εργασία στην τάξη έγινε προετοιμασία. α) Εντοπίστηκαν οι ιστοσελίδες με ιστορικό ενδιαφέρον για να έχω τη δυνατότητα να βοηθήσω τους μαθητές σε περίπτωση που χρειαστούν βοήθεια. β) έγινε συλλογή εικόνων και εκτύπωση από διαδίκτυο ή σάρωση από βιβλία. γ) αναζήτησα κείμενα από ιστορικές πηγές τα οποία αποτύπωσα σε έγγραφα του Microsoft Word που οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ανοίξουν, για να αναζητήσουν πληροφορίες. δ) προετοίμασα μια άσκηση αξιολόγηγης της επίτευξης των στόχων του μαθήματος με τη γλώσσα προγραμματισμού Visual Basic.
5
•Η άσκηση αξιολόγησης δημιουργήθηκε σε ένα εκτελέσιμο αρχείο με τίτλο «ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ.exe». Το αρχείο έχει ένα σταυρόλεξο που αυτόματα δίνει το βαθμό επιτυχίας του και 22 ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών που είναι τοποθετημένες σε μια βάση δεδομένων της «Microsoft Access» και συνεργάζεται με το πρόγραμμα «ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ.exe». Κάθε φορά που δίνεται απάντηση σε κάποια ερώτηση πολλαπλής επιλογής, η εφαρμογή πληροφορεί την ομάδα για την ορθότητα της απάντησης, το σύνολο των σωστών απαντήσεων, το σύνολο των λάθος απαντήσεων, το αριθμό των υπόλοιπων ερωτήσεων Περιγραφή δραστηριότητας
6
•και το ποσοστό επιτυχίας ως τη δεδομένη στιγμή. Επίσης ο χρόνος ολοκλήρωσης(15 λ.) μετρά αντίστροφα και πληροφορεί πάντα την ομάδα για το υπόλοιπο. •Όλο το υλικό οργανώθηκε σε ένα φάκελο. • Δημιουργήθηκαν πέντε παρουσιάσεις Power Point(μία για κάθε ομάδα μαθητών), που περιείχαν «συνδέσεις» με τα αρχεία του φακέλου, με «υπερσυνδέσεις» του διαδικτύου για αναζήτηση πληροφοριών και με την άσκηση αξιολόγησης, με αυτόματη βαθμολόγηση. •Επίσης με μια διαφάνεια που έθετε την ερώτηση εργασίας που έπρεπε να ετοιμάσουν οι μαθητές της ομάδας συνεργαζόμενοι. Περιγραφή δραστηριότητας
7
Διδασκαλία Οι μαθητές οργανώθηκαν σε 5 ισοδύναμες μικτές ομάδες και το μάθημα διήρκεσε 2 διδ. Ώρες(90 λ.) Στην επιφάνεια εργασίας κάθε Η/Υ ήταν τοποθετημένη η συντόμευση μιας διαφάνειας διαφορετική για την κάθε ομάδα. Οι μαθητές πήραν στα χέρια τους τυπωμένες τις διαφάνειες σε μορφή «εκτύπωση για το ακροατήριο». Άνοιξαν την Παρουσίαση, διάβασαν το αρχικό κείμενο, περιηγήθηκαν στις υπερσυνδέσεις, αρχείων και διαδικτύου, παρήγαγαν ένα κείμενο που απαντούσε στην ερώτηση της τελευταίας διαφάνειας κάθε «Παρουσίασης». Κάθε ομάδα παρουσίασε το κείμενό της και δέχθηκε ερωτήσεις διευκρίνησης. Τα τελευταία 20 λεπτά αφιερώθηκαν στην άσκηση αξιολόγησης.
8
1 η Παρουσίαση…
9
2η παρουσίαση…
10
3 η Παρουσίαση
11
4 η Παρουσίαση…
12
5η Παρουσίαση…
13
Το σταυρόλεξο της Αξιολόγησης
14
Η σελίδα ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών
15
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
16
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
19
Η 1 Η ΟΜΑΔΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
20
Η 4 η ΟΜΑΔΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
21
Σύγκριση Η ερευνητική μορφή που πήρε το μάθημα από την αρχή έφερε μεγάλο ενδιαφέρον. Όλα τα παιδιά ήθελαν να συμμετέχουν, να πουν τη γνώμη τους, να «περάσουν» την άποψή τους. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο γι αυτά και η αίσθηση της παραγωγής της δικής τους άποψης στα ιστορικά δεδομένα έδινε ώθηση για μεγαλύτερη προσπάθεια. Οι απαντήσεις στο ηλεκτρονικό «Κριτήριο αξιολόγησης» της εργασίας πρόσθεσαν νέο ενδιαφέρον. Φαινόμενα αδιαφορίας δεν παρατηρήθηκαν ακόμα και σε μαθητές που άλλες φορές είχαν αποστασιοποιηθεί από το μάθημα.
22
Αξιολόγηση Το αδύνατο σημείο της όλης προσπάθειας είχε να κάνει με το χώρο εργασίας. Το εργαστήριο είναι ένας χώρος που δεν προσφέρει άνεση. Δεν επέτρεπε όλα τα μέλη της ομάδας να έχουν άμεση πρόσβαση στην οθόνη. Θα επέλεγα για άλλη φορά, την προσαρμογή των Η/Υ στην τάξη μιας και το κτίριο του σχολείου διαθέτει ασύρματη σύνδεση DSL και μπορούμε να έχουμε πληροφορίες και από το διαδίκτυο. Τα παιδιά επίσης δεν έχουν εξασκηθεί να εργάζονται ομαδικά κι αυτό πρέπει να είναι μια από τις επόμενες προτεραιότητες. Τα παιδιά από την ώρα που τους έγινε γνωστό πως θα δουλέψουμε τη συγκεκριμένη ενότητα με τους Η/Υ ενθουσιάστηκαν. Η αξιολόγηση της επίτευξης των σκοπών έγινε με το «κριτήριο αξιολόγησης» που δημιουργήθηκε από εμένα με τη Γλώσσα προγραμματισμού Visual Basic. Δεν γνωρίζω αν άλλοι εκπ/κοι έχουν χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη αν κι αυτή είναι αναρτημένη στην προσωπική μου ιστοσελίδα
23
Επιπλέoν Σχόλια Στο κατώφλι του 21ου αιώνα, η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) δηµιουργεί νέα δεδοµένα και νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη, ευηµερία και ποιότητα ζωής. Η ανάπτυξή της βασίζεται στη ραγδαία εξέλιξη των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Οι τεχνολογίες αυτές αποτελούν ουσιαστικό εργαλείο για ανοιχτή και αποτελεσµατική διακυβέρνηση και για την παροχή βελτιωµένων υπηρεσιών στον πολίτη. Η εκπαίδευση δεν πρέπει να μείνει πίσω σ’ αυτή την πρόκληση. Το αντίθετο μάλιστα έχει τη μέγιστη υποχρέωση να ετοιμάσει τα παιδιά γι αυτή τη μεγάλη Κοινωνία της πληροφορίας. Και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να είναι μπροστά.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.