Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣπύρος Μπλέτσας Τροποποιήθηκε πριν 5 χρόνια
1
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Προϊστάμενος 1ου Κ.Ε.Σ.Υ. Πειραιά
2
ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κατά το σχεδιασμό του Ε.Π.Ε. λαμβάνεται υπ΄όψη: Οι ικανότητες -δυνατότητες του παιδιού πρόσφατες αξιολογήσεις (εάν υπάρχουν) απόψεις γονέων διασαφήνιση μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων στόχων δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου συμμετοχή στο μάθημα της τάξης φοίτησης Ενδιάμεση αξιολόγηση και αναπροσαρμογή του εξατομικευμένου προγράμματος
3
εκπαιδευτική αξιολόγηση - εντοπίζοντας τις ικανότητες-δυνατότητες του παιδιού
Διάγνωση από το ΚΕΣΥ Κλείδες παρατήρησης Άτυπα τεστ εκπαιδευτικής αξιολόγησης Εκτίμηση της ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης Εντοπισμός των ενδιαφερόντων Εντοπισμός των προτιμήσεων σε επίπεδο έμψυχου δυναμικού της τάξης φοίτησης Εκτίμηση μαθησιακής ετοιμότητας mathiton-prot/
4
τομείς εκπαιδευτικής παρέμβασης
Οι θεματικές της παρέμβασης προκύπτουν από τη γνωμάτευση, το αναλυτικό πρόγραμμα και την παιδαγωγική αξιολόγηση. Αφορούν σε : συμπεριφορά κοινωνική προσαρμογή μαθησιακή ετοιμότητα αυτοεξυπηρέτηση ικανότητα στην ομιλία και στην επικοινωνία ψυχοκινητικές ικανότητες
5
βραχυπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι
Οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι μπορεί να είναι ημερήσιοι, εβδομαδιαίοι, μηνιαίοι - κατά το δοκούν αποτελούν δε βήματα που εκκινούν από τις διαπιστωμένες δυνατότητες και ικανότητες των παιδιών. Οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι ακολουθούν μία λογική σειρά ώστε να υπηρετούν τη συνοχή της διδασκαλίας
6
Δομή ΕΠΕ Παρούσα κατάσταση Μακροπρόθεσμοι στόχοι (ένα σχ. έτος)
ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ Ε. Ε. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ………………………………………………………….* Παρούσα κατάσταση Μακροπρόθεσμοι στόχοι (ένα σχ. έτος) Βραχυπρόθεσμοι Στόχοι Χρονική διάρκεια βραχυπρόθεσμων
7
Στοιχεία μαθητή -συμμετεχόντων:
ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΤΗΣΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
8
Το πρόγραμμα (παράδειγμα)
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ Ονοματεπώνυμο: ……………………………………... Ημ.Γέννησης: …………………………………………..... Διάγνωση: Τάξη-τμήμα φοίτησης: ………………………………..
9
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ
Ονοματεπώνυμο Ειδικότητα Υπογραφή
10
Διαβάζει- κατανοεί τι λέξεις με φ και θ
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (ΕΤΗΣΙΟΣ) ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ: ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΙΣΜΟ,ΑΝΑΓΝΩΣΗ,ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ,ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: 3- 5 συνεδρίες για κάθε βραχυπρόθεσμο στόχο Αξιολόγηση -ανατροφοδότηση ΠΟΤΕ; ΠΟΣΟ; = επιτυγχάνει κάθε βήμα ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: Δεν μπορεί να προφέρει το θ,συγχέει φ και θ όταν διαβάζει και γράφει ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 1ος: Διακρίνει φ-θ ,όταν γράφει και διαβάζει ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: παράγει φωνητικά τα σύμφωνα, αντιστοιχία εικόνων-συμφώνων, διαβάζει Συλλαβές,ακούει λέξεις,ταξινομεί λέξεις με φ και θ Διαβάζει- κατανοεί τι λέξεις με φ και θ Γράφει λέξεις με φ και θ με υπαγόρευση Γράφει προτάσεις Συμπληρώνει τα κενά σε λέξεις Διαβάζει μικρά κείμενα 3-5 προτάσεων
11
Άσκηση στην αντιγραφή μικρών προτάσεων με καλαίσθητο τρόπο
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ: ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΙΣΜΟ,ΑΝΑΓΝΩΣΗ,ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ,ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:κενά μεταξύ λέξεων,κακός γραφικός χαρακτήρας ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 2ος: οργανώνει τη σελίδα που γράφει,βελτίωση γραφικού χαρατήρα ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: άσκηση στην αντιγραφή προτάσεων, Άσκηση στην αντιγραφή μικρών προτάσεων με καλαίσθητο τρόπο
12
Δισύλλαβες με δίψηφα φωνήεντα Δισύλλαβες με δίψηφα σύμφωνα
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ: ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΙΣΜΟ,ΑΝΑΓΝΩΣΗ,ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ,ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:αδυναμία αποκωδικοποίησης Αργός ρυθμός ανάγνωσης,φωνολογικά λάθη ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 3ος: βελτίωση ικανότητας αποκωδικοποίησης ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: να διαβάζει χωρίς δισταγμό : Απλές δισύλλαβες - τρισύλλαβες-- τετρασύλλαβες Δισύλλαβες με δίψηφα φωνήεντα Δισύλλαβες με δίψηφα σύμφωνα Τρισύλλαβες με δίψηφα φωνήεντα- σύμφωνα Λέξεις με συμφωνικά συμπλέγματα Να διαβάζει με άνεση ανακατωμένες όλες τις παραπάνω κατηγορίες ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: να διαβάζει χωρίς δισταγμό : Απλές δισύλλαβες - τρισύλλαβες-- τετρασύλλαβες Δισύλλαβες με δίψηφα φωνήεντα Δισύλλαβες με δίψηφα σύμφωνα Τρισύλλαβες με δίψηφα φωνήεντα- σύμφωνα Λέξεις με συμφωνικά συμπλέγματα Να διαβάζει με άνεση ανακατωμένες όλες τις παραπάνω κατηγορίες
13
Σε συλλαβικό και φωνημικό επίπεδο Γάτα (γα)= τα
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ: ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΙΣΜΟ,ΑΝΑΓΝΩΣΗ,ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ,ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:φωνολογικά λάθη ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 4ος: Βελτίωση φωνολογικής επίγνωσης ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: να εκτελεί απαλοιφή τμήματος από λέξη Σε συλλαβικό και φωνημικό επίπεδο Γάτα (γα)= τα να εκτελεί αντιστροφή λέξης Σε συλλαβικό και φωνημικό επίπεδο Γάτα (γα)= τα να εκτελεί αντιστροφή λέξης σε συλλαβικό και φωνημικό επίπεδο
14
ζωγραφίζει θέμα από το κείμενο, απαντά σε ερωτήσεις
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ: ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΙΣΜΟ,ΑΝΑΓΝΩΣΗ,ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ,ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: Δυσκολία στην κατανόηση κειμένου ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 5ος: να αποδίδει περιεχόμενο κειμένου 3-5 προτάσεων με ερωτήσεις και ελεύθερη απόδοση ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: εντοπίζει σε κείμενο τις άσχετες προτάσεις ζωγραφίζει θέμα από το κείμενο, απαντά σε ερωτήσεις Το ίδιο αλλά χωρίς το κείμενο διαβάζει το κείμενο και απαντάει σε ερωτήσεις Αποδίδει τα κύρια σημεία του κειμένου ελεύθερα
15
Λέει πότε τα βάζουμε, αναγνωρίζει μέσα σε κείμενο τα σημεία στίξης
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΓΡΑΦΗ: ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΙΣΜΟ,ΑΝΑΓΝΩΣΗ,ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ,ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: αγνοεί τα σημεία στίξης στην ανάγνωση -γραφή ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 6ος: Μαθαίνει τη χρήση τους κατά την ανάγνωση ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: δείχνει από καρτελάκια τα σημεία στίξης Λέει πότε τα βάζουμε, αναγνωρίζει μέσα σε κείμενο τα σημεία στίξης Τοποθετεί τα σημεία στίξης ορθά σε κείμενο
16
προσθέσεων -αφαιρέσεων στην πρώτη εικοσάδα
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:Αδυναμία στον νοερό υπολογισμό προσθέσεων -αφαιρέσεων στην πρώτη εικοσάδα ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 1ος: Να κάνει νοερούς υπολογισμούς ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: πρόσθεση με το 1,το 2. ομοίων, Πρόσθεση με το 10 , πρόσθεση όταν διαφέρουν κατά 1 αφαίρεση με 1,2,3 από το διπλάσιο με υπόλοιπο 10
17
Ταξινομεί γεωμετρικά αντικείμενα με βάση χρώμα, σχήμα, μέγεθος
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:δυσκολία στην ταξινόμηση ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 2ος: Ταξινόμηση ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ταξινομεί αντικείμενα με βάση γενικά χαρακτηριστικά Ταξινομεί γεωμετρικά αντικείμενα με βάση χρώμα, σχήμα, μέγεθος Ταξινομεί γεωμετρικά αντικείμενα με βάση χρώμα,σχήμα, μέγεθος
18
να επαναλαμβάνει προτάσεις με σταδιακά αυξανόμενο αριθμό λέξεων
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΗ ΜΝΗΜΗ, ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ -ΧΡΟΝΟ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: ελλιπής βραχύχρονη μνήμη ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 1ος: βελτίωση λειτουργικότητας και χωρητικότητας βραχύχρονης μνήμης ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:να συγκρατεί και να επαναλαμβάνει σειρά ψηφίων και λέξεων ακουστικά να επαναλαμβάνει προτάσεις με σταδιακά αυξανόμενο αριθμό λέξεων να επαναλαμβάνει σειρά ψηφίων σε αντίστροφη σειρά π.χ. (,3,6, 7= 7,6,3)
19
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΗ ΜΝΗΜΗ, ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ -ΧΡΟΝΟ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:συγχέει δεξί -αριστερό, χάνει τη σειρά του κειμένου , βορράς- νότος κ.λ.π. ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 2ος: Βελτίωση προσανατολισμού στο χώρο ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: αναγνωρίζει την αριστερή και δεξιά πλευρά στο χώρο Ονομάζει αντικείμενα στο χώρο δεξιά του, μπροστά,πίσω,αριστερά Περπατάει στο χώρο με προσανατολισμό με ανοιχτά και κλειστά μάτια αναγνωρίζει σημεία του ορίζοντα - διαβάζει χάρτες διηγείται τη διαδρομή από σχολείο – σπίτι και αντίστροφα Βρίσκει έξοδο σε λαβυρίνθους Αντιγράφει περίπλοκα γεωμετρικά σχήματα Ακολουθεί με το δάχτυλο ή το μολύβι το κείμενο
20
αλλαγών,στις μεταβάσεις : άγχος , θυμός, απομόνωση,
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: δυσκολία στη διαχείριση αλλαγών,στις μεταβάσεις : άγχος , θυμός, απομόνωση, απρόσφορες συμπεριφορές ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 1ος:δόμηση μαθησιακού περιβάλλοντος, ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται καλύτερα τις αλλαγές ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:Η γλώσσα που χρησιμοποιούμε πρέπει να είναι απλή, ακριβής και συγκεκριμένη. Καλό είναι να βεβαιωνόμαστε, ότι το παιδί έχει κατανοήσει αυτό που μόλις του είπαμε. Χρησιμοποιούμε αντικείμενα, σύμβολα, εικόνες ή γραπτές λέξεις για να βοηθήσουμε το παιδί στην κατανόηση μιας δραστηριότητας(οπτικοποίηση). Ωρολόγια καθημερινά προγράμματα: Βοηθούν το παιδί να προβλέψουν τι πρόκειται να ακολουθήσει και δίνουν τη δυνατότητα να ενημερώνεται για τυχόν αλλαγές στην καθημερινότητά του. Παρέχουμε στο παιδί ευχάριστες δραστηριότητες (ατομικές ή ομαδικές) στα διαλείμματα, ώστε να μειωθεί η αίσθηση του απρόβλεπτου.
21
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΜΑΘΗΤΗ Ψ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ: ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:Είναι δύσκολο να παραμείνει προσηλωμένος σε ένα στόχο για αρκετή ώρα, σηκώνεται από τη θέση του, δεν ακούει οδηγίες, η προσοχή του διασπάται πολύ εύκολα ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧ0Σ 2ος:Βελτίωση συγκέντρωσης και μείωση της διάσπασης προσοχής, συμμετοχή στη διαδικασία του μαθήματος ΒΗΜΑΤΑ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:Ενημέρωση των εκπαιδευτικών του σχολείου έτσι ώστε να κατανοούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί με ΔΕΠ-Υ παρατήρηση θετικών συμπεριφορών του μαθητή με τη χρήση κατάλληλου ημερολογίου-πίνακα και εμπλοκή του παιδιού στον εντοπισμό τους σιγουρευτείτε ότι το παιδί κατάλαβε τι πρέπει να κάνει πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε δραστηριότητα. να στέκεστε κοντά στο παιδί και να το ακουμπάτε περιστασιακά στον ώμο καθώς διδάσκετε ή εκτελείτε με την υπόλοιπη τάξη δραστηριότητες Τα σημαντικά σημεία ενός κεφαλαίου ή μιας φωτοτυπίας θα πρέπει να είναι ευδιάκριτα (μέσα σε πλαίσια, μαυρισμένα,..) Η τάξη και το πρόγραμμα δραστηριοτήτων πρέπει να είναι δομημένα και προβλέψιμα.
22
παράγοντες που επηρεάζουν
η ετοιμότητα του εκπαιδευτικού στην τάξη, το περιβάλλον της τάξης η κατάρτιση και η ανταπόκριση του εκπαιδευτικού σε εξειδικευμένα θέματα Ειδικής Αγωγής ο συντονισμός και η συνεργασία των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών (δάσκαλος τάξης, δάσκαλος Τ.Ε., δάσκαλος Π.Σ., δάσκαλοι ειδικοτήτων) η συνεργασία με τους γονείς, η ανταπόκριση άλλων φορέων ή η ανταπόκριση του μαθητή
23
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ Κ.Ε.Σ.Υ
ΟΔΗΓΟΙ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ(ΕΕΠ) ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ, ΔΕΠΥ, ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΑΥΤΙΣΜΟ & ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΝΙΧΝΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ C:\Users\nikos\Desktop\ Κλείδα παρατήρησης για ανίχνευση αναπτυξιακών διαταραχών.doc ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ 10ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
24
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!!!!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.