Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Βασικές Έννοιες στο Μάνατζμεντ Εισηγητής: Γιανναράκης Γρηγόρης

2 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Βιβλιογραφία Μια Εισαγωγή Προσέγγιση Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: Συγγραφείς: ΠΕΤΡΙΔΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

3 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Εργασία - Οδηγίες Προαιρετική Ατομική/Ομαδική (2 φοιτητών) εργασία Μέγιστο βαθμολόγησης το 2 (προστίθεται στην τελική εξέταση – απαραίτητο ο φοιτητής να γράψει 5 στην τελική εξέταση) Ημερομηνία Παράδοσης: 28 Δεκεμβρίου 2018 (αρχείο word) Ημερομηνία Παρουσίασης: 10 Ιανουαρίου 2019 (αρχείο PowerPoint) Αποστολή στο (δεν χρειάζεται έντυπη μορφή) ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

4 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Εργασία - Οδηγίες Βρείτε μία εταιρεία, προτείνεται να είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Αναφερθείτε στο όραμα και στους στόχους της (σύντομο ιστορικό της). Περιγράψτε το προϊόν/υπηρεσία που προσφέρει. Αναφερθείτε στο Οργανόγραμμα της εταιρείας και ποια τμηματοποίηση υιοθετεί. Εφαρμόστε τη SWOT ανάλυση Ποια συμπεράσματα μπορείτε να εξάγεται για το μέλλον της εταιρείας; ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

5 Περιεχόμενα Μαθήματος
Βασικές έννοιες στο Μάνατζμεντ Οικονομική Μονάδα Το περιβάλλον των Οικονομικών Οργανισμών Η Λειτουργία του Προγραμματισμού Η λειτουργία της Οργάνωσης Η λειτουργία της Διεύθυνσης Η λειτουργία του ελέγχου Η Λειτουργία των Αποφάσεων Τα Διοικητικά Στελέχη ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

6 Βασικές έννοιες στο Μάνατζμεντ
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

7 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Εισαγωγή Οι άνθρωποι άρχισαν να σχηματίζουν ομάδες για να εκπληρώσουν στόχους που δεν μπορούσαν να πετύχουν μόνοι τους!!!! Απαραίτητος ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ των ατομικών τους προσπαθειών Επομένως, δημιουργήθηκαν «νέες» θέσεις: Πρωθυπουργός Υπουργός Κοσμήτορας Διευθυντής Νοσοκομείου Προπονητής Αρχηγός Προσκοπικής Ομάδας Να εξασφαλίσουν ένα περιβάλλον, όπου η ομαδική προσπάθεια θα επιτυγχάνει τους κοινούς στόχους με τη συνεισφορά από όλους της μικρότερης αξίας υλικών αγαθών, χρόνου, κόπου κλπ ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

8 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Εισαγωγή Οποιαδήποτε δραστηριότητα που αποβλέπει στην ικανοποίηση συλλογικών και προσωπικών στόχων, για να είναι αποτελεσματική πρέπει να ΔΙΟΙΚΗΘΕΙ!!!! Τι σημαίνει ΔΙΟΙΚΗΣΗ;;;;;;;;;;;;; ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

9 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Ορισμοί Ο όρος Management – Μάνατζμεντ έχει ταυτιστεί με : Διαχείριση Διοικητική Οργάνωση και Διοίκηση Διεύθυνση ΔΙΟΙΚΗΣΗ Εννοιολογική Διάκριση: ΔΙΟΙΚΗΣΗ (Management) – Διεύθυνση (Administration) ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

10 Ορισμοί ΔΙΟΙΚΗΣΗ - ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
Ορισμοί ΔΙΟΙΚΗΣΗ - ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ Διαφορετικές προσεγγίσεις: “Είναι δύσκολο να βρούμε έναν ορισμό ο οποίος θα ικανοποιεί πλήρως τόσο τους θεωρητικούς όσο και τους επαγγελματίες μάνατζερ» (Dawson, 1993) “Μάνατζμεντ είναι η πρακτική του να επιτυγχάνονται αποτελέσματα μέσω άλλων ανθρώπων» (American Management Association) “Μάνατζμεντ είναι ο τρόπος δουλειάς με άλλους και μέσω άλλων για την επιτυχία των αντικειμενικών στόχων του οργανισμού, αλλά και των μελών του” (Montana-Charnov, 1993). ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

11 Ορισμοί ΔΙΟΙΚΗΣΗ - ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
Ορισμοί ΔΙΟΙΚΗΣΗ - ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ “ΔΙΟΙΚΗΣΗ – ΜΑΝΑΤΖΕΜΕΝΤ είναι η συνεχής, δυναμική διαδικασία της λήψης αποφάσεων, του προγραμματισμού, της οργάνωσης, της διεύθυνσης και του ελέγχου όλων των παραγωγικών πόρων που συμμετέχουν στην οικονομική προσπάθεια, ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες όλων των συμμετεχόντων σ’ αυτήν”. Συνεχής, δυναμική διαδικασία (συστηματικός τρόπος επίτευξης των στόχων που διαρκώς ανανεώνεται λαμβάνοντας υπόψη τις διαχρονικές και δυναμικές εξελίξεις του περιβάλλοντος) Λήψη αποφάσεων (επιλογή της βέλτιστης απόφασης) Προγραμματισμός (περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την αποστολή, την αξιολόγηση εσ & εξ περιβάλλοντος, διαμόρφωση πολιτικών) Οργάνωση (διαδικασία ανάθεσης ευθυνών) Διεύθυνση (αναγνωρίζει τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα) Έλεγχος (επαναπληροφόρηση) ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

12 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Αμοιβές μάνατζερ ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

13 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Αμοιβές μάνατζερ ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

14 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Αμοιβές μάνατζερ ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

15 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Αμοιβές μάνατζερ Here how much the five highest-paid CEOs of earned last year and the year before. Among companies in general, not just those in the S&P 500, the CEO wage gap actually favors men. The Institute for Women's Policy Research (IWPR) found that, for full-time chief executives, women's earnings were percent of men's. Women CEOs' median weekly earnings were $1,920, compared to men's median weekly earnings of $2,415. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

16 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Αρχές της Διοίκησης ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

17 Αρχές της Διοίκησης Μπορούμε να κατατάξουμε αυτές τις αρχές, σε τρεις βασικές Ομάδες: Α. Αρχές αποτελεσματικότητας της παράγωγης Β. Αρχές γενικής φύσης ως προς τη Διοίκηση Γ. Αρχές για τις ανθρώπινες σχέσεις

18 Α. Αρχές αποτελεσματικότητας της παράγωγης.
Η αύξηση της αποτελεσματικότητας της παραγωγής επιτυγχάνεται με τον καταμερισμό των έργων και την εξειδίκευση της εργασίας, τόσο της τεχνικής όσο και της διοικητικής. Ο κάθε εργαζόμενος με τον καταμερισμό αποκτά μεγαλύτερη επιδεξιότητα στη θέση του. Κάθε συχνή αλλαγή στη θέση εργασίας συνεπάγεται χάσιμο χρόνου και ανάγκη προσαρμογής, γεγονότα που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην απόδοση του εργαζομένου και δημιουργούν την αίσθηση της ρευστότητας προς τον επιδιωκόμενο σκοπό.

19 Β. Αρχές γενικής φύσης ως προς τη Διοίκηση
Εξουσία. Δεν νοείται ιεραρχικά δομημένη Οργάνωση εάν σε κάθε βαθμίδα της δεν ανατεθεί ευθύνη και αρμοδιότητες που να αντιστοιχούν στο επίπεδο εξουσίας που κατέχει. Η εξουσία απορρέει από την ίδια τη θέση που κατέχει κανείς στην Οργάνωση. Κατά τον FAYOL ενώ η καταστατική επιβολή (τυπική) στηρίζεται στην ιεραρχική θέση, η προσωπική επιβολή (άτυπη) προέρχεται από τη γνώση, την πείρα, τις ηθικές αξίες κτλ. που πολλές φορές έχουν μεγαλύτερη ισχύ και δίνουν αίγλη στο πρόσωπο που τις κατέχει.

20 Β. Αρχές γενικής φύσης ως προς τη Διοίκηση
Αμοιβές εργασίας. Η αμοιβή της εργασίας πρέπει να είναι ανάλογη πρώτα από όλα με τους γενικότερους οικονομικούς όρους και συνθήκες (ακρίβεια ζωής, ανθηρότητα της επιχείρησης κτλ.) και ανάλογη με την παραγωγικότητα του εργαζομένου. Η αμοιβή πρέπει να ικανοποιεί και τα δύο μέρη (τον εργαζόμενο και τον εργοδότη), να υποκινεί τον εργαζόμενο να παρέχει το μέγιστο των δυνατοτήτων του Οι διάφοροι τρόποι προσδιορισμού της αμοιβής (κατά χρόνο, τεμάχιο ή συνολική απόδοση)

21 Β. Αρχές γενικής φύσης ως προς τη Διοίκηση
Ιεραρχική κλίμακα. Η ιεραρχία είναι μια διατεταγμένη σειρά προσώπων που δείχνουν και την πορεία που ακολουθούν οι εντολές (από πάνω προς τα κάτω) και οι αναφορές (αντίστροφα). Μερικές φορές για να γίνει πιο γρήγορα κάποια συγκεκριμένη εργασία, επιτρέπεται και η παρέκκλιση από την κανονική ιεραρχική οδό με την προϋπόθεση ότι και τα ενδιάμεσα στελέχη της ιεραρχίας θα λάβουν γνώση εκ των προτέρων και θα εγκρίνουν αυτή την ενέργεια.

22 Γ. Αρχές για τις ανθρώπινες σχέσεις
Στην υποταγή του ατομικού συμφέροντος στο γενικό (επιχειρησιακό) συμφέρον. Κάθε Ομάδα πρέπει να θέτει σε δεύτερη μοίρα το ατομικό (ομαδικό) της συμφέρον από το συνολικό (επιχειρησιακό) συμφέρον. Στην εφαρμογή αποκεντρωτικού συστήματος Διοίκησης και εκχώρηση κινήτρων και εξουσιών προς τα κατώτερα στρώματα του προσωπικού προκείμενου να αναπτύξει δραστηριότητες και να εμφανίσει τις ικανότητες του.

23 Γ. Αρχές για τις ανθρώπινες σχέσεις
Μονιμότητα του προσωπικού ιδιαίτερα σε θέσεις κλειδιά για να υπάρχει συνέχεια και αποτελεσματικότερη λειτουργία της επιχείρησης. Συμμετοχή των εργαζομένων στη λήψη των αποφάσεων που τους αφορούν.


Κατέβασμα ppt "Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google