Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣέργιος Γιάγκος Τροποποιήθηκε πριν 5 χρόνια
1
ECVET Permit Tι είναι το έργο « Ecvet Permit» Tαυτότητα του έργου
Οι εταίροι του έργου Στόχοι του έργου Μεθοδολογία και διαδικασίες εφαρμογής Έγγραφα ΕCVET Πιλοτική δοκιμή Αποτελέσματα - Συμπεράσματα
2
Γενικά για το έργο “Ecvet Permit”
Η δυνατότητα μεταφοράς των μαθησιακών αποτελεσμάτων που λαμβάνονται στη μη-τυπική ΕΕΚ παραμένει προβληματική λόγω του γεγονότος ότι η εκπαίδευση που λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο της μη τυπικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, συχνά δεν καταλήγει σε μονάδες που να μπορούν να συσσωρευτούν ή να μεταφερθούν σε άλλα μαθησιακά περιβάλλοντα Ως αποτέλεσμα, τα μαθησιακά αποτελέσματα (γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες) που λαμβάνονται στο πλαίσιο της μη τυπικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, συχνά δεν αναγνωρίζονται για περαιτέρω σπουδές στο επίσημο σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης
3
Το έργο Ecvet Permit Το έργο ECVET Permit εστιάζει στη διαπερατότητα και τη µεταφορά µεταξύ µη τυπικής και τυπικής µάθησης. Το θέµα έχει προσεγγιστεί τόσο σε εθνικό όσο και σε διακρατικό επίπεδο και προς αυτό το σκοπό έχουν αναπτυχθεί µεθοδολογίες και εργαλεία, τα οποία έχουν δοκιµαστεί και οριστικοποιηθεί. Η πείρα και τα αποτελέσματα που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου, παρατίθεται πιο κάτω
4
Ταυτότητα του έργου Πρόγραμμα/Χρηματοδότηση: ERASMUS+
Δράση: KA2 – Συνεργασίες για Καινοτομία και Ανταλλαγή Καλών Πρακτικών Διάρκεια: – Δεκέμβριος 2016 Προϋπολογισμός: 228, Ευρώ (100%) Χώρες: Κύπρος, Ελλάδα, Μάλτα Κοινοπραξία: Εταίροι
5
Εταίροι του έργου Intercollege .…… Συντονιστής του έργου
Κέντρο Παραγωγικότητας Κύπρου ΑΝΑΔ / Κύπρος IDEC / Ελλάδα I.E.K. DELTA / Ελλάδα MCAST / Μάλτα
6
Παραδοτέα του έργου Ecvet Permit
IO1 – Κατευθυντήριες γραµµές για την πρακτική εφαρµογή της µεθοδολογίας ECVET στο πλαίσιο του έργου IO2 – Εκπαιδευτικό εγχειρίδιο για τη µετατροπή των προγραµµάτων στο πλαίσιο του ECVET ( web page IO3 - Έκθεση Σύνθεσης: Χαρτογράφηση αναλυτικών προγραµµάτων στο πλαίσιο του ECVET σε εθνικό και διακρατικό επίπεδο. IO4 – Μετατροπή 8 αναλυτικών προγραµµάτων µε βάση το πλαίσιο ECVET - 2 προγράµµατα από κάθε πάροχο από τη µη τυπική στην τυπική µάθηση. IO5 – Κοινή διαδικασία αξιολόγησης και επικύρωσης της διαδικασίας µεταφοράς πιστωτικών µονάδων µεταξύ τυπικής και µη τυπικής ΕΕΚ (Intercollege – ΚΕΠΑ και µία από MCAST – ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ)
7
Στόχοι του έργου Η υλοποίηση του ECVET Permit περιελάµβανε τρεις στόχους: Την εφαρµογή της µεθοδολογίας ECVET σε έναν επιλεγµένο αριθµό προγραµµάτων τεχνικής κατεύθυνσης των συστηµάτων της µη τυπικής και τυπικής µάθησης στην ΕΕΚ σε τρεις χώρες της ΕΕ: Κύπρο, Μάλτα και Ελλάδα 2. Τη δοκιµαστική µεταφορά µαθησιακών αποτελεσµάτων από το µη τυπικό στο τυπικό σύστηµα ΕΕΚ σε εθνικό και διακρατικό επίπεδο, και 3. Την αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά µε τα οφέλη της εφαρµογής του συστήµατος ECVET για τη διαπερατότητα και τη δυνατότητα µεταφοράς µαθησιακών αποτελεσµάτων από το σύστηµα της µη τυπικής στο σύστηµα της τυπικής ΕΕΚ, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
8
Ειδικότητες που επιλέγηκαν
Οι τρεις τεχνικές ειδικότητες είναι οι ακόλουθες: 1. Υδραυλικός 2. Ηλεκτρολόγος 3. Μηχανικός Αυτοκινήτων
9
Μεθοδολογία και διαδικασίες εφαρμογής
Η µεθοδολογία και οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για τη επίτευξη των στόχων του “Ecvet Permit” με σκοπό την δηµιουργία συνεργασιών µεταξύ των παρόχων ΕΕΚ ,συνοψίζεται στα τρία ακόλουθα διακριτά βήµατα: Βήμα1: Διαδικασία χαρτογράφησης ECVET Βήμα 2: Διαδικασία μετατροπής προγραμμάτων ΕΕΚ Bήμα3 Διαδικασία μεταφοράς και συσσώρευσης μονάδων
10
Βήμα 1: Διαδικασία χαρτογράφησης ECVET
Η διαδικασία χαρτογράφησης ECVET αποτέλεσε ένα απαραίτητο προπαρασκευαστικό βήµα για τους παρόχους, για την επιτυχή εφαρµογή του ECVET. Είναι µια απαιτητική διαγνωστική άσκηση που σκοπό είχε να διασφαλίσει ότι: (α) οι εταίροι ΕΕΚ έχουν αποκτήσει σαφή εικόνα του πλαισίου ECVET και των απαιτούµενων συνθηκών για την εφαρµογή του σε µονοµερές ή διµερές επίπεδο και (β) έχει αναπτυχθεί µια κοινή ορολογία µεταξύ των παρόχων ΕΕΚ ώστε να διασφαλιστεί η επιτυχής συνεργασία για την εφαρµογή του ECVET
11
Βήμα 2 : Διαδικασία μετατροπής προγραμμάτων
Διαµόρφωση των προγραµµάτων ΕΕΚ σε ενότητες µαθησιακών αποτελεσµάτων (διαµόρφωση των επαγγελµατικών προσόντων εκφρασµένες σε γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες) Ποιοτικός έλεγχος στο αναλυτικό πρόγραµµα και συγκεκριµένα στη διαµόρφωση των µαθησιακών αποτελεσμάτων Μηχανισµός διασφάλισης ποιότητας (δηµιουργία Εθνικών Συµβουλευτικών Επιτροπών) αποτελούµενών από ενδιαφερόµενα µέρη από διάφορους τοµείς, µε σκοπό τον έλεγχο και την επικύρωση των προγραµµάτων που έχουν µετατραπεί. Διεξαγωγή εσωτερικού ελέγχου των ενοτήτων που έχουν µετατραπεί, από τους ειδικούς ECVET, µε σκοπό τη διασφάλιση της τήρησης των αρχών της µεθοδολογίας ECVET.
12
Βήμα 3 : Διαδικασία μεταφοράς και συσσώρευσης μονάδων
Η διαδικασία µεταφοράς και συσσώρευσης τοσο μεταξυ των εταιρων ΕΕΚ εντός των χωρών οσον και διακρατικού χαρακτήρα περιελάµβανε τις πιο κατω φάσεις: φάση προετοιµασίας, φάση κινητικότητας και τη φάση παρακολούθησης.
13
Έγγραφα Ecvet Permit H μεταφορά και συσσώρευση πιστωτικών μονάδων υποστηρίζεται από τα πιο κάτω έγγραφα που έχουν καθοριστεί και συμφωνηθει από ολους τους εταίρους του έργου: Μνημόνιο Συναντiληψης ( Memorandum of Understanding) Συμφωνία μάθησης (Learning Agreement LA) Αναλυτική Βαθμολογία Πιστωτικές μονάδες και βαθμοί Ecvet
14
Πιλοτική Δοκιμή Πιλοτική δοκιμή μεταξύ ΚΕΠΑ και Intercollege στην ειδικότητα του Υδραυλικού Πιλοτική δοκιμή μεταξύ ΚΕΠΑ και Intercollege στην ειδικότητα του Μηχανικού αυτοκινήτων Πιλοτική δοκιμή μεταξύ Intercollege και MCAST στην ειδικότητα του Hλεκτρολόγου
15
Aποτελέσματα-Διδάγματα
Το έργο ECVET Permit αποτέλεσε µια µοναδική ευκαιρία για δηµιουργία κοινής κατανόησης της αξίας της µεθοδολογίας ECVET, καθώς και για τη δηµιουργία εργαλείων στη δηµιουργία γέφυρας επικοινωνίας µεταξύ της µη τυπικής και τυπικής µάθησης στην Κύπρο. Ανασχεδιασμός των προγραμμάτων και συσχέτιση τους με βάση το πρότυπο ECVET και τα επαγγ. Προσόντα η το EQF Αξιοποίηση µαθησιακών αποτελεσµάτων για την ανάπτυξη των αναλυτικών προγραµµάτων Ενίσχυση της σαφήνειας στην περιγραφή των µεθόδων αξιολόγησης, ορισµός επιπέδων γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων.
16
Περιορισμοί και δυσκολίες
Οι εταίροι της Κύπρου αντιµετώπισαν δυσκολίες στην εφαρµογή του ECVET και στο σχεδιασµό των µαθησιακών αποτελεσµάτων, λόγω της απουσίας του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων Η έλλειψη γνώσης για το ECVET από τη βιοµηχανία στην Κύπρο και την Ελλάδα αποτελεί πρόκληση. Υπάρχουν εννοιολογικές διαφορές µεταξύ διαφόρων πλαισίων και συγκεκριµένα στον ορισµό και την ερµηνεία των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που πηγάζουν από τα διαφορετικά συστήµατα εκπαίδευσης. Διαφορετικές προδιαγραφές εργασίας/επαγγελµατικά πρότυπα µεταξύ των εταίρων οργανισµών/χωρών.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.