Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Λογιστική Κόστους Εισήγηση 1ης εβδομάδας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Λογιστική Κόστους Εισήγηση 1ης εβδομάδας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Λογιστική Κόστους Εισήγηση 1ης εβδομάδας

2 Χρηματοοικονομική λογιστική- Λογιστική κόστους - Διοικητική λογιστική
Χαρακτηριστικά Χρηματοοικονομική Λογιστική Διοικητική Λογιστική Αποδέκτες Κυρίως εκτός της επιχείρησης Εντός της επιχείρησης Αρχές και πρότυπα Γενικά παραδεκτές λογιστικές αρχές Ευελιξία – ανάλογα με το στόχο Έμφαση Στο σύνολο της επιχείρησης Στα τμήματα και τις διαδικασίες της επιχείρησης Συχνότητα αναφορών Σε τακτά χρονικά διαστήματα εξωγενώς ορισμένα Ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης Εφαρμογή Υποχρεωτική Προαιρετική Σχέση με άλλες επιστήμες Κυρίως με το εμπορικό και το φορολογικό δίκαιο Σημαντική ποικιλία (π.χ. χρηματοοικονομικά, επιχειρηματική έρευνα, στατιστική κτλ. Ορίζοντες Έμφαση στα ιστορικά – απολογιστικά στοιχεία Έμφαση στα μελλοντικά προϋπολογιστικά στοιχεία

3 Λογιστική Κόστους Η λογιστική κόστους ασχολείται κυρίως με τις μεθόδους και τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του κόστους ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας ή ενός έργου ή μιας διαδικασίας. Παρέχει πληροφορίες που είναι απαραίτητες για τον προγραμματισμό, τον έλεγχο και την αξιολόγηση της δράσης της επιχείρησης. Η λογιστική κόστους δε λαμβάνει υπόψη όλα τα λογιστικά γεγονότα, αλλά μόνο εκείνα που σχετίζονται με τα έσοδα και τα έξοδα της επιχείρησης – με το αποτέλεσμά της.

4 κόστος Κόστος είναι ένα αριθμητικό μέγεθος που αντιπροσωπεύει τα ποσά που επενδύθηκαν για την απόκτηση υλικών ή άυλων αγαθών και υπηρεσιών με σκοπό την χρησιμοποίησή τους για την πραγματοποίηση εσόδων από πωλήσεις ή για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών.

5 Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κόστους
Το κόστος αποτελεί επένδυση αγοραστικής δύναμης σε αγαθά και υπηρεσίες. Το κόστος αποτελεί στοιχείο του Ενεργητικού Το κόστος αλλάζει μορφή μέσα στην επιχείρηση Το κόστος εξαφανίζεται όταν το αγαθό ή η υπηρεσία όπου είναι ενσωματωμένο πουληθεί, απολεσθεί ή διατεθεί σε τρίτους.

6 Κόστος πάγιας και κόστος τρέχουσας μορφής
Τα στοιχεία του Ενεργητικού έχουν ένα κόστος όμοιο από πλευράς διαδικασίας πραγματοποίησης, αφού όλα αποκτούνται με την επένδυση αγοραστικής δύναμης. Το κόστος παγίων (Κόστος Πάγιας Μορφής) κυκλοφορεί με ρυθμούς πολύ αργούς. Ο ρυθμός εξαρτάται, κατά κανόνα, από τον ωφέλιμο χρόνο ζωής του παγίου και διαφέρει σημαντικά από πάγιο σε πάγιο. Το κόστος των αποθεμάτων (Κόστος Τρέχουσας Μορφής) του οποίου η κυκλοφορία γίνεται πάντοτε δια μέσου των πωλήσεων αυτών των στοιχείων του Ενεργητικού.

7 Έξοδο Έξοδο είναι το εκπνεύσαν ΚΟΣΤΟΣ που βαρύνει τα αποτελέσματα της χρήσεως ή της περιόδου. Το κόστος εκπνέει όταν τα αγαθά ή η υπηρεσία όπου είναι ενσωματωμένο πουληθεί ή απολεσθεί.

8 Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Εξόδου
Το έξοδο προέρχεται από το κόστος, δημιουργείται από αυτό και συνεπώς προϋπάρχει πάντοτε ως κόστος. Το έξοδο αντιστοιχεί στο κόστος που εκπνέει κατά την διάρκεια μιας περιόδου που αφαιρείται από το έσοδο της περιόδου για να προσδιορισθεί το αποτέλεσμα: Έσοδα περιόδου – Έξοδα περιόδου = Αποτελέσματα περιόδου Τα έξοδα που αφαιρούνται από τα έσοδα μιας περιόδου αντιστοιχούν στο κόστος των πωληθέντων. Τα έξοδα που αφαιρούνται από το μικτό αποτέλεσμα αποτελούνται από το κόστος των λειτουργιών Διοικήσεως, Διαθέσεως, Ερευνών και χρηματοδοτήσεως.

9 Δαπάνη Με τον όρο Δαπάνη εννοούμε την διαδικασία που ακολουθούμε στην πράξη για να πραγματοποιήσουμε το κόστος.

10 Ομοιότητες και διαφορές μεταξύ του κόστους, του εξόδου και της δαπάνης.
Το κόστος είναι στοιχείο του Ενεργητικού ενώ το έξοδο είναι στοιχείο διαμορφωτικό των αποτελεσμάτων. Το κόστος μπορεί να μεταφέρεται από μια χρήση σε άλλη ενώ τα έξοδα επιβαρύνουν τη χρήση ή την περίοδο μέσα στην οποία πραγματοποιούνται. Το κόστος προϋπάρχει πάντοτε του εξόδου ενώ δεν συμβαίνει το αντίθετο. Το κόστος όταν αλλάζει μορφή δεν παράγει αποτέλεσμα αφού συγκρίνεται με ένα άλλο κόστος διαφορετικής μορφής αλλά ίσου ποσού. Το έξοδο αντίθετα, συγκρίνεται πάντοτε με το έσοδο και από τη σύγκριση προσδιορίζεται πάντα ένα αποτέλεσμα δεδομένου ότι σπάνια τα δύο μεγέθη ταυτίζονται. Το κόστος και το έξοδο ταυτίζονται ποσοτικά μεταξύ τους αφού το έξοδο προέρχεται από το κόστος που εξαφανίζεται με την πώληση του αγαθού. Η δαπάνη ταυτίζεται τόσο με το κόστος όσο και με το έξοδο.

11 Κοστολογικό πληροφοριακό σύστημα
Συνυπάρχει με το: Λογιστικό πληροφοριακό σύστημα Σύστημα μισθοδοσίας Μητρώο παγίων κ.τ.λ. Χρησιμοποιείται Για τον προσδιορισμό του κόστους ενός προϊόντος/υπηρεσίας Για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας μιας οντότητας.

12 Κοστολογικό πληροφοριακό σύστημα
Η μεταφορά του από μια εταιρία σε μια άλλη μπορεί να αποδειχθεί Αναποτελεσματική Επικίνδυνη διότι ένα τέτοιο σύστημα είναι δυναμικό και όχι στατικό

13 Συνιστωσεσ του κοστουσ παραγωγησ
Οι αναλωθείσες πρώτες ύλες Το κόστος των άμεσων εργατικών Το ειδικό βιομηχανικό κόστος Το γενικό βιομηχανικό κόστος

14 Συνολικό κόστος λειτουργίας
Κόστος παραγωγής Άμεσο κόστος Πρώτες ύλες Άμεση εργασία Ειδικό βιομηχανικό κόστος Γενικά βιομηχανικά έξοδα Κύριων τμημάτων Βοηθητικών τμημάτων Λοιπά λειτουργικά έξοδα Διοίκησης Διάθεσης Χρημ/κα έξοδα

15 Πρώτες ύλες ή άμεσα υλικά
Πρώτες ύλες ή άμεσα υλικά . είναι τα υλικά που γίνονται αναπόσπαστο μέρος του τελικού προϊόντος και μπορούν να εντοπιστούν με αμεσότητα και ευχέρεια στο τελικό προϊόν. Το τελικό προϊόν μιας εταιρίας μπορεί να γίνει η πρώτη ύλη μιας άλλης εταιρίας

16 Κόστος άμεσης εργασίας η άμεση εργασία χρησιμοποιείται για το κόστος εργασίας που μπορεί να εντοπιστεί με αμεσότητα και με ευχέρεια σε επιμέρους μονάδες προϊόντων. Η εργασία εκείνη η οποία δεν είναι διακριτή πάνω στο παραγόμενο προϊόν ονομάζεται έμμεση εργασία.

17 Ειδικό βιομηχανικό κόστος το ειδικό βιομηχανικό κόστος περιλαμβάνει τις δαπάνες εκείνες που γίνονται για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή φορέα κόστους εκτός από την ανάλωση των πρώτων υλών και την αμοιβή της άμεσης εργασίας και γι’ αυτό πρέπει να τον επιβαρύνουν άμεσα και να συμπεριληφθεί στο άμεσο κόστος του.

18 Γενικό βιομηχανικό κόστος είναι όλες οι δαπάνες οι οποίες δεν γίνονται για ένα συγκεκριμένο φορέα κόστους αλλά βαρύνει όλα τα παραγόμενα προϊόντα και θεωρείται έμμεσο κόστος.

19 Λοιπά λειτουργικά έξοδα - Έξοδα Διοίκησης είναι τα έξοδα που δημιουργούνται για τη διοίκηση της επιχ/σης. -Έξοδα Διάθεσης είναι τα έξοδα που δημιουργούνται για να προωθηθούν οι πωλήσεις και να φτάσουν τα προϊόντα στην τελική κατανάλωση. -Χρημ/κα έξοδα είναι αυτά που έχουν άμεση σχέση με τη χρηματοδότηση της επιχ/σης.

20 Κόστος προϊόντος και Κόστος περιόδου
Κόστος προϊόντος: περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία κόστους που δημιουργούνται κατά την απόκτηση ή την παραγωγή ενός προϊόντος. Το κόστος προϊόντος προσαρτάται πάνω στα τεμάχια προϊόντος καθώς αγοράζονται ή παράγονται και παραμένει προσαρτημένο μέχρι τα προϊόντα να πάρουν τη μορφή αποθέματος και έπειτα να πωληθούν. Όταν τα προϊόντα πωληθούν, το κόστος απελευθερώνεται από το απόθεμα ως δαπάνη και αντιστοιχίζεται με τα έσοδα πωλήσεων.

21 Κόστος περιόδου: είναι όλα τα στοιχεία κόστους που δεν περιλαμβάνονται στο κόστος προϊόντος. Αυτά τα στοιχεία κόστους εμφανίζονται ως δαπάνη στα αποτελέσματα χρήσης της περιόδου στη διάρκεια της οποίας δημιουργούνται, χρησιμοποιώντας τους συνήθεις κανόνες της λογιστικής βάσει δεδουλευμένων.

22 Αναγνώριση του κόστους
Εντοπισμός του κόστους Άμεσο Έμμεσο Συμπεριφορά κόστους Μεταβλητό Σταθερό Χαρακτηριστικά που προσθέτουν αξία Προσθέτει αξία Δεν προσθέτει αξία Χρηματοοικονομική πληροφόρηση Προϊόν Περίοδος

23 Εντοπισμός του κόστους
Άμεσο κόστος: είναι εκείνο το κόστος που μπορεί να επιμετρηθεί εύκολα και οικονομικά μέσω του εντοπισμού του σε έναν φορέα κόστους. Έμμεσο κόστος: είναι εκείνο το κόστος που δεν μπορεί να επιμετρηθεί εύκολα και οικονομικά μέσω του εντοπισμού του σε έναν φορέα κόστους.

24 Συμπεριφορά του κόστους
Μεταβλητό κόστος: είναι το κόστος που μεταβάλλεται σε άμεση σχέση με την μεταβολή της απόδοσης της παραγωγής (ή σε κάποια άλλη μέτρηση του παραγόμενου όγκου) Σταθερό κόστος: είναι το κόστος που παραμένει σταθερό μέσα σε ένα καθορισμένο εύρος δραστηριότητας ή χρονικής περιόδου.

25 Κόστος που προσθέτει αξία και κόστος που δεν προσθέτει αξία
Το κόστος που προσθέτει αξία είναι το κόστος μιας δραστηριότητας που αυξάνει την αγοραία αξία ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Το κόστος που δεν προσθέτει αξία είναι το κόστος μιας δραστηριότητας που προσθέτει κόστος σε ένα προϊόν ή υπηρεσία, αλλά δεν αυξάνει την αγοραία αξία του.

26 Χρηματοοικονομική πληροφόρηση
Κόστος περιόδου: είναι το κόστος πόρων που δεν ενσωματώνεται στην αξία των προϊόντων. Αναγνωρίζεται ως λειτουργικό έξοδο στην ΚΑΧ. Κόστος προϊόντος: περιλαμβάνει τις πρώτες ύλες, την άμεση εργασία και το γενικό βιομηχανικό κόστος (έμμεσο κόστος). Το κόστος προϊόντος αναγνωρίζεται στην ΚΑΧ ως κόστος πωληθέντων και στον Ισολογισμό ως αποθέματα.

27 Κόστος παραγωγής ή κόστος προϊόντος
Άμεσα υλικά Άμεσο κόστος εργασίας Έμμεσο κόστος παραγωγής Κόστος μετατροπής Βασικό κόστος

28 Κόστος μάρκετινγκ ή πωλήσεων
Κόστος περιόδου Κόστος μάρκετινγκ ή πωλήσεων Κόστος διοίκησης

29 χρησιμοποιήσαμε σ’αυτό το κεφάλαιο.
Άσκηση 1 Αμοιβή ατόμων κάθε κεντρικής ομάδας έναντι της συζήτησης και του σχολιασμού των νέων προϊόντων. Ετήσια συνδρομή της εταιρίας στο περιοδικό ‘Η απάντηση του καταναλωτή’. Τηλεφωνήματα που έγιναν από υπαλλήλους της εταιρίας για να επιβεβαιώσουν ότι τα άτομα των κεντρικών ομάδων θα παρευρεθούν στις συγκεντρώσεις. Αμοιβή του επικεφαλής της κεντρικής ομάδας έναντι του συντονισμού 30 κεντρικών ομάδων κάθε χρόνο, για την έρευνα νέων φαρμακευτικών προϊόντων. Παροχή γευμάτων στους συμμετέχοντες κάθε κεντρικής ομάδας. Πληρωμή μισθώματος για το γραφείο της εταιρίας. Κόστος μαγνητοφώνησης των σχολίων που έγιναν από άτομα κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης μιας κεντρικής ομάδας. Η μαγνητοφώνηση γίνεται με εξοπλισμό της εταιρίας μάρκετιγκ. Κόστος βενζίνης που καταναλώνεται από το προσωπικό της εταιρείας που χρησιμοποιεί τα οχήματά της (τα μέλη του προσωπικού υποβάλλουν μηνιαίως λογαριασμούς χωρίς αναλυτική κατάσταση της διανυθείσας απόστασης). Ζητείται να ταξινομήσετε τα παραπάνω στοιχεία κόστους σύμφωνα με τους όρους κόστους που χρησιμοποιήσαμε σ’αυτό το κεφάλαιο.

30 Λύση άσκησης 1 Αμοιβή ατόμων κάθε κεντρικής ομάδας έναντι της συζήτησης και του σχολιασμού των νέων προϊόντων. Α Μ Ετήσια συνδρομή της εταιρίας στο περιοδικό ‘Η απάντηση του καταναλωτή’. Ε Σ Τηλεφωνήματα που έγιναν από υπαλλήλους της εταιρίας για να επιβεβαιώσουν ότι τα άτομα των κεντρικών ομάδων θα παρευρεθούν στις συγκεντρώσεις. Α Μ Αμοιβή του επικεφαλής της κεντρικής ομάδας έναντι του συντονισμού 30 κεντρικών ομάδων κάθε χρόνο, για την έρευνα νέων φαρμακευτικών προϊόντων. Ε Σ Παροχή γευμάτων στους συμμετέχοντες κάθε κεντρικής ομάδας. Α Μ Πληρωμή μισθώματος για το γραφείο της εταιρίας. Ε Σ Κόστος μαγνητοφώνησης των σχολίων που έγιναν από άτομα κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης μιας κεντρικής ομάδας. Η μαγνητοφώνηση γίνεται με εξοπλισμό της εταιρίας μάρκετιγκ. Α Σ Κόστος βενζίνης που καταναλώνεται από το προσωπικό της εταιρείας που χρησιμοποιεί τα οχήματά της (τα μέλη του προσωπικού υποβάλλουν μηνιαίως λογαριασμούς χωρίς αναλυτική κατάσταση της διανυθείσας απόστασης). Ε Μ

31 Άσκηση 2 Βιομηχανική επιχείρηση που παράγει το προϊόν ΒΗΤΑ σας δίνει τα παρακάτω στοιχεία που αφορούν το κόστος του προϊόντος για τη διαχειριστική χρήση που μόλις έληξε: Υλικά τα οποία αναλώθηκαν στην παραγωγή ευρώ, από τα οποία υλικά αξίας ευρώ ήταν έμμεσα. Κόστος μισθοδοσίας προσωπικού ευρώ, από τα οποία ευρώ αφορά έμμεση εργασία. Λοιπά ΓΒΕ: ευρώ. Έξοδα διοίκηση και πωλήσεων ευρώ Ζητείται να υπολογίσετε το βασικό κόστος, τα συνολικά ΓΒΕ και τρίτον το κόστος μετατροπής.

32 Λύση άσκησης 2 Βασικό κόστος: κόστος ΑΥ + κόστος ΑΕ = = ευρώ Συνολικά ΓΒΕ: = ευρώ Κόστος μετατροπής: κόστος ΑΕ + κόστος ΓΒΕ= = ευρώ


Κατέβασμα ppt "Λογιστική Κόστους Εισήγηση 1ης εβδομάδας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google